Seat Leon Cupra 290

Είναι το πιο σπορ μπροστινοκίνητο hatchback του ομίλου Volkswagen και δε διστάζει να το δείχνει σε κάθε νέα έκδοση με τον πιο έκδηλο τρόπο. Δεν είναι άλλο απ’το Seat Leon. Οι μηχανικοί του δε δίστασαν να φτιάξουν ακόμα και μια σκληροπυρηνική του έκδοση, επετειακή με περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, μόνο και μόνο για… να ‘μπουν στο μάτι’ της Renault με το Megane Trophy και να κοντράρονται σε χρόνους στο θρυλικό Nurburgring για το ποιος θα έχει τον καλύτερο χρόνο μπροστινοκίνητου μοντέλου παραγωγής. Κάθε παρακλάδι της VW, έχει και ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό και η Seat έχει πάρει τον πιο σπορ χαρακτηρισμό. Γι’αυτό ακόμα και το ίδιας κατηγορίας Golf κινδυνεύει από το Leon αν συγκριθούν καθαρά στην οδική τους συμπεριφορά, καθώς το ‘ισπανικό’ μικρομεσαίο έχει το κάτι παραπάνω στην οδήγηση. Αφού μιλήσαμε για Golf, πρέπει να αναφέρουμε πως η κορυφαία έκδοσή του είναι το Golf R με 300 ίππους και τετρακίνηση. Οπότε και η κορυφαία έκδοση του Leon έπρεπε να δυναμώσει λίγο και πλέον φτάνει τους 290 ίππους με κίνηση, όμως, μόνο στους μπροστά τροχούς. Ο κινητήρας TSI που εφοδιάζει και τα δύο αυτά αυτοκίνητα είναι ο ίδιος 2-λιτρος τούρμπο με άμεσο και πολλαπλό ψεκασμό καυσίμου, ενώ αν επιλέξετε το Performance Pack, θα αποδίδει περισσότερους από 290 ίππους. Να πούμε επίσης ότι πλέον το Leon υπάρχει και σε άλλα αμαξώματα, όχι μόνο 5-πορτο όπως παλιά, οπότε επιλέγουμε τη δίπορτη εκδοχή του, το SC. 

Seat-Leon_Cupra_290_2016_1024x768_wallpaper_03

Η τεχνολογία που έχει φορτωθεί το Leon Cupra προέρχεται απ’ευθείας από το Golf R, δηλαδή οι μεταμοσχεύσεις αφορούν κινητήρα, μεταβλητή κρεμαγιέρα τιμονιού, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και διάφορα προφίλ οδήγησης. Εμφανισιακά, το νέο Leon γενικά μοιάζει όλο και περισσότερο στο best seller Ibiza και οι αλλαγές για το Cupra 290 είναι πολύ διακριτικές και για πολλούς μη εμφανείς. Οι κυψελοειδείς γρίλιες μπροστά, οι εντυπωσιακές ζάντες 19 ιντσών και οι διπλές εξατμίσεις με το diffuser είναι τα στοιχεία που σε συνδυασμό με τα led φανάρια διαφοροποιούν το Cupra. Όπως σε όλους τους ΕΑ888 κινητήρες που έχουμε αναφέρει ξανά, το ίδιο και στο Leon, υπάρχει μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και πρωτοποριακό σύστημα ψύξης που δουλεύει ανάλογα με τις συνθήκες, ώστε να μειώνονται οι τριβές στο εσωτερικό του κινητήρα και ταυτόχρονα να εξοικονομείται ενέργεια. Η μεταβλητή κρεμαγιέρα στο τιμόνι βοηθά αρκετά στο να γίνεται πιο σπορ η συμπεριφορά του Leon, όταν το απαιτήσει ο οδηγός, αλλά και όταν θέλει άνεση στην πόλη, να μην έχει κανένα πρόβλημα. Πως τα καταφέρνει; Με την κολώνα του τιμονιού να έχει μεταβλητά ‘δόντια’, μπορεί να δημιουργεί μια προοδευτική αναλογία, ώστε με μικρότερες κινήσεις στο τιμόνι, οι ρόδες να στρίβουν περισσότερο.

Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις (DCC) και τα διαφορετικά modes που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός, όταν αλλάξει διάθεση, μετατρέπουν το Leon από ένα ήσυχο, άνετο hatchback σε ένα πραγματικά δικό σου – με τις ρυθμίσεις που επέλεξες – hot hatchback. Αν βάλουμε και στην εξίσωση το μπλοκέ διαφορικό, τις 19-άρες, το σπορ προσανατολισμό των αναρτήσεων και το πλήρως – ναι πλήρως (!) – απενεργοποιούμενο ESP, τότε μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει απλόχερα ευχαρίστηση, χωρίς περιορισμούς, χωρίς να κόβει τίποτα απολύτως. Η νέα εξάτμιση δίνει τον τόνο σε κάθε πάτημα του γκαζιού, προσφέροντας έναν δυνατό μπάσο ήχο με τα αντίστοιχα σκασίματα στις αλλαγές, ειδικά με το ημιαυτόματο – πασπαρτού –  DSG του Volkswagen Group. Η χειροκίνητη έκδοση προσφέρει αλλαγές ακριβείας από το λεβιέ ταχυτήτων και μια πιο παραδοσιακή αίσθηση ενός σύγχρονου GTi. Το εξτρά Performance Pack, εκτός από την παραπάνω ιπποδύναμη, περιλαμβάνει Brembo φρένα και slick λάστιχα γιατί, είπαμε, το Leon θέλει να ρίξει το χρόνο του στο Nurburgring και πρέπει να έχει τα κατάλληλα λάστιχα. Μπορεί για παράδειγμα να θέλει ο ιδιοκτήτης του να το πάει εκεί, να βοηθήσει τη Seat να καταφέρει το στόχο της! Έτσι θα πρέπει να είναι τα νέας γενιάς γρήγορα και ευέλικτα αυτοκίνητα. Όχι τεράστιοι κουβάδες που δε μπορούν να κάνουν γρήγορους ελιγμούς και ούτε να ανταπεξέλθουν σε συνθήκες πίστας. 

Seat-Leon_Cupra_290_2016_1024x768_wallpaper_05

Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα είτε για το μηχανικό ή το αυτόματο κιβώτιο και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται με ηλεκτρονικό κόφτη στα 250 km/h. Όμως δεν είναι αυτή η ουσία. Υπάρχουν κι άλλα αυτοκίνητα που είναι εξίσου γρήγορα. Κι άλλα που είναι εξίσου όμορφα ή και περισσότερο. Το Cupra από τότε που το εισήγαγε ως λέξη η Seat, περιγράφει μοντέλα με δύναμη και εξαιρετική απόδοση. Αυτό που κινεί όλες τις αισθήσεις και προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις, όπως έλεγε και το Auto Emocion – ξεχασμένο σλόγκαν της εταιρείας. Μπορεί στη χώρα μας να μην υπάρχει η φρενίτιδα προηγούμενων ετών με τα Seat, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως ένα Leon Cupra οδηγείται με πάθος, όπως και τότε. Ένα value-for-money GTi που ποτέ δε θα σ’απογοητεύσει…

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Seat Leon Cupra 290"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]

wpDiscuz