Ράλλυ Κορσικής 2015

Ένα θρυλικό Ράλλυ, αυτό της Κορσικής , το Ράλλυ των 1000 στροφών όπως ονομαζόταν, επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC για να πετάξει έξω το Ράλλυ Αλσατίας που γινόταν τα τελευταία χρόνια κυρίως λόγω της καταγωγής του Σεμπάστιαν Λέμπ. Στο νησί αυτό της Γαλλίας υπάρχουν μόνο στριφτεροί ασφάλτινοι δρόμοι και σχεδόν καθόλου ευθείες, κάνοντάς το ένα πολύ απαιτητικό Ράλλυ για όλους τους οδηγούς που έλαμψαν εκεί τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το 2008. Ακόμα και τώρα αν θες να δείς τα θηρία του παρελθόντος σε έναν πλήρως ασφάλτινο αγώνα, θα ψάξεις στο διαδίκτυο το Tour de Corse και τότε θα καταλάβεις μόνο τί σημαίνει ένα αυθεντικό ασφάλτινο Ράλλυ…

Για τους τωρινούς οδηγούς, η Κορσική είναι ένα άγνωστο μονοπάτι. Κανείς δεν έχει τρέξει σ’αυτές τις ειδικές τα τελευταία χρόνια κι αυτό είναι εξαιρετικά καλό για τον ανταγωνισμό και το θέαμα που θα δούμε. Όμως, υπήρξε ένα θέμα, ο καιρός χάλασε τα σχέδια της οργανωτικής επιτροπής, καθώς κάτι σαν τροπική καταιγίδα έπληξε και κατα συνέπεια έπνιξε το νησί! Οι δρόμοι έγιναν ποτάμια, πέτρες και λάσπη μπήκαν στην άσφαλτο και οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να ακυρώσουν τη δεύτερη ειδική της Παρασκευής που επαναλαμβανόταν το Σάββατο. Το κακό με τον φετινό αγώνα είναι πως έχει διάρκεια 3 μέρες και μόνο 3 μεγάλες ειδικές κάθε μέρα. Οι 2 από αυτές ακυρώθηκαν και μένουν μόνο 7. Κάτι που φέρνει τα πάνω κάτω στην κατάταξη.

AUTOMOBILE: WRC Tour de Corse- WRC -01/10/2015

Οι ουρανοί άνοιξαν ήδη απ’το shakedown και η τράπουλα ανακατεύτηκε για τα καλά! Μπορεί στην πρώτη ειδική Οζιέ και Κουμπίτσα να μοιράζονταν την πρωτιά, όμως στην τρίτη ο Γάλλος είχε αργό σκάσιμο ελαστικού, αναγκάστηκε να σταματήσει και μετά ένα μηχανικό πρόβλημα στο κιβώτιο τον έθεσε εκτός μάχης με ποινή 10 λεπτών. Εγκατάλειψη και για τον Νέβιλ, ύστερα από ένα μικρό λάθος του σε μια γέφυρα, σπάζοντας την ανάρτηση. Έτσι στην τρίτη ειδική, χάρη στο καλό πλήρωμα για τον καιρό που έχει κάθε οδηγός, ο Έβανς κατάφερε να πάρει τα ηνία του αγώνα με δεύτερο τον Κέβιν Άμπρινγκ της Hyundai. Τρίτος στο τέλος της μέρας ήταν ο Λάτβαλα, πάνω από 20 δευτερόλεπτα πίσω με 4ο τον Όστμπεργκ. Όλοι οι οδηγοί παραδέχτηκαν πως ήταν φοβερά δύσκολα να φτάσουν στο τέλος της ειδικής και πως είναι σημαντικό να παραμείνουν στο δρόμο παρά να ρισκάρουν. Στις θέσεις 5 και 6 υπήρχαν δύο εκπλήξεις. Ο Κουμπίτσα που δείχνει την ταχύτητά του στην άσφαλτο και ο Στεφάν Σαραζίν, παλιός γνώριμος του WRC με Subaru. Έβδομος ο Μίκελσεν με τον Μικ πολύ κοντά του, ενώ μάχη για την 9η θέση έδινε η τριάδα των Μπουφιέ, Πάντον και Τάνακ.

Το Σάββατο, οι δύο μόνο ειδικές δεν άφηναν στους οδηγούς πολλά περιθώρια για λάθη. Όποιος ήθελε να πιέσει, έπρεπε να το κάνει γρήγορα γιατί θα έμενε από… ειδικές! Ο Λάτβαλα άρχισε να πιέζει, βρέθηκε 2 δευτερόλεπτα πίσω απ’τον Έβανς στην 5η ειδική και πέρασε 2 δευτερόλεπτά μπροστά του στην τελευταία. Ο ήλιος που βγήκε στην Κορσική έκανε τα πράγματα χειρότερα, αφού στέγνωνε τους δρόμους μαζί με ένα στρώμα λάσπης, γλίτσας και διάσπαρτες πέτρες. Τέτοιες πέτρες έκαναν 2 απ’τα λάστιχα του Κουμπίτσα να σκάσουν και με μία μόνο ρεζέρβα, εγκατέλειψε. Ο Μίκελσεν εκτόπισε τον Άμπρινγκ απ’την τρίτη θέση γιατί ο Ολλανδός έκανε λάθος επιλογή ελαστικών, βάζοντας τη σκληρή γόμα κι έμεινε 5ος. Αντεπιτέθηκε και ο Μικ, ανεβαίνοντας στην 4η θέση, ενώ το άλλο DS3 του Όστμπεργκ περιορίστηκε στην 6η θέση και πίσω του να έχει το i20 WRC του Πάντον. Στην ενδο-γαλλική μάχη Μπουφιέ και Σαραζίν, ο παλαίμαχος έμεινε 9ος με προοπτική να πέσει 10ος αφού έχει στα 2,3 δευτερόλεπτα τον Τάνακ. Ενδέκατος έπεσε τη δεύτερη μέρα ο Ντάνι Σόρντο μετά από κλατάρισμα.

Την Κυριακή ο Λάτβαλα απλά άνοιξε κι άλλο τη διαφορά από τον Έβανς, την ώρα που ο Ουαλός δεχόταν ασφυκτική πίεση απ’τον τρίτο Μίκελσεν. Ο Φινλανδός πήρε μια νίκη γοήτρου, καθώς είχε υποσχεθεί ότι θέλει να κερδίσει και τα τρία εναπομείναντα Ράλλυ. Κέρδισε ήδη το πρώτο, απόντος βέβαια του Οζιέ… Ο Έβανς κατάφερε να κρατήσει το Fiesta RS WRC στο δρόμο και σημαντικότερα μπροστά από το Polo R WRC του Μίκελσεν. Στην τελευταία ειδική όλα έδειχναν ότι ο Νορβηγός θα περνούσε μπροστά, αλλά στα τελευταία χιλιόμετρα ο Έβανς πίεσε περισσότερο και κατάφερε να μείνει 2ος για μόλις 3,2 δευτερόλεπτα. Μια φοβερή δεύτερη θέση που είναι το καλύτερο αποτέλεσμα για τον ίδιο και ειδικά για την ομάδα που δίνει μάχη με τις Citroen και Hyundai για τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Η τελευταία 2η θέση της M-Sport ήταν με τον Μίκο Χίρβονεν στον τελευταίο αγώνα του 2014 στη Μ.Βρετανία. Οι Οζιέ και Κουμπίτσα που εγκατέλειψαν, παρηγορήθηκαν από τους βαθμούς της Power Stage, 3 και 1 αντίστοιχα. Πιο κάτω στην κατάταξη ήταν τα δύο Citroen DS3 WRC με 4ο τον Μικ και 5ο τον Όστμπεργκ. Όμως, μπήκε σφήνα ανάμεσά τους ο Πάντον, δείχνοντας για άλλη μια φορά φέτος πως είναι γρήγορος, σταθερός σε οποιαδήποτε επιφάνεια και του αξίζει η εργοστασιακή θέση στην Κορεάτικη ομάδα. Άλλη μια καλά κερδισμένη θέση ήταν αυτή του Σόρντο που άφησε στις τρεις τελευταίες θέσεις της κατάταξης τους Μπουφιέ, Σαραζίν και Τάνακ για να τερματίσει 7ος. Η νίκη του Λάτβαλα ήρθε σε ένα σημείο καμπής για τον ίδιο, καθώς μια ακόμα χρονιά πήγε χαμένη σε ό,τι αφορά το πρωτάθλημα και είναι κρίσιμο για εκείνον να αποδείξει πως μπορεί να πάρει νίκες και να δει κατάματα τον Οζιέ, παίρνοντας φόρα από φέτος για την επόμενη σεζόν…

Αναλυτικά η κατάταξη μετά το τέλος του ράλλυ:

WRC-logo

Βαθμολογία Οδηγών 2015          Βαθμολογία Κατασκευαστών 2015

 Μπορείτε να βλέπετε όλα τα βίντεο στα κανάλια των ομάδων στο Youtube!

          citroen-cars-logo-emblem  ???????????  2000px-Volkswagen_logo_2012.svg

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Posted in WRC

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz