Formula 1 GP Australia – Melbourne 2017

Επιστροφή στις ρίζες;

Η αγωνία όλων των φίλων της Formula 1 έφτασε στο τέλος της! Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι πια παρελθόν και μπορούμε να πούμε πως μας άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Κατ’ αρχήν χαρά για την ανατροπή που φαίνεται να έρχεται και που ακούει στο όνομα Ferrari, λύπη για τις τόσες υποσχέσεις για περισσότερο θέμα, περισσότερα προσπεράσματα και περισσότερες…»κόντρες» που τελικά δεν είδαμε. Αν κι είμαστε σίγουροι πως αυτό δεν ενοχλεί καθόλου τον Vettel, που ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το φετινό μαραθώνιο, κάτι τέτοιο σίγουρα δεν ισχύει και για τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του.

Το grand prix της Μελβούρνης ήταν το πιο σύντομο σε διάρκεια όλων των εποχών, για τον συγκεκριμένο αγώνα, κάτι που δείχνει πως τελικά τα μονοθέσια έχουν γίνει αισθητά πιο γρήγορα, ήδη από την αρχή της χρονιάς. Καλό μεν, όχι αρκετό δε. Ο Vettel φρόντισε να δείξει τις διαθέσεις του ήδη από τις κατατακτήριες δοκιμές, πλασάροντας τη Ferrari του ανάμεσα στα δύο Mercedes, επιβεβαιώνοντας έτσι αυτό που όλοι βλέπαν αλλά κανείς δεν επιβεβαίωνε στις δοκιμές του χειμώνα. Άσχετα από τις δηλώσεις του Hamilton, ότι η ομάδα του έφερε ένα εντελώς διαφορετικό – προς το καλύτερο – μονοθέσιο στον αγώνα, όλα δείχναν ότι πλέον οι Ιταλοί αμφισβητούσαν την κυριαρχία των Γερμανών. Την πρώτη θέση είχε ο Hamilton, ενώ τρίτος εκκινούσε το νέο μεταγραφικό απόκτημα της γερμανικής ομάδας, Bottas.

Οι δύο πρώτοι έμειναν σχεδόν κολλημένοι ο ένας πίσω από τον άλλο για 17 γύρους, όταν ο Hamilton αναγκάστηκε να μπει πρώτος για αλλαγή ελαστικών. Εκεί παίχτηκε το πρώτο δράμα για τον Βρετανό, ο οποίος βγήκε στην 6η θέση κολλημένος πίσω απο τη Red Bull του Verstappen και μη μπορώντας να τον περάσει έδωσε την ευκαιρία στη Ferrari να καθυστερήσει το pit stop και να βγει πρώτη στην πίστα. Η τέχνη δεν ξεχνιέται, κι ο Vettel έκανε αμέσως διαφορά 10 περίπου δευτερολέπτων που διατήρησε μέχρι το τέλος με χαρακτηριστική άνεση.

Π’ισω τους. σταθερός σε όλο τον αγώνα και «ανησυχώντας» για κάποιες στιγμές τον teammate του – όσο θα του επέτρεπε δηλαδή η ομάδα – βρέθηκε ο Bottas, σε μια καλή πρώτη εμφάνιση με τη νέα του ομάδα. Τέταρτος βρέθηκε ο Raikkonen, που δεν απείλησε ποτέ κανέναν από τους πρωτοπόρους κι απλά έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα όταν χρειάστηκε, όταν δηλαδή ο 5ος Verstappen δοκίμασε να τον πιέσει. 6ος με έναν ήσυχο αγώνα τερμάτισε ο Massa -είπαμε δεν παίρνει σύνταξη τόσο εύκολα – ενώ ο μοναδικός που φάνηκε να δίνει μάχες ήταν ο Perez, που κρατούσε πίσω του τις Toro Rosso των Sainz και Kvyat – σε καλύτερη ψυχολογική κατάσταση απ’ ότι τον αφήσαμε πέρυσι. Τη βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισε ο Ocon με Force India, περνώντας στον τελευταίο γύρο τον ταλαιπωρημένο πλέον Alonso με McLaren που εγκατέλειψε με πρόβλημα στην ανάρτηση και δήλωνε στο τέλος πως η ομάδα του είναι είτε τελευταία είτε προτελευταία στην καλύτερη περίπτωση.11ος ήταν ο Hulkenberg με Renault – είπαμε δεν του άρεσε το ροζ της Force India κι ας τερματίζει μπροστά του – ενώ 12ος τερμάτισε ο αντικαταστάτης του Wehrlein, ο Antonio Giovinazzi, εμπρός από την τελευταία McLaren του Vandoorne, που κατάφερε έστω να τη φέρει ως την καρό σημαία.

Οι δύο Haas εγκατέλειψαν, με τον Grosjean να δείχνει πως ίσως ανταγωνιστούν στο μέσο του grid, αν καταφέρουν να λύσουν τα προβλήματα αξιοπιστίας ή δεν τρακάρουν με κάποια Sauber – του Ericsson συγκεκριμένα – ο Palmer με τη Renault και ο Stroll με τη Williams είχαν προβλήματα στα φρένα, ενώ ο πιο άτυχος ήταν ο τοπικός Ricciardo, που εκκίνησε με καθυστέρηση 2 γύρων για να εγκαταλείψει λίγο αργότερα με κολλημένη την 6η ταχύτητα στο κιβώτιο.

Σε γενικές γραμμές, μεγάλες εκπλήξεις δεν υπήρχαν, ούτε και ιδιαίτερες μάχες. Θέλουμε να ελπίζουμε πως στη συνέχεια θα διορθωθεί αυτό, καθώς ήδη οι πιλότοι εκφράζουν παράπονα πως με τις αλλαγές είναι ακόμα πιο δύσκολο το προσπέρασμα ενώ η FIA σκέφτεται να επεκτείνει τη χρήση του – μπαλαντέρ –  DRS σε μεγαλύτερες ή περισσότερες ζώνες. Αναμένουμε με αγωνία ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα, που απ’ ότι φαίνεται έχει ήδη δύο διεκδικητές, κι ελπίζουμε να δούμε κι άλλες σκηνές από τα παλιά- εκτός της εμφάνισης των μονοθεσίων – όπως αυτή με τους θεατές δίπλα στο νικητή στο γύρο του προς τα πιτ.

Στη βαθμολογία προηγείται ο Vettel, με τους Hamilton και Bottas να ακολουθούν, ενώ ανάλογη εικόνα έχουμε και στους κατασκευαστές, με τη Ferrari να προηγείται της Mercedes και τη Red Bull να ακολουθεί από μακριά.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz