BMW M2 Coupe

Ποιός δε θυμάται τη θρυλική BMW 2002 στις δεκαετίες ’60-’70 που έκλεβε καρδιές με την ομορφιά, τη σπορ διάθεση και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα; Ήταν ένα δίπορτο κουπέ μικρών διαστάσεων, κατάλληλο για γρήγορη οδήγηση και εμφανίσεις στον κινηματογράφο, όταν η Βλαχοπούλου έβγαινε ζαλισμένη απ’τα διπλά καρμπυρατέρ του Γεωργίτση! Τώρα δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Η BMW M2 Coupe είναι μια κουπέ Σειρά 1 που έχει πάρει φάρμακα για να φουσκώσει και δύναμη αντάξια του σήματος M. Δεν προσπαθεί να κάνει μια κακή αντιγραφή του ένδοξου παρελθόντος, απλά και μόνο δείχνει τα δόντια της σε όποιον αντίπαλο έρθει κοντά και πιστέψ’τε μας είναι πολλά τα ατού που κάνουν τους αντιπάλους να φεύγουν άρον άρον…

Αρχικά ο κινητήρας είναι ένα αριστούργημα. 6 κύλινδροι σε σειρά, 3.000 κυβ. εκ., twin scroll τούρμπο και ναι καλά βλέπετε… 370 άλογα με μέγιστη ροπή 465 Nm που μπορεί να φτάσει και τα 500 Nm κατά το overboost! Αρνούμαι να μιλήσω για καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, οπότε ας σκεφτούμε πως όλα τα παραπάνω βοηθούν στο να ‘ρεζιλέψεις’ πολλά γρήγορα αυτοκίνητα σε ένα φανάρι, όταν το 0-100 km/h γίνεται σε 4,3 δευτερόλεπτα με το launch control του ημιαυτόματου DCT-7 διπλού συμπλέκτη.  Ο κινητήρας αυτός έχει φτιαχτεί για την καλύτερη δυνατή απόδοση, καθώς το εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού, ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων και η ενσωμάτωση του τούρμπο στην εξαγωγή, οδηγούν στο συμπέρασμα αυτό.

BMW-M2_Coupe_2016_1024x768_wallpaper_19

Πάνω από όλα αυτός ο κινητήρας ακούγεται δυνατά. Όχι τόσο δυνατά όσο ένας ατμοσφαιρικός 6-κύλινδρος με το δυνατό γρύλισμα, αλλά αρκετά δυνατά για τούρμπο, χρησιμοποιώντας στις τέσσερις εξατμίσεις ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα για να παράγεται ένας ήχος αντίστοιχα πορωτικός με τις άλλες Μ. Όποιος επιλέξει το DCT-7 θα έχει μόνιμα ένα χαμόγελο στα χείλη κάνοντας εκπληκτικά γρήγορες αλλαγές κι εκείνος με το χειροκίνητο θα έχει το ίδιο χαμόγελο αλλά για διαφορετικό λόγο. Θα απολαμβάνει τις χειροκίνητες αλλαγές με τον τρόπο που τις θέλει και το κιβώτιο θα του πατάει μια μικρή γκαζιά σε κάθε κατέβασμα ή θα μειώνει τις στροφές του κινητήρα σε κάθε ανέβασμα! Αυτά για τον εξής απλό λόγο: όταν φρενάρεις, σε κάθε κατέβασμα το πόδι φεύγει απ’το γκάζι και οι στροφές πέφτουν, οπότε αντί για το παραδοσιακό heel-toe κατέβασμα (δάχτυλα στο φρένο-φτέρνα στο γκάζι), ένας αισθητήρας δίνει λίγες στροφές παραπάνω για μια άψογη αλλαγή. Αντίστροφα στα ανεβάσματα όπου μπορεί να κρατηθεί παραπάνω το πόδι στο γκάζι, χωρίς να χρειάζεται και ο αισθητήρας ρίχνει τις στροφές για την καλύτερη αλλαγή ταχύτητας. 

Ως γνήσια Μ, δε θα μπορούσε να μην ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα με την επιθετική της εμφάνιση. Έτσι, τα μεγαλύτερα μετατρόχια ανάγκασαν τους Βαυαρούς να φουσκώσουν την Μ2 στα πλαϊνά για να χωρέσουν και οι 19άρες ζάντες αλουμινίου. Ακόμα, μοιάζει λες και κάποιος γλύπτης έσκαψε καλαίσθητα τους προφυλακτήρες και όλο το πλάι δημιουργώντας ένα πανέμορφο αποτέλεσμα. Τα angel eye φώτα και η κλασική διπλή γρίλια της BMW δίνουν σε άλλο ένα μοντέλο της εταιρείας το παρών. Μέσα η ατμόσφαιρα μυρίζει vintage με το τιμόνι να έχει μια σχεδίαση που έχει έρθει απ’τα παλιά, άψογα εναρμονισμένο στην εποχή μας. Back to the future λοιπόν! Η ποιότητα είναι σε πολύ ψηλά επίπεδα και χαιρόμαστε να βλέπουμε εκεί μέσα το χειρόφρενο.

BMW-M2_Coupe_2016_1024x768_wallpaper_28

Αντίθετα με άλλες εταιρείες η BMW αρνείται σωστά να βάλει ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο για να είναι δήθεν κυριλέ. Αντ’αυτού το πατροπαράδοτο χειρόφρενο είναι διαθέσιμο για ό,τι κι αν χρειαστεί ο οδηγός σε μια περίπτωση ανάγκης ή όταν θέλει να παίξει λίγο παραπάνω με την ουρά. Κι αυτό μας φτάνει στο σημείο που πρέπει να μιλήσουμε για την οδική συμπεριφορά της M2 Coupe. Η μπροστινή ανάρτηση έχει αλλάξει με τη χρήση πιο ελεύθερων ενώσεων για να μπορούν οι τροχοί να τοποθετούνται με ακρίβεια. Ταυτόχρονα τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάρτηση είναι πιο ελαφρά και βοηθούν αρχικά στη μείωση του βάρους, όπως επίσης στη σωστή αντίδραση υπό πίεση σε μια στροφή. Αυτά σε συνδυασμό με τις μεγάλες ζάντες κάνουν την Μ2 να δείχνει με τους τροχούς της που θέλει να πάει και να πηγαίνει ακριβώς εκεί, δίνοντας στον οδηγό μεγάλη αυτοπεποίθηση για την κατευθυντικότητα και τους χειρισμούς στο όριο. Εξαρτάται βέβαια και απ’τη ρύθμιση του ηλεκτρικού τιμονιού στο πρόγραμμα Sport+ που δίνει περισσότερη πληροφόρηση του δρόμου στα χέρια του οδηγού.

Σε ένα τέτοιο πισωκίνητο εργαλείο οδήγησης δε θα μπορούσε να λείπει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, έτοιμο να λάβει δράση ακόμα και πριν προλάβει ένας τροχός να χάσει πρόσφυση. Το συγκεκριμένο διαφορικό συνεργάζεται με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης DSC και ανάλογα με τις συνθήκες μπλοκάρει ένα ποσοστό ενός τροχού μέχρι και 100% για να αποτρέψει το σπινάρισμα. Να αναφέρουμε μια συνέπεια αυτού του πολύ καλού συστήματος; Να βγεις άνετα από ένα δρόμο που γλιστράει πολύ. Ναι. Αλήθεια το πιστέψατε; Όχι, δεν είναι αυτό… Να υπολογίζει το σωστό ποσοστό μπλοκαρίσματος του τροχού, έτσι ώστε σε ένα ντριφτάρισμα, ο εσωτερικός τροχός να μη γυρίζει πολύ πιο γρήγορα από τον εξωτερικό, η σωστή γωνία προσβολής να διατηρείται και μαζί μ’αυτή ένα πανέμορφο σλάλομ με την Μ2 μέσα σε ένα σύννεφου καπνού απ’τα λάστιχα. Αυτό μάλιστα!  Βέβαια η BMW ισχυρίζεται ότι το DSC επεμβαίνει για να σε κρατήσει στην τροχιά σου ακόμα και στην πίστα, ενώ ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις γίνονται πανεύκολα. Γιατί όχι και μη ελεγχόμενες; Γιατί να ελέγχεται συνεχώς η υπερστροφή ή υποστροφή του αυτοκινήτου; Πρόκειται για μια Μ, όχι για μια Σειρά 1 diesel. Ας συνεχίσουμε. Χρειάζονται επίσης και τα κατάλληλα φρένα για να σταματούν την τόση δύναμη. Συνεπώς η BMW έβαλε 4-πίστονα μπροστά διαμέτρου 380 mm και 2-πίστονα πίσω 370 mm. Η απόδοσή τους δεν πέφτει ακόμα και μετά από δυνατά πατήματα, ενώ η επιβράδυνση είναι τόσο άμεση που δεν αφήνει περιθώρια για το αν θα σταματήσεις, όσο γρήγορα κι αν πας. 

BMW-M2_Coupe_2016_1024x768_wallpaper_16           BMW-M2_Coupe_2016_1024x768_wallpaper_10

Ένα είναι το συμπέρασμα για τη BMW M2 Coupe. Είναι ένα high-performance κουπέ εκπληκτικής ομορφιάς που έχει τη σωστή ευελιξία στην πίστα και ταυτόχρονα δεν κουράζει στην καθημερινή χρήση. Μόνο και μόνο που το βλέπεις ξεκουράζει τα μάτια, μόνο που το οδηγείς ξεκουράζει το μυαλό και προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία οδηγικής απόλαυσης. Με το τίμημα που πρέπει να πληρώσεις να ξεπερνά τα 50.000 ευρώ, σίγουρα υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις που μπορούν να κοντράρουν στα ίσα τη Μ2. Όμως, είναι το ίδιο ενδιαφέρουσες με εκείνη; Στα επόμενα συγκριτικά, θα έχουμε όλη την ευχέρεια να συγκρίνουμε και να αποφασίσουμε για το τι αξίζει πραγματικά. Προς το παρόν κρατάμε όλα τα πλεονεκτήματα της BMW M2 Coupe που την κάνουν άλλη μια άξια εκπρόσωπο της σειράς Μ.

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "BMW M2 Coupe"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz