Mercedes SLC

Τη γνωρίζετε τη Mercedes SLC; Μάλλον όχι. Μήπως την SLK; Αυτή ναι! Αντίο SLK, καλώς ήρθες SLC! Η Mercedes αλλάζει ένα γράμμα από το όνομα του δημοφιλούς της roadster και μπαίνει σε μια νέα εποχή. Μπορεί τρείς γενιές SLK να της έδωσαν πολλά από το 1996 και μετά, όμως ήρθε η ώρα να λανσάρουν κάτι καινούριο, κάτι που με το μάρκετινγκ θα ενθουσιάσει περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές. Δεν αλλάζει η ουσία του διθέσιου της γερμανικής εταιρείας, παραμένοντας όμορφο, σπορ, κυριλέ και… πισωκίνητο hard top cabrio που πληροί τις ανάγκες σου για «επίδειξη» το καλοκαίρι, αλλά και για άνεση ακόμα και με άσχημο καιρό. Κάθε φορά που βγαίνει μια SLK – πλέον SLC – υπάρχει και κάποια ιδιαιτερότητα, όπως τότε το 2004 που η «μούρη» της SLK βασιζόταν στη McLaren Mercedes, το μονοθέσιο στη Formula 1 – μια και δεν υπήρχε η εργοστασιακή ομάδα στο πρωτάθλημα. Ή όταν βγήκε αρχικά στην παραγωγή με την πρωτοποριακή σκληρή οροφή το 1996. Βέβαια αυτό το οποίο έχουν κοινό όλες οι γενιές αυτού του μοντέλου είναι ότι βασίζονται στη C-Class, οπότε μοιραία αυτό το -K- στο τέλος μετατράπηκε σε -C-. Όλα τα μοντέλα της Mercedes έχουν πια το κατάλληλο γράμμα για να ξεχωρίζουμε σε ποιό αυτοκίνητο βασίζονται, συνεπώς η νέα SLK δε θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτόν το νέο κανόνα της εταιρείας. Αν αλλάξει με τα χρόνια η φιλοσοφία στα ονόματα ίσως δούμε ξανά την επιστροφή της SLK! Λίγη σημασία έχουν, βέβαια, αυτά. Εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι αν αυτή η Mercedes αξίζει να έχει το χώρο μέσα στην καρδιά μας κι αν συνεχίζει να δίνει χαμόγελα σ’αυτόν που την οδηγεί, είτε επειδή στρίβει μαζί της, είτε επειδή πάει μια βόλτα για επίδειξη στα club της παραλιακής…

Mercedes-Benz-SLC_2017_1024x768_wallpaper_08

Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μια SLK και μάλιστα έχει αρκετά ίδια χαρακτηριστικά με την πρώτη SLK, σαν να προσπαθεί να επιστρέψει στις ρίζες της. Μακρύ καπό, σμιλευμένο για να θυμίζει τα «ασημένια βέλη» της F1, ενώ η χρωμιομένη γρίλια με το τεράστιο σήμα δημιουργεί μια γραμμή που συνεχίζεται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τέτοιο τρόπο που να πιστεύεις ότι οδηγείς κάτι από την W07 του Χάμιλτον ή του Ρόζμπεργκ. Τα φώτα έχουν LED ημέρας και μαύρο φόντο που δίνει βάθος και μια ωραία αισθητική στο μπροστινό μέρος. Τα δύο φτερά φιλοξενούν έναν αεραγωγό που κυρίως υπάρχει σ’αυτή τη θέση για να τονίζει ακόμα περισσότερο τη σπορ εξωτερική εμφάνιση και πάλι να δημιουργεί αναμνήσεις από παλιότερα θρυλικά μοντέλα της εταιρείας, όπως η McLaren SLR ή η 300 SL. Το πίσω μέρος, ειδικά με την οροφή κατεβασμένη, φαίνεται λες κι έχει τραβηχτεί για να μακρύνει! Εκεί που κρύβεται η οροφή έχει μια κλίση προς τα πίσω, καθώς τα φουσκωμένα φτερά δίνουν τη θέση τους στα μεγάλα φανάρια LED και στο μεσαίο τμήμα που έχει το κεντρικό στοπ, το οποίο είναι πιο υπερυψωμένο ώστε να μοιάζει με αεροτομή. Το τελείωμα του προφυλακτήρα είναι κλασικό της Mercedes με τις δύο φτιαχτές απολήξεις της εξάτμισης αριστερά και δεξιά και το χρωμιομένο περίγραμμα. 

Mercedes-Benz-SLC_2017_1024x768_wallpaper_09   Mercedes-Benz-SLC_2017_1024x768_wallpaper_03

Το εσωτερικό έχει κοινά στοιχεία με κάθε άλλο μοντέλο της εταιρείας, όπως το τριάκτινο, δερμάτινο τιμόνι, τους αναμφίβολα ωραίους και λειτουργικούς αεραγωγούς και το σύστημα ελέγχου των πολυμέσων που αυτή τη φορά συνδυάζεται με οθόνη αφής 7 ιντσών ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στους δύο αεραγωγούς κι όχι να προεξέχει στο πάνω μέρος του ταμπλό. Επειδή οι Γερμανοί ήθελαν κάτι να προεξέχει, έβαλαν – ως εξτρά – ένα αναλογικό ρολόι στο πάνω μέρος για… να βλέπεις την ώρα! Δύο δαχτυλίδια με το στροφόμετρο και το κοντέρ κι ανάμεσά τους μια οθόνη για όλες τις πληροφορίες του αυτοκινήτου αποτελούν το καντράν που βλέπει συνεχώς ο οδηγός της SLC. Η νέα Mercedes SLC παραμένει σπορ μέσα κι έξω και κράτησε ένα από τα highlight του προηγούμενου μοντέλου. Αυτό είναι το Magic Sky Control που με το πάτημα ενός κουμπιού επιλέγεις να αφήνεις τον ήλιο να περνάει στην καμπίνα από το γυάλινο κομμάτι της οροφής ή αυτό να γίνεται σκούρο και να μην υπάρχει καμία ενόχληση. Πάνε πια τα συρόμενα «κουρτινάκια» που τα έκλεινες για τον ήλιο, αυτό είναι το μέλλον για τις οροφές, όχι μόνο στα κάμπριο αλλά και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα που έχουν γυάλινες οροφές ηλίου. Αφού μιλάμε για την οροφή, να πούμε ότι είναι ηλεκτροϋδραυλική και μπορεί να κλείνει ή να ανοίγει εν κινήσει μέχρι τα 40 km/h. Επίσης, ένα διαχωριστικό στον αρκετά μεγάλο για την κατηγορία χώρο αποσκευών (335 λίτρα) επιτρέπει να φορτώνονται περισσότερα πράγματα και αν το πορτ-μπαγκάζ είναι γεμάτο, δεν αφήνει την οροφή να ανοίξει, καθώς δε θα χωρά να αναδιπλωθεί. Αν η οροφή ανοίξει κι εσείς κρυώνετε η Mercedes έχει έτοιμο το… αεροφουλάρι της! Το Airscarf είναι ένα σύστημα που βγάζει αέρα από τα προσκέφαλα των επιβατών, ώστε να μην κρυώνει ο λαιμός ή το κεφάλι με τους στροβιλισμούς του αέρα όταν είναι ανοιχτή η οροφή. 

Mercedes-Benz-SLC_2017_1024x768_wallpaper_1b

Η βασική έκδοση SLC 180 αποδίδει 156 ίππους με πολύ μικρή κατανάλωση (5,7 l/100 km) και χαμηλές εκπομπές ρύπων (127 g CO2/km). Ο αμέσως επόμενος κινητήρας είναι 2.000 κ.εκ. και κινεί την SLC 200 και την 300 με 184 και 245 ίππους αντίστοιχα. Φυσικά υπάρχει και diesel 204 ίππους και μόλις 114 gCO2/km. Το παρακλάδι που λέγεται AMG φρόντισε να την κάνει πιο πικάντικη, βάζοντας έναν 3-λιτρο V6 bi-turbo στην SLC 43 AMG που βγάζει 367 άλογα και 520 Nm ροπής, ενώ φτάνει τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Αυτές είναι επιδόσεις! Οι δύο πρώτες εκδόσεις τις SLC έχουν ως στάνταρ 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και οι υπόλοιπες έχουν στάνταρ το αυτόματο 9G-Tronic με χειριστήρια στο τιμόνι, αλλά και επιλογέα κανονικά στην κεντρική κονσόλα και όχι σε κάποιον διακόπτη πίσω απ’το τιμόνι. Το σύστημα Dynamic Select αλλάζει τα χαρακτηριστικά σε τιμόνι, απόκριση γκαζιού, κιβώτιο και αναρτήσεις ανάμεσα σε 5 διαφορετικά προγράμματα Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής υπάρχει διαθέσιμη σπορ εξάτμιση για έναν πιο έντονο ήχο. Άλλωστε, κυκλοφορείς ένα σπορ αυτοκίνητο της Mercedes, πρέπει να ακούγεται και δυνατά. Μπορεί η αντίστοιχη F1 να μην το κάνει λόγω των κανονισμών στις εξατμίσεις, αλλά στο δρόμο τα πράγματα είναι πιο απλά και δεν υπάρχουν περιορισμοί από ανόητους κανόνες…

Mercedes-Benz-SLC_2017_1024x768_wallpaper_05

Διαθέσιμα είναι και όλα τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, ασφάλειας, προειδοποίησης και βοήθειας του οδηγού σε περιπτώσεις που δε βλέπει καλά πίσω του, μπροστά του, δίπλα του, γενικά δεν το οδηγεί αυτός το αυτοκίνητο! Το μόνο που δεν είδαμε διαθέσιμο στο δελτίο τύπου που διαβάσαμε από τη Mercedes είναι εκείνο το chip-άκι που θα κάνει τον οδηγό χαρούμενο. Καλά όλα αυτά με την ασφάλεια, καλή κι άνεση, καλό και το show-off, αλλά οι Γερμανοί δε δίνουν καθόλου βάση στο fun-to-drive χαρακτήρα της SLC. Χωρίς να το έχουμε οδηγήσει, δε μπορούμε να προδικάσουμε κάτι. Ίσως και πολλές φορές, οι υποσχέσεις των εταιρειών για οδηγική απόλαυση να παραμένουν μόνο στα λόγια κι όχι στην πραγματικότητα. Οπότε ας ελπίσουμε ότι δε μας το λένε γιατί είναι το κρυφό τους χαρτί στο δρόμο. Αν όχι, τότε θα έχουμε ένα roadster για κάποιον που… δε «βράζει το αίμα» του και που απλά θα θέλει να απολαμβάνει τη βόλτα μια ηλιόλουστη μέρα ή ένα μεγάλο ταξίδι με το ταίρι του ανεξαρτήτως καιρού. Τα χαρακτηριστικά της SLC δείχνουν το δρόμο προς το σπορ, όπως επίσης και ο γενικός προσανατολισμός της Mercedes, γι’αυτό θα θέλαμε έναν άξιο αντικαταστάτη της SLK. 

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Mercedes SLC"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]

wpDiscuz