Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Σε έναν κόσμο που όλο αλλάζει, πρέπει κάποια πράγματα να μένουν σταθερά για να μην ξεχνάμε από πού ήρθαμε και όχι – μόνο – προς τα πού πηγαίνουμε. Μια τέτοια σταθερή αξία είναι η αυτοκινητοβιομηχανία της Alfa Romeo, η οποία δημιουργεί αυτοκίνητα με πάθος, προκαλούν μεγάλες συγκινήσεις και μένουν αξέχαστα στο πέρασμα των χρόνων. Μια εταιρεία που υπάρχει στο προσκήνιο τα τελευταία… 105 χρόνια και έχει μια τεράστια αγωνιστική κληρονομιά, αποφασίζει να γιορτάσει τα γενέθλιά της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παρουσίασε την πιο σκληροπυρηνική Alfa των τελευταίων ετών, με ένα όνομα που κουβαλάει μεγάλη παράδοση. Η Giulia ήταν το sedan της Alfa Romeo που ξεκίνησε το μακρινό 1962 και ήταν ένα σπορ οικογενειακό με όμορφη σχεδίαση, πανάλαφρο και με παιχνιδιάρικη διάθεση, ‘έβαζε κάτω’ πολλά από τα σπορ αυτοκίνητα της εποχής του ’60-’70. Ήρθε, όμως, η στιγμή μετά από 5 δεκαετίες να δώσει ξανά νόημα σε ένα δημιούργημα που έρχεται από το παρελθόν να αντιμετωπίσει τα θηρία του παρόντος. Η ουσία της Giulia είναι ίδια με της αρχικής, απλότητα, δύναμη και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Οι Ιταλοί δε μπήκαν στη διαδικασία να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο με τα πιο εξελιγμένα υβριδικά συστήματα και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Επέμειναν στο παλιό. Δύναμη από έναν διψασμένο για βενζίνη διπλοτούρμπινο V6 κινητήρα 2,9 λίτρων! Ούτε ηλεκτροκινητήρες, ούτε άλλα ξενόφερτα απ’το μέλλον, μόνο 510 άλογα και 600 Nm από το 24-βάλβιδο μηχανολογικό αριστούργημα που συνδέεται άμεσα με τη Ferrari, καθώς έχει βασιστεί στον V8 twin-turbo της California T και της 488 GTB. Είναι η πρώτη φορά μετά την Alfa 75 που μοντέλο της εταιρείας έχει πίσω κίνηση και μοτέρ τοποθετημένο κατά τον διαμήκη άξονα και όχι εγκάρσια. Βέβαια, η Giulia θα έχει και πιο μικρούς κινητήρες, πιο προσιτούς, αφού, ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα οικογενειακό sedan. Όμως, εμείς θα παραμείνουμε στην Quadrifoglio που μαζί με την 2,2 l diesel θα διατεθεί στις αρχές του 2016. 

Alfa_Romeo-Giulia_2016_1024x768_wallpaper_08

Μόλις δεις την πρώτη φωτογραφία εντυπωσιάζεσαι απ’το πόσο επιθετικό σχήμα έχει με τεράστιες 19άρες ζάντες, αεραγωγούς σε καπό, φτερά, προφυλακτήρες, ογκώδη πίσω διαχύτη, φουσκώματα ή αυλάκια σε όλο το αμάξωμα και γενικά ένα στυλ που δεν αντιγράφεται και είναι τόσο ξεχωριστό, μοναδικό. Μπροστά οι αεραγωγοί με τις γρίλιες είναι τόσο μεγάλοι και δημιουργούν μια καλαισθησία που σε κάνει να αναρωτιέσαι: »Μα καλά αυτή η πινακίδα πού θα μπει; Θα χαλάσω ένα έργο τέχνης!» Στο πίσω μέρος, η μικρή ανθρακονημάτινη αεροτομή, ο χαμηλός διαχύτης και οι τετραπλές εξατμίσεις δημιουργούν κι εκεί πολεμική εικόνα. Όλα αυτά τα αεροδυναμικά βοηθήματα δεν τοποθετήθηκαν για πλάκα, αλλά λειτουργούν άψογα, ώστε να δώσουν αρκετή κάθετη δύναμη στη νέα Giulia. Αρχικά, υπάρχει μπροστά ένα κινητό χείλος από ανθρακονήματα στο κάτω άκρο του προφυλακτήρα που είναι ενεργό και ανάλογα τις συνθήκες δημιουργεί γωνία μέχρι και 10 μοιρών. Σε συνδυασμό με το πίσω diffuser, κάνουν τρομερή δουλειά να κρατήσουν σφιχτά κάτω το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.524 κιλών. Σχετικά ελαφρύ, δεδομένου των διαστάσεων, καθώς έχει χάσει κιλά με το καπό και τον ουρανό από ανθρακονήματα και άλλα εξαρτήματα φτιαγμένα από αλουμίνιο ή σύνθετα ελαφρά υλικά. Το θέμα δεν είναι το βάρος, αλλά η κατανομή του, που έχει μοιραστεί εξίσου στους δύο άξονες στην ιδανική 50-50.

Alfa_Romeo-Giulia_2016_1024x768_wallpaper_0a

Η ροπή κατανέμεται σωστά σε κάθε τροχό μέσω ενός συμπλέκτη που επιτρέπει στο πίσω διαφορικό να στέλνει τη ροπή εκεί που χρειάζεται μέχρι και 100%. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Το πιο βασικό. Δε χρειάζεται να επέμβει κάποιο ηλεκτρονικό μέσο και να κόψει τη ροπή, όλα γίνονται μηχανικά για να απολαμβάνει ο οδηγός την πραγματική οδήγηση και όχι μια αποστειρωμένη, αποκομμένη αίσθηση που σε κάνει να νιώθεις αχρείαστος μέσα στο ίδιο σου το αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά τα φρένα κι εκεί οι Ιταλοί είναι πρωτοποριακοί. Ξεχάστε το γνωστό σεβρο-μηχανισμό, ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα που είναι άμεσο ελέγχει τα 6-πίστονα κεραμικά δισκόφρενα μπροστά και τα 4-πίστονα πίσω με σκοπό να σταματά τη Giulia απ΄τα 100 km/h σε λιγότερο από 32 μέτρα. Η ανάρτηση έχει καθαρά σπορ προσανατολισμό, ενώ έχει βελτιωθεί ώστε να φιλτράρει τις ανωμαλίες και να προσφέρει γρήγορους χειρισμούς, κάνοντας το στρίψιμο να είναι φυσικό και να προσφέρει τη μέγιστη ικανοποίηση. Στο εσωτερικό όλα ελέγχονται από το γνωστό DNA της Alfa που έχει και την επιλογή Advanced Efficient εκτός από τα Dynamic, Natural και Racing. Προφανώς, όλα αυτά τα προγράμματα ελέγχουν τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τις… ορέξεις του οδηγού. Η Alfa Romeo καυχιέται ότι το νέο sport sedan τους, πιάνει τα πρώτα 100 km/h σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα! Σκεφτείτε έναν οικογενειάρχη να θέλει να κάνει μια κόντρα και να μη μπορεί. Με τη Giulia θα μπορεί και μάλιστα θα ντροπιάσει και αρκετούς που θα βρεθούν δίπλα του σε ένα φανάρι ή σε μια ‘στριφτερή’ διαδρομή. 

Alfa_Romeo-Giulia_2016_1024x768_wallpaper_13          Alfa_Romeo-Giulia_2016_1024x768_wallpaper_12

Η νέα Giulia ήρθε για να ταράξει τα νερά. Να θυμίσει στους λάτρεις του αυτοκινήτου ότι υπάρχουν κι αυτά τα αυτοκίνητα. Να τους θυμίσει τη χαρά του στρίβειν και του οδηγείν. Να τους θυμίσει τον δυνατό ήχο από έναν V6 και τα ισορροπημένα περάσματα στις στροφές. Να τους θυμίσει έναν κόσμο που δε μπλέκεται κανείς στα πόδια του οδηγού και δεν επεμβαίνει όποτε του καπνίσει (ESP), αφήνοντάς τον να απολαύσει τη διαδρομή, να ικανοποιήσει κάθε του οδηγική επιθυμία και να οδηγήσει αληθινά με έναν αληθινό μαχητή, όπως είναι η Giulia Quadrifoglio. Θα περιμένουμε να έρθει στην Ελλάδα, να θαυμάσουμε την ομορφιά της από κοντά και να οδηγήσουμε το ιταλικό της ταμπεραμέντο. Ίσως τότε καταλάβουμε καλύτερα τί κάνουν τόσο καλά στην Alfa Romeo και παράγουν τόσο αξιόλογα οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα…

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz