Ford GT

Όταν ο Χένρυ Φόρντ το 1901 κέρδιζε αγώνες αυτοκινήτου ώστε να προσελκύσει – επιτυχώς – σπόνσορες που θα στήριζαν την εταιρεία του, κανείς δεν είχε φανταστεί πως αυτή η αγωνιστική κληρονομιά θα περνούσε και στις επόμενες γενιές των αυτοκινήτων της Ford ακόμα και σήμερα. Όσοι γνωρίζουν το αρχικό GT40, ξέρουν για τι πράγμα μιλάμε. Όσοι πάλι δεν το έχουν ακούσει ποτέ, καλό θα ήταν να το ψάξουν στο ίντερνετ να ‘ανοίξει’ λίγο το μάτι τους απ’την ομορφιά και τη δυναμική αυτού του αυτοκινήτου. Ξεκίνησε από την αγωνιστική έκδοση και πέρασε σε αυτοκίνητο παραγωγής για πολλά χρόνια με διάφορα facelift, μα πάντα με το κλασικό κουβούκλιο πάνω απ’τον οδηγό για να χωράει το κεφάλι του! Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Ford GT και η νέα έκδοσή του θα κυκλοφορήσει από το 2016. Πρόκειται για ένα υπεραυτοκίνητο που χρησιμοποιεί όλες τις τεχνολογίες των supercars για να χάνει βάρος, ενώ παράλληλα διατηρεί την απλότητα στους χειρισμούς και την american muscle car εμφάνιση. 

Συγκεκριμένα, το νέο GT έχει σασί από ανθρακονήματα, μπροστά και πίσω υποπλαίσια από αλουμίνιο τα οποία καλύπτονται από ανθρακονημάτινα πάνελ που δημιουργούν ουσιαστικά το σχήμα του αυτοκινήτου. Τα ανθρακονήματα είναι το Νο1 υλικό που χρησιμοποιούν τέτοια ‘εξωτικά’ αυτοκίνητα ή ακόμα και στα μονοθέσια της F1. Δημιουργούν ένα κουβούκλιο από ανθρακόνημα για να φιλοξενεί τους επιβάτες και να είναι εκπληκτικά σταθερό και άθραυστο σε συγκρούσεις, ενώ ταυτόχρονα είναι πανάλαφρο βοηθώντας επιδόσεις και οδήγηση. Έτσι το Ford GT αποκτά μια τέλεια αναλογία κιλών ανά ίππο και με το χαμηλό του βάρος, γίνεται ευέλικτο και ακριβές. Για να μπορεί να ανταγωνιστεί μια Ferrari 458, μια Lamborghini Huracan και άλλα τέτοια εξωπραγματικά, η Ford έπρεπε να βάλει και την σωστή κινητήρια δύναμη στο κεντρομήχανο GT. Έτσι, ο 3,5 λίτρων EcoBoost V6 κινητήρας με δύο τούρμπο, βγάζει 600 άλογα και εκτοξεύει τις επιδόσεις, όπως ακριβώς αρμόζει σ’αυτό το θηρίο! Βασίστηκε σε έναν κινητήρα αγωνιστικού που τρέχει σε αγώνες της Αμερικής (United Sportscar) και δεν είναι τυχαίο που έχει αυτά τα χαρακτηριστικά που σ’αφήνουν με το στόμα ανοιχτό – ειδικά αν σκεφτείς και το μικρό βάρος. Η κίνηση στους πίσω τροχούς δίνεται από ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων για να γίνονται αστραπιαία οι αλλαγές. 

Ford-GT_2017_1024x768_wallpaper_16

Εκτός από τα μηχανικά έργα τέχνης, το νέο Ford GT έχει να δείξει και την εξαιρετική του αεροδυναμική απόδοση. Σμιλευμένο σε κάθε του γωνία με μόνο στόχο την κατεύθυνση της ροής του αέρα εκεί που πρέπει για ελαχιστοποίηση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και μεγιστοποίηση της κάθετης δύναμης που δίνει πρόσφυση στο αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα η πίσω αεροτομή μεταβάλλει συνεχώς τη γωνία που χτυπά τον αέρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Για παράδειγμα, σηκώνεται πιο ψηλά, σχεδόν κάθετα με τον άξονα του αυτοκινήτου στο φρενάρισμα για να το επιβραδύνει, ενώ αφήνει πλήρως να περάσει ο αέρας στα πολλά km/h για να μειώσει τις αντιστάσεις – σκεφτείτε το DRS (Drag Reduction System – Σύστημα μείωσης οπισθέλκουσας) με τα πτερύγια των αεροτομών στη Formula 1.

Ford-GT_2017_1024x768_wallpaper_13     Ford-GT_2017_1024x768_wallpaper_31

Οι τεχνολογικές λύσεις απ’τους αγώνες δε σταματούν εκεί. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση με pushrods (τα αμορτισέρ δεν είναι κάθετα όπως στα συμβατικά αυτοκίνητα) παρμένη από τα μονοθέσια, τα κεραμικά δισκόφρενα, οι 20-άρες ζάντες και οι ψαρωτικά ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες είναι στοιχεία που δείχνουν πόση έμφαση έχει δοθεί στον αγωνιστικό του χαρακτήρα. Ακόμα και στο εσωτερικό, έχουν τοποθετήσει τιμόνι τύπου Formula 1 με τις απαραίτητες ενδείξεις, ενώ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα δύο καθίσματα βιδωμένα πάνω στο ανθρακονημάτινο πλαίσιο φτιάχνουν μια πολεμική ατμόσφαιρα, έτοιμη για πίστα, μια Laguna Seca – για όσους ξέρουν – θα του ταίριαζε! 

Ας μην παρασυρόμαστε… Το πιο πιθανό είναι να μην πάμε ποτέ στη Laguna Seca και σίγουρα όχι με το Ford GT. Τα supercars είναι για να εξάπτουν τη φαντασία και να μας κάνουν να αλλάζουμε οπτική γωνία για το πως βλέπουμε ένα αυτοκίνητο. Το Ford GT για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε. Για να σφηνώσει στο μυαλό μας με την υπέροχη εμφάνισή του και να υπάρχει στη φαντασία μας για το πόσο γρήγορα οδηγείται. Χωρίς περιορισμούς, με πάθος και τρομερή ένταση, έτοιμο να αγωνιστεί, όπως και ο αυθεντικός προκάτοχός του…

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

2 Σχόλια on "Ford GT"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
Vaggelis Vettel
Guest

Πολύ αμερικάνικο μου φαίνεται!

trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz