Mercedes B 180 CDI

Πάνω από μια δεκαετία μετά από τις αδιάφορες σχεδιαστικά και οδηγικά A-Class και B-Class, η Mercedes επανέρχεται δριμύτερη στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων. Ξεκίνησε με την εντυπωσιακά όμορφη A-Class και προσπαθεί να δώσει και στη νέα B-Class έναν τόνο ζωηράδας, ιδιαιτερότητας και σπορ εμφάνισης. Στην ουσία η νέα B-Class είναι ένα ανανεωμένο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς που υπήρχε απ’το 2012 και βασιζόταν στο πάτωμα της A-Class, αλλά έχει υποστεί ένα ριζικό facelift για να ανταποκρίνεται στη σχεδιαστική και σπορτίφ γραμμή της εταιρείας, την οποία ακολουθεί τα τελευταία χρόνια. Η στροφή αυτή προς τη σπορ εμφάνιση, δεν χαλάει τίποτα από τα καλά στοιχεία του προηγούμενου μοντέλου. Η B-Class παραμένει ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με πολυχρηστικές δυνατότητες, ένα μικρομεσαίο που το έχουν φουσκώσει προς όλες τις κατευθύνσεις για να χωράει όλα τα πράγματα μιας οικογένειας σε ένα μεγάλο ταξίδι που θα δικαιολογεί τον όρο του sport tourer. Ξεκίνησε να κυκλοφορεί στη χώρα μας απ’τις αρχές του 2015, με τους πιο premium οικογενειάρχες να το προτιμούν αντί των πιο φθηνών προτάσεων της Ford (B-Max), της VW (Golf Sportvan), αλλά και απέναντι στο (ευθέως) αντίπαλο δέος, την BMW (σειρά 2). Στο Sτρίβειν παραχωρήθηκε από ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes, μια B 180 CDI με ημιαυτόματο κιβώτιο 7G-DCT και γραμμή εξοπλισμού Urban.

DSCN2602     DSCN2606

Εξωτερική εμφάνιση

Η πιο όμορφη πλευρά του είναι η μπροστινή, όπου ξεχωρίζει αμέσως η ιδιαίτερα σπορ σχεδίαση με στοιχεία δανεισμένα από την ‘αδελφή’ A-Class και τη μεγαλύτερη C-Class. Εντυπωσιάζει η τεράστια χρωμιωμένη μάσκα με το μεγάλο σήμα και τις γρίλιες από πίσω, όπως επίσης και τα ωραίας σχεδίασης φώτα με ενσωματωμένα led ημέρας. Την εικόνα ολοκληρώνει ο προφυλακτήρας που έχει πολλές τομές, καμπύλες και αιχμηρές γωνίες, ενώ ταυτόχρονα η σπορ εμφάνιση τονίζεται από τους αεραγωγούς με γρίλιες και το μπροστινό αλουμινένιο χείλος που προεξέχει. Όταν το δεις σαν σύνολο, οι διαστάσεις του δεν κρύβονται. Φαίνεται και είναι ένα μακρύ και ψηλό αυτοκίνητο με μήκος που φτάνει τα 4,4m και ύψος τα 1,55m. Οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και τα πλαινά μασπιέ, βοηθούν αρκετά ώστε να ξεχαστεί το μέγεθος ή η εικόνα ενός μίνι-βαν και να δημιουργηθεί η εντύπωση ενός σπορ οικογενειακού. Μπορείτε επίσης να διακρίνετε ένα αυλάκι στην οροφή που δημιουργήθηκε με μόνο σκοπό την αεροδυναμική βελτίωση και παρ’όλο το ύψος της, η νέα B-Class κατάφερε να πετύχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,27Cd. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα led φώτα (μόνο για τα φώτα πορείας και τα φώτα φρένων) και οι διπλές χρωμιωμένες εξατμίσεις στις δύο άκρες του προφυλακτήρα, στοιχεία που το διαφοροποιούν από την προηγούμενη γενιά και το εναρμονίζουν πλήρως με τις σύγχρονες Mercedes σε ό,τι έχει να κάνει με την εμφάνιση πίσω.

DSCN2651

Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Το πακέτο Urban είναι το αμέσως πιο φτωχό από την κορυφαία έκδοση AMG Line, πράγμα που σημαίνει ότι κουβαλάει αρκετό εξοπλισμό. Ενώ στο εξωτερικό οι διαφορές υπάρχουν μόνο στην εμφάνιση, στα ενδότερα οι διαφορές γίνονται πιο χειροπιαστές. Οπτικά, με το που μπει κάποιος στην καμπίνα της B-Class, έχει ξεχάσει με τη μία ότι οδηγεί ένα MPV. Το ντιζάιν είναι εκπληκτικό, σε αφήνει να το χαζεύεις επί ώρα και να νομίζεις πως βρίσκεσαι σε μια πανάκριβη C-Class. Παράλληλα με τη φινέτσα, βγάζει και μια σπορ διάθεση που σε κάνει να θές αμέσως να το οδηγήσεις και μάλιστα να το οδηγήσεις γρήγορα. Συγκεκριμένα, την παράσταση κλέβει – κατά την ταπεινή μας γνώμη –  το τριάκτινο, σπορ, πολυλειτουργικό τιμόνι που είναι δερμάτινο με άψογη υφή, λευκές ραφές και αλουμινένια περιγράμματα, δείγμα καλαισθησίας και ποιότητας με βάση τα στάνταρ της Mercedes. Στα ίδια πλαίσια του εντυπωσιασμού κινούνται οι στρογγυλοί αεραγωγοί και η οθόνη πολυμέσων TFT που – δεν περιέχει όσα θα θέλαμε, όπως για παράδειγμα GPS, ούτε είναι αφής – είναι τοποθετημένη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό και χειρίζεται μέσω των κουμπιών του τιμονιού ή του περιστροφικού διακόπτη χαμηλά στην κονσόλα. Η μονοχρωμία στο ταμπλό σπάει με μια ασημένια γραμμή από ένα σύνθετο υλικό που μοιάζει με αλουμινένιο, αλλά το αισθάνεσαι περισσότερο σαν πλαστικό, ενώ ο κλασικής σχεδίασης (όχι αυτόματος) κλιματισμός της Mercedes μαζί με τα παραδοσιακά χειριστήρια για το ραδιόφωνο-CD Player είναι εργονομικά τοποθετημένα και δεν χρειάζονται μεγάλη εξοικείωση στον χειρισμό. Ο πίνακας οργάνων δεν είναι ο συνηθισμένος, καθώς αποτελείται από δύο κυκλικά με κοντέρ και στροφόμετρο και μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη για τις πληροφορίες που χρειάζεται να ξέρει άμεσα ο οδηγός. Οι βελόνες ξεκινούν κάθετα, σε ένα σπορ μοτίβο και φωτίζονται με κόκκινο, η γραμματοσειρά είναι λευκή και το φόντο μαύρο, δημιουργώντας κι εκεί τη ζητούμενη σπορ εικόνα.

DSCN2634    DSCN2638

Τα καθίσματα έχουν επαρκή στήριξη με κάποια κομμάτια τους να είναι φτιαγμένα από τεχνητό δέρμα, όπως ακριβώς στις επενδύσεις της πόρτας και στο υποβραχιόνιο. Αυτό που θα κάνει τον καθένα να ψάχνεται μόλις μπεί μέσα στην αυτόματη B-Class είναι η απουσία λεβιέ ταχυτήτων. Σε κάνει να αισθάνεσαι χαζός κάθε φορά που ασυναίσθητα βάζεις το χέρι σου να πιάσεις κάτι εκεί, να βάλεις καμιά ταχύτητα και τελικά να καταλήγεις να πατάς το κουμπί που ανοίγει το ντουλαπάκι! Έτσι, όλα τα χειριστήρια για το κιβώτιο έχουν μεταφερθεί σε έναν μοχλό (Direct Select) πίσω απ΄το τιμόνι και μαζί με τα paddles κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη από ποτέ με δόσεις ζωηράδας, όποτε χρειαστεί να γίνουν χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων. Στον υπόλοιπο εξοπλισμό άνεσης περιλαμβάνονται επίσης το cruise control, η λειτουργία Eco Start/Stop, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας με βοηθητικές γραμμές και άλλα. Στην ασφάλεια υπάρχουν οι αερόσακοι, ABS, λειτουργία Hold (σταθερό χωρίς να πατάς φρένο), υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης και βοήθειας στην οδήγηση σε περιπτώσεις κόπωσης (Collision Prevention Assist και Attention Assist αντίστοιχα). Για το τέλος άφησα το καλύτερο ή μάλλον το πιο χρήσιμο. Ποιό είναι αυτό; Μα οι χώροι, φυσικά! Μπορούν να καθίσουν άνετα πέντε επιβάτες, αφού οι μπροστά διαλέγουν οποιαδήποτε θέση και μένει αρκετός χώρος στα πόδια των πίσω. Επίσης, το εσωτερικό ύψος είναι υπεραρκετό και το πλάτος στα πίσω καθίσματα ικανοποιητικό για να κάτσουν τρείς ενήλικες με τον μεσαίο, όμως, να ενοχλείται κάπως από το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του. Υπάρχουν ακόμα πολλές θήκες, θέσεις για αντικείμενα, γενικά μπορείς να κρύψεις ό,τι θες εκεί μέσα! Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (488 λίτρα) και επίπεδος, κάτι που βολεύει αφάνταστα το φόρτωμα-ξεφόρτωμα οποιουδήποτε αντικειμένου.

DSCN2642     DSCN2630

Μηχανικά μέρη

Η B 180 CDI έχει κάτω απ’το καπό κινητήρα diesel, τούρμπο,τετρακύλινδρο, 1,5 λίτρων και απόδοσης 109 ίππων. Ε, πως να το θέσω ευγενικά; Το μόνο που θυμίζει Mercedes είναι το καπάκι γιατί το μοτέρ είναι κατά κύριο λόγο Γαλλικό. Η Renault-Nissan έχει συμφωνία με τη Γερμανική φίρμα να εφοδιάζει τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της, χαμηλού κυβισμού με αυτόν τον 1500άρη σε μια προσπάθεια να πέσει το κόστος κατασκευής και να υπάρξει μια συνεργασία που θα ωφελήσει τελικά και τη Mercedes. Το αν θα πετύχει μένει να το δούμε, αλλά κάποια παράπονα έχουν ήδη αρχίσει να ακούγονται. Ίσως άδικα. Αυτό γιατί ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αρκετά καλός. Οι 109 ίπποι δεν ακούγονται μεγάλος αριθμός για ένα αμάξωμα που ζυγίζει 1450 κιλά, όμως τα 260 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα ήδη από τις 1750 στρ/λεπτό αποδεικνύονται αρκετά για να δώσουν στη B-Class αξιοπρεπείς επιδόσεις και καλή ελαστικότητα. Παράλληλα εκπέμπει χαμηλές τιμές ρύπων (108 gr CO2/km) και έχει ήπια λειτουργία με μειωμένο θόρυβο, τουλάχιστον στο εσωτερικό όπου δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς diesel – με τη βοήθεια της ηχομόνωσης της καμπίνας που είναι σε υψηλά επίπεδα. Όπως όλα τα πετρέλαια, έτσι κι αυτό, οδηγείται με συγκεκριμένο τρόπο. Η δύναμη εμφανίζεται κυρίως στις μεσαίες στροφές και δεν έχει νόημα να πιεστεί ψηλά αφού έχει δώσει τα μέγιστα πιο πριν και μετά θα ‘κρεμάσει’. Ένα στοιχείο που δεν ταιριάζει με όσα ξέρουμε για τη Mercedes είναι ότι στα μικρά της μοντέλα η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστά τροχούς. Σε αυτό βοηθάει το (προαιρετικό) κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων. Χρειάζεται λίγη εξοικείωση μέχρι να συνηθίσεις το μοχλό που αλλάζει από πάρκινγκ σε όπισθεν κλπ, αλλά μόλις γίνει αυτό, η οδήγηση μετατρέπεται σε παιχνιδάκι. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα στο κιβώτιο, το Eco για οικονομική, οικολογική, άνετη οδήγηση, το Sport για πιο γρήγορες αλλαγές ή το Manual για αλλαγές της αρεσκείας σας. Τα φρένα του είναι δυνατά ως συνέπεια των μεγάλων αεριζόμενων δίσκων μπροστά και απλών πίσω, ενώ η πίσω ανάρτηση 4 ανεξάρτητων συνδέσμων βοηθά αρκετά στην άνεση των επιβατών παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τις ζάντες αλουμινίου με χαμηλό προφίλ (225/45 R 17).

DSCN2625    DSCN2632

Στο δρόμο

Ένα πράγμα θα περίμενε κάποιος στην οδήγηση από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Την άνεση. Υπάρχει. Όμως σε ξαφνιάζει ευχάριστα αυτό που οι Γερμανοί θέλουν να περάσουν προς τα έξω, την έννοια του sport tourer. Ενός αυτοκινήτου που θα μεταφέρει με άνεση την οικογένεια την ώρα που ο οδηγός του θα θέλει να δώσει λίγο παραπάνω γκάζι, να μπεί λίγο πιο γρήγορα στις στροφές χωρίς να έχει υπερβολικές κλίσεις, χωρίς να αισθάνεται φόβο να το κάνει. Στη νέα B-Class το έχουν πετύχει. Μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά με το αυτόματο κιβώτιο, τα km/h ανεβαίνουν χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι αμέσως και το αυτοκίνητο ανταπεξέρχεται εύκολα σε όλες τις συνθήκες. Η ροπή του βοηθά τα προσπεράσματα με το κιβώτιο ακόμα και σε Eco mode, να κάνει kick-down και να ολοκληρώνει άνετα τη διαδικασία. Η ανάρτηση προσφέρει την απαραίτητη άνεση στους επιβάτες, ενώ ταυτόχρονα είναι σκληρή για να είναι πιο σπορ. Ίσως λίγο περισσότερο προσανατολισμένη στο σπορ, όχι βέβαια σε βαθμό που να ενοχλεί. Περνά εύκολα τις καταπληκτικές λακούβες των ελληνικών δρόμων και δε θα κάνει τον οδηγό – υπό νορμάλ συνθήκες – να ανησυχήσει για μια γρήγορη, αργή, μεγάλη ή μικρή στροφή που έρχεται. Στο όριο, όμως, η B-Class δείχνει τον όγκο της. Ενώ έχει καλή κατευθυντικότητα, στις αλλαγές κατεύθυνσης, λόγω του ψηλού κέντρου βάρους, υπάρχουν απότομες μετατοπίσεις φορτίου που κάποιες φορές δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη. Να μην ξεχνάμε πως σκοπός του δεν είναι να μπει στην πίστα να κάνει χρόνο! Είναι να μεταφέρει τους επιβάτες του λίγο πιο γρήγορα με ασφάλεια. Στις ανοιχτές στροφές ‘αισθάνεται’ πολύ καλά και υπακούει σε κάθε εντολή του οδηγού μέσω του τιμονιού ηλεκτρικής υποβοήθησης. Το τελευταίο είναι αρκετά ελαφρύ, γεγονός που διευκολύνει τους χειρισμούς στην πόλη, αλλά δεν δίνει την κατάλληλη αίσθηση στα πολλά km/h. Έχει, όμως, καλή πληροφόρηση και είναι σύμμαχος του οδηγού σε κλειστά κομμάτια.

New Movie (2) (4)   New Movie (2) (5).Movie_Snapshot

Σε μια τέτοια – κλειστή – διαδρομή (εκτός των άλλων) πήγαμε κι εμείς, με κλειστές στροφές, απότομες φουρκέτες με ανάποδη κλίση για να δοκιμάσουμε την αντοχή της B-Class σε τέτοιες συνθήκες. Το γρήγορο τιμόνι ήταν εξαιρετικό, οι αλλαγές του κιβωτίου στο χειροκίνητο ήταν γρήγορες, η ροπή του κινητήρα στα χαμηλά βοηθούσε πολύ και τα μεγάλα λάστιχα μας έδιναν την απαραίτητη πρόσφυση για να μπούμε σε κάθε στροφή, ενώ τα φρένα δεν κουράστηκαν ακόμα και στο κατηφορικό κομμάτι. Βέβαια για να πούμε την αλήθεια, η ευελιξία του δεν ήταν και η καλύτερη, δε βολεύεται σε τέτοιες διαδρομές αλλά δεδομένων των διαστάσεών του και του οικογενειακού χαρακτήρα, τα πήγε περίφημα. Καθ’όλη τη διάρκεια της δοκιμής, όσο κι αν το πιέσαμε, εντός ή εκτός πόλης, η κατανάλωση δεν έφτασε τα 6,5 λίτρα/100km με τη μέγιστη τιμή στα 6,4. Οι μετρήσεις που κάναμε για την επιτάχυνση από στάση έδειξαν μέση τιμή κοντά σε αυτή του κατασκευαστή, καθώς με δύο άτομα και τις αλλαγές με τα χειριστήρια στο τιμόνι το 0-100 έγινε σε 12,7 δευτερόλεπτα.

DSCN2612

Συμπέρασμα; Δεν είναι δύσκολο. Πρόκειται για μια πολύ σοβαρή πρόταση στα premium MPV που απευθύνεται κυρίως σε όσους έχουν να διαθέσουν αρκετά χρήματα για ένα αυτοκίνητο. Η τιμή για τη βασική έκδοση της B-Class είναι – χωρίς απόσυρση – 29.200 ευρώ, ενώ η τιμή της έκδοσης του αυτοκινήτου δοκιμής αγγίζει τα 34 χιλιάδες ευρώ. Αρκετά τσουχτερή, αν αναλογιστούμε τις αντίστοιχες οικογενειακές προτάσεις που υπάρχουν με πολύ λιγότερα χρήματα. Βέβαια, η ελληνική αντιπροσωπεία, δίνει τη δυνατότητα για εκπτώσεις μέσω απόσυρσης και κάποια άλλα εκπτωτικά ή χρηματοδοτικά πακέτα. Το μόνο πραγματικό μειονέκτημα είναι η τιμή της B-180 CDI, η οποία δικαιολογείται γιατί ο κατασκευαστής προσπάθησε να φτιάξει ένα ιδιαίτερο οικογενειακό αυτοκίνητο που δεν θα το επιλέξει η μάζα των αγοραστών, αλλά εκείνοι που θα συνεκτιμήσουν το όνομα της Mercedes, την ποιότητα και τον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και θα βγάλουν στην άκρη τους όποιους ενδοιασμούς για την τιμή. Άλλωστε μια Mercedes την αγοράζεις για να ξεχωρίζεις, αυτό είναι το νόημα, χρόνια τώρα…

Δείτε το βίντεο από τη δοκιμή μας στη B-Class:

Χωρίς τίτλο

SYNPLIN

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Mercedes B 180 CDI"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz