Honda Civic Type R (2018)

Ο πόλεμος για το ποιος θα γίνει «Lord of the (Nurburg)ring» καλά κρατεί! Το VW Golf Clubsport S παρέδωσε τα σκήπτρα στο αυτοκίνητο που εκθρόνισε πριν λίγο καιρό, το Honda Civic Type R. Φυσικά μιλάμε για το ρεκόρ πίστας μπροστινοκίνητων στην πράσινη κόλαση του Nordschleife και φυσικά μας αρέσει τόσο μα τόσο πολύ που οι εταιρείες τρελαίνονται για το ποιος θα πρωτοκάνει τον ταχύτερο γύρο! Το να αλλάζει το ρεκόρ απανωτά 3 φορές σε διάστημα λιγότερο των δύο ετών είναι απίστευτο και το μόνο που σημαίνει είναι ότι φτιάχνονται όλο και γρηγορότερα αυτοκίνητα, γεγονός που μόνο εμάς συμφέρει! Όταν μια αυτοκινητοβιομηχανία νοιάζεται τόσο πολύ για το πόσο γρήγορο ή οδηγοκεντρικό είναι ένα μοντέλο της με αποτέλεσμα και οι ανταγωνιστές να προσπαθούν να την ξεπεράσουν, τότε το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Το ίδιο ακριβώς συνέβη με το Type R. Η Honda έριξε στη μάχη του Ring το Civic και κατάφερε να βρίσκεται στην πρώτη θέση, μέχρι που το 2016 ήρθε το GTI Clubsport S και έσπασε τα χρονόμετρα. Δεν ήταν μόνο αυτός ο λόγος για την άμεση αντικατάσταση του Civic Type R, αλλά το ότι από τη στιγμή που βγήκε εμφανίστηκαν τόσοι ανταγωνιστές – αρκετοί πιο γρήγοροι στην ευθεία από εκείνο – που ήταν επιβεβλημένη μια τέτοια αλλαγή. 

Έτσι οι μηχανικοί της Honda πήραν τον τουρμπάτο – για πρώτη φορά στο προηγούμενο μοντέλο, μετά από τους λυσσαλέους ατμοσφαιρικούς V-Tec – δίλιτρο κινητήρα και βελτίωσαν αρκετά την απόδοσή του. Πλέον έχει 320 άλογα κάτω απ΄το καπό με διαθέσιμα 400 Nm ροπής. Η άνοδος αυτή σε συνδυασμό με τα 16 kg λιγότερα απ΄το σασί του προηγούμενου Type R, το κάνουν να επιταχύνει από στάση σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα με το «αντρικό» χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Μάλιστα, με τον δίσκο μονής μάζας, η απόκριση του κινητήρα είναι πιο άμεση και η αδράνεια από τον συμπλέκτη πολύ χαμηλότερη. Ακόμα καλύτερα, το κιβώτιο αυτό έχει τη λειτουργία να κάνει rev-matching στις στροφές δηλαδή του κινητήρα σε ένα κατέβασμα για να αποφευχθούν τα γνωστά κλωτσήματα και να είναι το Type R έτοιμο να δώσει το 100% της δύναμής του, αμέσως. Σε όλο αυτό το πολεμικό σκηνικό που σου δίνει την αίσθηση ότι θα το αγοράσεις μόνο και μόνο για να είσαι κάθε μέρα σε μια πίστα, έρχονται να προστεθούν το drive by wire, το LSD και η τριπλή εξάτμιση!

Τι είναι όλα αυτά; Μήπως πήραμε LSD; Όχι, όχι. Το LSD ειναι το limited slip differential δηλαδή το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που ευθύνεται για το στρίψιμο σαν τρένο του Type R, ενώ το drive by wire είναι τα ηλεκτρικά μαγικά που γίνονται όταν πατάς το γκάζι και απλά δίνεις μια εντολή να ανοίξει τέρμα ή όχι – μην ξεχνάμε το brake by wire στο NSX κάτι που εφαρμόστηκε πρώτη φορά στα μονοθέσια της F1. Απ’την άλλη, η τριπλή εξάτμιση δεν είναι κάτι που απλά βλέπεις οπτικά στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα, αλλά έχει τη δική της ιστορία. Ο μεσαίος σωλήνας ουσιαστικά υπάρχει για να δίνει έναν πιο δυνατό τόνο στον ήχο του Civic όταν αυξάνουν οι στροφές του δίλιτρου κινητήρα, αλλά όταν ταξιδεύει είναι εκεί για να ρουφάει την πίεση και ο ήχος που περνάει στην καμπίνα να είναι λιγότερος από πριν!

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα «comfort»,»sport» και «+R» προγράμματα, ανάλογα με τις ορέξεις του… Η λειτουργία +R έμεινε απ’την προηγούμενη γενιά και είναι ότι πιο αγωνιστικό μπορεί να έχεις όταν θες να μπεις σε μια πίστα. Αυτό σημαίνει ότι η ανάρτηση θα γίνει πιο σφιχτή, το μεταβλητής κρεμαγιέρας τιμόνι θα είναι πιο σαφές και γρήγορο και προφανώς αν θες να αποσυνδέσεις το σύστημα ευστάθειας VSA, αυτό είναι εφικτό αν είσαι στο mode +R και κρατήσει το κουμπί πάνω από 5 δευτερόλεπτα. Τότε το Civic είναι όλο δικό σου να το απολαύσεις χωρίς περιορισμούς και βοήθειες.

  

Άλλωστε, ένα αυτοκίνητο που γυρνάει στο Nurburgring σε 7: 43.8 είναι αμαρτία να μη δεις πως συμπεριφέρεται χωρίς τα ηλεκτρονικά του βοηθήματα. Ο βελτιωμένος κινητήρας, το πιο κοντό σαζμάν και η καλύτερη αεροδυναμική φτιάχνουν το ιδανικό πακέτο να είναι το Civic Type R πιο σταθερό σε σχέση με τον προκάτοχό του και μάλιστα 7 δευτερόλεπτα γρηγορότερο στη μεγάλη αυτή πίστα. Ο βασιλιάς είναι ξανά στο θρόνο του. Να δούμε μόνο πότε θα κάνει το comeback και στην κορυφή της F1 η Honda, γιατί μέχρι στιγμής όλα της τα μοτέρ παραδίδουν πνεύμα…

Δείτε το βίντεο απ’τον εκπληκτικό γύρο του νέου Civic Type R:

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz