Toyota Yaris GRMN

Επιτέλους!

Δεν υπάρχει άλλη λέξη να περιγράψει αυτό που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια με την Toyota. Ούτε ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, κάτι να πεις βρε αδελφέ ότι είναι διαφορετικό απ’τα υβριδικά, βαρετά Yaris ή Prius ή ακόμα χειρότερα με το hatchback Corolla που έγινε Auris και ξεχάσαμε ό,τι καλό μας έδιναν οι Ιάπωνες από πολύστροφα μοτέρ. Ας μην πάμε πολύ πίσω στο χρόνο να θυμηθούμε τα θρυλικά πισωκίνητα Starlet, AE86 ή Celica που ακόμα και τώρα θα τα δεις σε κάποιον αγώνα δεξιοτεχνίας ή σε ράλλυ. Ας θυμηθούμε την Toyota πριν δέκα χρόνια μόνο, όταν υπήρχε η T-Sport έκδοση του Yaris ή και η αντίστοιχη στα Corolla και Celica. Όταν τα ατμοσφαιρικά VTi με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων έδιναν κι έπαιρναν. Και μετά σιωπή. Τίποτα. Μόνο κάτι άθλια σχεδιαστικά Prius που θέλουν να σώσουν τον πλανήτη μαζί με άλλα υβρίδια που κυλούν ανάμεσά μας χωρίς να κάνουν θόρυβο! Μπορεί η σπορ πλευρά της Toyota να ήταν σε λήθαργο αυτά τα χρόνια, όμως ήρθε ο Makinen και ξύπνησαν αμέσως…

Η Ιαπωνική εταιρεία μετά από 17 χρόνια αποχής απ’το WRC αποφάσισε να ξαναμπεί. Έδωσε κυριολεκτικά τα κλειδιά στον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Tommi Makinen και κατάφερε να φτιάξει μια αξιοζήλευτη ομάδα με έδρα τη Φινλανδία που όχι μόνο κατασκευάζει και εξελίσσει το Yaris WRC, αλλά έχει καταφέρει απ’την πρώτη κιόλας χρονιά να πάρει νίκες με τον Latvala και τον Lappi σε Σουηδία και Φινλανδία αντίστοιχα. Ένα τέτοιο ταρακούνημα δεν ήταν δυνατό να αφήσει ασυγκίνητους τους Ιάπωνες κι έτσι γεννήθηκε το Yaris GRMN. Υπήρξε αρχικά ένα concept, αλλά πλέον είναι πραγματικότητα και θα είναι ένα απ’τα συλλεκτικά αυτοκίνητα της Toyota, καθώς θα φτιαχτούν μόνο 400 από αυτά. Ευτυχώς δηλαδή μπήκαν στο WRC και βλέπουμε έστω και μια έκδοση που να γιορτάζει ένα τέτοιο επιτυχημένο κατά τα άλλα εγχείρημα. Να’ναι καλά ο Tommi! Αρκετά με τα λόγια, ας πάμε στην ουσία του GRMN. Αρχικά τι σημαίνει αυτό το πράγμα; Η ομάδα στο WRC ονομάζεται Gazoo Racing, ένα κλασικό ιαπωνικό όνομα για όλες τις motorsport δραστηριότητες της Toyota που στην ουσία σημαίνει «εικόνα» ή τελοσπάντων κάτι που ανάβει τη φλόγα στα μυαλά των Ιαπώνων μηχανικών ώστε να δημιουργούν καλύτερα αυτοκίνητα. Το ΜΝ είναι απ’τα αρχικά Meister Nurburgring που υπάρχει εκεί να σου θυμίζει ότι δεν έχει εξελιχθεί σε μια τυχαία πίστα, αλλά στην «πράσινη κόλαση». Η σύνδεση με την ομάδα στο WRC, η εξέλιξη στο Ring είναι εξαιρετικοί οιωνοί που κανείς δε μπορεί να παραβλέψει.

Τα καλά νέα συνεχίζουν. Το Yaris GRMN φοράει ένα 1.800-άρι μοτέρ που βγάζει 210 άλογα με τη βοήθεια κομπρέσορα. Για τους μυημένους, κάτι μας θυμίζει αυτό απ’την τελευταία γενιά του Corolla hatchback όπου το facelift έβγαινε με κομπρέσορα από 1.800 κ.εκ. Τώρα με 250 Nm ροπής να κινούν τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτο μηχανικού κιβωτίου, το Yaris έχει περάσει σε άλλο επίπεδο επιδόσεων. Ισχυρίζονται 6,3 για τα 0-100 και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h. Ευτυχώς το Yaris, σε αντίθεση με τους αντιπάλους του, παρέμεινε ένα μικρό αυτοκίνητο ζυγίζοντας μόνο 1.135 κιλά, οπότε με τέτοια αναλογία είναι φυσικό να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Μάλιστα, επειδή είναι τόσο μικρό, οι μηχανικοί δυσκολεύτηκαν να χωρέσουν τα εξαρτήματα του κομπρέσορα στο χώρο του κινητήρα, οπότε έφτιαξαν μια διάταξη που να περιέχει τον κομπρέσορα, το ψυγείο και την εισαγωγή του αέρα, όλα σε ένα! Η ομάδα που το εξέλιξε στο Nurburgring ήθελε να στρίβει και καλά, όχι μόνο να είναι γρήγορο. Έτσι, μπήκε ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να μειωθεί η υποστροφή και να μην πάει χαμένη η αυξημένη στιβαρότητα των αναρτήσεων, τα πιο «performance» αμορτισέρ με χαμηλότερα ελατήρια σε συνεργασία με την εξαιρετική Sachs και η μπάρα ανάμεσα στα μπροστινά αμορτισέρ. Προς την ίδια κατεύθυνση είναι και οι 17-άρες ζάντες που βοηθούν στην καλύτερη πρόσφυση, αλλά και στο βάρος του Yaris όντας πιο ελαφρές.

  

Το design θα μπορούσε να είναι λίγο πιο επιθετικό. Ναι μεν υπάρχει η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα μπροστά, αλλά το σχήμα της θυμίζει τις υπόλοιπες εκδόσεις του Yaris. Στο πλάι θα μπορούσε να υπάρχει μια μικρή «ποδιά», ακόμα και το T-Sport εν έτη 2000 είχε ένα πλαϊνό skirt. Η μεγάλη αεροτομή, το diffuser και η οβάλ απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο, θυμίζουν πολύ έντονα το Yaris WRC και είναι αρκετά ευχάριστο που τα συνδέει το χαρακτηριστικό μαύρο-κόκκινο αυτοκόλλητο που είναι τα χρώματα της GR Team. Στο εσωτερικό δανείστηκαν το μικρό σπορ τιμόνι απ’το GT86, έβαλαν αλουμινένιο λεβιέ και μπάκετ καθίσματα δίνοντας μια πολεμική νότα, ακριβώς αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Το ότι θα κατασκευαστούν μόνο 400 σημαίνει ότι η τιμή θα είναι στα ύψη και ότι με 30.000 ευρώ σίγουρα μπορείς να βρεις αρκετά αυτοκίνητα το ίδιο δυνατά ή ακόμα πιο γρήγορα. Το ζήτημα είναι ότι όταν βγαίνει κάποια επετειακή έκδοση ή ένα συλλεκτικό μοντέλο, είναι κατά κανόνα άψογο κι έχει χαρακτήρα. Σκεφτείτε ένα Lancer Evo Tommi Makinen edition ή ένα Impreza 22B τι αξία έχουν μέχρι σήμερα. Η σύνδεση με τους αγώνες δεν είναι ποτέ τυχαία, αλλά πάντα επιτυχημένη. Δεν έτυχε, πέτυχε!

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz