Renault Megane GT

Κάθε γενιά του Renault Megane ήταν ριζοσπαστική σχεδιαστικά και κάθε φορά εισήγαγε ένα νέο look που συνεχιζόταν και στα υπόλοιπα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Τίποτα από αυτά δεν άλλαξε ακόμα και σήμερα με το νέο Megane που όποιος το δει πιστεύει πως έχει έρθει από άλλον πλανήτη! Πολλοί θα γουρλώσουν τα μάτια και θα αναρωτηθούν για το τι μοντέλο είναι – καθώς με το τεραστίων διαστάσεων σήμα αποκλείεται να μη δουν ότι είναι Renault – και αρκετοί θα συνεχίζουν να το κοιτάζουν με απορία… «Βρε μήπως είναι Megane;» Ειδικά μπροστά έχει ένα τόσο φουτουριστικό design σαν να έχει έρθει από το μελλοντικό 2030, που δεν ξέρουμε πώς θα είναι τότε τα αυτοκίνητα, αλλά σίγουρα αυτό το Megane δε θα δείχνει ξεπερασμένο! Η νέα γενιά έχει αρκετά συστήματα παρμένα από αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας το οποίο σε συνδυασμό με τις πολλές επιλογές που δίνει σε κινητήρες και τις αυξημένες διαστάσεις στο εσωτερικό, ανεβάζει ψηλά τον πήχη για τους ανταγωνιστές στην κατηγορία των μικρομεσαίων.

Οφείλουμε να ξεκινήσουμε απ’την εμφάνιση γιατί είναι κάτι που θα κάνει τον αγοραστή να το διαλέξει με τη μία ή να το απορρίψει. Συνεχίζοντας απ’το μεγάλο σήμα του Clio, τοποθετήθηκε κι εδώ ένα ίδιο (προσωπικά το μέγεθός του, μου θυμίζει σήμα από φορτηγό Renault, αλλά περί ορέξεως…). Η μεγάλη μαύρη γυαλιστερή γρίλια που καταλήγει στα φανάρια δείχνει ογκώδης και στυλάτη, ενώ τα φανάρια ακολουθούν κι αυτά το σύνθημα ‘όσο πιο μεγάλα’. Έχουν ένα ιδιαίτερο σχήμα που ενώ ξεκινούν μακρόστενα, μετά υπάρχει μια γραμμή από κάτω τους, έτσι για να συνεχιστεί το led ημέρας, να δώσει περισσότερο όγκο στο μπροστινό μέρος. Οι αεραγωγοί στον προφυλακτήρα και τη μάσκα είναι μεγάλοι και λειτουργικοί ώστε να βοηθούν στην αεροδυναμική του Megane. Στο πλάι υπάρχει μια στυλιστική τομή στο φτερό και οι ζάντες αλουμινίου ταιριάζουν γάντι στην αισθητική του αυτοκινήτου. Πίσω τα φώτα είναι τόσο μεγάλα που πιάνουν σχεδόν όλο το πλάτος του πορτ μπαγκάζ και με τις χυτές γραμμές απ’το led, δείχνουν ακόμα πιο ‘απλωμένα’. Το μόνο που μοιάζει κάπως την προηγούμενη γενιά του Megane είναι το σχήμα του πίσω παρ μπριζ που με την κλίση του και την ενσωματωμένη αεροτομή μας θυμίζει ότι είναι ένα μικρομεσαίο hatchback. Στο Megane GT οι εξατμίσεις είναι δύο, εκατέρωθεν του προφυλακτήρα και ο διαχύτης μάλλον έχει παρθεί από το μονοθέσιο της Renault στην F1 για το 2016 – μετά την εξαγορά της Lotus.

Renault-Megane_2016_1024x768_wallpaper_0e  Renault-Megane_2016_1024x768_wallpaper_1c

 

Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που κάνει εντύπωση με μιας είναι τα πανέμορφα μπάκετ καθίσματα με εξαιρετική στήριξη που αγκαλιάζουν το σώμα, ενσωματωμένα προσκέφαλα και αξιοζήλευτη εμφάνιση. Συνεχίζουμε με το τιμόνι που είναι σπορ με μπλε ραφές, κοφτή βάση και πίσω του τεράστια ‘αυτάκια’ για τις αλλαγές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου. Εκτός αυτών, το κόκπιτ του Megane GT έχει μεγάλους χώρους, λόγω μεγαλύτερων διαστάσεων κι ένα απ’τα κορυφαία σε χώρο πορτ μπαγκάζ (434 λίτρα), αφού μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Nissan Pulsar. Η κεντρική κονσόλα μπορεί να φιλοξενήσει την οθόνη 8,7 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εύκολα όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, σαν να χρησιμοποιεί ένα tablet. Ακόμα, στον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων διαλέγει τις πληροφορίες που θέλει να του εμφανίζονται κατά την οδήγηση ή αυτές που θέλει να δει στο head up display που κυρίως αφορούν την ασφάλεια και βασικές παραμέτρους της οδήγησης. Η τεχνολογία Multi Sense της Renault επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το οδηγικό του στυλ και στο Megane GT η απόκριση του γκαζιού, οι αλλαγές του κιβωτίου μεταβάλλονται στα προγράμματα Normal, Comfort, Sport, Perso και R.S.

 

 

Ας πάμε σ’αυτά που έχει το νέο Megane GT και πραγματικά καίνε! Αρχικά έχει έναν 1.600άρη τούρμπο TCe κινητήρα με 205 άλογα που συνδυάζεται άψογα με το ημιαυτόματο κιβώτιο EDC 7 σχέσεων της Renault. Το τελευταίο έχει ρυθμιστεί ώστε να κατεβάζει ακόμα και πολλές ταχύτητες μαζί στη σπορ ρύθμιση – όταν χρειαστεί – και έχει launch control για να σε βάλει αμέσως σε ένα αγωνιστικό mood. Η ανάρτηση έχει γίνει πιο σφιχτή για καλύτερα κρατήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα χαθεί η άνεση των επιβατών και θα γίνει κουραστικό. Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Η Renault Sport θέλησε να κάνει κάτι πρωτοποριακό και έβαλε στο Megane GT σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης! Ναι καλά ακούσατε, δεν είναι η παθητική τετραδιέυθυνση που υπήρχε για παράδειγμα σαν χαρακτηριστικό από τους ημιάκαμπτους πίσω άξονες. Μιλάμε για ένα σύστημα που στρίβει και τους 4 τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης! Τους δύο πίσω στην αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστά για εξαιρετική πρόσφυση, σπορ, ζωντανή και όχι βαρετή συμπεριφορά προσφέροντας μια λύση που μόνο μια εταιρεία σαν τη Renault θα μπορούσε να δώσει με την τεράστια εμπειρία της στους αγώνες.

7f3df86563ff7f44335598757d003875

Η Renault συνεχίζει να μας κάνει να τρίβουμε τα μάτια μας σε ό,τι αφορά τα σπορ αυτοκίνητά της. Στη νέα γενιά του Megane ανεβαίνει ένα επίπεδο πάνω από τους αντιπάλους της σ’αυτά που έχουν να κάνουν με την οδική συμπεριφορά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Αν ήδη άρχισαν να μας εκπλήσσουν με το Megane GT, θα πρέπει να περιμένουμε μεγάλες ανατροπές όταν βγάλουν το R.S. ή κάποια πολεμική έκδοση Trophy με rollbar και μόνο σκοπό να κατεβάσουν το χρόνο στο Nurburgring! Μακάρι όλες οι εταιρείες να το έκαναν αυτό και θα βλέπαμε πολύ καλύτερα αυτοκίνητα από αυτά που κυκλοφορούν στους δρόμους μας σήμερα. Αυτοκίνητα που θα έχουν στόχο να δίνουν απόλαυση στον οδηγό πρωτίστως και μετά στους συνεπιβάτες. Ένα τέτοιο γεννήθηκε φέτος και είναι το νέο Renault Megane GT. Εν αναμονή να έρθει στη χώρα μας να δούμε από κοντά τις αρετές του…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Renault Megane GT"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz