Άλλα λέω, άλλα κάνω κι άλλα εννοώ

Φτάνουμε σιγά σιγά στο μέσον της σεζόν με το ενδιαφέρον να είναι σχετικά χαμηλό. Βλέποντας τις δηλώσεις κορυφαίων στελεχών ομάδων, το βλέμμα τους είναι στραμμένο προς το 2017. Ήδη μέχρι στιγμής η Mercedes παρότι φαίνεται να τα έχει βρει λίγο δύσκολα σε σχέση με τις δύο προηγούμενες σεζόν, έχει το πάνω χέρι και δύσκολα φαίνεται να απειλείται παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις από μεριάς κυρίως της Ferrari. Ο Sergio Marchionne δηλώνει ότι στόχος είναι το πρωτάθλημα από φέτος πράγμα, όμως, που δεν φαίνεται στην πίστα. Οι Ιταλοί τα έχουν βρει δύσκολα φέτος και σε συνδυασμό με την άνοδο των κόκκινων ταύρων, η νίκη δεν είναι εφικτός στόχος, οπότε  δηλώσεις περί πρωταθλήματος είναι τουλάχιστον άστοχες. Το αφεντικό της Scuderia κοιτάζει να ανυψώσει το ηθικό της ομάδας και να δημιουργήσει ένα κλίμα του τύπου «ερχόμαστε». 9 χρόνια χωρίς κάποια κούπα είναι πολλά και με τα ανοίγματα που έχει κάνει ο Ιταλικός κολοσσός πρέπει να βρεθεί κάποιο αντίκρισμα. Ένα σημαντικό γεγονός είναι ότι το αλογάκι από το Fiorano πρέπει να πρωταγωνιστεί και να παλεύει για τίτλους ώστε η αναγνωρισιμότητα να παραμένει σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι μετοχές πέφτουν και τα πράγματα είναι αλληλένδετα. Μάρκετινγκ και πωλήσεις σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό κάνουν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα. Δεν είναι απλά θέμα γοήτρου και περηφάνειας. Νίκες και δόξα ανεβάζουν τις μετοχές και την αξία της εταιρίας .Η Ferrari είναι καταδικασμένη να πρωταγωνιστεί και να κερδίζει ή τουλάχιστον να είναι ανταγωνιστική και να παλεύει στα ίσια για την νίκη. Οι αγώνες είναι στο dna της ομάδας από την ημέρα γέννησής της.

XPB_825684_HiRes

 Παρόλα αυτά οι Ιταλοί ως η πιο αρχαία ομάδα, λαμβάνει επιπλέον  χρηματικό μπόνους και η γνώμη της δεν περνάει απαρατήρητη, καθώς μπορεί να επηρεάσει πολλά πράγματα στο σπορ. Φαίνεται όμως ότι στη νέα εποχή που έχει μπει η F1 έχει μείνει λίγο πίσω. Οι υβριδικοί κινητήρες έχουν τον πρώτο λόγο και οι Γερμανοί της Mercedes κρατούν για τα καλά τα ηνία με δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα και όψεται και το τρίτο στη σειρά. Οι ταύροι από την Αυστρία είναι η ομάδα που μπήκε σφήνα στο δίδυμο Ferrari-Mclaren και με την στήριξη της Renault σάρωσε τα πάντα την τετραετία 2010-13. Φέτος δείχνει ικανή για το κάτι παραπάνω κάνοντας το έργο των Ιταλών ακόμη πιο δύσκολο. Μέχρι στιγμής έχουν ξοδέψει τα περισσότερα τόκενς από οποιαδήποτε άλλη ομάδα και απομένουν 5 μέχρι το τέλος της σεζόν με την Mercedes να έχει 11 ακόμη, την Honda 14 και την Renault 24! Για αυτόν ακριβώς το λόγο είδαμε πρόωρη ανανέωση στους «ταύρους» με την Γαλλική εταιρία και το 2018 δείχνοντας ότι τα περιθώρια εξέλιξης είναι μεγάλα. Το πρόβλημα δεν εστιάζεται φυσικά στον κινητήρα, αλλά κυρίως στον τρόπο λειτουργίας του μονοθεσίου με τα ελαστικά της Pirelli. Φέτος το βάρος δόθηκε κυρίως στην ταχύτητα και μετέπειτα στην αξιοπιστία. Κατά περιόδους φαίνεται αυτή η ταχύτητα να υπάρχει αλλά είναι σποραδική χωρίς καθόλου διάρκεια. Η ομάδα ψάχνει τρόπους να βρει το χαμένο έδαφος αλλά η έλλειψη δοκιμών κοστίζει και να κλείσει η ψαλίδα προς το παρόν δείχνει αρκετά δύσκολο.

XPB_825537_HiRes

 Αν το επιτρέψουν οι συνθήκες και σε μία κακή μέρα της Mercedes μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω. Αλλά μέχρι εκεί. Το πρωτάθλημα δεν έρχεται με ένα πόντιουμ, ούτε με ένα καλό πλασάρισμα στις 5 πρώτες θέσεις στις κατατακτήριες δοκιμές. Επιπλέον, κάτι ακόμη που πρέπει να κοιτάξουν είναι η στρατηγική τους που τους έχει κοστίσει αρκετά. Λάθος επιλογές ελαστικών, λάθος στρατηγική κατά την διάρκεια του αγώνα δείχνουν μία ομάδα που θέλει δουλειά ακόμη. Θέλει καιρό ακόμη να αποδειχθεί ο Vettel νέος Schumacher ώστε να μπορέσει να κάνει την ομάδα μια καλοκουρδισμένη μηχανή. Ο καιρός θα δείξει. Προς το παρόν ας αφήσουν τις δηλώσεις και ας δείξουν τι μπορούν να πετύχουν εντός πίστας. Όπως λέει και ο σοφός λαός, όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι…

XPB_826365_HiRes

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz