BMW Σειρά 1

Σκεφτείτε το εξής: compact διαστάσεις, δυναμική εμφάνιση και πίσω κίνηση. Πόσο καλύτερος γίνεται ο κόσμος των μικρομεσαίων με μία BMW σειρά 1; Γίνεται σίγουρα πιο πικάντικος, γεμάτος ανατροπές. Γιατί κάποιος να επιλέξει ένα μπροστινοκίνητο Golf, Astra ή Focus και όχι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει ομορφιά, χάρη και μια ευελιξία, βρε αδελφέ, στον πίσω άξονα; Η σειρά 1 είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, μια κυριλέ πρόταση για τους πιο ψαγμένους και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο νέο μοντέλο το καθιστούν μια από τις κορυφαίες επιλογές. Κατ’αρχάς, εξωτερικά δείχνει αρκετά ‘φουσκωμένο’ και ταυτόχρονα κλασικό. Νέα φώτα Led μπροστά και πίσω, οι γνωστές γρίλιες της BMW έχουν ξανασχεδιαστεί, μακρύ καπώ με επιθετικούς προφυλακτήρες και ένα σμιλευμένο πλαϊνό δίνουν το στίγμα για όσους αναζητούν ένα καλαίσθητο αυτοκίνητο. Επειδή, όμως, η ομορφιά είναι και υποκειμενική, ας επικεντρωθούμε σε αυτά που είναι αντικειμενικά τα δυνατά στοιχεία της σειράς 1.

BMW-1-Series_3-door_2016_1280x960_wallpaper_03           BMW-1-Series_3-door_2016_1280x960_wallpaper_11

Τοποθετείται ο νέος τρικύλινδρος, τούρμπο βενζινοκινητήρας 1500 κυβικών εκατοστών που θα βγάζει 109 άλογα και 180 Nm ροπή. Το downsizing καλά κρατεί και στο χορό έχει μπεί και η BMW. Κάθε θάλαμος καύσης αποτελείται από 500 περίπου κυβικά εκατοστά, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται άψογα απότελέσματα από πλευράς θερμοδυναμικής. Ο συμπιεστής καυσαερίων μαζί με τον άμεσο ψεκασμό και τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων που χρησιμοποιεί από παλιά η εταιρεία, κάνουν τον συγκεκριμένο κινητήρα να κινεί αξιοπρεπώς το όχι και τόσο ελαφρύ αμάξωμα της 116i, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία καυσίμου και χαμηλές εκπόμπες ρύπων (116 gr /km), δηλαδή χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Οι μεγαλύτερες εκδόσεις 118i,120i εφοδιάζονται με τον 1,6 λίτρων, 4-κύλινδρο τούρμπο απόδοσης 136 και 177 ίππων αντίστοιχα. Η ροπή τους ανεβαίνει συγκριτικά με τον τρικύλινδρο, φτάνοντας τα 220 και 250 Nm αντίστοιχα, ενώ αναλογικά ανεβαίνουν και οι τιμές της κατανάλωσης (μέση 5,7 l/100km και 6,0 l/100km) και των εκπομπών καυσαερίων.

Το νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic της BMW, μπαίνει σαν έξτρα στις 118i και 120i, ενώ στάνταρ είναι το 6-τάχυτο χειροκίνητο. Το κιβώτιο αυτό έχει ένα νέο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που αυξάνει την οδηγική απόλαυση, όταν χρειάζεται, και μειώνει την κατανάλωση ακόμη περισσότερο- όταν πρέπει. Είναι άμεσα συνδεδεμένο με το GPS, με αποτέλεσμα να διαβάζει το δρόμο και πρίν από μια στροφή, να κατεβάσει και να κρατήσει την ταχύτητα αν έπεται και άλλη στροφή, αποφεύγοντας, έτσι άσκοπα ανεβοκατεβάσματα. Ανάλογα με το τι βρίσκεται μπροστά σου, το κιβώτιο παίρνει αποφάσεις για τον οδηγό. Κατά πόσο αυτό θα είναι βολικό, θα το δούμε στην πράξη. Ανάμεσα στις απλές εκδόσεις και την κορυφαία M135i υπάρχει και η δίλιτρη 125i με 218 ίππους.

BMW-1-Series_3-door_2016_1280x960_wallpaper_1e           BMW-1-Series_3-door_2016_1280x960_wallpaper_22

Η αιχμή του δόρατος για τη σειρά 1, είναι προφανώς η M135i, αποδίδοντας 326 ίππους από τον γνωστό υπερτοφοδοτούμενο 6-κύλινδρο σε σειρά, 3000 κυβικών εκατοστών. Μέσα κι έξω έχει φορέσει το αντίστοιχο πακέτο M, το ίδιο και τα φρένα, η ανάρτηση, το κιβώτιο έχει πιο γρήγορες αλλαγές και το τιμόνι είναι πιο άμεσο. Δεν είναι σαν μια καθαρόαιμη M3 αλλά είναι ασφαλώς ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο με καλό χειρισμό στη γρήγορη οδήγηση. Τη γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν τα diesel, με έναν 3-κύλινδρο 1500άρη, 116 ίππων στην 116d ο οποίος εκπέμπει λιγότερα από 100gr  /km, οπότε και θα απαλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας. Η μέση κατανάλωση που δηλώνεται είναι αρκετά χαμηλή, περίπου 4 l/100km. Ο τετρακύλινδρος  2λιτρος diesel είναι πασπαρτού στις 118d,120d και 125d με απόδοση 150, 190 και 224 ίππων αντίστοιχα. Οι γρήγορες εκδόσεις της σειράς 1, όπως η M135i, η 125d και η 120d συνδυάζονται και με το xDrive της BMW, το σύστημα τετρακίνησης που ίσως δεν έχει νόημα όταν ψάχνεις για ένα ξεχωριστό πισωκίνητο αυτοκίνητο και όχι άλλο ένα τετρακίνητο… Όπως και να έχει, εμείς επιλέγουμε την M135i! Ή μήπως να πούμε την 116d για να είμαστε φιλικοί προς το περιβάλλον; Θα παραμείνουμε πιστοί στο Sτρίβειν παρέα με την M!

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "BMW Σειρά 1"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (Strivein.gr) […]

wpDiscuz