Ράλλυ Πολωνίας 2015

Ασταμάτητος. Καταιγιστικός. Αχόρταγος. Μόνο τέτοιες λέξεις μπορούν να περιγράψουν τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπάστιαν Οζιέ. Τέτοια επίθετα θυμίζουν τον άλλο Σεμπάστιαν που ήταν γρήγορος, κανείς δεν τον σταματούσε και δίψαγε συνεχώς για νίκες. Μπορεί τότε ονόματα όπως ο Σάνθ, ο Γκρόνχολμ, ο Σόλμπεργκ και λίγο ο Χίρβονεν, να κοιτούσαν στα μάτια τον Λέμπ αμφισβητώντας τον σε πολλές περιπτώσεις, εκείνος πάντα τα κατάφερνε κι έβγαινε συνολικά κερδισμένος. Τώρα οι οδηγοί του WRC μοιάζουν «λίγοι» για να μπορέσουν να κλέψουν κάτι απ’τη δόξα του Οζιέ. Δείχνουν σαν να μη μπορούν να φτάσουν το Γάλλο αρκετές φορές και όταν αυτό γίνεται, δεν είναι αρκετό να του κάνουν ζημιά στο πρωτάθλημα. Ήδη από τα μέσα της σεζόν φαίνεται σε ποιόν θα πάει ο τίτλος και δεν πρόκειται κανείς – ούτε καν κάποιος απ’την ομάδα του – να κάνει κάτι να αλλάξει τη μονοτονία των συνεχόμενων νικών του Οζιέ. 

19407122785_17d7a556c9_o

Ας περάσουμε όμως στον αγώνα. Η πρώτη ειδική ξεκίνησε καλά για τον τοπικό ήρωα Ρόμπερτ Κουμπίτσα, αλλά ο Οζιέ του χάλασε το πάρτυ στην υπερειδική με ζευγάρια, καθώς την κέρδισε με μισό δευτερόλεπτο διαφορά και τον άφησε δεύτερο. Τα προβλήματα είχαν αρχίσει ήδη απ’το shakedown για τη Citroen, αφού ο Μικ τούμπαρε και στην πρώτη ειδική του έσβησε το DS3 στην εκκίνηση. Από όταν ξεκίνησαν οι κανονικές ειδικές και τα δύο Citroen προσπαθούσαν να βρουν μάταια ρυθμό στις τρομερά γρήγορες ειδικές διαδρομές της Πολωνίας και με τη λάθος απόφαση που πήρε η ομάδα να μην κάνει τεστ πριν τον αγώνα, οι δύο οδηγοί της έμειναν να ψάχνουν set-up σε κάθε ειδική. Οι ειδικές 3,4 και 5 ήταν υπόθεση του Οτ Τάνακ που έκανε τους καλύτερους χρόνους και πήρε το προβάδισμα στο Ράλλυ με τους Μίκελσεν και Οζιέ να καραδοκούν πίσω του και να περιμένουν το δεύτερο πέρασμα απ’τις ίδιες ειδικές ώστε να είναι καθαροί οι δρόμοι για καλύτερο χρόνο γιατί ήταν στις πρώτες σειρές της εκκίνησης. Τέταρτος μετά από 5 ειδικές ήταν ο Λάτβαλα, ύστερα από πολλά λάθη που δεν του κόστισαν πάρα πολύ. Η ημέρα έκλεισε με τον Οζιέ στον πρωτοπορία. Πρώτα έκανε λάθος επιλογή ελαστικών, αλλά μετά μια εξόρμηση στα χωράφια απ’τον Μίκελσεν ήταν το δώρο για την πρώτη θέση. Ο Τάνακ που είχε προσπαθήσει αρκετά, είχε πρόβλημα στα πίσω φρένα κι έπεσε στην 4η θέση πίσω απ’τον Λάτβαλα. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Πάντον, Κούμπιτσα, Νέβιλ, Μικ, Σόρντο και Όστμπεργκ στο τέλος.

AUTOMOBILE: WRC Poland - WRC -02/07/2015          AUTOMOBILE: WRC Poland - WRC -02/07/2015

Η επόμενη μέρα βρήκε τον Μίκελσεν να παλεύει να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο το ότι ο Οζιέ άνοιγε το δρόμο, αλλά με την ακύρωση μιας ειδικής να μην τον βοηθάει καθόλου, αρκέστηκε στη δεύτερη θέση της Γενικής την ώρα που ο Λάτβαλα έδινε μάχη να κερδίσει την 3η θέση απ’τον Τάνακ. Πέμπτος μπροστά από τους 3 team-mates Νέβιλ (6ος), Σόρντο (10ος), Άμπρινγκ (16ος) βρισκόταν και πάλι ο Πάντον με το Hyundai i20 WRC μετά τις ειδικές του Σαββάτου. Την τελευταία μέρα, τα 5 δευτερόλεπτα μεταξύ των δύο πρώτων δεν ήταν ικανά να αγχώσουν τον Οζιέ που έμεινε σταθερά μπροστά απ’τον Μίκελσεν, πήρε για άλλη μια φορά 3 βαθμούς στην Power Stage και τους είπε ‘Γειά σας!’ με την 5η του νίκη στο πρωτάθλημα. Απ’την άλλη θρίλερ το έκανε ο Λάτβαλα για να ανέβει τρίτος, καθώς για άλλη μια χρονιά στην Πολωνία κάνει κάτι λάθος. Στην τελευταία ειδική σε μια αριστερή στροφή η υπερστροφή του Polo μετατράπηκε γρήγορα σε υποστροφή και έπεσε πάνω σ’ένα δέντρο. Η ζημιά στο δέντρο άγνωστη (!), αλλά στο Polo ήταν αρκετή για να χάσει ο Φινλανδός την τρίτη θέση και να πρέπει να φτιάξει το ψυγείο του ώστε να φτάσει – αργοπορημένος – στο service park για να επικυρωθεί τελικά η 5η θέση του.

AUTOMOBILE: WRC Poland - WRC -02/07/2015          AUTOMOBILE: WRC Poland - WRC -02/07/2015

Δίκαια πήρε το τρίτο σκαλί του βάθρου συν δύο μπόνους πόντους ο Τάνακ με μια πολύ γρήγορη και σταθερή εμφάνιση που δείχνει ότι με αρκετή θέληση μπορούν τα Fiesta να φτάσουν τα Polo (ή τουλάχιστον ένα από αυτά). Συνέχεια του βάθρου στη Σαρδηνία ήταν η πολύ δυνατή 4η θέση του Πάντον ο οποίος παρέμεινε μπροστά από Νέβιλ και Σόρντο, 6ος και 10ς αντίστοιχα, ύστερα από έλλειψη καλού ρυθμού, λάθη και κακές σημειώσεις. 7ος τελικά ο Μικ και 8ος ο Πολωνός, πρώην οδηγός της F1, Κουμπίτσα. Μια άσχημη 9η θέση απ’τον Όστμπεργκ, τον έριξε τρίτο στη βαθμολογία οδηγών του πρωταθλήματος, πίσω απ’τον συμπατριώτη του Αντρέας Μίκελσεν.  

AUTOMOBILE: WRC Poland - WRC -02/07/2015

Ο Οζιέ ‘καθάρισε’ άλλο ένα Ράλλυ για φέτος και πλέον έχει σχεδόν διπλάσιους βαθμούς απ’τον δεύτερο. Οδήγησε με υπομονή και αλάνθαστα τις δύο πρώτες μέρες και ανέβασε ρυθμό εκεί που χρειάστηκε για να παραμείνει μπροστά, κάνοντας για ακόμα μια φορά επίδειξη δύναμης και του ποιός είναι το αφεντικό και φέτος. Πέρυσι με το μυαλό του στους κανονισμούς, είχε χάσει την αυτοσυγκέντρωσή του στο μέσο της σεζόν και είχε κάποια άσχημα αποτελέσματα. Ας δούμε πως θα συνεχιστεί το πρωτάθλημα, όμως φέτος μοιάζει απίστευτα προσηλωμένος στο σκοπό του, δηλαδή τον τρίτο τίτλο, κάτι που το δείχνουν τα αποτελέσματα στους αγώνες. 

Το Ράλλυ Φινλανδίας στα τέλη Ιουλίου, δίνει πολλές υποσχέσεις για δράση, άλματα και περάσματα με τέρμα γκάζι παντού! Ελπίζουμε στην αφύπνιση των τοπικών σκανδιναβικών πληρωμάτων για να υπάρξουν αληθινές και ουσιαστικές μάχες.

Αναλυτικά η κατάταξη μετά το τέλος του ράλλυ:

WRC-logo

Βαθμολογία Οδηγών 2015          Βαθμολογία Κατασκευαστών 2015

 Μπορείτε να βλέπετε όλα τα βίντεο στα κανάλια των ομάδων στο Youtube!

          citroen-cars-logo-emblem  ???????????  2000px-Volkswagen_logo_2012.svg

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Posted in WRC

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz