Formula 1 GP Britain 2016

Ο Hamilton στον χορό της βροχής στο Silverstone!

Ναι μπορούμε πια να το πούμε μετά βεβαιότητας ότι η F1 οδηγείται σε ένα μονοπάτι που πρώτο μέλημα έχει την ασφάλεια των οδηγών. Μετά από τα τελευταία περιστατικά με ατυχήματα, όπως αυτό του Jules Bianchi, η FIA πιέζει στην εφαρμογή κανόνων για την ασφάλεια – βλέπε Halo – και οι υπεύθυνοι των αγώνων, χωρίς να θέλουν να ρισκάρουν τίποτα απολύτως, αποφασίζουν την εκκίνηση υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας στο GP του Silverstone. Σε μια πίστα που είναι εξαιρετικά βρεγμένη με πολλά επικίνδυνα σημεία που έχουν κρατήσει νερό, η εκκίνηση ενός κανονικού αγώνα θα είχε ένα ρίσκο για τους αγωνιζόμενους. Όμως, ποια είναι η λεπτή γραμμή που ξεχωρίζει το ρίσκο που παίρνει ένας οδηγός Formula 1, οδηγώντας στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου, από έναν άλλο που δεν έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο; Μήπως χάνουμε την ουσία για να μην έχουμε το παραμικρό ρίσκο σε ένα σπορ που είναι γεμάτο από αυτά;

XPB_826137_HiRes

Όπως και να’χει, η συζήτηση αυτή είναι μεγάλη και θέλει αρκετή ανάλυση. Όχι τώρα. Τώρα είναι η ώρα του Hamilton. Ισοφάρισε το ρεκόρ των 4 νικών του Nigel Mansell στο Silverstone, κατέκτησε την 47η νίκη της καριέρας του μπροστά στους συμπατριώτες του και το κυριότερο… έκλεισε – εν τέλει – στον έναν βαθμό την ψαλίδα από τον πρωτοπόρο Nico Rosberg. Αυτό, βέβαια, έγινε εκ των υστέρων εξ’αιτίας απαγορευμένων μηνυμάτων στον ασύρματο για το πρόβλημα στην WO7 του Rosberg. Τρίτος στην κανονική ροή του αγώνα, αλλά δεύτερος τελικά τερμάτισε ξανά ο Max Verstappen που ξεπέρασε τα podium του μπαμπά του Jos και πλέον έχει ήδη 3 στην καριέρα του με το μέλλον να φαντάζει ευοίωνο.

Στην αρχή, όπως σας παραπονεθήκαμε, η εκκίνηση έγινε με τον Bernd Meylander στο τιμόνι! Όμορφη η νέα AMG GT S, αλλά ο Hamilton παρολίγο να την εμβολίσει και να έχουμε πάλι δύο Mercedes να συγκρούονται! Η ανυπομονησία του Βρετανού φάνηκε όχι μόνο από τον τρόπο που προσπαθούσε να ζεστάνει τα ελαστικά, σχεδόν προσπερνώντας ή πέφτοντας πάνω στο safety car, αλλά και από τα μηνύματα που έστελνε μέσω ασυρμάτου στον Charlie Whiting να ξεκινήσει τον αγώνα! Όταν ξεκίνησε τελικά, έμεινε στην πρώτη θέση και δεν την έχασε ποτέ. Η πίστα άρχισε να στεγνώνει γύρο με τον γύρο και οι πιο τολμηροί μπήκαν για τα ενδιάμεσα ελαστικά.  Πιο πίσω, ο Rosberg δυσκολευόταν να κρατήσει τον Verstappen πίσω του και ο Ολλανδός τον πέρασε από την εξωτερική στην Beckett’s, ύστερα από γλίστρημα του Γερμανού στη διάσημη τριπλέτα στροφών του Silverstone.

XPB_826331_HiRes  XPB_826374_HiRes

Έδειχνε η Red Bull με τα ενδιάμεσα να κινείται στον ίδιο ρυθμό με τις Mercedes και να τις αντιμετωπίζει στα ίσια. Όταν η πίστα στέγνωσε τόσο που χρειάστηκαν τα σλικ, τότε ήταν η αρχή για ωραίες πιρουέτες για όλους τους οδηγούς! Κάποιοι εγκατέλειψαν από τέτοιες εξόδους με τα σλικ σε βρεγμένα κομμάτια – όπως οι δύο Manor – ενώ άλλοι όπως ο Alonso ήταν πολύ πιο τυχεροί. Ο Ισπανός έφερε αρκετές “σβούρες” μέχρι να καταλήξει στην αμμοπαγίδα και στην μπαριέρα, αλλά το αυτοκίνητο μπόρεσε να συνεχίσει παρά την επαφή και δεν κόλλησε στην άμμο. Ο κάθε οδηγός είχε τη δική του στιγμή, ακόμα και οι πρωτοπόροι που στην 1η στροφή έχαναν τον έλεγχο συνήθως με μια ελεγχόμενη υπερστροφή και για να ηρεμήσουν το μονοθέσιο το άφηναν εκτός πίστας στη βοηθητική οδό μέχρι να επιστρέψουν στην 3η στροφή. 

Ένας αγώνας που θα ήθελε να ξεχάσει η Ferrari, καθώς ο Vettel πάλευε να μπει στη δεκάδα, έκανε λάθος σπρώχνοντας τον Massa εκτός πίστας και τιμωρήθηκε, ενώ ο Raikkonen πέρασε τον Perez για να ανέβει 5ος από εκεί δηλαδή που εκκίνησε. Προς το τέλος του αγώνα ο Rosberg πίεσε αρκετά τον Verstappen που είχε ανέβει 2ος και τελικά τον πέρασε με τη βοήθεια του DRS. Έριξε τη διαφορά από τον Hamilton που ήταν αρχικά στα 8 δευτερόλεπτα, αφ’ότου ξεμπέρδεψε με τον Verstappen, όμως ένα πρόβλημα στο κιβώτιο τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό και να μείνει δεύτερος. Αυτό το πρόβλημα ήταν και το μήλον της έριδος για τους αγωνοδίκες στο τέλος. Απ’την ομάδα, είπαν στον Rosberg να μη βάζει την 7η ταχύτητα στο κιβώτιο κι εκείνος ρώτησε “Να περνάω αμέσως στην 8η;”. Η απάντηση ήταν θετική και το αποτέλεσμα ήταν να πάρει ποινή 10 δευτερολέπτων πέφτοντας 3ος, πίσω απ’τον Verstappen. Το χειρότερο για εκείνον είναι που ο Hamilton είναι μια ανάσα πίσω του στο πρωτάθλημα, στο μέσο της σεζόν. Όλα έχουν πάρει φωτιά στη μάχη του τίτλου μετά από το βροχερό Silverstone. Θέλουμε να δούμε αγώνες και θέαμα. Ακόμα και οι οδηγοί το ζητούν.

XPB_826323_HiRes

Πατήστε στα λίνκ για την τελική κατάταξη και τις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών, σύμφωνα με το επίσημο site της Formula 1.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments