Peugeot 308 GT

Αν και δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν θα έρθει στη χώρα μας, το νέο Peugeot 308 GT ήδη έχει τραβήξει την προσοχή όσων περίμεναν μετά από χρόνια μια δυνατή έκδοση για το μικρομεσαίο της Peugeot. Έχει περάσει πάνω από μια δεκαετία που το ελαφρύ 306 GTi (σχεδίασης Pininfarina) έβαζε φωτιά στα όνειρα όσων έψαχναν ένα καθαρόαιμο, παλιομοδίτικο, μπροστινοκίνητο παιχνίδι-GTi. Με τη νέα γενιά του 308, άρχισαν να τονίζονται ξανά κάποια σπορ χαρακτηριστικά, κυρίως στην εμφάνιση (με μυώδεις γραμμές για να κρύβουν τον όγκο, φώτα Led ημέρας, όμορφοι συνδυασμοί σε χρώματα και ζάντες) η οποία συνοδεύεται από ενδιαφέροντες κινητήρες τούρμπο για την ελληνική αγορά. Το GT όμως, στοχεύει ξεκάθαρα σε πιο γρήγορες προτάσεις που ταυτόχρονα τα κάνουν όλα, είναι δηλαδή ποιοτικά, ευρύχωρα, με δυνατούς κινητήρες, ευέλικτα στη γρήγορη οδήγηση και ιδανικά για μεγάλα ταξίδια.

Peugeot-308_GT_2015_1280x960_wallpaper_03

Η αρχή έγινε με την τοποθέτηση του υπερτροφοδοτούμενου 1,6 λίτρων κινητήρα THP άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει στη συγκεκριμένη περίπτωση 205 ίππους. Η ροπή εμφανίζεται από αρκετά χαμηλά κυρίως λόγω του twin-scroll τούρμπο (με διπλά ακροφύσια στην εισαγωγή των καυσαερίων, ένα για κάθε ζεύγος κυλίνδρων για άμεση απόδοση χαμηλά και ψηλά) και παίρνει τη μέγιστη τιμή της στα 285 Nm. Η απόδοση δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα του 1,6 THP, καθώς οι ρύποι έχουν κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα (130 g/km) και η αυτονομία σε υψηλά (με τη βοήθεια Start & Stop) σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει λίγο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του 308 και η ανάρτηση -McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω – έχει ρυθμιστεί ώστε να μη χάσει πολλά από την άνεση, αλλά να κερδίσει περισσότερα σε ό,τι έχει σχέση με κράτημα στις στροφές και δυναμική οδική συμπεριφορά. Σε αυτό βοηθάει και η μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, ενώ σιγουριά εμπνέουν τα δυνατά φρένα με δίσκους διαμέτρου 330mm μπροστά και 268mm πίσω. Σημαντικό για τον οδηγό που θέλει να έχει το πάνω χέρι είναι το γεγονός ότι το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί και με το χαμηλό βάρος του 308 GT (1165 Kg) έχει τον απόλυτο έλεγχο στους χειρισμούς. 

Peugeot-308_GT_2015_1280x960_wallpaper_19           Peugeot-308_GT_2015_1280x960_wallpaper_22

Στο εσωτερικό, τώρα, την παράσταση κλέβει το Peugeot i-Cockpit, με την οθόνη των οργάνων να βρίσκεται μπροστά στα μάτια του οδηγού, ακριβώς πάνω απ’το μικρό τιμόνι που ίσως και να καλύπτει λίγο κάποιες ενδείξεις απ’το καντράν αλλά δεν πειράζει! Η τεράστια οθόνη πολυμέσων και χειρισμού του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα είναι εργονομική και εύκολη στον χειρισμό και έχει κάνει το ταμπλό του 308 να φαίνεται απλό και παράλληλα να είναι πλούσιο. Τα στοιχεία αλουμινίου έχουν την τιμητική τους  στους αεραγωγούς, στα χερούλια, στις πόρτες, στο τιμόνι, στο λεβιέ και στα πεντάλ. Το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα είναι δίπλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο, στοιχεία που δηλώνουν φωναχτά premium εξοπλισμό και όχι απαραίτητα σπορ προσανατολισμό. Ακολουθώντας τη μόδα, στον εξοπλισμό της ασφάλειας υπάρχει το σύστημα που προειδοποιεί τον οδηγό για συγκρούσεις (Emergency Collision Alert) και αν αυτός δεν… ακούσει, επεμβαίνει μόνο του και φρενάρει (Emergency Collision Braking).

Peugeot-308_GT_2015_1280x960_wallpaper_2c           Peugeot-308_GT_2015_1280x960_wallpaper_38

Δεν αναβιώνει ο θρύλος κάποιου GTi με το νέο 308 GT, όμως σίγουρα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει χαρακτήρα και όλα τα βήματα στη νέα γενιά 308 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Αρκεί να το αντιληφθούν και οι ίδιοι στην Peugeot πως ο κόσμος θέλει και χρειάζεται αυτοκίνητα που δεν είναι άχρωμα, ουδέτερα και δεν ξεχωρίζουν. Άλλωστε, η εταιρεία έχει ανταμειφθεί στο παρελθόν από το κοινό της για κάποιες από τις σπουδαίες κατασκευές της.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

308

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Peugeot 308 GT"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz