Peugeot 308 GTi

Ολική επαναφορά! Μόνο έτσι μπορούμε να περιγράψουμε την αλλαγή νοοτροπίας της Peugeot η οποία μετά από αρκετά χρόνια θυμήθηκε ξανά πως να φτιάχνει γρήγορα, ζωντανά αυτοκίνητα γεμάτα με το πάθος μιας εταιρείας που έχει δημιουργήσει αληθινούς θρύλους της αυτοκίνησης. Δεν πάει πολύς καιρός που μιλούσαμε για το νέο 308 GT και αναφέραμε ξανά μοντέλα όπως το Peugeot 106 Rallye, 205 GTi, 306 GTi και λέγαμε πως η γαλλική φίρμα έχει καιρό να φτιάξει κάτι τόσο καλό που να μας ενθουσιάσει. Το έκανε με το 308 GT αλλά εδώ πλέον έχει ξεφύγει! Μόνο αν σκεφτεί κανείς ότι το νέο 308 GTi μπορείς να το επιλέξεις με δύο διαφορετικά χρώματα, η φαντασία οργιάζει. Δεν εννοούμε δύο διαφορετικά χρώματα, εννοούμε ένα αυτοκίνητο με δύο χρώματα ταυτόχρονα! Το Coupe Franche έχει κόκκινο μπροστά και μαύρο πίσω. Αυτό είναι μόνο ένα από τα χαρακτηριστικά του νέου GTi που αναπροσαρμόζει την έννοια «GTI». Μια κατηγορία στην οποία η Peugeot έχει διαπρέψει, έρχεται τώρα να βάλει πιο ψηλά τον πήχη, να θέσει νέα στάνταρ και να δώσει έμφαση στην απλότητα της καθαρής οδήγησης. Όχι καθαρή με την έννοια λίγα καυσαέρια – που κι αυτό το κάνει – αλλά με την έννοια της οδηγικής εμπειρίας που είναι απολαυστική, έχει ένα deja vu απ’τα παλιά, ενώ ταυτόχρονα είναι εναρμονισμένη με την εποχή της. H Peugeot Sport έβαλε τα δυνατά της να φτιάξει ένα GTi αντάξιο της ιστορίας της και να – ξανά – μπει με φόρα στην κατηγορία που απαιτεί τα αυτοκίνητα να είναι σπορ, γρήγορα, πρακτικά, μικρά – σχετικά – και να τα προσφέρουν όλα σε μια λογική τιμή. 

Peugeot-308_GTi_2016_1024x768_wallpaper_12

Να ξεκινήσουμε από το αν δείχνει ωραίο. Πρώτα πρέπει να πούμε ότι το δίχρωμο αμάξωμα είναι μια επιλογή και ο καθένας μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε άλλα χρώματα που είναι διαθέσιμα. Αυτό διότι δεν είναι σίγουρο ότι αρέσει σε όλους αυτή η διχρωμία. Είναι σίγουρα πρωτοποριακή και προσθέτει αρκετά στην ιδιαιτερότητα του 308 GTi που, όμως, μπορεί να διχάζει το αγοραστικό κοινό. Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε το 308 έδειχνε επιθετικό και υπήρχε πολύς χώρος για πειράματα, ώστε να δείχνει ακόμα πιο δυναμικό. Στην κορυφαία του έκδοση οι αεραγωγοί είναι μεγαλύτεροι, οι γρίλιες πιο ευδιάκριτες, οι εκατέρωθεν εξατμίσεις διπλές και πιο μεγάλες, ενώ ανάμεσά τους βρίσκεται το απαραίτητο diffuser για την αεροδυναμική στήριξη. Οι 19-άρες ζάντες σε μαύρο χρώμα αφήνουν να κρυφοκοιτάξεις τα 4-πίστονα φρένα 380mm και πατάνε στην άσφαλτο με τα Super Sport ελαστικά της Michelin. Περνώντας στο εσωτερικό, το i-Cockpit της Peugeot με τα ψηλά τοποθετημένα όργανα, την οθόνη αφής που περιέχει όλες τις λειτουργίες της καμπίνας και το compact τιμόνι, εγγυώνται μια ποιοτική καθημερινότητα που δεν τη βαριέσαι ποτέ. Όλα τα παραπάνω, συν τα αλουμινένια πάνελ σε τιμόνι, λεβιέ, πεντάλ – γενικά παντού μέσα στο 308 – και τα εκπληκτικής ομορφιάς μπάκετ καθίσματα με κόκκινες ραφές και εξαιρετική στήριξη, κάνουν τον ιδιοκτήτη να αναπολεί το παρελθόν της γαλλικής εταιρείας και χαμογελώντας πονηρά να σκέφτεται ότι αυτό που έχει στα χέρια του είναι καλύτερο…

Peugeot-308_GTi_2016_1024x768_wallpaper_38    Peugeot-308_GTi_2016_1024x768_wallpaper_1c

Ένα GTi πρέπει να έχει και κινητήρα GTi. Η Peugeot κι εδώ δεν επιλέγει ένα μοτέρ μεγαλύτερης χωρητικότητας, αλλά προτιμά να «τσιτώσει» ακόμα παραπάνω τον γνωστό της 1,6 THP ώστε να αποδώσει 270 άλογα. Ναι καλά βλέπετε, 270 άλογα από 1.600 κυβικά εκατοστά. Ο τετρακύλινδρος τουρμπάτος κινητήρας έχει τοποθετηθεί για να κρατά την κατανάλωση και τους ρύπους χαμηλά, χωρίς να χάνει τίποτα από θέμα απόδοσης. Έτσι, η διαθέσιμη ροπή είναι 330 Nm την ώρα που κατανάλωση και ρύποι είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα για αυτοκίνητο της κλάσης του (6 L/100 km και 139 g CO2/km αντίστοιχα). Το τεχνολογικό αυτό επίτευγμα έγινε πραγματικότητα χάρη στα σφυρήλατα πιστόνια και στα ενισχυμένα εξαρτήματα όπως μπιέλες, σύνδεσμοι ακόμα και βίδες. Για σίγουρη και διαρκή απόδοση η Peugeot Sport εξέλιξε το σύστημα ψύξης του συμπιεσμένου αέρα από το τούρμπο, τοποθέτησε ατσάλινη εξαγωγή καυσαερίων, ενώ οι κύλινδροι ψεκάζονται με λάδι για να ψύχονται. Όλη αυτή η συνεχόμενη δύναμη που παράγεται πρέπει να περνά στο δρόμο με τον καλύτερο τρόπο χωρίς να φθείρει τα μηχανικά μέρη. Για το λόγο αυτό, οι άξονες και τα γρανάζια του μηχανικού 6-τάχυτου κιβωτίου  έχουν ενισχυθεί με σκοπό να αντέχουν την εξτρά ροπή και ο άξονας που δίνει την κίνηση έχει γίνει πιο «κοντός» για να δώσει καλύτερη επιτάχυνση. Οι μηχανικοί στην Peugeot θέλησαν να δώσουν μια καλή αναλογία κιλών ανά ίππο για να έχει ευέλικτους χειρισμούς, χωρίς ψεγάδια.

Peugeot-308_GTi_2016_1024x768_wallpaper_10

Η ψευδο-McPherson γεωμετρία της ανάρτησης μπροστά και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω προσφέρουν ακρίβεια και τα εκείνα τα οδηγικά χαρακτηριστικά που έβρισκες σε ένα GTi παλιάς κοπής. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη πιο σφιχτά σε σχέση με το απλό 308, ενώ μια λεπτομέρεια που αξίζει να πούμε είναι ότι η γωνία κάμπερ είναι θετική 1,67 μοίρες συγκριτικά με τις -0,6 μοίρες στην απλή έκδοση. Τι σημαίνουν πρακτικά όλα αυτά; Μα… εξαιρετικό στρίψιμο. Το ζητούμενο. Σε συνδυασμό με το ESP που δεν επεμβαίνει αμέσως ή που μπορεί πλήρως να απενεργοποιηθεί, οι στροφές είναι παιχνιδάκι κυριολεκτικά. Ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά που πρέπει πάντα να το κάνουν με ασφάλεια και για σιγουριά μέσα σε μια πίστα. Αφού μιλάμε για πίστα και πρόσφυση, θα ήταν αδύνατο 330 Nm ροπής να περνάνε χωρίς κανένα πρόβλημα στους μπροστινούς τροχούς και μόνο. Οπότε το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, κάνει τα πράγματα λίγο πιο εύκολα στη διαχείριση της δύναμης όταν επιταχύνει σε ευθεία ή όταν είναι στην έξοδο μιας στροφής. Το διαφορικό θα κατανείμει τη ροπή στον τροχό που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση και το αποτέλεσμα είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό σε σημείο που να νομίζεις ότι πάνω στη στροφή, το 308 GTi βρίσκεται σε ράγες και δε θα παρεκκλίνει καθόλου της πορείας του. 

Υπάρχουν τόσα πολλά μικρομεσαία GTi εκεί έξω για να επιλέξει κανείς. Λίγα είναι αυτά που έχουν τον χαρακτήρα του all-rounder, καθώς κάποια είναι πιο άνετα θυσιάζοντας τη σπορ αίσθηση και κάποια άλλα είναι τόσο σπορ που σε πονάει η μέση σου σε κάθε ταξίδι! Το νέο Peugeot 308 GTi είναι το αυτοκίνητο για όλες τις δουλειές, είναι αυτό με το οποίο θα κάνεις τα ψώνια στην πόλη και αμέσως μετά έφυγες για  Time Attack στα Μέγαρα! Βέβαια, για να είμαστε και δίκαιοι δε μπορεί να φτάσει την απόλυτη και άμεση οδηγική αίσθηση που είχε ο προκάτοχός του, το 306 GTi, όταν έχει περισσότερα κιλά και ένα άχρηστο ηλεκτρικό χειρόφρενο (που έχει γίνει μόδα, χωρίς κανένα λόγο, σε όλα τα premium GTi). Δεν είναι μια τέτοια παλαβομάρα όπως εκείνο που, αν και μπροστινοκίνητο, άνοιγε εύκολα την «ουρά» του με λίγο φρένο πάνω στη στροφή και έκανε πράξη κάθε επιθυμία του οδηγού. Ο χρόνος κυλά ασταμάτητα και τα αυτοκίνητα εξελίσσονται, άρα είναι απολύτως λογικό ο τρόπος με τον οποίο οδηγείται ένα αυτοκίνητο να αλλάζει, να γίνεται πιο μοντέρνος. Ένα μοντέρνο GTi, λοιπόν, της εποχής μας είναι το 308 GTi και σας καλεί να το διαπιστώσετε και μόνοι σας. Στο CERN ψάχνουν το σωματίδιο Χ (του θεού), εμείς ψάχνουμε την οδηγική απόλαυση. Θα τη βρούμε σε ένα Peugeot 308 GTi, μπορεί όχι όπως παλιά, αλλά σίγουρα θα είναι εκεί. Peugeot is back… 

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Peugeot 308 GTi"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz