Rally Sweden – WRC

Yari(s) Matti Latvala – Η επιστροφή!

Η Toyota έκανε δυναμικό comeback στο WRC και το εξαργύρωσε με τον καλύτερο τρόπο! Στον δεύτερο μόλις αγώνα της σεζόν, η ομάδα που έχτισε ο Tommi Makkinen με την πλήρη εμπλοκή του εργοστασίου της Toyota, πήρε την πρώτη νίκη μετά από 17 ολόκληρα χρόνια απουσίας. Πόσο μεγάλο επίτευγμα μπορεί να θεωρηθεί κάτι τέτοιο; Όπως είχαμε ξαναπεί, αποφεύγουμε τις συγκρίσεις αλλά δε γίνεται να μη δούμε τις ομοιότητες με την είσοδο της VW στο πρωτάθλημα που είχε πανομοιότυπο ξεκίνημα! Δεύτερη θέση στο Μόντε και νίκη αμέσως μετά στη Σουηδία. Κι όταν μιλάμε για επιστροφή, δεν είναι μόνο αυτή της Ιαπωνικής φίρμας. Είναι κυρίως αυτή του Jari Matti Latvala ο οποίος επανήλθε σε μια εξαιρετική φόρμα, ανανεώθηκε πλήρως με την αλλαγή ομάδας και βρήκε τον παλιό καλό εαυτό του που δεν πιάνεται στην καλή του μέρα. Βέβαια υπήρχαν κι άλλες συγκυρίες που βοήθησαν να γίνει δυνατή μια τέτοια επιτυχία, αλλά αυτό που έκανε ο Latvala την Κυριακή κρατώντας πίσω του δύο μαινόμενα Ford Fiesta WRC είναι σίγουρα αξιέπαινο.

Ξεκίνησε να “δείχνει τα δόντια” του απ’την πρώτη ειδική και ήδη απ’την Παρασκευή είχε έντονη μάχη με τον Thierry Neuville η οποία βγήκε υπέρ του Βέλγου. Το i20 WRC πήγαινε με άνεση στις χιονισμένες ειδικές που περνούσαν και από Νορβηγία και από Σουηδία, την ώρα που το Yaris του Jari ήταν πολύ απότομο στα bumps καταστρέφοντας την αυτοπεποίθηση του Φινλανδού. Έτσι, ο Neuville κέρδισε τις ειδικές του 2ου απογευματινού loop φτιάχνοντας μια διαφορά ασφαλείας μισού λεπτού απ’τον Latvala. Τρίτος στην κατάταξη ανέβηκε ο Tanak που για άλλον έναν αγώνα δείχνει ότι έχει την ταχύτητα παρά τα προβλήματα που βγάζει κατά καιρούς το Fiesta WRC. Ο Meek κράτησε την 4η παρά τα λαθάκια του, μπροστά απ’τον Ogier που με νύχια και με δόντια έμεινε στην 5η, καθώς ως πρώτος “σκούπιζε” το χιόνι ανοίγοντας γραμμές για τους υπόλοιπους. Το έργο του πρωταθλητή γινόταν ακόμα πιο δύσκολο εξαιτίας των ιστορικών αγωνιστικών που προηγούνταν, τα οποία έχουν πιο λεπτά λάστιχα και φτιάχνουν μικρά αυλάκια στο χιόνι. Εγκαταλείψεις είχαμε απ’την Παρασκευή με τις πιο περίεργες αυτές των Ostberg και Hanninen. Ο Νορβηγός επέστρεψε στο Πρωτάθλημα με ένα ιδιωτικό Fiesta WRC 2017 και στην προσπάθειά του να τα πάει καλά έχασε χωρίς λόγο την πίσω αεροτομή! Όταν σταμάτησε, δε μπορούσε να σκεφτεί που του έφυγε και αποφάσισε να μην κάνει την επόμενη ειδική καθώς θα έχανε αρκετό χρόνο και θα ρίσκαρε κάποια έξοδο. Απ’την άλλη ο Hanninen έπεσε για δεύτερη φορά πάνω σε ένα δέντρο και κατέστρεψε το μπροστινό μέρος του Yaris WRC.

  

Σάββατο έγινε η μεγάλη ανατροπή. Ενώ όλη την ημέρα ο Neuville έλεγχε τον αγώνα, κοντρολάροντας τον ρυθμό του, κρατώντας σε απόσταση τον Latvala, στην τελευταία ειδική όλα πήγαν στραβά. Ένα deja vu του Μόντε Κάρλο έζησε ο Βέλγος που δεν πίστευε πραγματικά το τί έγινε. Η τελευταία ειδική στο Karlstad είναι υπερειδική σε διαμορφωμένο χώρο με μπαριέρες και λάστιχα και οι οδηγοί τρέχουν σε ζευγάρια δίνοντας ένα μοναδικό θέαμα. Το Hyundai i20 ήρθε 2-3 εκατοστά πιο κοντά σε ένα αριστερό εμπόδιο και ο τροχός ακούμπησε σπάζοντας το αριστερό ημιαξόνιο. Ο τροχός δεν έδειχνε προς τη σωστή κατεύθυνση και ο Neuville δε μπόρεσε να συνεχίσει ώστε να τερματίσει τη μικρή αυτή ειδική. Το λάθος αυτό του κόστισε άλλη μια φορά τη νίκη στην οποία ήρθε κοντά και στο Μόντε Κάρλο. Αυτά ήταν καλά νέα για τον Latvala ο οποίος όλη την ημέρα δε μπορούσε να κόψει κάτι απ’τη διαφορά του με τον Βέλγο, καθώς διάλεξε μια πιο ασφαλή τακτική, παίρνοντας μαζί του 2 ρεζέρβες αντί για 1 που είχαν οι υπόλοιποι.Έτσι το πίσω μέρος ήταν πιο βαρύ και έχανε χρόνο ειδική την ειδική. Ο Tanak πίεζε από πίσω κι έφτασε μια ανάσα κοντά του, μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Στην τρίτη θέση ο Ogier ο οποίος παραδέχτηκε ότι δε μπορούσε να βρει τον ρυθμό που ήθελε. Πέρασε βέβαια τον Meek που είχε όμως μεγαλύτερα προβλήματα να αντιμετωπίσει, όταν βγήκε εκτός δρόμου και κόλλησε στο χιόνι. Ευτυχώς οι θεατές τον βοήθησαν να ξαναβγεί, αλλά έχασε πολλές θέσεις, δίνοντας την ευκαιρία στον Sordo να ανέβει 4ος. Σίγουρα όλοι ευχαριστήθηκαν τα περάσματά τους απ’το μοναδικό Colin’s Crest – προς τιμήν του Colin McRae – με τον Ostberg να πηδά 44 μέτρα!

https://www.facebook.com/michelinmotorsport/videos/716733335164679/

Όλα ήταν ανοιχτά για τις σημερινές ειδικές και η νίκη έμοιαζε ότι είναι εξαιρετικά αμφίρροπη για κάποιον απ΄τους Latvala, Tanak, Ogier. Όμως, από την πρώτη κιόλας ειδική όλα κρίθηκαν. Ο Ogier ξεκίνησε στις πρώτες στροφές με τετ-α-κε χάνοντας αρκετό χρόνο και ο Tanak δεν ένιωθε άνετα με το Ford Fiesta του και προτίμησε να μη ρισκάρει για τη νίκη όταν είδε ότι έχασε αρκετά δευτερόλεπτα απ’την πρώτη ειδική. Τι σήμαινε αυτό; Ότι ο Latvala μπροστά έκανε εκπληκτική δουλειά. Ο Φινλανδός άνοιξε στο μισό λεπτό τη διαφορά και πήγε μάλιστα και κέρδισε την Power stage παίρνοντας 5 εξτρά βαθμούς. Οδήγησε με μια εξαιρετική ταχύτητα όπου χρειάζονταν και άφησε πίσω του τα αγόρια της M-Sport. Ο Latvala νίκησε και το έκανε επάξια. Στο βάθρο ο Ogier είπε ότι είναι πολύ καλό που ο Jari χαμογελάει και πάλι, γνωρίζοντας ότι θα έχει έναν πολύ δυνατό αντίπαλο, όπως και στην αρχή που ήταν teammates. Η παλιά ομάδα της VW πέρασε δύσκολα, αλλά τουλάχιστον για τους Ogier και Latvala βρέθηκε η θέση, ενώ ο Mikkelsen παλεύει να βρει μια ομάδα ύστερα κι απ’το οριστικό “όχι” της FIA να τρέξει το Polo με ιδιωτικές συμμετοχές. Ο Latvala στην 17η νίκη της καριέρας του, πέρασε πλέον στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος με 48 βαθμούς και πίσω ακολουθεί ο Ogier με 44. Είχε να γίνει αυτό απ’το 2014! Τόσο μεγάλη ήταν η κυριαρχία του Γάλλου… 

  

Επόμενη στάση τα υψίπεδα πάνω απ’την πόλη Λεόν στο Μεξικό. 

https://www.facebook.com/michelinmotorsport/videos/717242998447046/

Ένα δυνατό τέστ για τη νέα γενιά WR Cars, καθώς με το μεγάλο υψόμετρο η απόδοση πέφτει αισθητά και θα δούμε τότε ποιος θα λάμψει στη σκόνη…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Ανέβηκε σε WRC
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]