Fiat 124 Spider

Ένα όνομα, μια ιστορία για την Ιταλική φίρμα. Ένα όνομα που παραπέμπει σε ένα όμορφο, διθέσιο κάμπριο της δεκαετίας του ’60 και μια ιστορία που ξαναγράφεται με καινούρια γράμματα σήμερα. Για όσους πρόλαβαν να ζήσουν στις δόξες του Fiat 124 Spider – σχεδόν μισό αιώνα πίσω – είναι ένα μεγάλο γεγονός η αναγέννηση αυτή και το μόνο σίγουρο είναι πως θα χαρούν ιδιαιτέρως όταν ακούσουν ότι ο διάδοχος ετοιμάζεται για το 2016. Για εμάς που απλά βλέπουμε ένα Fiat 124 Spider με ιστορικές πινακίδες και γνωρίζουμε ότι ήταν ένα από τα σπορ, καλαίσθητα κάμπριο μιας περασμένης εποχής που δε ζήσαμε, θέλουμε ακόμα πιο πολύ να δούμε αυτό το νέο roadster της Fiat που με τέτοιο ιστορικό όνομα ‘κουβαλάει στις πλάτες’ του την ιστορία και τη νοοτροπία ενός αληθινού αυτοκινήτου για τον οδηγό και… το ταίρι του – αποκλειστικά. Πριν ακόμα το δούμε, τα νέα δεν είναι καλά για τη διαφορετικότητα, τη μοναδικότητα του Fiat 124. Γιατί; Ένας είναι ο λόγος. Βασίζεται σε άλλο αυτοκίνητο. Είναι στην ουσία ένα Mazda MX-5 με σήμα της Fiat. Δανείζεται όλη την τεχνολογία από το γιαπωνέζικο cabrio, αλλά τουλάχιστον οι Ιταλοί έκαναν και κάποιες σωστές κινήσεις. Κίνηση No 1: Στο σχεδιαστικό κέντρο στο Τορίνο, άλλαξαν εντελώς τη σχεδίαση, δίνοντας μια πιο ριζοσπαστική εμφάνιση στο 124 Spider συγκριτικά με το εξ Ιαπωνίας ορμώμενο αδελφάκι του! Κίνηση No 2: Διάλεξαν εντελώς αντίθετη κατεύθυνση σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, βάζοντας έναν τούρμπο αντί για έναν πολύστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα όπως στο MX-5. Καλά το σκέφτηκαν, λοιπόν, στη Fiat να πάρουν μια δοκιμασμένη συνταγή – ΜΧ5 – στην καθαρή οδηγική εμπειρία και να της προσθέσουν και λίγο αλατοπίπερο ακόμα να γίνει πιο νόστιμη…

Fiat-124_Spider_2017_1024x768_wallpaper_10     Fiat-124_Spider_2017_1024x768_wallpaper_11

Δε μπορούμε να μην ξεκινήσουμε από την εξωτερική του εμφάνιση. Ναι είναι ένα Mazda με προβιά Fiat, ναι έχει όλη την τεχνολογία του MX-5, την soft-top οροφή και τα μηχανικά του μέρη – εκτός του κινητήρα. Όμως είναι όμορφο, κανείς δε μπορεί να πει το αντίθετο. Η δουλειά που έγινε στο εξωτερικό είναι αρκετά προσεγμένη, με σκοπό όχι μόνο να διαφέρει από το Mazda, αλλά κυρίως να θυμίζει σε όλους ότι είναι ένα Fiat 124 Spider, σαν το αυθεντικό. Με έναν περίεργο τρόπο, όντως, βασιζόμενοι σε άλλο αυτοκίνητο που ήδη υπάρχει, έχουν καταφέρει να παντρέψουν τις γραμμές του χτες με τις τάσεις του σήμερα και να δείξουν με έναν πιο μοντέρνο τρόπο την ιστορία του Fiat 124 Spider σε κάθε εκατοστό της λαμαρίνας. Η πιο χαρακτηριστική ομοιότητα με το παρελθόν είναι τα δύο εξογκώματα στο μπροστινό καπό. Πλέον έχουν γίνει πιο flat και αεροδυναμικά, ενώ τα στρογγυλά φανάρια έχουν μετατραπεί σε – κάπως – στρογγυλά led για να έρθουν σε πλήρη αρμονία με το παρόν. Τα φτερά είναι ανασηκωμένα και καταλήγουν στα μπροστινά φανάρια όπως και στο αυθεντικό Spider. Συνεχίζοντας την αναδρομή στο παρελθόν, η εξάγωνη γρίλια μπροστά και τα πίσω παραλληλόγραμμα φανάρια παραπέμπουν για ακόμα μια φορά στο – κατά πολλούς – πιο όμορφο μοντέλο της Fiat ιστορικά. Στο εσωτερικό, πέρα από τα καλής ποιότητας μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, έχει δοθεί έμφαση στον οδηγό με το τιμόνι, τον λεβιέ, το χειρόφρενο να είναι άψογα τοποθετημένα στην καμπίνα και εύκολα στη χρήση τους. Το ίδιο εύκολη είναι και η οθόνη πολυμέσων που συνδέεται μάλιστα με το εξαιρετικής ποιότητας σύστημα ήχου της γνωστής μάρκας Bose για να έχεις καλό ήχο ακόμα και με την οροφή κατεβασμένη.

Fiat-124_Spider_2017_1024x768_wallpaper_1d

Η δεύτερη, όπως είπαμε, σωστή κίνηση της Ιταλικής εταιρείας ήταν να πάρει τον 1,4 Multi Air Turbo της Giulieta και να τον τοποθετήσει στο πισωκίνητο αμάξωμα της 124 Spider. Ο 4-κύλινδρος κινητήρας της Alfa Romeo αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με το κιβώτιο που πρέπει σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δηλαδή χειροκίνητο 6-τάχυτο. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί να βολεύει στο στρίψιμο ακόμα και αν φρενάρεις πάνω στη στροφή. Είναι πιο σταθερή με διπλή ράβδο στήριξης μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σκεφτείτε όλα τα παραπάνω, δυνατός κινητήρας, πανάλαφρο σασί, σπορ ανάρτηση και πίσω κίνηση, κάνουν την οδήγηση να απευθύνεται σε ενθουσιώδεις οδηγούς που θα το στρίψουν με την καρδιά τους! Το ελαφρύ ηλεκτρικό τιμόνι και το ενισχυμένο παρμπρίζ που απομονώνει θορύβους βοηθούν σε μια άνετη βόλτα, αλλά δεν είναι μόνο αυτός ο σκοπός του Fiat 124 Spider. Μόνο και μόνο η θέση οδήγησης με τον λεβιέ και το χειρόφρενο έτοιμα να πάρουν μέρος στη δράση αρκούν για να σου ‘κλείσουν το μάτι’ , ώστε να ξεκινήσει να ανεβαίνει η αδρεναλίνη στα ύψη. Κι όταν χρειαστεί ηρεμία, με μια κίνηση πετάς την οροφή πίσω και απολαμβάνεις τη διαδρομή. 

Το Ιταλικό ταπεραμέντο αναδεικνύει ένα αυτοκίνητο που ενθουσιάζει όταν το βλέπεις, όταν το οδηγείς ακόμα κι όταν το σκέφτεσαι. Δυναμικό design και δυνατή ‘καρδιά’-μοτέρ σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα που έχει το πιο fun-to-drive αυτοκίνητο της εποχής μας, το MX-5 είναι το μείγμα που κάνει τα πράγματα πιο πικάντικα, καθόλου βαρετά. Χρειάστηκε αυτή την εξτρά ώθηση από τη Mazda για να γεννηθεί ένα αληθινά ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Αντάξιο του ονόματος και της αποστολής που του ανατέθηκε από τη Fiat. Ποια είναι αυτή; Η ελευθερία. Αυτή η δυνατότητα να έχεις τα αυτοκίνητα που θες, όλα σε ένα. Δηλαδή, να έχεις ένα ωραίο αυτοκίνητο που να το βολτάρεις, να το στρίβεις και ταυτόχρονα να έχει τη φινέτσα μιας Ιταλίδας που ξεχωρίζει…

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Fiat 124 Spider"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz