WRC Rally Sweden 2016

Scratch 2 για τον Οζιέ – Έκπληξη ξανά ο Πάντον

Το μοναδικό χειμερινό Ράλλυ στο καλεντάρι του WRC είναι αυτό της Σουηδίας και φέτος λίγο έλειψε να μην είναι χειμερινό – με χιόνια δηλαδή – αλλά χωμάτινο! Οι διοργανωτές έκαναν σωστά τη δουλειά τους και δεν ακύρωσαν τον αγώνα, όπως έγινε με τον πρώτο αγώνα του ERC στο Ράλλυ Liepaja. Αντίθετα, ήταν αρκετά υπομονετικοί, άλλαξαν το πρόγραμμα ακυρώνοντας κάποιες ειδικές και τελικά ο καιρός τους έκανε τη χάρη και χιόνισε! Έτσι, τα αγωνιστικά φόρεσαν τα καρφιά τους στα λάστιχα, τα οποία ειδικά την πρώτη μέρα που έρχονταν σε επαφή με χώμα και πέτρες, έβγαζαν σπίθες προσφέροντας ένα ιδιαίτερο θέαμα σ’αυτούς που το έβλεπαν live και σ’εμάς από μακριά. Οι ομάδες γνωστές, με μόνη απουσία αυτή του πρώην σταρ της F1, Ρόμπερτ Κουμπίτσα, ο οποίος είχε ήδη δηλώσει απ’το Μόντε Κάρλο πως δεν έχει πλέον το budget να αγωνίζεται σαν ιδιώτης και θα συνέχιζε μόνο αν οδηγούσε για μια εργοστασιακή ομάδα. Η Νο2 εργοστασιακή ομάδα, Hyundai, άλλαξε και πάλι τους οδηγούς της, βάζοντας πρώτους τον Πάντον και Νέβιλ, ενώ στη δεύτερη ομάδα μπήκε ο Σόρντο. Οι Κορεάτες έχουν επιλέξει να κάνουν ένα rotation στους οδηγούς τους για το ποιός θα είναι Νο1 και όπως φάνηκε στο συγκεκριμένο ράλλυ τους βγήκε καλή αυτή η επιλογή. Η Citroen εκτός από τον Μικ, έδωσε για πρώτη φορά τιμόνι στον Ιρλανδό Κρεγκ Μπριν που ανέβηκε σκαλοπάτι στην καριέρα του, φεύγοντας από το ERC – θυμηθείτε το περυσινό Ακρόπολις – και την Peugeot. Στους πρωταθλητές και την M-Sport καμία αλλαγή γι’αυτόν τον αγώνα και ούτε για τους υπόλοιπους, όπως φαίνεται.

AUTOMOBILE: WRC SWEDEN - WRC -11/02/2016

Πρώτη μέρα στα σύνορα Σουηδίας – Νορβηγίας και οι 3 πρωινές ειδικές ήταν χωμάτινες. Καλά νέα μόνο για τον πρώτο στην εκκίνηση Οζιέ που ξεκίνησε απ’την αρχή να πιέζει κερδίζοντας τις 3 πρώτες ειδικές. Και μετά ήρθε το χιόνι! Αυτό σήμαινε ότι ο πρώτος θα έπρεπε να ανοίγει δρόμο στους υπόλοιπους και συνεπώς να χάνει αρκετό χρόνο. Τότε ξεφύτρωσε για άλλη μια φορά μια γνώριμη παρουσία που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την καλή θέση εκκίνησης. Χέιντεν Πάντον. Πήρε το φετινό i20 WRC και αφού ξεκινούσε πιο πίσω απ’τους πρώτους, είχε καθαρή γραμμή με αποτέλεσμα να πάρει τις 2 τελευταίες ειδικές και να ανέβει στη 2η θέση 26,9 δευτερόλεπτα πίσω απ’τον Οζιέ. Έτσι είχε κάνει και πέρυσι ο «πονηρός» Νεο Ζηλανδός στο Ράλλυ Σαρδηνίας και είχε καταφέρει να κάνει την καλύτερη επίδοση της καριέρας του στη 2η θέση. Ο Οζιέ πήρε όλα τα ρίσκα στο χιόνι και η τύχη ήταν με το μέρος του, καθώς είχε μια έξοδο πάνω σ’ένα δέντρο που του κόστισε απλά ένα λυγισμένο ημιαξόνιο. Τρίτος έκλεισε τη μέρα ένας τοπικός που γνωρίζει καλά τις ειδικές και δεν είναι άλλος από τον Μαντς Όστμπεργκ της Ford M-Sport. Βέβαια δεν ήταν σίγουρη η 3η θέση, αφού Τάνακ και Σόρντο βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής 1,1 και 3,4 αντίστοιχα πίσω του. Ο Μίκελσεν (6ος) θα ήταν αρκετά κοντά στις πρώτες θέσεις αν δεν είχε μια επαφή με ένα δέντρο που τον ανάγκασε σε τετ α κε. Ο «γερόλυκος» Χένιγκ Σόλμπεργκ για άλλο ένα Ράλλυ Σουηδίας έδωσε το παρών και κρατήθηκε στην 7η θέση. Στη μάχη των rookies σε Citroen και Ford, κέρδισε ο Μπριν έναντι του Καμιλί, ενώ στη 10η θέση ήταν ο Μπερτέλι. Απο εγκαταλείψεις είχαμε άλλη μια του Μικ, ίδια με αυτή στο Μόντε Κάρλο χτυπώντας μια πέτρα θαμμένη στο δρόμο, μόνο που αυτή τη φορά έχασε το τιμόνι κι όχι το κιβώτιο. Νέβιλ και Λάτβαλα είχαν μηχανικά προβλήματα που προκλήθηκαν από δικά τους λάθη κι έμειναν αρκετά πιο πίσω.

AUTOMOBILE: WRC SWEDEN - WRC -11/02/2016

Η επόμενη μέρα έκρυβε άλλη μια μάχη, κάπως άνιση για τον πρωταθλητή. Με αρκετό χιόνι να έχει πέσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, οι ειδικές ήταν καλυμμένες και ο Οζιέ όργωνε στην κυριολεξία, προσπαθώντας να πάει όσο πιο γρήγορα μπορούσε. Ο ίδιος μετά είπε ότι πήγαινε υπερβολικά γρήγορα και δεν τον ένοιαζε καθόλου αν θα έβγαινε από το δρόμο. Ξεπέρασε τα όρια και ήταν τυχερός άλλη μια φορά που δεν βγήκε σε μια flat out δεξιά στροφή. Όταν ρωτήθηκε για το συμβάν που κατέγραψε το ελικόπτερο, είπε ότι «προσευχόμουν να μη βγω γιατί δεν είναι το καλύτερο σημείο να έχεις έξοδο με τόσα km/h και δίπλα το δάσος». Ο Πάντον προσπάθησε, πίεσε τον Οζιέ, του «έφαγε» σχεδόν μισό λεπτό και τον έφτασε στα 8,8 δευτερόλεπτα, αλλά η εμπειρία, η ταχύτητα και… η τύχη του Οζιέ κράτησαν τον Πάντον πίσω του. Η Hyundai έπεισε τον οδηγό της να φανεί έξυπνος και να μην πιέσει για τη νίκη, αλλά να πάρει τους πολύτιμους βαθμούς της 2ης θέσης με μια ειδική να απομένει την Κυριακή. Εμείς θα λέγαμε, αν δεν πας τώρα για τη νίκη βρε… Hyundai, πότε θα πας; Δέκα δευτερόλεπτα μόλις από την πρώτη θέση, θα ήταν σωστό να δίνονταν μια μάχη κι ας χανόταν. Ίσως αυτές είναι οι αξίες που διαχωρίζουν τους πρωταθλητές από τους υπόλοιπους. Όποιος βρει το σθένος να παλέψει για την πρωτιά θα γίνει πρωταθλητής. Όποιος συμβιβάζεται με τη δεύτερη θέση, το πιο πιθανό είναι να παραμείνει σ’αυτήν.  

Με 9 απ’τις 21 ειδικές να έχουν ακυρωθεί, η τρίτη μέρα είχε μόνο μια ειδική στο πρόγραμμά της. Στην ουσία, ο αγώνας είχε τελειώσει το Σάββατο. Power Stage σημαίνει Οζιέ και για άλλη μια φορά πήρε τους 3 bonus πόντους παίρνοντας τα μέγιστα ξανά στον 2ο αγώνα της χρονιάς. Τι μας περιμένει να λέτε ακόμα να δούμε από το Γάλλο που όλα του μας θυμίζουν τον άλλο συμπατριώτη του που χρόνια και χρόνια κέρδιζε αγώνες… Ακόμα και στο θέμα της τύχης μοιάζουν! Σε καμία περίπτωση δε νίκησε τυχαία το Ράλλυ Σουηδίας, αλλά αν δεν είχε την τύχη με το μέρος του σε δύο τουλάχιστον περιπτώσεις, δεν θα έφτανε μέχρι τον τερματισμό. Πήγε πραγματικά flat out και του βγήκε. Δεύτερη φορά 2ος ο Πάντον και 3ος ο Όστμπεργκ που κέρδισε τη μάχη με Μικελσεν (4ος), Τάνακ (5ος) και Σόρντο (6ος). Να σημειωθεί ότι παραλίγο να χάσει τη 2η θέση ο Πάντον μετά από ένα χτύπημα με ένα ξύλινο κολωνάκι στο εσωτερικό μιας στροφής που έφτιαξε μια τρύπα στο ψυγείο του i20 WRC. Ευτυχώς για εκείνον επιδιορθώθηκε εύκολα και έφτασε μέχρι το service park. Σόλμπεργκ και Μπριν τερμάτισαν στις θέσεις 7 και 8, ενώ ο Καμιλί έφερε τούμπες και για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα εγκατέλειψε. Ο νεαρός Γάλλος δείχνει γρήγορος, αλλά άπειρος προς το παρόν. Έτσι στις δύο τελευταίες θέσεις της δεκάδας ανέβηκαν ο νικητής του WRC 2 Έβανς και ο Σάνινεν. Η Ford θέλει να κλέψει με το νέο R5 τον τίτλο απ’τη Skoda κι έβαλε τον Έβανς να… «βγάλει τα κάστανα απ’τη φωτιά» για το 2016! 

AUTOMOBILE: WRC SWEDEN - WRC -11/02/2016   AUTOMOBILE: WRC SWEDEN - WRC -11/02/2016

Scratch 2 για τον Οζιέ και 56 βαθμοί σε 2 αγώνες είναι το καλύτερο ξεκίνημα για το πρωτάθλημα. Μακάρι να δούμε μάχη μέχρι το τέλος. Μακάρι να τον κοντράρει κάποιος στα ίσια για χάρη του θεάματος. Ακόμη κι ο ίδιος το αναζητά. Ο Μικ φαίνεται να είναι κοντά του, αν δεν είναι ξανά άτυχος στο Μεξικό, η πίεση μπορεί να οδηγήσει σε λάθη. Ακόμα κι ο Λεμπ έκανε. Κι ο Οζιέ κάνει, αλλά μόνο αν πιεστεί σωστά και συνεχώς. Φίλαθλοι και οδηγοί θέλουν δράση, όχι ηρεμία και συμβιβασμούς…

Αναλυτικά η κατάταξη μετά το τέλος του ράλλυ:

WRC-logo

Βαθμολογία Οδηγών 2016          Βαθμολογία Κατασκευαστών 2016

 Μπορείτε να βλέπετε όλα τα βίντεο στα κανάλια των ομάδων στο Youtube!

          citroen-cars-logo-emblem  ???????????  2000px-Volkswagen_logo_2012.svg

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Posted in WRC

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "WRC Rally Sweden 2016"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]

wpDiscuz