Subaru Impreza WRX STI

Η Subaru είναι μια εταιρεία με μεγάλη κληρονομιά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και έχει φτιάξει αυτοκίνητα παραγωγής που έχουν προκαλέσει μεγάλες συγκινήσεις σε όποιον κάθισε στο τιμόνι τους. Ένα από αυτά είναι σίγουρα το Impreza. Όταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90 αντικατέστησαν στο WRC, το Legacy με το Impreza, έγινε η αρχή για τη δημιουργία γρήγορων αυτοκινήτων για τους απλούς ‘θνητούς’. Το βασικό γνώρισμα για τα Subaru ήταν και- ευτυχώς- είναι το κλασικό ‘γουργούρισμα’ των επίπεδων κινητήρων boxer σε συνδυασμό πάντα με ένα τούρμπο, έτσι για να γίνουν τα πράγματα λίγο πιο πικάντικα! Το ίδιο συμβαίνει και στη νέα γενιά του Impreza WRX STi, με έναν τετρακύλινδρο, επίπεδο, υπερτοφοδοτούμενο μοτέρ 2,5 λίτρων απόδοσης 305 ίππων και 393 Nm ροπής.

Ο κινητήρας αυτός δεν είναι νέος,καθώς από το 2007 που παρουσιάστηκε το hatchback Impreza, τοποθετείται σε όλα τα STI. Έχουν γίνει κάποιες τροποποιήσεις, ειδικά στην εξαγωγή και στο τούρμπο με αποτέλεσμα να ακούγεται πιο πολύ το σφύριγμα της τουρμπίνας και όχι τόσο ο ήχος του boxer, αλλά σε γενικές γραμμές το μηχανικό σύνολο έρχεται από… παλιά. Νέο είναι το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, με τον επιλογέα να διαθέτει και short shifter (στην προωθητική έκδοση Launch Edition) για αλλαγές αστραπή μέχρι να σου μείνει ο λεβιές στο χέρι! Ως συνήθως, η δύναμη μεταφέρεται και στους 4 τροχούς μέσω του AWD της Subaru, ενώ σε κάθε άξονα υπάρχει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για την βέλτιστη κατανομή της ροπής και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει το αυτόματο κλείδωμα των διαφορικών (με λόγο 41:59, μπρος-πίσω) με το κουμπί ‘C.Diff’ στην κονσόλα δίπλα από το χειρόφρενο.

HIGH RES GOLD WHEEL OPTION           ???????????????????

Η μεγαλύτερη, όμως, αλλαγή έχει γίνει στο σασί του νέου STI που είναι πιο στιβαρό και σε συνδυασμό με την ενισχυμένη ανάρτηση οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και οι λακούβες γίνονται πιο αντιληπτές. Η ροπή, επίσης, μπορεί να κατανεμηθεί κατάλληλα, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Το ενεργό σύστημα ελέγχου της ροπής ανά τροχό, παρακολουθεί πότε ένας τροχός θα ολισθήσει και επεμβαίνει με το φρένο, μειώνοντας τη ροπή που μεταφέρεται στον τροχό αυτό, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη ροπή στον απέναντι τροχό (torque vectoring). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το μπροστινό μέρος να μην υποστρέφει εύκολα, να διατηρείται σταθερό και να έχει άπλετα περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και στο βρεγμένο. Το τιμόνι ‘κόβει’ περισσότερο με 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη, γεγονός που βοηθά στους ακριβείς χειρισμούς.

Στο εσωτερικό, ευτυχώς, τα πράγματα άλλαξαν προς το καλύτερο. Η ποιότητα των υλικών αναβαθμίστηκε, προστέθηκε ένα όμορφο τριάκτινο τιμόνι με κοφτή βάση και μια νέα οθόνη πολυμέσων. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί, αφού μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με τεράστια αεροτομή και ‘πειραγμένο’ οικογενειάρχη οδηγό! Στην Ελλάδα σίγουρα το περιμένουν πολλοί. Η ελληνική αντιπροσωπεία Πλειάδες Μότορς σε συνεργασία με την Subaru Ιταλίας εισάγει το νέο WRX STI από τον Σεπτέμβρη του 2014. Ας ελπίσουμε ότι στο προσεχές μέλλον θα τα δούμε στους ελληνικούς δρόμους και δεν θα ξεχάσουμε εύκολα αυτοκίνητα όπως το Impreza WRX STI ή το Mitsubishi Lancer Evo. Προς το παρόν ας απολαύσουμε μια βόλτα με τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή Tommi Makinen, έναν ιδιαίτερα αγαπητό και δημοφιλή οδηγό αγώνων, ο οποίος μαζί με τον Petter Solberg, έχει συνδεθεί  με κομμάτι της νεότερης ιστορίας της Subaru.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

wrx sti

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

2 Σχόλια on "Subaru Impreza WRX STI"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
Απόστολος
Guest

Επειδή το έχω δει από κοντά (και σε διαφορετικά χρώματα), μου φαίνεται ως το πιο άσχημο Impreza όλων των εποχών.

wpDiscuz