VW Golf MK7 GTI

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει άψογες σχέσεις με την Γερμανία (!), γι’αυτό αγοράζει όλα της τα προϊόντα! Ίσως αν είχαμε μεγαλύτερο πληθυσμό τα ελληνικά VW Golf να ήταν πιο πολλά από τα αντίστοιχα των Γερμανών. Πρέπει, λοιπόν, να μιλήσουμε για το νέο Golf GTI, το οποίο όπως φαίνεται με την παρούσα οικονομική ελληνική πραγματικότητα, δεν δείχνει να τα πηγαίνει καλά σε πωλήσεις. Παρ’όλα αυτά, είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που έχει γοητεύσει γενιές νέων ή και πιο μεγάλων, τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες.

Δεν το επέλεγαν εκείνοι που ήθελαν απλά να πηγαίνουν γρήγορα, να βάλουν μια εξάτμιση Group N και σε κάθε φανάρι να θέλουν να κοντράρουν με όποιον βρεθεί στο πλάι τους. Το επέλεγαν αυτοί που ήθελαν να τα έχουν όλα. Κύρος, σοβαρότητα, χώρους, πρακτικότητα, άνεση και όταν χρειαζόταν έδιναν ένα μάθημα στους ανυποψίαστους που νόμιζαν ότι είναι άλλο ένα απλό Golf που δεν «πάει». Εν ολίγοις, αυτός είναι και ο σκοπός της έβδομης γενιάς GTI. Πρόκειται για ένα διακριτικό αυτοκίνητο με διάφορα σπόρ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, που ταξιδεύει άνετα την οικογένεια αλλά κάνει και τον οδηγό περήφανο για την επιλογή του όταν το βλέπει από μακριά ή όταν το οδηγεί.

volkswagen-golf-7-gti-077           volkswagen-golf-7-gti-078

Κατ’αρχάς το νέο GTI 7ης γενιάς βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου, πράγμα που σημαίνει ότι διατηρεί όλα τα νέα και καλά χαρακτηριστικά των απλών εκδόσεων του Golf 7. Τα βασικά πλεονεκτήματα της MQB είναι η μείωση του βάρους αλλά και η καλύτερη διαχείριση των εσωτερικών χώρων χωρίς να μεγαλώνει και να βαραίνει το αυτοκίνητο ταυτόχρονα. Με τη χρήση της νέας πλατφόρμας σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της, η VW δημιουργεί διαφορετικά αυτοκίνητα αλλάζοντας τις επιθυμητές διαστάσεις, τον κατάλληλο συνδυασμό γεωμετρίας ανάρτησης μπρος-πίσω και εξασφαλίζει έτσι υπέρογκα ποσά από διαφορετικές γραμμές παραγωγής για κάθε μοντέλο. Για παράδειγμα οι απλές εκδόσεις από το «7αρι» χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ οι πιο ακριβές, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Ευτυχώς στο GTI έβαλαν την “ακριβή” ανάρτηση!

Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση. Πρώτον, ξερεις ότι είναι Golf από μακριά. Μετά παρατηρείς διάφορες λεπτομέρειες όπως οι μπροστινές γρίλιες, η κόκκινη γραμμή της μάσκας, που μάλλον μπερδεύτηκε το ρομπότ στο εργοστάσιο και την συνέχισε και στα φανάρια.. και σε όλο το αυτοκίνητο γύρω γύρω. Άγνωσται αι βουλαί των ρομπότ! Ναι, σίγουρα το φινιστρίνι στις μπροστινές πόρτες θυμίζει άλλες εποχές, αλλά, ας πούμε, πως είναι της μόδας  πάλι. Οι ζάντες αλουμινίου 17’’ τονίζουν μια επιθετικότητα, όπως και τα πίσω led φανάρια με την μαύρη αεροτομή που αγκαλιάζει σχεδόν τα ¾ του παρμπρίζ. Οι μικρές διπλές εξατμίσεις, ωχριούν σε πλήθος και μέγεθος μπροστά στις υπερβολικά πολλές (4) απολήξεις του νέου Golf R. Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι λίγο-πολύ γνωστά από τις τελευταίες γενιές. Κοφτή βάση τιμονιού, καρώ καθίσματα, κόκκινες ραφές, μαύρες επενδύσεις στην οροφή, μεγάλα συστήματα πολυμέσων και όλα τα ηλεκτρονικά που ρυθμίζουν κινητήρα και αναρτήσεις στα χέρια του οδηγού.

volkswagen-golf-7-gti-101-e1366838665475           volkswagen-golf7-gti-016-960x635

Η ουσία είναι πως θα προσπεράσω, χωρίς δισταγμό, την απλή έκδοση από τις δύο του GTI. Οπότε, ας πάμε κατ’ευθείαν στο GTI Performance. Νέος δίλιτρος τούρμπο κινητήρας TSI, απόδοσης 230 ίππων και ροπής 350 Nm. Η εταιρεία ανακοινώνει ότι η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται με άμεσο ψεκασμό αλλά και με ψεκασμό πολλαπλών σημείων, ανάλογα με τις συνθήκες που χρειάζεται να αντιμετωπίσει, χρησιμοποιώντας το βέλτιστο από τα δύο συστήματα κάθε φορά. Επίσης, εμφανίζεται ένας πρωτοποριακός τρόπος για να ζεσταίνεται πιο γρήγορα ο κινητήρας ώστε να μειώνονται στο ελάχιστο οι τριβές όταν είναι κρύος. Έτσι, το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψύξης, δεν αφήνει να περάσει το νερό στα κυκλώματα του κινητήρα, όταν είναι κρύος και αυτό γίνεται μόνο όταν η θερμοκρασία του ανέβει. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ελαφρωμένο αμάξωμα σημαίνουν καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Τι άλλο να ζητήσεις καλύτερο από ένα σπόρ αυτοκίνητο που θές να χρησιμοποιείς κάθε μέρα; Α, ναι, να στρίβει καλά. Εδώ η VW μας πηγαίνει, όπως πάντα, σε συντηρητικές λύσεις. Οι αναρτήσεις είναι άψογες, το ίδιο και το μπλοκέ διαφορικό (XDS+) που σε κάνει να ξεχνάς τι σημαίνει υποστροφή, καθώς μπορεί να δώσει μέχρι και το 100% της ροπής στον τροχό που χάνει πρόσφυση. Επίσης, το τιμόνι με τη μεταβλητή κρεμαγιέρα των 2,1 στροφών από άκρη σε άκρη, δίνει μεγάλη ακρίβεια στους χειρισμούς σε γρήγορες στροφές αλλά και ευκολία στις μανούβρες της πόλης. Ξέχασαν, μάλλον ότι πρόκειται για Golf GTI- όχι για Passat- και βγάλανε το χειρόφρενο. Γιατί το μόνο που σε πείραζε παλιά, ήταν το αν το αυτοκίνητο θα έφευγε πίσω σε μια ανηφόρα, οπότε έπρεπε να βάλουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο.. Ακόμα και το ESP ξέχασαν να ρυθμίσουν και δεν απενεργοποιείται. Γιατί άλλωστε να το απενεργοποιήσεις σε ένα GTI; Υπερβολή.

golf-gti-diff-vaq           volkswagen-golf-7-gti-001

Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 6,4 δευτερόλεπτα είτε με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είτε με το αστραπιαίο DSG  – αν πιστέψουμε την VW. Η τελική περιορίζεται στα 250 km/h. Είναι προφανώς ένα γρήγορο χάτσμπακ, με αδιαμφισβήτητη ιστορία και με αρκετά προσόντα, που παρά κάποια ελαττώματά του εξακολουθεί να είναι η επιλογή που τα προσφέρει όλα σε ένα πακέτο. Το αν συμφέρει, τα 32950 ευρώ της βασικής έκδοσης είναι στην κρίση του καθενός να τα διαθέσει ή όχι. Σίγουρα όμως, με αυτά τα χρήματα θα έχει μια από τις κορυφαίες προτάσεις στα σπορ μικρομεσαία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

GOLF

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "VW Golf MK7 GTI"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz