Rallycross Αργεντινής 2015

Ποιός δεν έχει ξεσηκωθεί με τα περάσματα του Πέτερ Σόλμπεργκ στις ειδικές του Ακρόπολις; Ποιός δεν τον υποστήριζε ή δεν τον είχε σαν αγαπημένο του οδηγο; Όχι μόνο για το Hollywood-εντυπωσιακό στύλ του, αλλά και για την τρέλα που τον έδερνε όταν οδηγούσε ένα WRC ή βρισκόταν εκτός αυτού να πανηγυρίζει μια νίκη του ή να χτυπιέται για ένα λάθος του. Κανείς από εμάς που τον ξέρουμε δεν ξεχνά το πάθος, την επιμονή και τη θέληση να κερδίσει άλλο ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μετά το 2003, όμως πάντα έβγαινε δεύτερος είτε μετά από αστοχίες της Subaru, είτε μετά από δικά του λάθη. Το ίδιο και αργότερα, όταν η Ιαπωνική ομάδα εγκατέλειψε το WRC και ο Σόλμπεργκ αναγκάστηκε να τρέχει με δική του ομάδα, ακόμα και τότε ήταν the best of the rest, έχοντας πάρει συνολικά 3 δεύτερες θέσεις σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα μέχρι το 2012, όταν αποφάσισε να σταματήσει μετά την εγκατάλειψη και της Ford από το WRC. Έτσι, έψαξε αλλού την τύχη του και τη βρήκε το 2013 στο Rallycross.

6868_PetterSolberg-RallyGB-2003_001_896x504     1

Σ’ένα άθλημα που χρειάζεται μεγάλη σταθερότητα και ταχύτητα για να καταφέρεις να γίνεις πρωταθλητής και ο Πέτερ τα κατάφερε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά! Ένα εκπληκτικό κατόρθωμα, καθώς είναι πολύ δύσκολο να στεφθείς πρωταθλητής σε δύο διαφορετικά αθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ακόμα κι ο μεγάλος Σεμπάστιαν Λεμπ, δεν κατάφερε να διακριθεί όσο θα ήθελε στους αγώνες πίστας, ενώ τα είχε βρει σκούρα σε αγώνα Rallycross που είχε συμμετάσχει. Η περυσινή σεζόν ήταν πιο εύκολη για τον Σόλμπεργκ αφού κέρδισε το πρωτάθλημα πριν τελειώσουν όλοι οι αγώνες, ενώ φέτος η μάχη για τον τίτλο κράτησε μέχρι τον τελευταίο αγώνα με τον Τίμυ Χάνσεν. Η ομάδα της Peugeot-Χάνσεν δεν είναι καμία τυχαία. Κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών στο Rallycross και τα αυτοκίνητα των Χάνσεν και Ζενί ήταν συνεχώς ανταγωνιστικά σε όλες τις πίστες. 

Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο Ροζάριο της Αργεντινής, οι θεατές που αγαπούν τέτοια αθλήματα, υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά τους οδηγούς του grid και ενθουσιάστηκαν αρκετά με τα αυτοκίνητα RX σε σημείο που έκλεισαν τους δρόμους της πόλης για να γίνει μια επίδειξη πριν τον αγώνα. Ο Σόλμπεργκ έφτασε στην Αργεντινή με προβάδισμα 26 βαθμών από τον Χάνσεν και μόνο μια μηχανική βλάβη θα τον έκανε να το χάσει μέσα απ΄τα χέρια του. Με σταθερή οδήγηση, χωρίς να ρισκάρει στα πρώτα Heat μάζεψε τους βαθμούς που χρειάζονταν και ήταν πρωταθλητής ήδη απ’την ενδιάμεση κατάταξη πριν τον τελικό (βαθμολογούνται για το πρωτάθλημα και στους ημιτελικούς). Όχι μόνο αυτό, συνέχισε στον τελικό και ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, έτσι γιατί έπρεπε να πανηγυρίσει ο τρελο-Νορβηγός το άξια κερδισμένο δεύτερο πρωτάθλημά του στο Rallycross. Δεύτερος στον αγώνα ήταν ο Ματίας Έκστρομ με Audi S1 RX και την έκπληξη έκανε ο Ρόμπιν Λάρσον παίρνοντας την παρθενική του νίκη με το ίδιο αμάξι.

2015 FIA World Rallycross Championship // Round 13 // Rosario, Argentina // 27-29 November, 2015 // Worldwide Copyright: Colin McMaster/McKlein

Στον τελικό έφτασαν επίσης οι αδελφοί Χάνσεν, ο Τίμυ που τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα όπως είπαμε και ο Κέβιν 17,5 ετών που έτρεξε για πρώτη φορά με Supercar του Rallycross και τερμάτισε 5ος μπροστά απ’τον αδερφό του! Βέβαια έμειναν πίσω από τους άλλους γιατί συγκρούστηκαν μεταξύ τους στον 4ο γύρο, αλλά δεν παύει να είναι μια εκπληκτική σεζόν για τον Τίμυ κι ένας εξαιρετικός αγώνας για τον Κέβιν. Τέταρτος στον τελικό τερμάτισε ο Μπαουμανίς ο οποίος κέρδισε φέτος το πρωτάθλημα στην κατηγορία Super1600. Τέλος, η μάχη για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών έγινε ανάμεσα σε Μπακερούντ και Κριστόφερσον με τον τελευταίο – οδηγό του VW Polo WRX – να κερδίζει, καθώς ο Νορβηγός δεν κατάφερε να περάσει στους ημιτελικούς. 

Το Rallycross είναι εντυπωσιακό, ανταγωνιστικό, με ανατροπές και με ελάχιστες τακτικές ή στρατηγικές. Ελεύθερες μάχες ρόδα με ρόδα για όλους τους οδηγούς και πλούσια δράση για τους θεατές. Ο φετινός πρωταθλητής είναι μια αξία που προστίθεται σε όλο αυτό το δημιούργημα που αποκτά όλο και μεγαλύτερη δύναμη, δημοσιότητα και προβολή. Αρκετοί σταρ έχουν περάσει από τις πίστες του Rallycross μα μόνο ο Hollywood έχει κάνει τέτοια εντύπωση. Ίσως ο πανηγυρισμός του φέτος να ήταν πιο ήπιος σε σχέση με το DS3 WRX – ποτέ μα ποτέ δε θα ξεχάσουμε το πέσιμο απ’την οροφή του Subaru καθώς χαιρετούσε τα πλήθη και μετά έτρεχε να το πιάσει – αλλά κάθε γκριμάτσα στο πρόσωπό του έδειχνε το πόσο ευχαριστημένος και τρισευτυχισμένος είναι. 

2

Εμείς δεν έχουμε παρά να πούμε ένα μεγάλο μπράβο σ’αυτόν τον αθλητή που είναι συμπαθής όχι μόνο στους θαυμαστές του, αλλά κυρίως στους συναθλητές του όπου κι αν βρεθεί. Θέλει πάντα να κερδίζει και κάνει σα μικρό παιδί όταν το πετυχαίνει. Δύο πράγματα θα ήταν οι ευχές μας για το μέλλον του Rallycross. Πρώτον να έρθουν κι άλλα μεγάλα ονόματα, ώστε να υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα σε αθλητές γνωστούς σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο σε όσους παρακολουθούν Rallycross. Δεύτερον; Ε, πως να το πούμε; Θα θέλαμε κι εμείς στην Ελλάδα μια τέτοια πίστα! Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να φτιαχτεί; Λίγο χώμα, λίγη άσφαλτος, πολύ μικρό μήκος διαδρομής κι έτοιμη. Μάλλον ονειρευόμαστε… 

Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες στην ιστοσελίδα του RallycrossRX:

logo

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Rallycross Αργεντινής 2015"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (Strivein.gr) […]

wpDiscuz