ERC Ράλλυ Εσθονίας 2015

Είναι απ’τις λίγες φορές που σε κάποιο Ράλλυ κερδίζει αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας απ’τα ‘εργοστασιακά’ και μάλιστα στα ίσια! Δεν εμφανίστηκε ξαφνικά κάποιος υπερ-οδηγός που έκανε θαύματα, εμφανίστηκε απλά ή διαφορά που έχει ένα 2λιτρο αγωνιστικό αυτοκίνητο – ακόμα και περιορισμένο – από ένα 1600. Η υποκατηγορία ERC2, ή αλλιώς τα αυτοκίνητα παραγωγής (Production) όπως λεγόταν παλιότερα, περιέχει αυτοκίνητα που δεν έχουν την τεχνολογία των RRC (Regional Rally Cars) και βασίζονται περισσότερο στις εκδόσεις που παράγουν οι εταιρείες όπως η Mitsubishi και η Subaru για τα Lancer Evo ή τα Impreza αντίστοιχα – αυτοκίνητα που έχουν αγαπηθεί απ’το ευρύ κοινό.

Auto - ERC Rally Estonia 2015          Auto - ERC Rally Estonia 2015

Το Evo και το STI λοιπόν, έχουν κάτω απ’το καπό δίλιτρα μοτέρ. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη για το συγκεκριμένο χωμάτινο ράλλυ; Επειδή οι ειδικές είναι συνεχώς τέρμα γκάζι, τα 2λιτρα ERC2 έχουν μεγαλύτερη τελική, παρά το ότι γενικά δεν είναι τόσο γρήγορα όσο τα RRC. Επίσης, βολεύονται περισσότερο στις γρήγορες στροφές, αφού ‘κουβαλώντας’ περισσότερα km/h, κάνουν καλύτερα και πιο γρήγορα περάσματα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου Μπριν και Καγιετάνοβιτς να τα βρουν σκούρα απέναντι σε πολλά Evo ή Impreza στο Ράλλυ Εσθονίας. Για να καταλάβετε το πόσο οι οδηγοί είναι με το γκάζι στο πάτωμα στις ατέλειωτες ευθείες και το ότι δεν έχει να δώσει άλλο το αυτοκίνητο, δείτε απλά αυτό το βίντεο με το Fiesta R5 του Καγιετάνοβιτς στην Εσθονία:

Ο πρώτος που έδειξε την ταχύτητα των ERC2 ήταν ο Λευκορώσος οδηγός, Λουκιανούκ που πέρασε μπροστά από τον Καγιετάνοβιτς στις πρώτες ειδικές και έμεινε μόνο πίσω του όταν πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων για μια άκυρη εκκίνηση. Συνέχισε, όμως, να πιέζει και η πίεση αυτή έφερε καρπούς. Ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος στη βαθμολογία του ERC, Κρεγκ Μπριν, κατηγόρησε το Peugeot 208 T16, λέγοντας ότι δυσκολευόταν στο μαλακό χώμα των ειδικών, αλλά πηγαίνοντας όσο πιο γρήγορα μπορούσε προσπαθούσε να ανέβει στην τρίτη θέση, μέχρι που τον πρόδωσε το 208 του στην 14η ειδική με προβλήματα στην πίεση λαδιού. Δεν έγινε το ίδιο βέβαια και για τον κύριο αντίπαλό του, τον Καγιετάνοβιτς, του οποίου το Ford Fiesta R5, έφτασε απροβλημάτιστα στον τερματισμό, όχι όμως τόσο γρήγορα, ώστε να περάσει το Mitsubishi Lancer Evo X του Λουκιανούκ. Ο τελευταίος πήρε μια άξια και σκληρά κερδισμένη νίκη, την οποία έχτισε απ’την αρχή και τη διατήρησε με (flat-out) ψυχραιμία έως το τέλος του αγώνα ακόμα κι αν χρειάστηκε να πάει με τις δύο ρόδες!

Luk-on-two-wheels          Auto - ERC Rally Estonia 2015

Άλλο ένα Mitsubishi ERC2, του Ράινερ Άους, συμπλήρωσε το βάθρο και πολλά Subaru και Mitsubishi ανέβηκαν στην πρώτη δεκάδα. Συνεπώς, απ’το Ράλλυ Εσθονίας κερδισμένος θα πρέπει να νιώθει ο Καγιετάν Καγιετάνοβιτς, καθώς πέρασε τον Μπριν στη βαθμολογία μετά την εγκατάλειψή του. Η νίκη του Λουκιανούκ είναι δύσκολο να επαναληφθεί σε κάποιο άλλο Ράλλυ της σεζόν, χωρίς να εγκαταλείψουν άλλα πληρώματα και είναι κάτι που το γνωρίζει κι ο ίδιος, αλλά σίγουρα χάρηκε αυτή τη δίκαια νίκη και το Flat out τρόπαιο Colin McRae που έλαβε στο τέλος του αγώνα.

Επόμενο Ράλλυ στην Τσεχία και φτάνει σιγά σιγά η ώρα για τον δικό μας αγώνα. Πρώτα το Ράλλυ Κύπρου κι αμέσως μετά Ράλλυ Ακρόπολις.

Αναλυτικά η κατάταξη και οι βαθμολογίες στο επίσημο site του ERC:

55_erc-logo

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz