Renault Megane R.S.

Επέστρεψε δριμύτερο!

Όταν ακούς νέο Megane R.S. ξέρεις πως κάτι καλό έχουν φτιάξει και πάλι οι Γάλλοι. Ξέρεις πως έχεις να περιμένεις και το Trophy, την ελαφρωμένη έκδοση που ακόμα και σήμερα θεωρείται ως ένα απ’τα πιο σκληροπυρηνικά hot hatches. Το νέο RS δεν είναι τυχαία πορτοκαλο-κίτρινο. Όπως και με το Clio, η Renault θέλει να μας θυμίζει συνεχώς ότι βρίσκεται στη Formula 1 με την δική της ομάδα και μάλιστα παρέχοντας κινητήρες για άλλες κορυφαίες ομάδες όπως η Red Bull. Μάλιστα με τα τελευταία γεγονότα της silly season είναι σχεδόν σίγουρη η συνεργασία για πρώτη φορά στα χρονικά McLaren Renault, μιας και η Honda τα έχει κάνει… εεε μαντάρα. Όπως, λοιπόν, είναι το χρώμα της R.S.17 έτσι είναι και στο νέο Megane R.S. Όμως δεν έχουν μείνει μόνο εκεί. Προσπαθούν να περάσουν στο Megane τα στοιχεία που θα το κάνουν πιο γρήγορο μέσω της F1 και όσο είναι εφικτό σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής τα καταφέρνουν. Δεν έχουν βάλει και ηλεκτροκινητήρα για περισσότερη ισχύ, αλλά παράγουν όση περισσότερη κάθετη δύναμη μπορούν και περισσότερη πρόσφυση με παλιούς μηχανικούς τρόπους χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Ο νέος 4-κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1,8 λίτρων αποδίδει 280 άλογα και 390 Nm ροπής. Κιβώτιο διαλέγεις 6-τάχυτο μηχανικό ή EDC διπλού συμπλέκτη με χειριστήρια στο τιμόνι. Βέβαια, μπορεί κάποιος να πει, εντάξει δεν είναι και τόσο δα δυνατό, όταν υπάρχουν υπερ-hatchbacks με πάνω από 350 άλογα. Το θέμα πάντα με τη Renault δεν ήταν η δύναμη, αλλά το πόσο καλά έστριβαν. Το πόσο μεγάλη ευχαρίστηση έδιναν στον οδηγό, αφήνοντάς τον να κάνει πράγματα που θέλει κι όχι αυτά που του επιβάλλει το αμάξι του. Έτσι, η Renault μας είχε δώσει μια γεύση με το Megane GT και τώρα τοποθετεί το 4Control στο RS. Αυτό σημαίνει ενεργητική τετραδιεύθυνση, με τους πίσω τροχούς να έχουν ενεργό ρόλο στο στρίψιμο και ειδικά στις πολύ κλειστές στροφές αυτό γίνεται παιχνιδάκι. Στην έκδοση Cup, μάλιστα, έχουν βάλει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για το… σβήσιμο της ενοχλητικής υποστροφής, ενώ οι αναρτήσεις έχουν βελτιωθεί και τα αμορτισέρ είναι υδραυλικής συμπίεσης, κάτι που σημαίνει άνεση όταν το θες και σκληρότητα όταν θες να στρίψεις.

 

Εκτός των παραπάνω η Renault φρόντισε να εισάγει πράγματα και απ’την F1. Κάθετη δύναμη, ή αλλιώς downforce. Αυτό που θα κάνει το RS να είναι “βεντούζα” στο δρόμο με έναν μαγικό κι όχι μηχανικό τρόπο. Η μπροστινή “λεπίδα” κατευθύνει τον αέρα στο σώμα του αυτοκινήτου που ταυτόχρονα ψύχει τον κινητήρα. Συνεχίζει στα πλαϊνά των φτερών, στις άκρες του πίσω προφυλακτήρα και στο diffuser δίνοντας το μαγικό δάχτυλο πάνω απ’το Megane που το πατά με μανία προς την άσφαλτο! Ένα άλλο cool χαρακτηριστικό είναι τα led ημέρας που έχουν φτιαχτεί ακριβώς για να θυμίζουν το λογότυπο της Renault Sport. Ευφυές! Μπορεί τα Michelin Cup 2 να μην είναι στην επιλογή, αλλά οι 18-άρες ή κατ’επιλογή 19-άρες ζάντες είναι αρκετές για την πρόσφυση που χρειάζεται ένα RS. Α, μην ξεχάσω το πιο άχρηστο ίσως στοιχείο. Με το τεράστιο tablet-οθόνη δίνεται η δυνατότητα για expert mode που καταγράφει όλα όσα κάνει ο οδηγός. Για ποιό λόγο; Για να μπορεί να δει όπως οι οδηγοί της F1 την τηλεμετρία, να αναλύσει την οδήγησή του και φυσικά… (περιμένετε έρχεται) να το μοιραστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! Ε ναι αυτό μας έλειπε. Λες κι είσαι ο Nico Hulkenberg και θες να μοιραστείς με τους φίλους σου το γυρολόγιο στο FP3 του Grand Prix της Σιγκαπούρης! Τέλος πάντων. Περιμένουμε με κανονιές και πολεμικά εμβατήρια τη στιγμή που θα ρίξει η Renault το Megane Trophy με τα 300 άλογα στο Nurburgring, να δούμε πόσο θα αντέξει στο θρόνο των μπροστινοκίνητων το νέο Honda Civic. Αλλά που ξέρεις, οι Ιάπωνες είναι τρελοί και μπορεί να ξαναβγάλουν μέσα σε ένα χρόνο πάλι καινούριο Civic, έτσι για να κλέψουν το ρεκόρ!

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]