VW Golf 1.0 TSI Bluemotion

Απ’το 1989 έχουμε να δούμε ένα Golf με κινητήρα 1000 κυβ. εκ. και ήρθε η ώρα να επανεμφανιστεί! Προφανώς κι ευτυχώς όχι ο ίδιος που απέδιδε μόλις 45 ίππους. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο με πρωτοποριακές τεχνολογίες, που με τη χρήση τούρμπο φτάνει τα 115 άλογα. Αν και η Ford και η Toyota διαθέτουν ήδη το Focus και το Auris αντίστοιχα με 1000άρη (και 1200άρη) τούρμπο, ήταν σειρά της πρώτης διδάξασας του downsizing, της VW να βγάλει κι εκείνη αντίστοιχη έκδοση στο μικρομεσαίο της, αντικαθιστώντας μ’αυτόν τον τρόπο τον 1,2 TSI που κυκλοφορούσε ήδη απ’το Golf προηγούμενης γενιάς. Ο νέος κινητήρας με κωδικό EA211, ξεκίνησε ως ατμοσφαιρικός απ’το μικρό up! και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις τοποθετείται πλέον και στο Golf.

Volkswagen-Golf_TSI_BlueMotion_2015_1280x960_wallpaper_05          Volkswagen-Golf_TSI_BlueMotion_2015_1280x960_wallpaper_16

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά: τρικύλινδρος κινητήρας 1 λίτρου (1000 κυβ. εκ.) με υπερτροφοδότηση καυσαερίων (τούρμπο), άμεσο ψεκασμό καυσίμου, μειωμένο βάρος και άψογη διαχείριση του συστήματος ψύξης. Η μέγιστη ισχύς του είναι 115 ίπποι, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 200 Nm διαθέσιμη από χαμηλά, τιμές οι οποίες είναι καλύτερες απ’τις αντίστοιχες του 4-κύλινδρου 1,2 TSI. Δεν είναι μόνο η καλύτερη απόδοση αυτού του συνόλου που το κάνει ξεχωριστό, αλλά όλες αυτές οι καινοτομίες στα μηχανικά μέρη. Το βάρος του κινητήρα είναι μόλις 89 κιλά και οι εκπομπές ρύπων έχουν κρατηθεί κάτω απ’τα 100 gr CO2/Km, κάτι που σημαίνει απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Η μείωση στο βάρος έχει γίνει με τη βοήθεια πιο ελαφρών υλικών και απ’το ότι όλα τα βασικά εξαρτήματα όπως η αντλία νερού, ο κομπρέσορας του A/C και το δυναμό είναι ενσωματωμένα στον κινητήρα χωρίς επιπλέον θήκες ή στηρίγματα. Επίσης ενσωματωμένη πλήρως στο καπάκι της κεφαλής είναι η πολλαπλή εξαγωγή. Λόγω των διαφορετικών θερμοκρασιών υπάρχει άλλος θερμοστάτης για την κυλινδροκεφαλή κι άλλος για τον στροφαλοφόρο, ενώ οι κυψέλες του ψυγείου ανοίγουν με βάση τις ανάγκες ψύξης. Τέλος, για τη μείωση των τριβών έχει τοποθετηθεί οδοντωτός ιμάντας χρονισμού των βαλβίδων, ο οποίος μάλιστα είναι και εφ’όρου ζωής! Αναλυτικά ρίξ’τε μια ματιά στον κινητήρα στην παρακάτω διαφωτιστική φωτογραφία:

Volkswagen-Golf_TSI_BlueMotion_2015_1280x960_wallpaper_1a

Το νέο Golf TSI φτιάχτηκε να έχει και δυναμικά χαρακτηριστικά. Έτσι, η ροπή είναι αρκετή (175 Nm) ήδη απ’τις 1500 στρ/λεπτό και λόγω της ηλεκτρικής βαλβίδας αποβλήτων καυσαερίων (wastegate) η πίεση του τούρμπο ρυθμίζεται ανάλογα με τις αντίστοιχες συνθήκες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία υστέρηση στα χαμηλά και ομαλή, σωστή λειτουργία όσο κι αν πατήσουμε ή αφήσουμε το γκάζι. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (ή 7 DSG) που μπορεί να φτάσει τη μέση κατανάλωση στα 4,3 l/100 km, ενώ ταυτόχρονα να φτάσει το Golf στα πρώτα 100 km/h σε 9,7 δευτερόλεπτα και να συνεχίζει με το γκάζι στο πάτωμα μέχρι τα 204 km/h. 

Ως Bluemotion έχει όλα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της έκδοσης, δηλαδή τη μπροστινή μάσκα που δεν αφήνει να περνάει αέρας, πίσω αεροτομή, 16άρες ζάντες αλουμινίου(έκδοση Comfortline) με ειδικά λάστιχα χαμηλής τριβής και χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 1,5 εκατοστό σε σχέση με το κανονικό Golf. Αν και διαθέτει το μπλοκέ διαφορικό XDS+, οι σπορ δυνατότητες του Golf περιορίζονται με το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως και με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, αφού – όπως έχουμε ξαναπεί- σκοτώνουν με τη μία κάθε επιθυμία του οδηγού να γνωρίσει τη φυσική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο.

Η νέα έκδοση του Golf 7 ταιριάζει γάντι στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και είναι σίγουρο πως θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία από τις αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Άλλωστε, γιατί να πάρεις ένα πετρέλαιο όταν υπάρχει ένα τέτοιο, συγκριτικά πιο γρήγορο, βενζινοκίνητο που καταναλώνει ελάχιστα και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας; Η απάντηση δική σας…

χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

3 Σχόλια on "VW Golf 1.0 TSI Bluemotion"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (Strivein.gr) […]

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΒΡΑΜΗΣ
Guest

Καταπληκτικό αυτοκίνητο, το σκέφτομαι λόγω χαμηλού έως ανύπαρκτου τεκμηρίου.

wpDiscuz