Η Citroen παραμένει πιστή στο WRC!

Όπως λέει κι ο τίτλος, η ομάδα που την τελευταία δεκαετία είχε σαρώσει τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ – μέχρι να εμφανιστεί η Volkswagen – πήρε την απόφαση να συνεχίσει το δρόμο της στο WRC απορρίπτοντας ταυτόχρονα την εμπλοκή της στο WTCC. Η Citroen μπήκε στο WRC το 2003 με ένα εκπληκτικό τρίο οδηγών ΜακΡέι, Σάινθ και τον μικρό Λέμπ. Έκτοτε και μέχρι το 2012 έπαιρνε σίγουρα ένα από τα δύο πρωταθλήματα οδηγών ή κατασκευαστών, ενώ πολλές χρονιές κατακτούσε και τα δύο μαζί. Ο σημαντικότερος παράγοντας σ’αυτή την επιτυχία δεν είναι άλλος απ’τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Λέμπ. Έφτασαν μαζί στις 94 νίκες και αποχωρίστηκαν το 2013, ώστε να πάρει τη σκυτάλη του πρωταθλητισμού ο νεοεισελθών στην ομάδα, Φινλανδός Μίκκο Χίρβονεν που ήταν και ο σημαντικότερος αντίπαλος του Λέμπ από το 2009 και μετά. Όμως τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα σχεδίαζαν και η Volkswagen μπήκε σφήνα καταρρίπτοντας τα όνειρα Citroen και Χίρβονεν.

Rallye Monte Carlo 2003 - FB     1104_rally_racc_catalunya_-_costa_daurada_2012_f0b6d67458

Έτσι ο Οζιέ κατέκτησε με τη VW τα τρία τελευταία χρόνια τους παγκόσμιους τίτλους και η Citroen – που ‘έδιωξε’ τον Οζιέ μετά από διαμάχες με τον Λέμπ – έμεινε δεύτερη μη μπορώντας να πιάσει τα επίπεδα απόδοσης της νέας αυτής ομάδας. Οι διαφορές πλέον είναι πολύ μεγάλες και χρειάζεται τα πράγματα να ξεκινήσουν από λευκό χαρτί για να υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός ανάμεσα στις εργοστασιακές ομάδες. Η Citroen αντιμετώπισε μετά το τέλος της φετινής σεζόν το δίλημμα να παραμείνει σε ένα από τα δύο πρωταθλήματα του WRC ή του WTCC. Στο WTCC έχουν κατακτήσει δύο τίτλους ήδη το 2014 και το 2015 με το C-Elysse. Επίσης, το 2017 οι κανονισμοί στο WRC αλλάζουν με νέα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα, με περισσότερα φουσκώματα πιο πλατιά και με αεροδυναμικά βοηθήματα που θα εντυπωσιάζουν και εμφανισιακά. Μεγάλες αλλαγές θα υπάρχουν στους κινητήρες με μικρότερο περιοριστή στο τούρμπο και τη δυνατότητα να παίρνουν οι κατασκευαστές στοιχεία και από άλλους κινητήρες που εξελίσσουν. Τα ενεργά διαφορικά θα επανέλθουν στο προσκήνιο και μια άλλη εποχή του WRC θα ξεκινήσει απ’το 2017. Εκεί ποντάρουν και οι υπεύθυνοι της Citroen, οπότε το WTCC πάει περίπατο και αφιερώνονται μόνο στο WRC. Τόσο που δε θα τρέξουν την επόμενη χρονιά στο WRC για να μπορέσουν να προετοιμάσουν το αυτοκίνητο για το 2017. Όπως ακριβώς είχαν κάνει, όταν έπρεπε το 2006 να αντικαταστήσουν την Xsara με το νέο C4 και αναγκάστηκαν να μην τρέξουν. Ευτυχώς τότε μπήκε η Kronos και υποστήριξε το προηγούμενης χρονιάς προδιαγραφών Xsara χαρίζοντας τον τρίτο τίτλο στον Λέμπ.

citroen-2006-kronos-xsara-wrc-002-4-jpg

Μήπως γίνει τίποτα παρόμοιο και το 2016; Άραγε το αστέρι τους ο Λέμπ που θα τρέξει, αφού θα σταματήσει το WTCC; Ας γυρίσει πίσω στο WRC! Αλλά μάλλον όχι, αφού ήδη το μέλλον του ήταν προδιαγεγραμμένο μετά τη μετακίνησή του στην Peugeot για το Ράλλυ Ντακάρ του 2016. Το μόνο που μένει είναι να δούμε τους οδηγούς που θα επιλέξει η γαλλική ομάδα. Σύμφωνα με δηλώσεις του Υβ Ματόν, θα επέλεγε τους οδηγούς ανάλογα με το τι θα αποφασίζονταν για το μέλλον στο WRC. Οι θέσεις των Μικ και Όστμπεργκ δεν είναι καθόλου σίγουρες, όχι για το 2016, αλλά για το 2017 που θα ξανατρέξει εργοστασιακά η Citroen. Άλλωστε, δεν θα έπρεπε να είναι σίγουρες οι θέσεις τους, καθώς μια ομάδα που θέλει να γίνει πρωταθλήτρια, πρέπει να έχει στις τάξεις της πρωταθλητές. Οδηγούς που θα βγάλουν απ’το αμάξι πάνω απ’το 100% των δυνατοτήτων του για να πάρουν μια ειδική ή έναν αγώνα. Όπως ακριβώς ήταν ο Λέμπ που το αποδεικνύει κάθε φορά που μπαίνει σε ένα αγωνιστικό Citroen σε αγώνα Ράλλυ. Τα πρωταθλήματα κερδίζονται με προσόντα, όχι μόνο με τύχη και η Citroen πρέπει να τα βάλει όλα κάτω για να φτιάξει μια ομάδα που θα κάνει πρωταθλητισμό και θα κοντράρει στα ίσια την Volkswagen που κυριαρχεί, κάνοντας το άθλημα πιο ενδιαφέρον, ανταγωνιστικό και ξεχωριστό – όπως παλιά…

7514_CITROEN-three-cars-2015_111_896x504

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Posted in WRC

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Η Citroen παραμένει πιστή στο WRC!"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz