Hyundai i30 N

Η Hyundai επέστρεψε το 2014 στο WRC συντάσσοντας για πρώτη φορά την ομάδα με Ευρωπαϊκή βάση στο Alzenau της Γερμανίας και εξέλιξε το i20 WRC το οποίο στο διάστημα αυτό πήρε νίκες και μάλιστα φέτος διεκδικεί πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών! Η πλήρης ονομασία του i20 WRC έχει κι ένα N στο τέλος προς τιμήν του Namyang της Κορέας, δηλαδή εκεί όπου κατασκευάζονται όλα τα αυτοκίνητα της Hyundai. Περίεργο γράμμα το N και όχι «άγριο» να το πω; Κάπως άχρωμο, δεν είναι και το πλέον κατάλληλο για ένα αυτοκίνητο WRC. Το ίδιο «άχρωμο» ήταν και το χρώμα με το οποίο έντυσαν το i20 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ένα σιέλ που έχει μείνει απαράλλαχτο τα τρία τελευταία χρόνια και δεν κάνει κάποια ιδιαίτερη εντύπωση στο μάτι. Αλλά βέβαια, ένα αυτοκίνητο είναι ωραίο όταν κερδίζει, όχι αν δείχνει όμορφο! Οπότε, μάλλον αυτό είχαν στο μυαλό τους οι Κορεάτες. Τώρα θα μου πείτε που κολλάνε όλα αυτά; Ε να, η Hyundai το είπε από την αρχή και το έκανε. Ολόκληρη σειρά επιβατικών θα βασιστεί στην ιδέα του i20 N WRC και ντεμπούτο κάνει το i30 N – με το ίδιο άχρωμο σιέλ! Είναι η πρώτη «πολεμική» απόπειρα της Hyundai να δημιουργήσει μια αμιγώς σπορ έκδοση κάποιου μοντέλου της, ένα GTI ας πούμε, απλά το ονομάζει Ν, όπως το εργοστάσιό της ή όπως το αυτοκίνητό της στο WRC ή μήπως καλύτερα όπως λέμε Nurburgring;

Οι Κορεάτες μπήκαν κι αυτοί στο παιχνίδι που λέγεται «πράσινη κόλαση» και θέλησαν να δώσουν μια παραπάνω περιποίηση στο i30 N με τις δοκιμές στο Nurburgring. Στο ιερό δισκοπότηρο για όλους τους ανταγωνιστές της στην κατηγορία των hot hatch. Η Hyundai θέλει μ’αυτόν τον τρόπο να δείξει ότι δεν αστειεύεται και ότι θέλει να ανέβει στην κορυφή, όχι μόνο του WRC, αλλά και των GTI που μονοπωλούν το ενδιαφέρων εκατομμυρίων ζωηρών οδηγών. Πώς ακριβώς θα γίνει αυτό; Έβαλε στο i30 N, έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 275 ίππων – στην έκδοση Performance – ηλεκτρονικό διαφορικό, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, σπορ εμφάνιση πάνω σε 18-άρες ζάντες και έβαλε φωτιά σε μια ήδη καυτή κατηγορία. Αρχικά, έκαναν το i30 να μοιάζει πολύ πιο σπορ από ό,τι θα περίμενε κανείς. Το μπροστινό μέρος εκτός απ’την πολυγωνική μάσκα έχει μεγάλες εισαγωγές αέρα, σπορ στιλάτες γρίλιες και ένα splitter για αεροδυναμικούς λόγους. Το κομμάτι αυτό μάλιστα έχει μια χαρακτηριστική κόκκινη γραμμή η οποία υπάρχει αντίστοιχα και στο πίσω diffuser. Επηρεασμένοι απ’τους νέους κανονισμούς του WRC, οι μηχανικοί της Hyundai έβαλαν στο νέο i30 N άλλο ένα στοιχείο που να το συνδέει με τον μεγάλο αδερφό στους αγώνες. Έτσι, ο αέρας περνά απ’το splitter, διοχετεύεται ομαλά στους θόλους των εμπρός τροχών και σε συνέργεια με την πίσω αεροτομή και τον διαχύτη, παράγουν κάθετη δύναμη που την έχει ανάγκη κάθε σπορ αυτοκίνητο της γενιάς μας. Στο εσωτερικό τα πράγματα σοβαρεύουν ακόμα περισσότερο με την σπορ σχεδίαση που είναι ταυτόχρονα μοντέρνα, χωρίς να δείχνει ότι υστερεί σε ποιότητα. Από που να ξεκινήσεις; Απ’το σπορ τιμόνι που έχει πάνω δύο τεράστιους διακόπτες αλλαγής mode οδήγησης; Ούτε η Ferrari με το Manettino! Αριστερά επιλέγεις ανάμεσα σε Eco, Normal και Sport, ενώ δεξιά ανοίγουν οι πύλες της κολάσεως με το N-mode για αγωνιστική οδήγηση σε πίστα.

Δεν είναι μόνο τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, αλλά όλη η φιλοσοφία που μπήκε ξαφνικά στο δαιμονισμένο αυτό Hyundai! Το τιμόνι είναι ακριβείας με το σύστημα υποβοήθησης βαλμένο πάνω στην κολώνα, δίνοντας γρήγορους χειρισμούς και περισσότερη ακρίβεια στις κινήσεις του. Η λειτουργία του rev-matching είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό που δε θα περίμενες κι όμως είναι εκεί να σου ταιριάξει τις στροφές σε κάθε κατέβασμα ταχύτητας. Ακόμα και χειροκίνητο έχει launch control! Τέρμα γκάζι, αφήνεις συμπλέκτη και θα ξεκινήσει όσο πιο γρήγορα με την απαραίτητη δόση ροπής στους μπροστινούς τροχούς. Όντας μπροστινοκίνητο, λοιπόν, χρειάστηκε κι ένα διαφορικό που να ελέγχει τη ροπή στον τροχό που χάνει πρόσφυση. Έτσι το ηλεκτρονικό αυτό διαφορικό, κάνει τη δουλειά του για να περιορίσει στο μέτρο του δυνατού την υποστροφή και να κάνει το i30 N να έχει περισσότερη πλευρική πρόσφυση και κατ’επέκταση μεγαλύτερο χαμόγελο στα χείλη του ενθουσιώδους οδηγού! Μιας και μιλάμε για αυτό το πολυπόθητο χαμόγελο, το σίγουρο είναι ότι δε θα φύγει εύκολα εξ’αιτίας του ESC, καθώς μπορεί – ευτυχώς – να απενεργοποιηθεί πλήρως και η μοίρα του i30 N να ανήκει κατ’αποκλειστικότητα στα χέρια του ιδιοκτήτη του. Βέβαια, θα μπορούσε να λείπει αυτό το απαράδεκτο σύστημα που αναπαράγει τον ήχο του κινητήρα ώστε να φτάνει πιο άγριος στην καμπίνα και να πορώνει τους επιβάτες του…

Η ουσία, όμως, είναι ότι η Hyundai έχει φτιάξει πραγματικά ένα πακέτο που δεν του λείπει τίποτα συγκριτικά με τους αντιπάλους του. Διατίθεται και σε πιο ήπια έκδοση 250 ίππων, αλλά και στην Performance με τους 275 και όλα τα παραπάνω καλούδια που αναφέραμε. Οι Κορεάτες μάλιστα αναφέρουν ότι είναι εξαιρετικό εργαλείο για την πίστα, χωρίς να κουράζεται και ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση. Δεν είναι τυχαίο ότι συνεχώς βελτιώνουν τα αυτοκίνητά τους. Ήρθε λοιπόν η ώρα να φτιάξουν ένα αξιοζήλευτο GTI. Κι ας το λένε N… Τι σημασία έχει; Αρκεί να έχει την ψυχή ενός hot hatch.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz