Formula 1 GP Japan – Suzuka 2016

Στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, ανέτειλε άλλο ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Mercedes. Το τρίτο κατά σειρά στη σύγχρονη εποχή της. Ήρθε απλά για να επιβεβαιώσει την απόλυτη κυριαρχία που έχει τα τρία τελευταία χρόνια, κάτι που λίγες ομάδες έχουν καταφέρει στην ιστορία της F1. Το κατάφερε με το 1-3 στο Ιαπωνικό GP, με τον Rosberg να μεγαλώνει κι άλλο τη διαφορά απ’τον Hamilton, πλέον στους 33 βαθμούς. Μετά από ένα εφιαλτικό ξεκίνημα στην εκκίνηση, o Hamilton έμεινε αρκετά πίσω κι έπρεπε να καλύψει το χαμένο έδαφος απ’την 8η θέση την ώρα που ο Rosberg είχε ανοιχτό δρόμο και στην πραγματικότητα κανέναν να το απειλεί. Ο Verstappen που ήταν από πίσω του σε όλο τον αγώνα πίστευε πως θα είχε παρόμοιο ρυθμό με τη Mercedes του Γερμανού, όμως μόλις ο Rosberg χρειάζονταν μια διαφορά, την άνοιγε αμέσως ελέγχοντας πλήρως τον αγώνα του. Ο Perez με την εκκίνηση ανέβηκε ψηλά, μόνο για λίγο όμως, καθώς η Ferrari του Vettel, του έκλεψε την τρίτη θέση. Η άλλη Force India προσέφερε θέαμα περνώντας τον Bottas απ’την εξωτερική στο τελευταίο S της πίστας.

Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Race Day - Suzuka, Japan Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Race Day - Suzuka, Japan

Η Ferrari προσπαθούσε για έναν ακόμα αγώνα να είναι ανταγωνιστική, αλλά χωρίς επιτυχία, ειδικά μετά από την φοβερή στρατηγική που επέλεξε η Mercedes για τον Hamilton, βάζοντάς τον στα pit πριν τον Vettel και με φρέσκα ελαστικά κατέβαζε τη διαφορά τους, μέχρι που στον 35ο γύρο όταν και ο Γερμανός έκανε το δικό του pit stop, ο Hamilton περνούσε άνετα μπροστά του για να πάρει την 3η θέση. Μπορεί ο Vettel να βγήκε με τη μαλακή – άρα και πιο γρήγορη – γόμα, όμως δε μπορούσε να φτάσει τον Hamilton και η διαφορά τους άνοιγε υπέρ του Βρετανού. Στην 5η θέση είχε φτάσει και η άλλη Ferrari του Raikkonen, ενώ ο Ricciardo ήταν 6ος. Οι δύο Force India στις θέσει 7,8 ήταν οι «best of the rest» ξεπερνώντας στα ίσα τις δύο Williams που πάλευαν να μπουν στη δεκάδα. Ειδικά στο μέσο του αγώνα, με τη στρατηγική τους να τους αναγκάζει να γυρνούν στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά, είχε σαν αποτέλεσμα να δεχθούν αρκετά προσπεράσματα και στο τέλος να μην καταφέρουν και πολλά. Πολλές προσπεράσεις είχαμε και στις θέσεις έξω απ’τη δεκάδα, κάνοντας τον αγώνα στη Suzuka παραδοσιακά ενδιαφέρων.

Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Race Day - Suzuka, Japan

Η πιο συναρπαστική μάχη που εντείνονταν γύρο με το γύρο και έδειχνε πως θα πάμε για ένα συγκλονιστικό φινάλε του αγώνα, ήταν ανάμεσα σε Verstappen και Hamilton. Ο Βρετανός με καθαρό δρόμο, μετά το προσπέρασμα στον Vettel, πίεζε αρκετά ώστε να φτάσει σε απόσταση βολής απ’τον Verstappen. Η διαφορά μειώνονταν και ο Hamilton έφτανε πιο κοντά με το ερώτημα «Πόσο πολύ θα τον κλείσει ο Verstappen;» να γίνεται όλο και πιο έντονο! Θα κάνει την κλασική κίνηση πάνω στο φρενάρισμα για να «κόψει τον τσαμπουκά» του πρωταθλητή; Έναν γύρο πριν το τέλος, ο Hamilton έχει καλή έξοδο απ’την 130R και με το slip streaming φτάνει πολύ κοντά στον Verstappen. Στο τέλος της ευθείας είναι το S κι εκεί ο Hamilton αποφασίζει να αλλάξει γραμμή στα φρένα για να τον περάσει. Τι πιο προφανές; Ο Max του έκλεισε κατάμουτρα την πόρτα και τον ανάγκασε να πάει ευθεία κι όχι απ’το S. Πάλι ο μικρός, στα φρένα αλλάζει γραμμή, κάτι πολύ επικίνδυνο, αλλά όχι παράνομο και υπερασπίζεται τη θέση του. Μια πολύτιμη 2η θέση, άλλο ένα podium, την ώρα που ο Hamilton παραπονιόταν στον ασύρματο ότι ο Max άλλαξε γραμμή στα φρένα. Προς τιμήν του βέβαια, δε θέλησε να δώσει συνέχεια και με τις δηλώσεις του αργότερα ανάγκασε την Mercedes να πάρει πίσω την ένσταση που έκανε για τον Verstappen. 

Motor Racing - Formula One World Championship - Japanese Grand Prix - Race Day - Suzuka, Japan

Όλο το ενδιαφέρον συνεχίζεται αμείωτο για το πρωτάθλημα οδηγών όπου εκεί Rosberg και Hamilton έχουν 4 αγώνες ακόμα να ξεκαθαρίσουν τις διαφορές τους. Ο Γερμανός έχει σαφές προβάδισμα, αλλά ποτέ μα ποτέ δεν πρέπει να ξεγράφουμε τον Hamilton. Άλλωστε είναι ο μόνος άνθρωπος που εκθρόνισε πρωταθλητή στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα το 2008, οπότε, πόσο πιο ανατρεπτικός μπορεί να γίνει;

Πατήστε στα λίνκ για την τελική κατάταξη και τις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών, σύμφωνα με το επίσημο site της Formula 1.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz