Toyota Auris 1,2 Turbo

Μπορεί το ‘aurum’ στα λατινικά να σημαίνει χρυσός, αλλά στην αυτοκινητιστική γλώσσα χρυσός είναι και το Auris της Toyota, ειδικά με τις πωλήσεις που έχει κάνει στην ελληνική αγορά. Οι Ιάπωνες παρουσίασαν την ανανεωμένη έκδοση του hatchback Corolla (για να μην ξεχνάμε κι από πού έχει προέλθει) η οποία εκτός των άλλων αναβαθμίσεων περιλαμβάνει και νέους κινητήρες. Ας ξεκινήσουμε όμως απ’ το οπτικό facelift. Μπροστά η νέα χρωμιωμένη μάσκα γύρω απ’ το σήμα, τα όμορφα φανάρια με led προβολείς και ο περισσότερο ‘φουσκωμένος’ προφυλακτήρας με τις γρίλιες και τα προβολάκια κάνουν το Auris να φαίνεται πλατύ και επιθετικά δυναμικό. Πίσω διατηρούνται οι κάπως περίεργες γραμμές στα φώτα και το πορτ-μπαγκάζ, καθώς το σχήμα τους διχάζει το κοινό σε ό,τι αφορά την καλαισθησία. Παρ’ όλα αυτά, ο συνδυασμός με 16άρες (ή και 17άρες καλύτερα) ζάντες αλουμινίου, δίνει ένα συνολικά ωραίο και μοντέρνο οπτικό αποτέλεσμα κοιτώντας το νέο Auris απ’ έξω.

Toyota-Auris_2016_1280x960_wallpaper_07

Περνώντας στο εσωτερικό, το Auris δανείζεται στοιχεία απ’ το καθαρά σπορ GT86, όπως η κεντρική κονσόλα με τους αεραγωγούς που είναι τοποθετημένη κάθετα, τα χερούλια στις πόρτες και η μεγάλη οθόνη TFT για τα πολυμέσα. Τα υλικά στο ταμπλό δείχνουν ποιοτικά καθώς επίσης οι δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων. Το καντράν είναι χωρισμένο σε δύο μεγάλους θόλους που φιλοξενούν στροφόμετρο και κοντέρ, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει χώρος για μια μικρή οθόνη με τις απαραίτητες πληροφορίες προς τον οδηγό. Το τριάκτινο πολύ – λειτουργικό τιμόνι βοηθά στους χειρισμούς της κεντρικής οθόνης χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Επειδή στην Toyota θέλουν να απολαμβάνουν τις οδηγικές χαρές, έχουν τοποθετήσει ψηλά τον επιλογέα και το χειρόφρενο ώστε να μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις άνετα την ώρα που κινείσαι! Χειρόφρενο κανονικό να σημειωθεί, όχι ηλεκτρικό για γκλαμουριά και πολυτέλεια. Τέλος, οι χώροι του είναι αρκετοί για ένα μικρομεσαίο και με τον εξοπλισμό για την ασφάλεια ή την αποφυγή συγκρούσεων εναρμονίζεται πλήρως με τα σύγχρονα στάνταρ.

Toyota-Auris_2016_1280x960_wallpaper_1b           2015-Toyota-Auris-dashboard-at-the-2015-Geneva-Motor-Show

Ας μιλήσουμε για κάτι πιο ουσιαστικό κι όχι περιγραφή αυτών που ο καθένας βλέπει με το μάτι. Νέος κινητήρας. Τώρα μάλιστα! Πόσο ενδιαφέρων ακούγεται στα αυτιά σας, ένας τούρμπο βενζινοκινητήρας 1200 κ. εκ. από την Toyota; Αρκετά είναι η απάντηση. Μπαίνει για τα καλά στο παιχνίδι του downsizing, αφού ένας τέτοιος κινητήρας ουσιαστικά καταργεί τον ατμοσφαιρικό 1,6 λίτρων που κινούσε μέχρι τώρα το Auris. Η ισχύς του είναι 116 ίπποι και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 185 Nm χωρίς να βάζει περιορισμούς σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Όλα αυτά τα έχει καταφέρει η ιαπωνική εταιρεία με τη χρήση άμεσου ψεκασμού καυσίμου, μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων με αλλαγές στην εισαγωγή του αέρα και στην εξαγωγή των καυσαερίων που έχουν σαν αποτέλεσμα δύναμη από χαμηλά σε συνδυασμό με μεγάλη αυτονομία και μόλις 109 g  /km. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται, ως συνήθως στους μπροστινούς τροχούς μέσω 6-τάχυτου χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου (Multidrive S- 7 σχέσεων).

toyota-8nr-fts-12l-turbo-engine-detailed_2

Επιπλέον, έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, ώστε να συνεργάζεται καλύτερα με το πλαίσιο αλλά και να μεταφέρει όσο το δυνατόν λιγότερους θορύβους προς την καμπίνα. Για το 1,2 τούρμπο η μπροστινή ανάρτηση είναι ΜακΦέρσον και η πίσω ανεξάρτητη με διπλούς βραχίονες που βοηθά αρκετά στην άνεση. Να σημειωθεί ότι το τιμόνι-αν και ηλεκτρικό- προσφέρει καλή πληροφόρηση για να τοποθετείται όπως πρέπει το Auris στις στροφές και όταν ανεβαίνουν τα km/h γίνεται πιο σκληρό για καλύτερη (ψεύτικη) αίσθηση.

Τα 10,1 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 0-100km/h, σίγουρα δεν κάνουν το Auris 1,2 T να ξηλώνει των άσφαλτο, αλλά είναι αρκετά ικανοποιητικά για έναν που θέλει να έχει ένα αξιόπιστο Toyota πιο γρήγορο από αυτά που έχει συνηθίσει να οδηγεί μέχρι σήμερα. Όταν η Toyota μπει στο παιχνίδι με τους όρους των αντιπάλων της, έχει αποδείξει πως πρέπει να την φοβούνται και αυτό θέλει να πετύχει με το νέο Auris, να δείξει ότι είναι ικανή να φτιάχνει ευρωπαϊκά αυτοκίνητα ποιοτικά, αξιόπιστα και καλύτερα από κάποια άλλα…

texn xar

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Toyota Auris 1,2 Turbo"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz