Rallycross Ισπανίας 2015

Στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα της Formula 1 στη Βαρκελώνη έγινε ο 10ς γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross. Δημιούργησαν μια διαδρομή που το πρώτο κομμάτι είναι στην άσφαλτο, ξεκινώντας από μια μικρή ευθεία και συνεχίζει σε μια πολύ ανοιχτή και γρήγορη αριστερή πρώτη στροφή με τα αγωνιστικά να χωράνε άνετα σε όλο το πλάτος της πίστας, κάτι που προσφέρει ενδιαφέρουσες διαφορετικές γραμμές από κάθε οδηγό. Λίγο να το παρακάνει κάποιος και βρίσκεται αμέσως στο χώμα, χάνοντας αρκετό χρόνο μέχρι να φτάσει στα επόμενα τεχνικά S-άκια που είναι και χωμάτινα, ενώ συνοδεύονται από ένα μικρό άλμα. Η τελευταία στροφή έχει και τον γύρο Joker που οουσιαστικά είναι η κανονική γραμμή της πίστας που ακολουθούν τα μονοθέσια της F1. Νικητής στον αγώνα αυτόν ήταν ο Πέτερ Σόλμπεργκ, ο οποίος μετά από αρκετό καιρό πήρε την τρίτη νίκη της σεζόν, όμως δεν αύξησε τη βαθμολογική διαφορά στο πρωτάθλημα απ’τον Τίμυ Χάνσεν που τερμάτισε σε μια πολύ καλή τρίτη θέση και είχε πάρει τα μέγιστα στην ενδιάμεση κατάταξη των Heat. Δεύτερος βρέθηκε ο Κριστόφερσον με VW Polo WRX, ενώ το άλλο Polo του Τάνερ Φάουστ ήταν πέμπτο με τον Αμερικάνο να περνά μεν στον τελικό, αλλά να μην καταφέρνει κάτι παραπάνω απ’το να μείνει τελευταίος, καθώς το Audi A1 του Λάρσον εγκατέλειψε απ’τον πρώτο γύρο. Τέταρτος παρέμεινε ο Ζενί, ο ομόσταβλος του Χάνσεν στην Peugeot με 208 WRX σε άλλη μια αψεγάδιαστη εμφάνιση που τους παρέχει πολλούς βαθμούς και το προβάδισμα 77 πόντων έναντι στη Ford-Olsberg.

presspct2f2015_10_spa_larsson_pct28102pct29          presspct2f2015_10_spa_atmosphere_pct28129pct29

Το διήμερο ξεκίνησε άψογα για τον Χάνσεν που κέρδισε αρκετούς βαθμούς στα Heat και κατάφερε να πάρει την Pole Position για να ξεκινήσει στον τελικό από την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Αντίθετα ο κύριος αντίπαλός του, ο Σόλμπεργκ, έκανε ένα λάθος στο 3ο Heat, όταν δεν έβλεπε καλά λόγω σκόνης και χτύπησε ένα προστατευτικό της πίστας σε μια στροφή, χάνοντας χρόνο. Παρ’όλα αυτά, αντεπιτέθηκε στον τελικό ήδη απ’την εκκίνηση. Πετάχτηκε ακαριαία και απαίτησε το προσπέρασμα στην πρώτη στροφή από τον Κριστόφερσον και τον Χάνσεν. Το χωμάτινο κομμάτι γλιστρούσε αρκετά και όλοι οι οδηγοί έκαναν μικρο-λάθη με μόνη συνέπεια να υπάρχει χώρος στον Σόλμπεργκ μπροστά να πηγαίνει όλο και πιο γρήγορα τερματίζοντας άνετα πρώτος. Πιο πίσω μάχη υπήρξε για τη 2η θέση. Ο Κριστόφερσον μπήκε απ’τον πρώτο γύρο στο Joker και ο Χάνσεν στον τελευταίο, δίνοντας τη δυνατότητα στον πρώτο που μπήκε να κάνει καλύτερους χρόνους και να περάσει μπροστά απ’τον Χάνσεν με έναν γύρο να απομένει. Τότε τον πίεσε μήπως του κλέψει τη 2η θέση, αλλά ο Σουηδός ψύχραιμα κατάφερε να πάρει την καρώ σημαία μπροστά απ’τον Χάνσεν.

Σε έναν αγώνα που δεν είχε και τόσους θεατές όπως οι προηγούμενοι, το θέαμα παρέμεινε εντυπωσιακό και η κούρσα για τον φετινό τίτλο άναψε για τα καλά. Μειώθηκε στους 35 βαθμούς η διαφορά του Χάνσεν απ’τον Σόλμπεργκ και ο τρελο-Νορβηγός είναι πεπεισμένος για έναν ακόμα παγκόσμιο τίτλο. Είχε δηλώσει απ’τον προηγούμενο αγώνα πως θα αντεπιτεθεί και το έκανε αρχικά με ένα podium και τώρα με μια πύρρειο νίκη, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά. Καλό αυτό για εμάς, αφού θέλουμε δυνατές μονομαχίες και ένταση μέχρι την αυλαία του πρωταθλήματος, όχι όπως σε άλλα αθλήματα – WRC δε λέμε – που τα τελευταία 12 χρόνια (και για πόσα ακόμα) ξέρουμε ότι το παίρνει πάντα ένας Σεμπάστιαν Λέμπ ή Οζιέ, ήδη 3 – 4 αγώνες πρίν το τέλος της σεζόν…

Επόμενο Rallycross σε άλλη μια πίστα F1, στο ξεχασμένο Istanbul Park της Κωνσταντινούπολης. Μια πίστα που, όπως λέει κι ο συνάδελφος Κων/νος Μπισδούνης, είναι απ’τις λίγες νέες πίστες που έχει σχεδιάσει ο Χέρμαν Τίλκε, η οποία να είναι τόσο καλή και να αξίζει να δείς κάποιον αγώνα εκεί. Θα μείνω στα λόγια του, λοιπόν!

Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι βαθμολογίες στην ιστοσελίδα του RallycrossRX:

logo

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz