Mazda MX-5

Από την πρώτη του γενιά το Mazda MX-5 γεννήθηκε για να ευχαριστεί εκείνους που το οδηγούν. Είτε με το να ανοίγουν την οροφή και να απολαμβάνουν τη βόλτα – κάνοντας και μόστρα(!)- είτε με το να εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο την πίσω κίνηση σε ένα πανάλαφρο, διθέσιο και σβέλτο κάμπριο. Η ‘ουρά’ σε όλα τα MX-5 είναι ατίθαση και όσοι έχουν βρεθεί πίσω απ’το τιμόνι, ξέρουν πως η πλαγιολίσθηση είναι το μόνο εύκολο, μην πω δεδομένο! Η τέταρτη γενιά ενός απ’τα πιο οδηγοκεντρικά roadster παραμένει κι αυτή πιστή στην παράδοση των προηγούμενων. Το βάρος έχει κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα για να είναι σίγουρη η οδηγική απόλαυση και οι κινητήρες είναι ατμοσφαιρικοί 1,5 ή 2 λίτρων. Η σχεδίασή του δημιουργεί δύο βασικές εντυπώσεις: πρώτον ότι είναι αρκετά επιθετικό, δυναμικό και ταυτόχρονα μοντέρνο, αλλά δεύτερον σου θυμίζει αρκετά κάτι απ’το παρελθόν, ένα μείγμα από προηγούμενες γενιές που έβγαλαν αυτό το αποτέλεσμα. Η καμπίνα για τους επιβάτες έχει μετακινηθεί προς τα πίσω για καλύτερη κατανομή του βάρους και για μεγαλύτερους χώρους, κάτι που είχε ως επίπτωση να μικρύνει λίγο ο χώρος των αποσκευών (130 λίτρα), αλλά να έχει πιο βολικό σχήμα.

Mazda-MX-5_2016_1280x960_wallpaper_88          Mazda-MX-5_2016_1280x960_wallpaper_5d

Ο κινητήρας που τοποθετήθηκε στη βασική έκδοση του MX-5 είναι 1500 κυβ. εκ. και έχει βελτιωθεί έτσι, ώστε να βγάζει 131 άλογα. Αριθμός εξαιρετικά καλός για ένα ατμοσφαιρικό σύνολο με άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Πως το κατάφεραν; Με νέο ατσάλινο στρόφαλο, αλλαγή στο χρονισμό των βαλβίδων ανέβασαν τον κόφτη στις 7500 στροφές/λεπτό και το MX-5 των 1500 κ.εκ. είναι πιο δυνατό απ’το προηγούμενο 1800άρι. Προστέθηκε και εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο ρίχνει σημαντικά την κατανάλωση, αλλά παράλληλα η αίσθηση και το ‘κούμπωμα’ στις ταχύτητες ανεβάζει αρκετά την αδρεναλίνη και την ένταση του οδηγού να κάνει γρήγορες αλλαγές. Η εισαγωγή του αέρα όπως και η εξαγωγή έχουν ξανασχεδιαστεί με σκοπό την καλύτερη ψύξη του κινητήρα και την άμεση απομάκρυνση των καυσαερίων αντίστοιχα, γεγονός που έχει βοηθήσει αρκετά στην βελτίωση της καμπύλης της ροπής και στον ωραίο ήχο που φτάνει στ’αυτιά μας! Τέλος, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης βοηθά πολύ στον έλεγχο της πρόσφυσης στους πίσω τροχούς και τα αποτελέσματά του είναι φανερά σε κάθε στροφή, σε κάθε γλίστρημα του. 

Mazda-MX-5_2016_1280x960_wallpaper_f1          Mazda-MX-5_2016_1280x960_wallpaper_f7

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του MX-5 ήταν ότι απευθύνονταν σε ανθρώπους κάτω του 1,90. Οι πιο ψηλοί, έμπαιναν στη θέση του οδηγού, άνοιγαν τα πόδια και έστριβαν το τιμόνι ανάμεσα! Λόγω της καλύτερης θέσης της καμπίνας και του μικρού τιμονιού (διαμέτρου μόνο 36,6 εκατοστών) η Mazda θεωρεί πως αυτά τα προβλήματα τελείωσαν. Μένει να το δούμε και στην πράξη το πόσο πιο άνετο είναι το νέο μοντέλο. Όπως και να’χει, όταν μπεις στο εσωτερικό του νέου MX-5,γίνεσαι ένα μαζί του. Κάθεσαι χαμηλά με καλή ορατότητα μπροστά, το τιμόνι, ο κοντός λεβιές και το χειρόφρενο είναι ακριβώς εκεί και όσο κοντά πρέπει για να μπορέσεις να ξεδιπλώσεις όλες τις αρετές του πισωκίνητου Mazda – ‘διπλώνοντας’ το! Προφανώς και όλα τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, όπως κι η οθόνη είναι σωστά βαλμένα βοηθώντας οδηγό και συνεπιβάτη να κάνουν όλες τις επιθυμητές ρυθμίσεις για το καλύτερο ταξίδι τους. Όμως, δεν είναι αυτός ο σκοπός του αυτοκινήτου, γι’αυτό δε μένουμε καθόλου εκεί. Πώς να σε εκπλήξει ευχάριστα μια οθόνη πολυμέσων – όσο καλή κι αν είναι –  όταν έχεις στα χέρια σου ένα εργαλείο ευχαρίστησης, όταν σκοπός δεν είναι μόνο να φτάσεις στον προορισμό σου αλλά το τι θα έχεις κάνει στο ενδιάμεσο…

Mazda-MX-5_2016_1280x960_wallpaper_1d

Με μια σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους στους δύο άξονες, βάρος μικρότερο από 1000 κιλά, πολύστροφο κινητήρα με άμεση απόκριση στο γκάζι, πίσω κίνηση και οδική συμπεριφορά που θα ζήλευαν πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα το Mazda MX-5 ήταν και θα είναι η επιλογή εκείνου που θέλει να βάλει στο δεξί κάθισμα το ταίρι του βολτάροντας με κατεβασμένη την οροφή και στη συνέχεια μόλις έρθει το βράδυ να βάλει τον κολλητό του και να αρχίσουν να Sτρίβουν χωρίς τελειωμό!

χωρίς τίτλο2

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Mazda MX-5"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz