Citroen DS5

Η Citroen προσπαθεί να επιστρέψει στις κλασικές της αξίες και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Μετά την πρώτη DS ύστερα από πολλές δεκαετίες – το DS3 – η γαλλική εταιρεία άρχισε να προσθέτει φινέτσα και σε άλλα μοντέλα της, στο C4 και C5 που έγιναν αντίστοιχα οι κορυφαίες εκδόσεις DS4 και DS5. Τόση είναι η επιρροή της αρχικής DS που έχει φτιάξει μια ολόκληρη κουλτούρα, σε σημείο που ακόμα και το σήμα της Citroen να αντικαθίσταται από το DS… Η ανανεωμένη DS5 ήρθε για να σε καθηλώσει με τη χάρη, τη μοντέρνα και πρωτοποριακή σχεδίαση σε ένα πακέτο με σπορ καταβολές. Σχεδιαστικά είναι ένα αυτοκίνητο πολύ μπροστά για την εποχή του που σίγουρα θα ξενίσει αρκετούς στο κοίταγμά της και θα κάνει πολλά κεφάλια να γυρίζουν όταν περνά. Όμως, κάτω από αυτό το επιβλητικό ένδυμα κρύβεται μια δυναμική συμπεριφορά, όπως ήταν και στα ακριβά γαλλικά αυτοκίνητα του περασμένου αιώνα. Ας μην ξεχνάμε τις εκπληκτικές αναρτήσεις των DS,CS που ανεβοκατέβαιναν ανάλογα με τις συνθήκες προσφέροντας σε οδηγό και επιβάτες απίστευτη άνεση στον ανοιχτό δρόμο και μεγάλη σιγουριά στις στροφές. Το συνέχιζαν και τη δεκαετία του ’90 με τις Xantia, κάπου το έχασαν με το βαρύ C5, αλλά επανήλθαν στο προσκήνιο με βαρύ οπλισμό! Κάτι άλλο που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι το δέσιμο της γαλλικής φίρμας με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και με άλλες μορφές μηχανοκίνητου αθλητισμού, γεγονός που έχει περάσει για τα καλά στο DNA όλων των νέων DS μοντέλων. 

Citroen-DS5_2016_1024x768_wallpaper_0f

Πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσουμε απ’την εμφάνιση. Την DS5 είτε τη μισείς είτε την ερωτεύεσαι ακαριαία. Δεν υπάρχει ενδιάμεσο στάδιο. Από πού να αρχίσεις και πού να τελειώσεις; Στο μπροστινό μέρος η νέα πολυγωνική μάσκα με τις γρίλιες και το τεράστιο σήμα της DS, τα περίεργα led ημέρας στις δύο άκρες του προφυλακτήρα και τέλος όλες οι διαφορετικές γραμμές με κάθε λογής φουσκώματα, εσοχές ή απολήξεις νεύρων το κάνουν να μοιάζει με ένα έργο τέχνης που το έχει σμιλέψει ο δημιουργός του με προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια. Τα έργα τέχνης δεν αρέσουν σε όλους, έτσι και με την DS5 που δε θα εκτιμηθεί καθόλου από ένα συντηρητικό μάτι. Στη DS3 πρωτοχρησιμοποιήθηκαν τα φανάρια αυτά, με led και xenon που εκτός από ομορφιά προσφέρουν και εξαιρετικό φως τη νύχτα. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα πλαϊνά με ένα μεγάλο αυλάκι να διατρέχει το πάνω μέρος στις πόρτες και την καμπύλη του ουρανού να δίνει ένα ιδιαίτερο, διαχρονικό στυλ. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει για τις δύο πολύ όμορφες χρωμιομένες, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, τον ογκώδη προφυλακτήρα, τα led φώτα και το φουσκωμένο πορτ μπαγκάζ. Στα ενδότερα, έχουν διατηρηθεί πολλά απ’τα εντυπωσιακά στοιχεία του πρώτου DS5, όπως τα τρία ξεχωριστά πάνελ της ηλιοροφής με την ενδιάμεση κονσόλα να έχει διακόπτες σαν από μαχητικό αεροσκάφος, την κλίση του ταμπλό με την οθόνη πολυμέσων στο κέντρο και τους καλαίσθητους, εργονομικούς διακόπτες για τον κλιματισμό. Μαζί με αυτά έχουν προστεθεί τα δερμάτινα καθίσματα από σπάνια υλικά και καλοφτιαγμένα αλουμινένια μέρη σε λεβιέ, πόρτες, τιμόνι και πεντάλ. Η λίστα του εξοπλισμού άνεσης είναι μακριά και θα μας πάρει άλλο ένα άκρο να την αναλύσουμε σε βάθος, οπότε ας αναφερθούν κάποια από τα βασικά που εντυπωσιάζουν: ηλεκτρικά καθίσματα με δυνατότητα μασάζ, keyless entry, κάμερα οπισθοπορείας, head up display στο παρ μπριζ, οθόνη αφής με GPS και πολλά ακόμα που κάνουν το ταξίδι με το DS5 απόλαυση για τους επιβάτες του. 

Citroen-DS5_2016_1024x768_wallpaper_25         Citroen-DS5_2016_1024x768_wallpaper_2e

Όσον αφορά τους κινητήρες, η Citroen δίνει την επιλογή στους πελάτες της να πάρουν κάποιο από τα βενζινοκίνητα THP ή από τα πετρελαιοκίνητα BlueHDi. Για τη βενζίνη, η βασική έκδοση αφορά στον 1,6 λίτρων τούρμπο κινητήρα, απόδοσης 165 ίππων που σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο EAT6, έχει αρκετά μεγάλη αυτονομία και ρυπαίνει μόνο κατά 135 g CO2/km, ενώ η μέγιστη ροπή στα 240 Nm βοηθάει αρκετά στο να κινηθεί σβέλτα το DS5. Θα υπάρξει και έκδοση με 210 ίππους, αλλά δεν είναι ακόμα διαθέσιμη. Οι κινητήρες πετρελαίου ξεκινούν από 120 ίππους έως 180, συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και η γκάμα ολοκληρώνεται με το υβριδικό τετρακίνητο DS5 που αποδίδει 200 ίππους απ’τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με εκπομπές κάτω των 100 g CO2/km. Προφανώς για την ελληνική αγορά ο THP 165 θα ήταν μια άψογη λύση για όποιον δε θέλει άλλο ένα πετρελαιοκίνητο που να μην ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οδηγώντας το, οι βασικές αλλαγές που έχουν γίνει συγκριτικά με το μοντέλο που αντικαθιστά, εντοπίζονται στην άνεση, όπου τα αμορτισέρ έχουν ρύθμιση για να απορροφούν περισσότερο τις ανωμαλίες του δρόμου, ώστε το αμάξι να συνεχίζει ευθεία, χωρίς σκαμπανεβάσματα, προσφέροντας μεγάλη άνεση, ελάχιστους κραδασμούς στο εσωτερικό και χαμηλά επίπεδα θορύβου. 

Citroen-DS5_2016_1024x768_wallpaper_18

Το Citroen DS5 μας θυμίζει αυτοκίνητα άλλων εποχών, ίσως και μετά από χρόνια να το βλέπουμε και να μην πιστεύουμε ότι υπήρχε ήδη απ’το 2011. Όπως και να έχει είναι εδώ και περιμένει κάποιον από εσάς να το αποκτήσει. Δεν θα μείνει παραπονεμένος, θα έχει μια πολυτελή Γαλλίδα κυρία με ξεχωριστή εμφάνιση, δυναμική οδήγηση και φοβερή τεχνολογία. Ένα αυτοκίνητο που κουβαλάει τις αξίες και την ιστορία του παρελθόντος φτιάχνοντας το δικό του μέλλον με φανταχτερά χρώματα, ίσως τη δική του σελίδα στην ιστορία της αυτοκίνησης που μετά από χρόνια θα αναπολούμε. Γι’αυτό ας την απολαύσουμε τώρα…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

2 Σχόλια on "Citroen DS5"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Citroen DS5 […]

trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz