Ford Focus RS

Το Ford Focus RS επέστρεψε. Ένα αυτοκίνητο που είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ιστορία της Ford στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και που το όνομά του ξυπνά μνήμες από παλιότερους θρύλους- Sierra Cosworth RS και Escort Cosworth RS- όταν μοναδικός σκοπός ήταν η οδηγική απόλαυση, που προσφέρει η ωμή δύναμη και οι γρήγοροι και άμεσοι χειρισμοί. Κάθε φορά που εμφανίζεται ένα νέο Focus RS, είναι καλά νέα για όσους ψάχνουν να βρούν το χαμόγελο στα χείλη τους, για εκείνους που δεν θέλουν άλλο να κοιτάζουν μόνο τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου και για αυτούς που αναζητούν ένα λειτουργικό χάτσμπακ με το οποίο, όμως, θα μπορούν να είναι “τέρμα γκάζι” όποτε το θελήσουν.

Προς αυτήν την κατεύθυνση της οδηγικής χαράς κινούνται στη Ford. Δεν είναι τυχαία η επιλογή του  Ken Block να ντριφτάρει ένα πρωτότυπο Focus RS στο εργοστάσιο της Ford στη Γερμανία. Υπάρχει καλύτερος τρόπος από αυτόν να προϊδεάσεις το κοινό ότι το νέο RS φτιάχτηκε για να στρίβει; Μάλλον όχι. Ίσως, τότε για αυτό οι δημιουργοί του δηλώνουν απροκάλυπτα πως φτιάχτηκε για ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, κάτι θα ξέρουν!

Αποκαλύφθηκε στην έκθεση της Γενεύης  ότι θα “φοράει” τετρακύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων και θα βγάζει 320 ίππους. Το μοτέρ αυτό, προέρχεται από το νέο Mustang  αλλά έχει πιο μεγάλο τούρμπο, άλλη εισαγωγή αέρα και μεγαλύτερο intercooler. Η πιο μεγάλη αλλαγή, όμως, δεν είναι στον κινητήρα, αφορά στον τρόπο μετάδοσης της δύναμης στους τροχούς. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα Focus RS που ήταν μπροστινοκίνητα, το νέο RS θα έχει τετρακίνηση. Το τελευταίο τετρακίνητο RS της Ford ήταν το Escort Cosworth της δεκαετία του ’90. Οι πρώτες γενιές προσθιοκίνητων Focus RS είχαν το μειονέκτημα να κουράζουν με την υπερβολικά σπορ συμπεριφορά τους σε καθημερινή χρήση, ειδικά όταν οι μπροστινοί τροχοί παλεύουν να βρούν πρόσφυση ή όταν το τιμόνι φεύγει αριστερά, δεξιά λόγω ροπής. Θέλησαν το νέο τους μοντέλο να έχει τη δυνατότητα να είναι φιλικό και άνετο εκεί που πρέπει και όταν το ζητήσει ο οδηγός να μετατρέπεται στο απόλυτο εργαλείο οδήγησης στα χέρια του.

Αυτό γίνεται με την ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα, των αναρτήσεων, που σε αφήνει να επιλέξεις αν θες να πας ήρεμα μέσα στην πόλη και στο ταξίδι, ή αν θες να λιώσεις όλα σου τα λάστιχα σε μια πίστα! Η τετρακίνηση του RS είναι πρωτοποριακή, αφού χρησιμοποιεί έναν μπροστινό συμπλέκτη για να μοιράζει τη δύναμη μέχρι και 70% στον πίσω άξονα και διπλούς συμπλέκτες στον πίσω άξονα ώστε να μπορεί να γίνεται κατανομή μέχρι και 100% σε έναν μόνο τροχό όταν αυτό είναι αναγκαίο. Ουσιαστικά προσομοιώνει με έναν μηχανικό τρόπο τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης, γεγονός που βοηθά το RS να στρίψει καλύτερα σε μια στροφή, να μην υποστρέφει έυκολα και να διατηρεί μεγαλύτερες ταχύτητες μέσα στη στροφή συγκριτικά με αντίστοιχα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτρονικά διαφορικά.

Ford-Focus_RS_2016_1280x960_wallpaper_09           focus-rs-infographic-torque-vectoring

Το τιμόνι έχει ηλεκτρική υποβοήθηση, όμως η εταιρεία υποστηρίζει ότι με τους πιο κοντούς συνδέσμους της νέας, σφιχτής ανάρτησης, δίνει αρκετά καλή πληροφόρηση και αίσθηση στον οδηγό. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6-τάχυτο, έτσι όπως αρμόζει σε ένα ‘αντρικό’, οδηγοκεντρικό αμάξι. Ο κατάλογος με τις σπορ πινελιές συνεχίζει και πρέπει να αναφέρουμε ότι μπορούν προαιρετικά οι 19άρες ζάντες να συνδυαστούν με τα ημι-σλικ ελαστικά της Michelin, πράγμα που δείχνει καθαρά τον προσανατολισμό του Focus RS.

Βασίζεται στο 5-πορτο Focus και έχει κλέψει αρκετά αεροδυναμικά βοηθήματα από το Fiesta RS WRC που αν και δεν υποστηρίζεται άμεσα από το εργοστάσιο της Ford, συνεχίζει να ανανεώνεται και να βελτιώνεται σε όλους τους τομείς. Ας είναι καλά ο Μάλκολμ Γουίλσον! Οι μπροστινοί αεραγωγοί και οι γρίλιες είναι σχεδιασμένα για να ψύχουν όσο το δυνατόν καλύτερα το intercooler και τον κινητήρα αλλά και να ομαλοποιούν τον αέρα μπροστά, να τον στέλνουν με τον καλύτερο τρόπο στον πίσω διαχύτη προσφέροντας κάθετη δύναμη. Η μεγάλη αεροτομή βοηθάει σε αυτό, αλλά ας μη γελιόμαστε βρίσκεται εκεί για να δείχνει σε όλους ότι δεν πρόκειται για ένα απλό Focus.

Ford-Focus_RS_2016_1280x960_wallpaper_0c           Ford-Focus_RS_2016_1280x960_wallpaper_02

Στο εσωτερικό, επιτέλους η Ford ξέχασε τα 4-άκτινα τιμόνια της και δίνει απλόχερα ένα σπορ τριάκτινο με επίπεδη βάση- που είναι και της μόδας. Τα οργανάκια για την πίεση του τούρμπο ή του λαδιού, όπως και στο Focus ST,  προεξέχουν στο πάνω μέρος του ταμπλώ, ενώ κλέβουν τις εντυπώσεις τα τεράστια μπάκετ της Recaro με τα κεντημένα λογότυπα του RS.

Δεν έχει τόσες προσθήκες από το αγωνιστικό κομμάτι της εταιρείας, όπως ήταν η πρώτη γενιά, καθώς κόστιζε τόσο πολύ στη Ford που ‘έμπαινε μέσα’ για κάθε ένα RS το οποίο πουλούσε. Παρ’ όλα αυτά είναι ένα αυτοκίνητο που έχει τον οδηγό στο επίκεντρο και ταυτόχρονα μπορεί να μεταφέρει επιβάτες, να κάνει μεγάλα ταξίδια και να δώσει την ευχαρίστηση που περιμένεις από ένα τέτοιο μηχάνημα οδήγησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

focus3

 

 

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

4 Σχόλια on "Ford Focus RS"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2015 […]

trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

ΛΑΖΑΡΟΣ ΓΑΛΑΖΙΟΣ
Guest
ΛΑΖΑΡΟΣ ΓΑΛΑΖΙΟΣ

…επιτελους ολοκληρωμενο!!!

Manolis
Guest

Επιθετικό σχήμα!

wpDiscuz