Honda NSX

Μην ανοιγοκλείνετε τα μάτια σας, δεν είναι deja vu! 25 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου, θρυλικού NSX, η Honda δίνει τον καλύτερό της εαυτό για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο αντάξιο της φήμης του αυθεντικού NSX και ανταγωνιστικό απέναντι στον πολύ ‘ψαγμένο’ – πλέον – ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει, εισερχόμενο στις μοντέρνες, τεχνολογικές απαιτήσεις του (υβριδικού) 21ου αιώνα των supercars. Κατασκευάζεται αποκλειστικά στις ΗΠΑ – όπου και αναφέρεται ως Acura NSX – και θα αρχίσει να διατίθεται απ’τα μέσα του 2016, κυρίως λόγω αλλαγών που γίνονται ακόμα στον τρόπο τοποθέτησης του κινητήρα. Δεν κουβαλάει μόνο το όνομα του παλιού NSX, καθώς οι υπεύθυνοι εξέλιξης αναφέρουν πως έχουν δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα υπακούει άμεσα σε όλες τις εντολές του αφεντικού-οδηγού του, ενώ ταυτόχρονα φέρει καινοτομίες σε πολλούς τομείς, όπως ακριβώς και ο προκάτοχός του τη δεκαετία του ’90. Το όλο concept δηλαδή έχει εμπνευστεί από την επιτυχία και τον αντίκτυπο που έχει αφήσει όλα αυτά τα χρόνια το NSX, κάτι που προσπαθεί να βγάλει προς τα έξω το νέο μοντέλο της Honda. Παρ’όλα αυτά, υπάρχουν σημαντικές διαφορές με το παλιό και έτσι πρέπει να γίνει, αν θέλει να σταθεί όρθιο απέναντι σε αυτοκίνητα όπως τα Nissan GT-R, Ferrari 458 Italia, Porsche 911, Audi R8.

Acura-NSX_2016_1280x960_wallpaper_03          Acura-NSX_2016_1280x960_wallpaper_17

Το νέο NSX δεν θα έχει εξ’ολοκλήρου αλουμινένιο πλαίσιο, ούτε ατμοσφαιρικό κινητήρα V-Tec, ούτε πίσω κίνηση κι ούτε έναν μόνο κινητήρα! Θα έχει ανθρακονημάτινο πάτωμα και πολλά μέρη θα είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο και άλλα κράματα μετάλλων, θα έχει υβριδικό σύστημα με έναν διπλοτούρμπινο βενζινοκινητήρα και τρεις ηλεκτροκινητήρες, ενώ τέλος θα έχει κίνηση στους 4 τροχούς. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά. Το πλαίσιο του NSX είναι φτιαγμένο από αλουμίνιο, ατσάλι υψηλής αντοχής και άλλα εξελιγμένα υλικά, ενώ το πάτωμα δημιουργήθηκε από ανθρακονήματα και οι πόρτες από μια μίξη αλουμινίου με SMC (φύλλα συνθέτων από χύτευση). Όλα αυτά κινούνται προς την κατεύθυνση της μείωσης βάρους με την ύψιστη αντοχή, ακαμψία και στιβαρότητα που αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Η κύρια δύναμη που κινεί το εξαιρετικό αυτό πλαίσιο είναι τοποθετημένη στη μέση, ακριβώς πίσω απ’τα κεφάλια οδηγού-συνοδηγού! Σ’αυτή τη θέση, λοιπόν, υπάρχει ο κινητήρας 3,5 λίτρων, 6-κύλινδρος σε διάταξη V υπό γωνία 75 μοιρών και με δύο τούρμπο. Για να καταλάβουμε την αγωνιστική διάθεση των Ιαπώνων, αρκεί να δούμε το ‘στεγνό’ κάρτερ που τοποθέτησαν στο NSX, στοιχείο που έχουν τα αμιγώς αγωνιστικά αυτοκίνητα. Με κάρτερ αυτού του τύπου, η θερμοκρασία του λαδιού διατηρείται χαμηλά όση ώρα κι αν οδηγηθεί στα όρια το αυτοκίνητο, καθώς μια αντλία τραβάει τα λάδια που πέφτουν στο κάρτερ και τα μεταφέρει σε ένα άλλο ρεζερβουάρ, ώστε να γίνει η ψύξη πιο αποτελεσματική.

Acura-NSX_2016_1280x960_wallpaper_0e

Στον πίσω άξονα μεταφέρεται άμεσα η δύναμη, όχι μόνο του βενζινοκινητήρα, αλλά και ενός από τους ηλεκτροκινητήρες. Οι άλλοι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν τοποθετηθεί μπροστά και δίνουν κίνηση στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας άμεση απόκριση στο γκάζι και άψογη διαχείριση της ροπής σε κάθε τροχό που έχει ως αποτέλεσμα την εκτόξευση στην εκκίνηση και κανένα ‘ψάρωμα’ στο τιμόνι λόγω ροπής, λειτουργώντας σαν μπλοκέ διαφορικό. Το μηχανικό σύνολο του Honda NSX φημολογείται ότι θα αποδίδει συνολικά πάνω από 550 άλογα, τα οποία θα βγαίνουν στην άσφαλτο μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων (!) και κίνηση στους 4 τροχούς (Super Handling-AWD). Οι ανεξάρτητες αλουμινένιες αναρτήσεις εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με τις 19άρες ζάντες μπροστά και τις 20άρες πίσω δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για στρίψιμο υψηλού επιπέδου ενός ελαφρωμένου και τρομερά δυνατού supercar, το οποίο βέβαια πρέπει και να σταματά το ίδιο γρήγορα με όσο επιταχύνει. Έτσι, τα 6-πίστονα φρένα μπροστά (4-πίστονα πίσω) και οι κεραμικοί δίσκοι κάνουν άμεση την επιβράδυνση χωρίς υπάρχει πτώση στην απόδοση, κάτι που είναι απόλυτα χρήσιμο σε μια πίστα.

Acura-NSX_2016_1280x960_wallpaper_21          Acura-NSX_2016_1280x960_wallpaper_25

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο οδήγησής του, πατώντας Quiet για να οδηγεί μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες σε μικρές αποστάσεις, Sport ή Sport+ για πιο γρήγορη οδήγηση και Track για τις μέρες που θα αποφασίσει να λιώσει μια τετράδα λάστιχα σε μια πίστα. Σε όλα αυτά τα οδηγικά modes, το NSX κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις στους κινητήρες, στο σασί, στο κιβώτιο ακόμα και στον ήχο που παράγει με μόνο σκοπό να ακολουθήσει τις επιθυμίες του οδηγού ανάλογα με τις συνθήκες. Αισθητικά το νέο NSX δε θυμίζει και πολύ το παρελθόν του, αν και οι σχεδιαστές του προσπάθησαν πάρα πολύ να πετύχουν ένα αεροδυναμικά άψογο πακέτο που να εναρμονίζεται με τα σημερινά σύγχρονα στάνταρ. Όλα τα αεροδυναμικά του βοηθήματα δημιουργήθηκαν με γνώμονα την μέγιστη δυνατή βελτίωση της πρόσφυσης και την ψύξη του κινητήρα, ενώ εξελίχθηκαν στην αεροδυναμική σύραγγα ή σε πίστες.

Γι’αυτό η πλαϊνή εισαγωγή κατευθύνει τον αέρα στον κινητήρα και μορφοποιεί τη ροή του προς το πίσω μέρος για περισσότερη κάθετη δύναμη. Εκεί στο πίσω μέρος, τα led φώτα δημιουργούν μια ανάμνηση απ’το παλιό NSX, αλλά όχι κάτι που να το θυμίζει έντονα, όπως για παράδειγμα το ίσιο τελείωμα του πίσω μέρους που τώρα έχει γίνει πολύ πιο καμπυλωτό και μοντέρνο. Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές καμαρώνουν για το οδηγοκεντρικό του προφίλ με πολύ καλή ορατότητα, εύχρηστους και εργονομικούς διακόπτες, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη στους δύο επιβαίνοντες.

Acura-NSX_2016_1280x960_wallpaper_0b          Acura-NSX_2016_1280x960_wallpaper_18

Η Honda είναι μια εταιρεία που παράγει αυτοκίνητα με πάθος, που δημιουργούν συγκινήσεις και μένουν αξέχαστα. Μπορεί για κάποια χρόνια να μη μετείχε σε ένα τέτοιο μεγάλο εγχείρημα, αλλά οι πρόσφατες κινήσεις της δείχνουν πως έχει επανέλθει για τα καλά. Ας σκεφτούμε το εξής: επέστρεψε στη Formula 1 φέτος με σκοπό να κάνει μια ιστορική επανασύνδεση της McLaren Honda, μιας ομάδας που στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές του ’90 σάρωνε τα Grand Prix με το πιο δυνατό και ανταγωνιστικό δίδυμο των Σένα και Πρόστ. Δημιούργησε απ’το μηδέν τον φετινό υβριδικό κινητήρα 1,6 τούρμπο και παρά τα όλα προβλήματα, προσπαθεί με καταιγιστικό ρυθμό να φτάσει τους πρώτους και να γίνει μια απ’τις κορυφαίες δυνάμεις του grid, ανταποκρινόμενη στην κληρονομιά της ιστορικής αυτής ομάδας. Έτσι και το νέο NSX. Δεν είναι το υπεραυτοκίνητο του 1990, τότε που ο Άιρτον Σένα συμβούλευε τη Honda για το πώς θα πρέπει να συμπεριφέρεται στο όριο, δοκιμάζοντας πρωτότυπα διαφορετικών ρυθμίσεων σε πίστες όπως η Σουζούκα και το Νύρμπουργκρινγκ, ενώ τελικά τους έπεισε να κάνουν ακόμα πιο σφιχτό το σασί.

Μην παραξενευτείτε αν δείτε, για παράδειγμα, τον Φερνάντο Αλόνσο να συμβουλεύει τη Honda για να βελτιώσει το νέο NSX. Μπορεί να αργήσει λίγο παραπάνω η παραγωγή του, αλλά όλα δείχνουν πως το αποτέλεσμα θα είναι εκπληκτικό και η Honda θα έχει δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο-όνειρο για πολλούς.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

4 Σχόλια on "Honda NSX"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη, strivein.gr […]

Wilton Belitz
Guest

New Acura NSX Supercar to be Built in Ohio and Developed in the U.S. Honda Indy 200 IndyCar Series – Honda ?

Κώστας Μπουλούκης
Admin

Στο δελτίο τύπου της Honda δεν αναφέρει ακριβώς το βάρος του νέου NSX και η εταιρεία είναι αρκετά φειδωλή για άλλα χαρακτηριστικά όπως ιπποδύναμη, ροπή κλπ. Όπως με το Type R δεν αποκαλύπτουν πολλά αρχικά, μέχρι που να βγει στην παραγωγή.

vaggelis
Guest

Ποσα κιλα ειναι;

wpDiscuz