Opel Astra 1.0 turbo 105hp

Astra και όραμα!

Όχι δε θα διαβάσετε κάποιο άρθρο αστρολογικών προβλέψεων! Φυσικά αναφέρομαι στην τελευταία γενιά Opel Astra και στο “όραμά” της να καταξιωθεί στην κορυφή του κλαμπ των μικρομεσαίων. Ένα κλαμπ που αρκετά γερμανικά αυτοκίνητα το έχουν κάνει γκέτο, αλλά και πολλοί εξ’ανατολάς έχουν μπει σφήνα. Το Astra ήρθε στη νέα του γενιά το 2016 και θέλησε να φέρει μαζί του ένα συνολικό, δελεαστικό πακέτο που δύσκολα κάποιος αντιστέκεται. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, είναι μεν πιο μικρό σε διαστάσεις, αλλά οι χώροι του είναι καλύτεροι, ενώ το πιο σημαντικό είναι η μείωση του βάρους. Τουλάχιστον 120 κιλά πέταξαν στα σκουπίδια από πλαίσιο, αναρτήσεις και κάθε είδους εξάρτημα που μπορούσε να μπει σε δίαιτα! Αυτό είχε κάποιες ευεργετικές συνέπειες. Το αυτοκίνητο είναι πλέον αρκετά καλό σε χειρισμό, έχοντας το δικό του οδηγικό αποτύπωμα. Μπορεί για απλότητα και μείωση του κόστους να έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όμως κανείς από αυτούς που ταξιδεύουν μαζί σου δε θα το πάρουν χαμπάρι και, ίσως, ούτε κι εσύ ο ίδιος.Ήξερες τα προηγούμενα χρόνια ότι αγοράζοντας ένα Opel Astra σίγουρα θα έχεις ένα καλό αυτοκίνητο που θα σε συντροφεύει άνετα στην πόλη ή στα ταξίδια σου. Μέχρι εκεί. Αυτό που έλειπε ήταν ο χαρακτήρας και αυτή η γενιά Astra έχει το κάτι παραπάνω που το κάνει να ξεχωρίζει, όχι μόνο σαν κάτι πολύχρωμο συγκριτικά με ένα πιο “γκρίζο” παρελθόν, αλλά και σε σύγκριση με δυνατούς αντιπάλους του. Φυσικά δε μιλάω μόνο για το χαρακτήρα, καθώς έχει όλα τα χαρακτηριστικά που το έχουν καταξιώσει στο παρελθόν, όντας ποιοτικό, με δυνατούς κινητήρες και μια συγκρατημένη τιμή. Ας γνωρίσουμε, λοιπόν, καλύτερα το Opel Astra στην έκδοση Dynamic με τον 1.000-άρη τούρμπο που είναι τόσο must στην εποχή μας.

  • Εξωτερική εμφάνιση

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σαν σχεδίαση δεν είναι κάτι ριζοσπαστικό. Οι γραμμές του είναι πιο συντηρητικές, κάτι που δεν είναι αναγκαστικά κακό, καθώς με την πρώτη ματιά σου δείχνει την ωριμότητα που βγάζει προς τα έξω. Από μπροστά θα αναγνωρίσεις την τυπική χρωμιωμένη μάσκα που φιλοξενεί το σήμα της Opel, όπως και το κλασικό σχήμα των led ημέρας που έχει γίνει πια σήμα κατατεθέν. Το καπό έχει, σαν το Corsa, ένα μεγάλο κομμάτι του σμιλευμένο προς τα μέσα, δίνοντας έτσι περισσότερο όγκο. Τα φανάρια είτε σβηστά, είτε με τα led αναμμένα φαίνονται εντυπωσιακά και περιμένεις ότι θα ανάψουν και θα είναι μια απίστευτη εικόνα. Αλλά όχι. Όχι σ’αυτή την έκδοση, εκτός κι αν επιλέξεις τα full led projector. Εδώ, θα ανάψει μια λάμπα αλογόνου σε χρώμα κίτρινο και όλη η μαγεία θα χαθεί. Μπορεί στο μπροστινό μέρος να έχει αρκετή ομοιότητα με το προηγούμενο Astra, όμως όσο το μάτι πηγαίνει προς τα πίσω όλο και χάνεται αυτή. Στο πλάι, ισχύει κι εδώ η μόδα των τελευταίων ετών με τα φινιστρίνια στα μπροστινά παράθυρα που έχει σαν συνέπεια τη μετατόπιση των καθρεφτών από εκεί, στην πόρτα όπου πετάγονται σαν αυτιά! Οκ, είναι μια υποκειμενική παρατήρηση αυτή που δεν αφορά μόνο το Astra, αλλά έχει χαλάσει την εικόνα από πολλά αυτοκίνητα αυτή η μόδα, κατά την ταπεινή μου άποψη.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι το floating roof, δηλαδή η οροφή που μοιάζει να επιπλέει τεχνητά. Αυτό γίνεται με το μαύρο τελείωμα της πίσω κολώνας με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι η οροφή δεν ενώνεται με το υπόλοιπο αμάξωμα. Από εκείνο το σημείο και μέχρι το πίσω μέρος, η εικόνα του Astra γίνεται λίγο πιο επιθετική με περισσότερα φουσκώματα κι απότομες γωνίες. Το πίσω παράθυρο σηκώνεται αρκετά ψηλά κι ενώνεται αρμονικά σαν καλώδια κρεμαστής γέφυρας με το υπόλοιπο της πίσω κολώνας που είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος. Οπότε μην επιλέξετε μαύρο Astra, θα χάσετε αυτό το illusion της πίσω όψης! Η διακριτική αεροτομή, τα φιμέ στις άκρες, μεγάλα φανάρια, το όμορφο σήμα-χερούλι της Opel και η κυρτή 5η πόρτα δίνουν μια δυναμική αίσθηση. Είπαμε, δεν τραβάς και τα μαλλιά σου απ’την εξωφρενική εμφάνιση του Astra. Δεν έχει σκοπό να φωνάζει από μακριά. Να περνάει και να το κοιτάζουν εκστασιασμένοι! Είναι αυτό που θα λέγαμε ήρεμη δύναμη. Αυτό ακριβώς. Το βλέπεις και ξέρεις ότι είναι άλλο ένα Opel Astra και δε θα έβρισκες έναν λόγο για να μη βρεθείς στη θέση του οδηγού. Μιας και είπαμε γι’αυτή ας δούμε την άποψη από εκεί μέσα, στα ενδότερα του Astra.

Led ημέρας στο χαρακτηριστικό boomerang της Opel και σχεδιαστικές γραμμές ενός τυπικού, γερμανικού hatchback.
Το πίσω μέρος μοιάζει πιο επιθετικό, έχοντας και το τρικ του floating roof στην πίσω κολώνα.

 

  • Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Μπαίνεις μέσα κι απ’ευθείας ξέρεις ότι είναι ένα πολύ καλά δεμένο και ποιοτικό εσωτερικό όπου μπορείς να περνάς ευχάριστα καθημερινά μαζί του. Οι γραμμές του θυμίζουν κάτι γερμανικό, αλλά η διχρωμία στο ταμπλό με αυτό το τύπου νίκελ, το υπέροχο σπορ τριάκτινο τιμόνι και τα μαλακά υλικά με πολύ καλή αφή δίνουν – ναι θα το πω – μια αίσθηση πολυτέλειας στο Astra. Εντάξει, δεν εννοώ πως είναι ο,τι πιο ακριβό έχεις οδηγήσει ποτέ, αλλά σίγουρα η κατασκευή του είναι αρκετά καλή και νιώθεις σαν να είσαι σε πιο ακριβό αυτοκίνητο. Κρίμα που κάποια απ’τα πλαστικά δεν είναι το ίδιο καλά, ειδικά στις πόρτες, όπου πιάνοντας το χερούλι και ακούς και καταλαβαίνεις στο χέρι σου το τρίξιμο! Ο πίνακας οργάνων είναι μεγάλος, έχεις όλες τις πληροφορίες μπροστά στα μάτια σου και αλλάζεις όσα θες πολύ εύκολα απ’τα κουμπάκια στο εύχρηστο τιμόνι. Το ίδιο εύκολος είναι και ο χειρισμός του κλιματισμού, όπου μάλιστα οι δυο περιστροφικοί διακόπτες έχουν μέσα τους μια μίνιμαλ ένδειξη της θερμοκρασίας και δίνουν μια ενδιαφέρουσα πινελιά στην όλη σχεδίαση. Η οθόνη αφής είναι 8 ιντσών, άνετη στο πάτημα έχοντας και φυσικά πλήκτρα, ενώ μπορείς να συνδέσεις το κινητό με bluetooth, καθώς το Android Auto δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας για άμεση χρήση του κινητού μέσω της οθόνης. Το μόνο παράξενο σ’εκείνη την περιοχή είναι, αν παρατηρήσετε, ότι η οθόνη δεν είναι συμμετρικά βαλμένη. Βρίσκεται ένα κλικ δεξιότερα σε σχέση με την κάτω κεντρική κονσόλα. Το ίδιο και οι αεραγωγοί που βρίσκονται εκατέρωθεν της οθόνης δεν έχουν το ίδιο σχήμα! Σαν να μην τους έβγαινε να το φέρουν πιο κοντά στον οδηγό και το έφεραν όσο μπορούσαν, μικραίνοντας τον αριστερό αεραγωγό. Προφανώς κάποιος λόγος θα υπάρχει για αυτό το σχέδιο, απλά ήταν ενδιαφέρουσα παρατήρηση. Ο λεβιές είναι σε ωραία θέση, ψηλά, εύκολα να τον πιάσεις, όμως είναι αρκετά μεγάλος, χωρίς να δίνει κάποια σπορ αίσθηση, έχοντας, βέβαια, ένα θετικότατο κούμπωμα.

Ποιοτικά υλικά στο ταμπλό και η διχρωμία το κάνει πιο φωτεινό.
Εύχρηστη οθόνη αφής 8″ με GPS και την υπηρεσία Opel On Star.

 

Περνώντας στους διαθέσιμους χώρους, οι μηχανικοί της Opel, όντως έκαναν σωστή διαχείριση και οι επιβάτες στο Astra θα το χαρούν δεόντως! Μπροστά, έχοντας την σωστή θέση οδήγησης, αφήνεις αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω, οι οποίοι θα έχουν και άπλετο χώρο για τα κεφάλια τους. Σίγουρα, πιο στριμωχτά κάθονται τρεις ενήλικες πίσω, αλλά δε θα παραπονεθούν σε καμία περίπτωση. Δε μπορώ, όμως, να πω το ίδιο και για το πορτ μπαγκάζ των 370 λίτρων. Θα το περίμενα λίγο πιο μεγάλο ή τουλάχιστον να έχει πιο βολικό σχήμα για να χωρά περισσότερα. Ειδικά αν σκεφτούμε ότι πλέον υπάρχουν αυτοκίνητα πιο μικρής κατηγορίας που έχουν σχεδόν τον ίδιο χώρο αποσκευών. Απ’την άλλη, έχει πολλά βοηθήματα για να ξεκουράσουν τον οδηγό, όπως το cruise control και το hill assist σε ανηφόρες που πάει πακέτο με το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ναι, άλλο ένα μικρομεσαίο με ηλεκτρικό χειρόφρενο. Βέβαια, το πιο hi-tech στοιχείο για τα Opel είναι το On Star. Μπορείς άνετα να καυχιέσαι ότι έχεις έναν προσωπικό βοηθό της Opel 24 ώρες το 24ωρο και φυσικά να κάνεις μια ολόκληρη επίδειξη μπροστά στον κολλητό σου, καλώντας την υπηρεσία αυτή της Opel για να ελέγξει το όχημα σου, αν όλα πάνε καλά! Κάτι που ίσως εσύ δε μπορείς να δεις ή τέλος πάντων θες να κάνεις λίγο show, βρε αδελφέ. Μπορείς, επίσης, να μετατρέψεις το Astra σου σε wifi hotspot, καλώντας φίλους για παρτάκι ή να χρησιμοποιήσεις την εφαρμογή για να βρεις που έχεις παρκάρει σε περίπτωση που ξέχασες! Το πιο σημαντικό, όμως, πέρα απ’την πλάκα, είναι ότι σε περίπτωση ατυχήματος με το On Star ειδοποιείται άμεσα ένας σύμβουλος της Opel και συνεπώς όλες οι υπηρεσίες βοήθειας σε έκτακτη ανάγκη. Αυτό είναι όντως κάτι πραγματικά χρήσιμο και δεν το συναντάς σε πολλά αυτοκίνητα.

Όμορφης σχεδίασης τα χερούλια στις πόρτες, αλλά με όχι τόσο καλά υλικά και οι τριγμοί είναι αναπόφευκτοι!
Η μίνιμαλ λεπτομέρεια με τη θερμοκρασία μέσα στους διακόπτες του κλιματισμού δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας.
  • Κινητήρας – Τεχνολογία

Η μόδα της εποχής είναι τρικύλινδρα χιλιάρια και η Opel δε θα μπορούσε να ξεφύγει απ’τον κανόνα. Μπήκε στο χορό με έναν κινητήρα 999 κ. εκ. που στο Astra αποδίδει 105 άλογα στις 6.000 στρ/λεπτό. Τη μέγιστη ροπή των 170 Nm την έχεις διαθέσιμη μετά τις 2.000 στροφές, κάτι που κάνει το Astra στα χαμηλά να ζορίζεται λίγο. Όμως, από εκεί και πάνω όλα αλλάζουν. Έχεις αρκετή δύναμη να φτάσεις μέχρι τον κόφτη, είναι δυνατός για τα 105 άλογα συνυπολογίζοντας τα 1.244 kg του. Πιστεύεις ότι το βάρος σε συνδυασμό με τον μικρό κυβισμό θα είχαν μεγάλο αντίκτυπο στις επιδόσεις του Astra, όμως όταν το οδηγείς δε θα σε ξενίσει καθόλου, ούτε θα νομίζεις ότι είναι αργό. Άλλο ένα θετικό στοιχείο είναι ότι – σε αντίθεση με άλλους 3-κύλινδρους – ο κινητήρας της Opel είναι σημαντικά πιο αθόρυβος, λιγότερο τραχύς σε λειτουργία, τόσο που πολλές φορές αναρωτιέσαι μήπως κάνεις λάθος! Βάζει άλλο ένα λιθαράκι στη ραφιναρισμένη αίσθηση του Astra όταν το οδηγείς, κάνοντάς σε να νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ πιο ακριβό αυτοκίνητο με περισσότερη δύναμη. Αλλά δεν είσαι! Η κατανάλωση είναι νορμάλ όταν κι εσύ είσαι σε νορμάλ mode, αλλά θα ανέβει αρκετά όταν είσαι flat out. Μπορεί το 5-τάχυτο κιβώτιο να είναι μακρύ, ώστε να έχεις χαμηλές στροφές στον αυτοκινητόδρομο με 5η, όμως αν το ζορίζεις συνεχώς σε έναν επαρχιακό δρόμο με 2α ή 3η τότε καις πολλά λίτρα βενζίνης. Η αυτονομία του με ένα ντεπόζιτο 48 λίτρων ήταν κάτι παραπάνω από 400 χιλιόμετρα. Σίγουρα μπορούσε και καλύτερα αν το αφήναμε ήσυχο. Το start/stop απενεργοποιήθηκε για να κάνουμε εύκολα τη δουλειά μας στο γύρισμα του βίντεο της δοκιμής, αλλά θα μπορούσε να είχε γλιτώσει κάποια από αυτά που κάψαμε. Τέλος, οι εκπομπές CO2 είναι 104 g/km που δε θα τις καταλάβεις πουθενά αλλού, παρά μόνο στην τσέπη σου τον Δεκέμβρη κάθε έτους!

Μόνο 105 άλογα ε; Είναι αρκετά δυνατός για να κάνει τη δουλειά του σωστά και το κυριότερο, αθόρυβα…
Οι 16-αρες ζάντες αλουμινίου (με 205/55) ταιριάζουν ακριβώς στον κινητήρα, αλλά και στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

 

  • Στο δρόμο

Η νέα αυτή γενιά του Astra ήρθε με πολύ πιο άγριες διαθέσεις απ’την προηγούμενη, εννοώντας ότι δεν είναι απλά ένα καλό αυτοκίνητο με μια ουδέτερη συμπεριφορά, χωρίς χαρακτήρα. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικό πλαίσιο, μια πάρα πολύ καλή βάση που όσα περισσότερα άλογα να προσθέσεις, θα ανταπεξέλθει εύκολα. Είναι μια πολύ ευχάριστη έκπληξη στο δρόμο. Ενώ περιμένεις άλλα για ένα Opel Astra, έρχεται και σου λέει: “Για να σε δω τι έχεις…” και σε αφήνει με ανοιχτό το στόμα! Πριν ξεκινήσω για το στρίψιμό του, να επιβεβαιώσω τα λεγόμενα μου πιο πριν, ότι στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις πολύ χαλαρά. Τόσο άνετα, τόσο απροβλημάτιστα που δεν καταλαβαίνεις πως “καταπίνει” τα χιλιόμετρα. Ελάχιστα πιο σφιχτό να ήταν για τα πολλά km/h και δε θα είχε ούτε ένα ψεγάδι. Στην πόλη είναι εύκολο στους χειρισμούς, χάρη στο ελαφρύ του τιμόνι στο οποίο νιώθεις αυτή την τεχνητή αίσθηση του ηλεκτρικού με λιγότερες πληροφορίες. Δεν είναι κακό, απλά δεν είναι κι ό,τι καλύτερο. Όταν θα θελήσεις να το ξεκινήσεις γρήγορα, το κουμπί για το anti-spin είναι ακριβώς μπροστά απ’το λεβιέ και με λίγο παραπάνω γκάζι έχεις φύγει! Αν το παρακάνεις, τα Michelin διάστασης 205/55 16 θα χάσουν όλη την πρόσφυση κι εσύ δεν θα πας πουθενά. Οι σχέσεις αλλάζουν εύκολα και η δύναμη συνεχίζει να σου δίνεται με γραμμικό τρόπο όσο τα χιλιόμετρα αυξάνουν. Δεν καταφέρνεις κάτι πιέζοντας μέχρι τον κόφτη, καθώς προς το τέλος θα “κρεμάσει”, οπότε αλλάζεις κι είσαι ξανά στο επιθυμητό φάσμα δύναμης. Η κλιμάκωση στο κιβώτιο με την πιο μακριά δευτέρα, το βοηθά για τα πρώτα 100km/h και γι’αυτό στις μετρήσεις μας είδαμε τιμές συνεχώς στα 11 δευτερόλεπτα. Καθόλου άσχημα για τα μόλις 105 άλογα. Εκτός αυτού, με το πόδι στο πάτωμα, άκουγες έναν ευχάριστο ήχο κι όχι κάτι που στην αρχή δε σ’αρέσει και μετά απλά το συνηθίζεις. Όπως όλα τα αυτοκίνητα στις δοκιμές του Sτρίβειν, έτσι και με το Astra περάσαμε από συνεχόμενες διαδρομές με στροφές για να δούμε κατά πόσο θα Astra-ψει με την παρουσία του!

Έτσι κι έγινε. Δεν το περίμενες. Το απρόσμενα καλό στήσιμο του Astra σε τρώει! Ψάχνεις κάθε ευκαιρία να αποδείξεις στον εαυτό σου ότι θα βρεις μια αλληλουχία στροφών που δε θα τα πάει καλά. Μάταια. Όσο συνεχόμενα κι αν το πιέσεις, θα βρει τρόπο και δε θα προβληματιστεί καθόλου. Δεν είναι ότι σε προϊδεάζει για έναν σπορ χαρακτήρα, ούτε κιόλας έχει αυτόν τον ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα. Όμως, κάνει πάρα πολύ καλά τη δουλειά του, αθόρυβα, χωρίς βαρύγδουπες “δηλώσεις”, έχοντας καμουφλάρει μια πολύ δυνατή οδική συμπεριφορά κάτω απ’την ήπια εξωτερική “προβιά” του. Όταν το οδηγείς σε γρήγορους ρυθμούς για πολλή ώρα, εκεί θα ήθελες λίγη δύναμη παραπάνω. Κι αυτό γιατί η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σωστή, οι αντιδράσεις του άψογες και αν είχες λίγα άλογα ακόμα θα μπορούσες να βγεις απ’τη στροφή – ειδικά στις ανηφορικές – πολύ πιο γρήγορα. Ευτυχώς, κάθε ταχύτητα φτάνει πάνω απ’τις 6.000 στροφές, οπότε αν χρειαστείς κατέβασμα, το έχεις και είσαι στα κόκκινα του στροφόμετρου, χωρίς να σε αναγκάζει μέσα στη στροφή να αλλάξεις, αφού έχεις φτάσει στον κόφτη. Ένα μέρος της καλής πλευρικής πρόσφυσης οφείλονταν στα μαλακά Michelin που έφταναν αμέσως σε θερμοκρασία λειτουργίας και δούλευαν χωρίς πτώση στην απόδοσή τους. Μετά από πολλή ώρα τα άκουγες να “σφυρίζουν” λίγο περισσότερο και το γλίστρημα ήταν πιο έντονο, οπότε λίγα λεπτά ξεκούρασης κι αμέσως μετά πάλι απ’την αρχή! Το Astra στις κλειστές άφηνε ομαλά το μπροστινό μέρος να γλιστρήσει και στις πιο γρήγορες – έχοντας στην είσοδο περισσότερη ταχύτητα – άνοιγε την τροχιά του πιο πολύ “με τα 4” παρά με τα μούτρα. Δεν έχανες εύκολα το πίσω μέρος, αλλά σου έδινε έναν απολαυστικό τρόπο να πηγαίνεις γρήγορα και χωρίς να φοβάσαι.

Αφήνει το δικό του οδηγικό αποτύπωμα και θα στρίψει όπου κι αν το πας.
Το ESP θα μπει σε περίπτωση ανάγκης, αλλά δεν είναι τόσο ενοχλητικό και θα σε αφήσει μέχρι ένα σημείο ελεύθερο.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Συμπέρασμα

Όπως θα ακούσετε και στο βίντεο της δοκιμής μας, η λέξη που μπορείς να πεις για το Opel Astra και να το αντιπροσωπεύει πλήρως είναι “ικανό”. Είναι πολύ ικανό στο να στρίβει, να χωράει άτομα στο εσωτερικό του, να διανύει μεγάλες αποστάσεις και γενικά να κάνει ό,τι του ζητήσεις. Ο all-around χαρακτήρας είναι αυτός που σε βάζει στη σκέψη να επιλέξεις το Astra. Υπάρχουν αυτοκίνητα που κάνουν κάποια πράγματα καλύτερα απ’το Astra. Όμως, αυτό είναι καλό σε όλα, όχι εξαιρετικό σε όλα, αυτό θα ήταν ένας μύθος. Αν συνδυάσεις αυτό με το γεγονός ότι μπορείς να αποκτήσεις ένα 5-θυρο Astra από 17.300 στη βασική έκδοση του 1.0-άρη, τότε στ’αλήθεια πόσα αυτοκίνητα είναι το ίδιο καλά με τα ίδια χρήματα; Η δική μας πρόταση μάλιστα, θα ήταν το Astra με τον 1.4 turbo και τα 150 άλογα που έχει λίγο πάνω από 1.000 ευρώ σε σχέση με το Dynamic 1.0 turbo. Οι χάρες του πλαισίου θα ξεδιπλώνονταν ακόμα περισσότερο, αλλά και με τα 105 άλογα, έχεις σε μια καλή τιμή ένα πολύ δυνατό πακέτο. Μιλάμε πάντα για πακέτο, αυτό που αξίζει τα λεφτά που θα δώσεις και θα πάρεις πίσω ένα αυτοκίνητο με φρέσκια εμφάνιση, καλούς χώρους, δυνατό κι αθόρυβο κινητήρα και οδική συμπεριφορά με το δικό του χαρακτήρα. Δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον συγκεκριμένο λόγο για να μην το επιλέξεις…

 

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]