Ράλλυ Φινλανδίας 2015

Το Grand Prix Φινλανδίας θα έλεγα! Γιατί με τέτοιες ταχύτητες, με τόσα άλματα τέρμα γκάζι και τον κόφτη να ουρλιάζει ασταμάτητα, είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά Ράλλυ του κόσμου για τους θεατές και τα πληρώματα. Το να βλέπει ο θεατής μια ειδική διαδρομή της οποίας οι σημειώσεις για τις στροφές είναι συνεχώς flat-out και τα απανωτά άλματα να εκτοξεύουν για ώρα τα αυτοκίνητα στον ουρανό με τη μελωδία του κόφτη απ’το δεξί πόδι στο πάτωμα, αποτελεί θέαμα με ουσία που προσφέρει τρομερή ευχαρίστηση και στον οδηγό. Σε έναν αγώνα που παραδοσιακά διαπρέπουν οι σκανδιναβοί οδηγοί, ο Λάτβαλα, ο Όστμπεργκ και ο Μίκελσεν προσπαθούν να κρατήσουν ψηλά την τοπική παράδοση και να αποτρέψουν τυχόν Οζιε-παρεκτροπές!

AUTOMOBILE: WRC Finland- WRC -30/07/2015

Αρχικά ο Γάλλος πρωταθλητής έδειξε τα δόντια του απ’τις πρώτες ειδικές κάνοντας τους καλύτερους χρόνους στις ειδικές 1 και 3. Οι Μικ και Λάτβαλα, όμως, ξεκίνησαν την πίεση, την ώρα που πιο κάτω στον πίνακα κατάταξης, πολλά αυτοκίνητα αντιμετώπιζαν μηχανικά προβλήματα που κυρίως προέρχονταν από μικροεξόδους . Η δεύτερη μέρα περιλάμβανε και την φημισμένη Ouninpohja, μια ειδική που χρειάζεται μεγάλο θάρρος στα άλματα, να μη φοβηθείς κι αφήσεις το πόδι απ’το γκάζι, κάτι σαν την Eau Rouge της F1, όπου ξεχωρίζουν οι ‘άντρες’ απ’τα ‘παιδιά’. Εκεί, ο δεύτερος Μικ άρχισε να χάνει έναντι του τρίτου Λάτβαλα, εξ’αιτίας ενός προβλήματος στη μετάδοση, ενώ προβλήματα στην ανάρτηση από χτυπήματα είχε το νεαρό δίδυμο της M-Sport Ford και το τρίτο Fiesta WRC του Κούμπιτσα είχε ηλεκτρικά προβλήματα. Αυτά τα προβλήματα ανέβασαν πιο ψηλά στην κατάταξη τους Όστμπεργκ, Νέβιλ και Σόρντο. Παράλληλα, για την κορυφή, ο τοπικός ήρωας Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα πίεζε κι άλλο το Polo του και στην 7η ειδική έφτασε σε απόσταση αναπνοής απ’τον ομόσταυλό του, για να τον περάσει στην επόμενη και να κλείσει τη μέρα στην πρώτη θέση. Οι εγκαταλείψεις συνολικά ήταν δύο, πρώτα του Μίκελσεν με πολλές τούμπες, μετά του Πάντον με μια δυνατή πρόσκρουση και του Κούμπιτσα με τα γνωστά μηχανικά προβλήματα. 

6476_maikkelsen-finland-2015_771_896x504          6481_paddon-standing-crash-finldna-2015_553_896x504

Το πρωινό του Σαββάτου βρήκε τα δύο VW να ανταλλάσσουν χρόνους και τα δύο Citroen στην 3η (Μικ) και 4η θέση (Όστμπεργκ). Μέχρι την 14η ειδική η μάχη των δυο VW καλά κρατούσε και η διαφορά τους ήταν μόλις 3 δευτερόλεπτα. Σε παράταξη τα δύο Citroen και τα δύο Hyundai των Νέβιλ και Σόρντο στις θέσεις 5 και 6. Όλα αυτά έμελλε να αλλάξουν στις επόμενες ειδικές (15 & 16) όταν ο Μικ γλίστρησε προς τα έξω, χτύπησε μια πέτρα και έσπασε την ανάρτηση του DS3. Έξοδο είχε κι ο Σόρντο, χάνοντας την 6η θέση, ενώ ακόμα και ο Οζιέ έκανε το ίδιο λάθος με τον Μικ στην ίδια στροφή, αλλά ήταν πιο τυχερός που δεν έσπασε κάτι. Όμως, ο ίδιος νόμισε πως έπαθε λάστιχο και έκοψε ρυθμό, με αποτέλεσμα να δώσει ανάσες στον πρωτοπόρο Λάτβαλα. Έτσι λοιπόν, βάθρο άρχισε να βλέπει ο Όστμπεργκ πίσω απ’το δίδυμο φωτιά Λάτβαλα-Οζιέ με 4ο τον Νέβιλ που κάποιες φορές πήγαινε με 3 κυλίνδρους. Επίσης ο Νέβιλ, δε μπορούσε να διανοηθεί την πρόσφυση που έχουν οι πρωτοπόροι στις στροφές και το Hyundai δε μπορεί να βρεί με τίποτα, γεγονός που τους κάνει να αναρωτιούνται για το πώς μπορούν να πιάσουν τους χρόνους των άλλων. Στις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές της ημέρας, ο Λάτβαλα έκανε απίστευτη δουλειά, οδηγώντας γρηγορότερα απ’τον Οζιέ και έμεινε μπροστά του 13,2 δευτερόλεπτα. Ο Γάλλος, φάνηκε να δέχεται την ήττα του, αφού εξήρε τον Φινλανδό για την οδήγησή του και σχολίασε ότι και η δεύτερη θέση είναι πολύ καλή για το πρωτάθλημα. Με δύο ειδικές να απομένουν πολλά μπορεί να γίνουν στο Ράλλυ Φινλανδίας, αν σκεφτούμε τον περσινό αγώνα, όταν παραλίγο να χάσει τη νίκη μέσα από τα χέρια του ο Λάτβαλα. Στην μακρινή τρίτη θέση παρέμεινε ο Όστμπεργκ και στην 4η ο Νέβιλ. Απ’την 10η θέση έφτασε στην 5η ο Τάνακ μετά από γρήγορη και σταθερή οδήγηση, ενώ Χάνινεν και Πρόκοπ βρίσκονταν 6ος και 7ος συνολικά. Οι θέσεις 8 και 9 ανήκουν στο οδηγικό δίδυμο,  Λάπι και Τίντμαντ, της Skoda (WRC2) η οποία μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι με τη νέα Fabia R5. Δέκατος ο Λορέντζο Μπερτέλι. 

AUTOMOBILE: WRC Finland- WRC -30/07/2015          AUTOMOBILE: WRC Finland- WRC -30/07/2015

Η τελευταία ημέρα δεν επιφύλασσε ανατροπές, οι δύο ειδικές έγιναν κανονικά χωρίς καμία αλλαγή στη γενική κατάταξη. Ο Λάτβαλα πήρε μια νίκη γοήτρου στο σπίτι του απέναντι στον δις παγκόσμιο πρωταθλητή και ο Όστμπεργκ στο τρίτο σκαλί του βάθρου, χωρίς βέβαια να βρίσκεται κοντά στο ρυθμό των δύο πρώτων. Η Power Stage ήταν για άλλη μια φορά προνόμιο του Οζιέ που πήρε τα μέγιστα, ενώ ο Λάτβαλα πήρε τη δεύτερη θέση και ο Μικ έναν βαθμό για παρηγοριά. Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα έκανε μια εκπληκτική εμφάνιση, έβαλε το πόδι στο πάτωμα και δεν αμφισβητήθηκε ποτέ απ’τον Οζιέ παίρνοντας μια νίκη που την άξιζε, που τονώνει την αυτοπεποίθησή του. Απ’την άλλη ο Γάλλος, μάζεψε 21 βαθμούς! Αρκετούς, ώστε στον επόμενο αγώνα στη Γερμανία – με κατάλληλα αποτελέσματα – να μπορεί να ξεκλέψει τον τρίτο τίτλο στο WRC. Το τρίτο podium του Όστμπεργκ αποδεικνύει την τρομερή σταθερότητα και την ικανότητα να φέρνει αποτελέσματα και βαθμούς στην ομάδα της Citroen. Κάτι που δεν κάνει ο Μικ. Ο Βρετανός είχε άλλο ένα άσχημο αποτέλεσμα από δικό του λάθος και η θέση του στην ομάδα είναι αμφισβητούμενη πια. Μένει να αποδείξει στο αφεντικό Υβ Ματόν στους επόμενους αγώνες ότι αξίζει να είναι μέλος της ομάδας του και όχι να παίρνει απλά μια νίκη και τη ‘βρώμικη’ δουλειά της συγκομιδής βαθμών να την κάνει ο Όστμπεργκ. Η τέταρτη θέση του Νέβιλ ήταν αρκετά καλή, δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετώπιζε κατά περιόδους στον αγώνα. Η πέμπτη του Τάνακ ήταν εξαιρετική, καθώς μετά από ένα σπασμένο αμορτισέρ κατάφερε να ανέβει 5 θέσεις και να πάρει σημαντικούς βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών την ώρα που ο Έβανς δεν προσέφερε αρκετά. Τον πρώτο του βαθμό στο WRC πέτυχε ο Μπερτέλι που τρέχει με ιδιωτικό Fiesta. Ο Χάνινεν μετά από εγκαταλείψεις άλλων ανέβηκε 6ος με τον – σχεδόν πάντα στη δεκάδα – Πρόκοπ να είναι 7ος. Το 1-2 για το WRC2 έκαναν τα Skoda Fabia R5 των Λάπι και Τίντμαντ στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα.

Επόμενο Ράλλυ στη Γερμανία με ενδεχόμενο τίτλων τέλους για το Πρωτάθλημα Οδηγών. Ας περιμένουμε μέχρι τότε τον ασφάλτινο αγώνα μετά από αρκετούς μήνες (Μοντε Κάρλο).

Αναλυτικά η κατάταξη μετά το τέλος του ράλλυ:

WRC-logo

Βαθμολογία Οδηγών 2015          Βαθμολογία Κατασκευαστών 2015

 Μπορείτε να βλέπετε όλα τα βίντεο στα κανάλια των ομάδων στο Youtube!

          citroen-cars-logo-emblem  ???????????  2000px-Volkswagen_logo_2012.svg

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Posted in WRC

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz