Subaru Impreza

Όταν ακούς αυτό το όνομα το μόνο που σκέφτεσαι είναι αγώνες ράλλυ! Τελευταία, όμως, η Subaru έχει εγκαταλείψει το άθλημα και το Impreza – τουλάχιστον στα μάτια όσων αγάπησαν τις παλιές γενιές – έχει αλλάξει κι έχει γίνει πιο ουδέτερο, ένα αυτοκίνητο που δε σε συγκινεί όσο παλιά. Όμως η Ιαπωνική εταιρεία, έχει βαλθεί σε κάθε νέα γενιά του να το κάνει όλο και πιο ενδιαφέρον. Σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή παίζουν οι γρήγορες εκδόσεις του WRX και WRX STI, αλλά και νέες τεχνολογίες που το κάνουν καλύτερο από πριν. Το ίδιο συμβαίνει και σ’αυτή τη νέα γενιά Impreza. Στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης παρουσιάστηκε το μεγαλωμένο και ξανασχεδιασμένο Impreza που έχει φορτωθεί με τα απαραίτητα τεχνολογικά gadgets εκτός του καθιερωμένου AWD – της τετρακίνησης δηλαδή της Subaru. 

Ας τα πάρουμε ένα ένα. Είπαμε μεγαλωμένο. Είναι 2,5 cm πιο πλατύ στο μετατρόχιο και στο συνολικό πλάτος 3,8 cm περισσότερα από την απερχόμενη έκδοση του Impreza, ενώ είναι 4cm πιο μακρύ και 1 cm πιο χαμηλό. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις σημαίνουν ότι οι εσωτερικοί χώροι είναι ακόμα καλύτεροι. Την ίδια ώρα η εμφάνιση εξωτερικά βασίζεται σε πιο χυτές γραμμές με φουσκωμένα φτερά, νέα πολυγωνική μάσκα και ανάλογα με τις προτιμήσεις υπάρχει το κλασικό 4-θυρο ή το μεταγενέστερο hatcback αμάξωμα. Στην όψη δε μπορείς να πεις ότι σε ξετρελαίνει – πάντα σκεπτόμενοι με βάση τα παλιά μοντέλα – αλλά θα μπορούσε απλά να χαρακτηριστεί σαν κάτι το ουδέτερο, όχι δηλαδή κάτι πιο ιδιαίτερο ή εξεζητημένο. Στο εσωτερικό οι αλλαγές επικεντρώνονται στα καλύτερα και πιο ποιοτικά – σύμφωνα με τη Subaru – υλικά, στο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών της πιο ακριβής έκδοσης που έχει το Starlink της Subaru, το σύστημα δηλαδή με το οποίο παίζεις μουσική και συνδέεις οποιαδήποτε έξυπνη συσκευή ή κινητό.

Subaru-Impreza_2017_1024x768_wallpaper_17

 

 

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες η Subaru έκανε ένα βήμα εμπρός με την τοποθέτηση άμεσου ψεκασμού καυσίμου στο 2-λιτρο επίπεδο (Boxer) μοτέρ που βγάζει πλέον 152 άλογα και μπορεί να συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο CVT 7 σχέσεων με χειριστήρια στο τιμόνι. Με τη νέα πλατφόρμα, στην οποία βασίζεται το Impreza και πολλά από τα νέα μοντέλα της εταιρείας, ενισχύεται η σταθερότητα στην ευθεία και η στιβαρότητα του πλαισίου με ταυτόχρονη απομόνωση των θορύβων ή τυχόν δονήσεων στην οδήγηση. Αυτό γίνεται με τα νέα πλαίσια στα οποία βασίζεται το αμάξωμα και στις ενισχυμένες ενώσεις. Στην ουσία, αυτό εμείς θα το μεταφράζαμε σαν μια τέλεια βάση για να δημιουργηθεί το απόλυτο Impreza που είναι το WRX STI. Μεγάλες αλλαγές έγιναν και στην ανάρτηση, όπου στους πίσω διπλούς ανεξάρτητους συνδέσμους έχει ενσωματωθεί και συνδέεται άμεσα με το αμάξωμα η αντιστρεπτική ράβδος με σκοπό να μειώσει αισθητά τις κλίσεις στις στροφές και να αυξήσει την ευελιξία στους χειρισμούς.

Το γνωστό Symmetrical All Wheel Drive της Subaru δίνει κι εδώ το παρών, κάνοντας το Impreza να ξεχωρίζει εδώ και δεκαετίες. Η συμμετρική τετρακίνηση στην πράξη έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο ασφαλές αυτοκίνητο, αλλά και σίγουρα με μια μεγαλύτερη ευελιξία στις κινήσεις μέσα σε μια στροφή. Εδώ έρχεται να το συμπληρώσει το Active Torque Vectoring που βοηθά σε μεγάλο βαθμό να εξαλείφεται η υποστροφή ακόμα και με τέρμα γκάζι. Έτσι το Impreza θα μπορεί να στρίβει σαν τρένο, χωρίς να χάνει τη φόρα του πάνω στη στροφή με τη μετάδοση περισσότερης ροπής στον τροχό που έχει πρόσφυση και ταυτόχρονα λιγότερης ροπής σ’εκείνον που τείνει να τη χάσει. Το σύστημα αυτό βολεύει αρκετά τον οδηγό όταν οι συνθήκες πρόσφυσης είναι άσχημες ή όταν θέλει να βγει από μια στροφή όσο το δυνατόν πιο γρήγορα! 

Subaru-Impreza_2017_1024x768_wallpaper_11   Subaru-Impreza_2017_1024x768_wallpaper_0c

Το νέο Subaru Impreza θα αρχίσει να πωλείται προς το τέλος του έτους και γι’αυτό δεν έχουν ανακοινωθεί πολλά, όπως για παράδειγμα οι τιμές που είναι και το σημαντικότερο στους καιρούς μας. Να πούμε την αλήθεια, μετά το 2008 περιμένουμε γενιά με τη γενιά Impreza να εμφανιστεί κάτι αρκετά εντυπωσιακό. Ένα αυτοκίνητο που κοσμούσε τους τοίχους όλων μας, όταν ήμασταν παιδιά και κουβαλάει τέτοια ιστορία θα θέλαμε να το βλέπουμε και να μας προκαλεί αντίστοιχα συναισθήματα με τότε. Όχι απλά να είναι ένα “άχρωμο” σεντάν που σε μια έκδοση με φουσκώματα ίσως θυμίζει κάτι απ’τα παλιά. Μπορεί να ζητάμε και πολλά, αλλά νιώθουμε ότι η “μαγεία” του Impreza έχει χαθεί. Κάτι πάει να σώσει το WRX. Ας ελπίσουμε πως τουλάχιστον τεχνολογικά και οδηγικά θα είναι πολύ καλύτερο από άλλα μοντέλα της κατηγορίας του. Μέχρι τότε υπομονή…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]