Audi S4

Η Audi είναι η εταιρεία που με τα μοντέλα της εισήγαγε εδώ και πολλά χρόνια την πρωτοπορία της τετρακίνησης. Το εφαρμόζει σε όλα τα μοντέλα της με το σήμα S και σε πολλές άλλες εκδόσεις. Όλοι γνωρίζουν πως το Quattro είναι το σήμα κατατεθέν της γερμανικής φίρμας και σε κάθε νέο μοντέλο της φροντίζει να το αναδεικνύει ακόμα περισσότερο. Ένα σύστημα που ξεκίνησε ως κάτι νέο στα Ράλλυ, όταν το S1 κέρδιζε πρωταθλήματα από τους αντιπάλους με μεγάλη άνεση και που πολλοί έσπευσαν να το αντιγράψουν για να έχουν αυτή την εκπληκτική πρόσφυση που είχαν και τα Audi. Ήταν μια αρχή που έμελλε να αλλάξει το μέλλον των αγώνων Ράλλυ και κατ’επέκταση ολόκληρης της αυτοκίνησης με την εισαγωγή του Quattro στα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα Audi που κυκλοφορούσαν στους δρόμους να έχουν καλύτερη οδική συμπεριφορά, περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, αλλά και σε δρόμους με βροχή ή χιόνι, κάνοντάς τα πιο αγαπητά στο κοινό και βγάζοντας προς τα έξω ένα προφίλ δυνατού και στιβαρού αυτοκινήτου. Αυτό διατηρούν μέχρι τώρα. Όλες οι γενιές S4 έχουν ως κοινό παρονομαστή – να μιλήσουμε λίγο και με μαθηματικούς όρους (!) – το σύστημα Quattro μαζί με έναν δυνατό κινητήρα πολλών κυβικών και τα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού Grand Tourer που ταξιδεύει με… τα ‘όσα’ στο Autobahn!

Audi-S4_2017_1024x768_wallpaper_0c

Ξεκινώντας απ’τον κινητήρα, η καρδιά του νέου S4 χτυπά δυνατά με 6 κυλίνδρους σε διάταξη V, 3.000 κυβ. εκ. και με τη βοήθεια υπερτροφοδότη φτάνει σε ιπποδύναμη τα 354 άλογα! Αντίστοιχα εκπληκτική είναι η τιμή της μέγιστης ροπής (500 Nm) που είναι διαθέσιμη ήδη απ’τις 1.300 στροφές/λεπτό και παραμένει σταθερή μέχρι και τις 4.500. Μπορεί οι αριθμοί να έχουν ανέβει σε σχέση με το προηγούμενο S4, ωστόσο η Audi ισχυρίζεται ότι ο νέος TFSI άμεσου ψεκασμού είναι πιο οικονομικός και ρυπαίνει λιγότερο το περιβάλλον. Χωρίς σχόλιο, ας μείνουμε στα λόγια της εταιρείας, ίσως μέχρι αποδείξεως του εναντίου! Μέχρι ενός σημείου έχει χάσει την αξιοπιστία της, αλλά θέλουμε να πιστεύουμε πως το πάθημα με το παράνομο λογισμικό παραποίησης ρύπων έγινε μάθημα για τα επόμενα μοντέλα των VW-Audi. Το σίγουρο είναι πάντως ότι η δύναμη του S4 δεν κρύβεται, καθώς η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 Km/h και φτάνει τα πρώτα 100 km/h σε 4,7 δευτερόλεπτα με τη βοήθεια του 8-τάχυτου tiptronic αυτόματου κιβωτίου. Όσον αφορά τη μετάδοση, είπαμε Quattro, με το κεντρικό διαφορικό να διανέμει σε κανονικές συνθήκες τη ροπή 60-40% για πίσω-μπροστά άξονες και να δίνει μέχρι και 85% στον πίσω, όταν αυτό χρειαστεί. Όμως ένα μπλοκέ διαφορικό χρειάζεται εξτρά παραγγελία, αφού η βασική έκδοση έχει μόνο το κλασικό σύστημα που ελέγχει την πρόσφυση των τροχών μέσω του μπλοκαρίσματος με το φρένο. Αυτό δε βοηθάει τους σωστούς χειρισμούς, κόβοντας την ορμή του αυτοκινήτου και σε καμία περίπτωση δε φτάνει τα αγωνιστικού τύπου διαφορικά που τοποθετούνται σε άλλα, γρήγορα αυτοκίνητα ακόμα και μικρότερης κατηγορίας. 

Audi-S4_2017_1024x768_wallpaper_08      Audi-S4_2017_1024x768_wallpaper_0f

Η ανάρτηση πέντε ανεξάρτητων συνδέσμων μπροστά και πίσω είναι ό,τι καλύτερο για να απορροφά κραδασμούς και να προσφέρει ακριβείς χειρισμούς στο αμάξωμα των 1630 κιλών. Επίσης η ανάρτηση ρυθμίζεται μέσω του συστήματος CDC, ώστε να κάνει ακριβώς αυτό που θέλει ο οδηγός, είτε αυτό είναι μια άνετη βόλτα, είτε μια γρήγορη διαδρομή με απαιτητικές στροφές. Στο τελευταίο είναι σημαντικές και οι ζάντες 18 ιντσών για την πλευρική πρόσφυση, αλλά το 40-άρι προφίλ, αναγκαστικά χάνει λίγο απ’την άνεση. Άλλο ένα χαρακτηριστικό των S4 είναι ότι είναι διακριτικά και ταυτόχρονα διαφορετικά απ’τα Α4. Διαφορετικοί προφυλακτήρες, πιο σπορ με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, λίγο περισσότερο χρώμιο παντού, τετραπλές εξατμίσεις με πίσω διαχύτη και το νέο S4 είναι έτοιμο!

Με τον ίδιο τρόπο έχει χτιστεί και το εσωτερικό που βασίστηκε στο νέο Α4. Εκεί το highlight – ‘κλεμμένο’ απ’το TT – είναι το Virtual Cockpit που περιέχει έναν τεράστιο ψηφιακό πίνακα οργάνων με όλες της χρήσιμες ή άχρηστες πληροφορίες μπροστά στα μάτια του οδηγού.  Το ‘less is more’ εφαρμόζεται και στο S4 που έχει λίγα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα και όλες τις λειτουργίες της οθόνης τις ελέγχει μέσω του συστήματος MMI. Περιέχει επίσης όλες τις λειτουργίες του infotainment που θα ήθελε ένας σύγχρονος οδηγός, όπως και τα συστήματα που βοηθούν έναν οδηγό να… μην οδηγήσει μόνος του το αυτοκίνητο, καθώς πλέον έχουν γίνει απαραίτητα (;) τα συστήματα αλλαγής λωρίδας, προειδοποίησης σύγκρουσης, παρκαρίσματος μέχρι και σύστημα να πηγαίνει μόνο του σε μποτιλιάρισμα για να ξεκουραστεί ο οδηγός! Τι άλλο θα δούμε πια; Πόσο κοιμισμένοι πρέπει να γίνουμε ακόμα; Ας το βάλουμε να τα κάνει όλα μόνο του να τελειώνει η ιστορία…

S4 σημαίνει δύναμη και χλιδή ταυτόχρονα. Το αυτοκίνητο που θα πάει από μια πόλη σε μια άλλη με καταιγιστικό ρυθμό, χωρίς οι επιβάτες του να καταλαβαίνουν το παραμικρό. Δεν είναι αυτό που θέλει να βρίσκεται συνεχώς σε μια πίστα, αλλά δε θα πει όχι στις ορέξεις του ανήσυχου οδηγού. Είναι ίσως το αμάξι του γρήγορου δημάρχου που θέλει να βρίσκεται άμεσα παντού, έχοντας και την ανάλογη πολυτέλεια. Ένα πολυτελές σεντάν που ζητά απεγνωσμένα απ’το δήμαρχο να πατήσει τέρμα το γκάζι! 

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Audi S4"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz