Old VS New – VW Golf GT (1996) vs VW Golf R line (2019)

Σε ποιόν θα βάζατε τα λεφτά σας σε μια τέτοια κόντρα; Σε ένα Golf 23 ετών και 300+ χιλιάδων χιλιομέτρων ή σε ένα ολοκαίνουριο Golf με μόλις 10; Για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα:

Στη δεξιά γωνία του ρινγκ ένα Volkswagen Golf MK3 GT του 1996! Δεν ήταν αυτό το GT που έφερε την downsizing επανάσταση το 2006 με τον twincharger 1,4 κινητήρα και 170 άλογα. Ήταν η εσωτερική επανάσταση στην εταιρεία 11 χρόνια πριν από αυτό, το 1995, όταν ο ψεκασμός πολλαπλών σημείων άρχισε να περνά σε πιο απλά μοντέλα της VW κι όχι στο GTi μόνο. Την ώρα που μέχρι τότε, ένας κινητήρας 1.600 κ. εκ. στο Golf 3 έβγαζε μόλις 75 άλογα, ήρθε να μπει για τα καλά στη μάχη των επιδόσεων με τους ανταγωνιστές του ένας νέος 1,6 λίτρων,8-βάλβιδος κινητήρας πολλαπλού ψεκασμού που απέδιδε 100 άλογα. Εξαιρετικά πρόθυμος κι ελαστικός στις χαμηλές στροφές και γεμάτος, γραμμικός σε όλο το φάσμα του μέχρι τον κόφτη, έχοντας έναν χαρακτηριστικό, καθαρό, μεταλλικό ήχο.  Σε συνδυασμό κιόλας με το χαμηλό του βάρος (1065 kg) κι ένα κοντό χειροκίνητο 5-άρι σασμάν, το νέο GT ήταν για εκείνη την εποχή κάτι κορυφαίο.

Μια παραδοχή από τα περισσότερα περιοδικά ειδικού τύπου του τότε. Κι όχι άδικα. Δυνατό μοτέρ, ελαφρύ, με γρήγορες αλλαγές κι ένα εξαιρετικό πάτημα χάρη στην αλλαγμένη, πιο σφιχτή ανάρτηση και το πολύ καλά ζυγισμένο – βαρύ για το σήμερα – υδραυλικό τιμόνι. Με ένα πολύ άμεσο και υπάκουο μπροστινό μέρος κι ένα, υπό συνθήκες, ατίθασο πίσω μέρος λόγω ημιάκαμπτου και χαμηλού βάρους, είχες μια τρομερή ισορροπία σε ανοιχτές, είτε σε κλειστές στροφές. Αν το οδηγήσεις τώρα, θα αναρωτηθείς πολλές φορές πού πήγε στα σημερινά αυτοκίνητα αυτή η αμεσότητα μεταξύ ανθρώπου-αυτοκινήτου; Θα σε κάνει να αναπολήσεις παλιές, καλές εποχές ελαφρότητας και ESP-free! Εμφανισιακά, η μόνη του διαφορά από το δυνατό 16-βάλβιδο GTi με τα 150 άλογα ήταν το μπροστινό σπόιλερ, η μάσκα που είχε τρείς αντί για δύο γρίλιες και τα λογότυπα. Ακόμα και τα ημι-μπάκετ καθίσματά του τότε σε κρατούν πολύ καλύτερα από κάποιες «ξαπλώστρες» του σήμερα, δείχνοντας έτσι τη διάθεση της VW να προσφέρει ένα αυτοκίνητο σχεδόν ίδιας αισθητικής με το GTi, να μυρίζει σπορ μέσα κι έξω και ταυτόχρονα να είναι στα τοπ της κατηγορίας του. 

Δεν καταλάβατε καθόλου ότι είναι δικό μου. Όχι, τα γνωρίζω αυτά μόνο και μόνο από βαθιά δημοσιογραφική γνώση! Όχι ότι ανήκει στην οικογένεια τα τελευταία 23 χρόνια. Συνεπώς, μπορώ να είμαι όσο συναισθηματικός θέλω! 

Όταν, λοιπόν, ήρθε στο Sτρίβειν το 7-αρι για δοκιμή, η ιδέα δεν άργησε πολύ να βγει στην επιφάνεια. Παρόμοιες επιδόσεις, ίδιο μοντέλο 25 σχεδόν χρόνια διαφορά… Πόση ώρα θα μας έπαιρνε να κλείσουμε το δρόμο και να κάνουμε μια κόντρα; Πόσο δύσκολο θα μπορούσε να είναι;

Καθόλου ήταν η απάντηση κι έτσι έγινε. Εγώ στο παρελθόν και δίπλα μου το παρόν. Το downsizing καλά κρατεί και η όλες οι εταιρείες πλέον έχουν από ένα τρικύλινδρο χιλιάρι στη γκάμα τους που εφοδιάζει από μικρά μέχρι compact SUV. Χίλια κ.εκ. οπότε, και στο facelift της 7ης γενιάς του Golf που κυκλοφορεί ήδη από τα τέλη του 2012 προστέθηκε ο νέος τούρμπο τρικύλινδρος με 110 άλογα. Η ροπή του τρελή αν αναλογιστείς το πόσο μικρός είναι ο κινητήρας, αλλά τα 200 Nm βγαίνουν άνετα με την υπερτροφοδότηση. Συνδυάζεται με χειροκίνητο 6-άρι σασμάν και το βάρος του είναι απρόσμενα συγκρατημένο στα 1140 kg. Αυτό συμβαίνει για έναν πολύ βασικό λόγο. MQB. Η πλατφόρμα της γερμανικής εταιρείας φτιάχνει ό,τι συνδυασμούς θες. Αλλάζει μετατρόχια, μεταξόνια, αναρτήσεις κρατώντας το αυτοκίνητο σε παρόμοιες διαστάσεις, εξασφαλίζοντας χώρους στην καμπίνα και χαμηλότερα βάρη. Έτσι, το Golf στις απλές εκδόσεις πατάει με τον παραδοσιακό ημιάκαμπτο άξονα πίσω κι όχι με πολλαπλούς συνδέσμους. Άλλη μια σύμπτωση; Άλλο ένα κοινό που έχουν αυτά τα δύο;

Ήμουν σίγουρος, δεν ήταν τυχαίο. Η κόντρα αυτή θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και το αποτέλεσμα θα κρίνονταν στις λεπτομέρειες! Το μοτέρ είναι αρκετά δυνατό και η ροπή του είναι σχεδόν άμεση, έχοντας κάτι απίστευτες ρεπρίζ που δεν το περιμένεις. Με το 6-άρι κιβώτιο, η κατανάλωση πέφτει στο ταξίδι, αλλά η κλιμάκωσή του δε βοηθάει τόσο πολύ το 0-100. Ευτυχώς έχει πολύ θετικό και γρήγορο κούμπωμα στις αλλαγές. Λίγη προσοχή θέλει και στην εκκίνηση για να βρεις τη χρυσή τομή, καθώς αν βγάλεις το ASR για το σπινιάρισμα και το παρακάνεις στο γκάζι, δε θα σε αφήσει, θα επέμβει και θα σου κόψει τη φόρα στο ξεκίνημα. Στρίβει με μια old school απλότητα, χάρη στον ημιάκαμπτο και το χαμηλό βάρος εν έτη 2019, αλλά όχι τοσό άμεσα και να στο τρίβει στη μούρη, όπως στο GT. Η εμφάνισή του είναι παρόμοια με την κορυφαία έκδοση R, αφού όλο το πακέτο R Line παραπέμπει εκεί. Σπορ μυρωδιά κι εδώ, μέσα-έξω στην εμφάνισή του, ενώ ταυτόχρονα η πιο σφιχτή ανάρτηση και οι 17-άρες σου κλείνουν το μάτι για μια πιο σπορτίφ συμπεριφορά στο δρόμο. 

Δε θα αποκαλύψω τίποτα για τη μάχη, πρέπει να δείτε όλο το βίντεο.

Το παλιό ενάντια στο σήμερα. Πολλά είπα. Η συνέχεια στις οθόνες σας… 

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

avatar
  Subscribe  
Notify of