WRC – Rally Monte Carlo

Ο Πρίγκηπας του Μονακό, Seb Ogier!

Την 5η συνεχόμενη νίκη του στα πάτρια εδάφη πέτυχε ο Παγκόσμιος πρωταθλητής με έναν εμφατικό τρόπο. Βρέθηκε μπροστά απ’την πρώτη ειδική και έμεινε εκεί για να πάρει τη νίκη μπροστά σε χιλιάδες συμπατριώτες του στα βουνά γύρω απ’την Gap, οι οποίοι όχι μόνο τον αποθέωναν σε κάθε πέρασμά του, αλλά και τον βοηθούσαν αστραπιαία όταν αυτό χρειάζονταν. Η αλήθεια είναι, βέβαια, ότι οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες με τον καιρό να είναι εξαιρετικά απρόβλεπτος και τις επιλογές των ελαστικών να μοιάζουν με σπαζοκεφαλιές! Γεγονός που παραδέχτηκε και ο Ogier, λέγοντας ότι δε μπορούσαν να καταλάβουν αν η ταχύτητά τους, ώστε να μείνουν στο δρόμο ήταν αρκετή για να κάνουν έναν καλό χρόνο ή για να βρεθούν στο τέλος της κατάταξης. Εξαιρετικός ήταν κι ο Tanak που μπορεί να τερμάτισε ένα λεπτό πίσω απ’τον Ogier, αλλά στην πρώτη του μόλις συμμετοχή με το Yaris WRC κατάφερε να κατατροπώσει Latvala και Lappi που τρέχουν από πέρυσι στην ομάδα. Κυρίως τον Latvala, καθώς ο Lappi δεν έχει τόση εμπειρία, κάτι που ξεκινά να προκαλεί ερωτήματα για το ποιός είναι No1 στην Toyota. Μιλώντας για την Ιαπωνική ομάδα, θα έκανε το 2,3,4 για ένα λάθος του Lappi στην Power Stage που τον άφησε πίσω απ’τον Meeke και τον Neuville.

 

Οι ειδικές στα βουνά του Μόντε Κάρλο την πρώτη μέρα ήταν νυχτερινές, ξεκινώντας με την απειλητική Sisteron η οποία είχε πολλά θύματα που τους κατέστρεψε όλο τον αγώνα. Όλοι οι οδηγοί έκαναν ένα τουλάχιστον λάθος, αλλά για κάποιους είχε μεγαλύτερες συνέπειες, όπως ο Neuville που έμεινε 4 λεπτά κολλημένος στο χιόνι ή ο Meeke που έκανε… ice skating και στην προσπάθεια να συνεχίσει, έκανε όπισθεν και κόλλησε σ’ένα χαντάκι. Το επόμενο πρωί ο Ogier είχε αρκετό προβάδισμα έναντι του Mikkelsen, όμως ο Νορβηγός έκοψε τον ιμάντα του δυναμό και εγκατέλειψε. Η μάχη για την δεύτερη θέση είχε νικητή τον Sordo αρχικά, όμως με μια κακή επιλογή στα λάστιχα ο σταθερός Tanak σκαρφάλωσε στην 2η απ’την 5η θέση. Κι ο Ogier είχε τη στιγμή του, που έμελλε να είναι η πιο καθοριστική για τον αγώνα. Σε μια αριστερή φουρκέτα, γλίστρησε και το Fiesta WRC, έμεινε να κοιτάει κάθετα το δρόμο. Αντί να βάλει όπισθεν και να συνεχίσει, προτίμησε να βάλει πρώτη και να χωθεί με τα μούτρα σ’ενα αρκετά βαθύ χαντάκι. Κόλλησε και σε κλάσματα δευτερολέπτου έτρεξαν οι τρελοί Μονεγάσκοι, τον έσπρωξαν και τον έβγαλαν απ’τη δύσκολη θέση. Έριξε έτσι στο χαντάκι και όλη τη διαφορά που είχε χτίσει όλη την ημέρα και πλέον ο Tanak θα μπορούσε απ’το Σάββατο να τον πιέσει. Σ’αυτό το κρίσιμο σημείο, όμως, ο πρωταθλητής δεν έχασε την ψυχραιμία του κι ας ήταν άρρωστος, μπόρεσε να κρατήσει το προβάδισμά του και τις δύο τελευταίες μέρες να το αυξήσει κιόλας.

Σε πολύ δύσκολες συνθήκες ξεκίνησαν οι ειδικές του Σαββάτου, με τους οδηγούς να έρχονται αντιμέτωπο με φρέσκο χιόνι και σλικ λάστιχα, πάγο, λιωμένο χιόνι και στεγνή άσφαλτο όλα σε μια ειδική. Ο Ogier ξεκίνησε με το δεξί παίρνοντας πάνω από ένα λεπτό προβάδισμα, αλλά οι διαφορές ειδική με την ειδική είχαν τρομερά σκαμπανεβάσματα της τάξης του μισού λεπτού ή και παραπάνω. Σ’αυτό το χάος, ο Sordo έδειχνε να εδραιώνεται στη 2η θέση μέχρι που στο χιόνι με τα λάθος λάστιχα έχασε το φρενάρισμα και έπεσε πάνω σ’ένα δέντρο βγαίνοντας εκτός. Έτσι ο Tanak έμεινε να κυνηγά τον Ogier, αλλά ο Γάλλος αντιστάθηκε σθεναρά, κρατώντας μέχρι το τέλος της μέρας τη διαφορά πάνω απ’το μισό λεπτό, ώστε να πάει την Κυριακή πιο άνετος για τη νίκη. Στις πίσω θέσεις, ο Latvala είχε την 3η αρκετά πίσω απ’τον Tanak και πολύ μπροστά απ’το έτερο Toyota του Lappi στην 4η. Για αυτή τη θέση θα γινόταν σφαγή μέχρι τέλους ανάμεσα στους Meeke και Neuville που με τις εγκαταλείψεις και τη σταθερότητά τους παρά το αρχικό λάθος, είχαν φτάσει μέχρι τις θέσεις 5 κι 6.

  

Η τελευταία μέρα φιλοξένησε την περίφημη Col de Turini σε δύο περάσματα κι ο Ogier φρόντισε να κλείσει για τα καλά την πόρτα στα μούτρα του Tanak που έκοψε ρυθμό για να πάρει μια εξαιρετική δεύτερη θέση στην πρώτη του κιόλας επαφή με το Yaris WRC. Έτσι, οι 3 πρώτες θέσεις ήταν κλεισμένες για το βάθρο στο Πριγκιπάτο, ενώ για τις υπόλοιπες, όλα κρίθηκαν στην τελευταία ειδική. Ο Lappi έκανε το λάθος σε μια γλιστερή δεξιά και βγήκε εκτός. Μη μπορώντας να βάλει την όπισθεν, έχασε τόσο χρόνο που έπεσε στην 7η θέση, πίσω κι απ’τον Evans ο οποίος μόλις για 1 δευτερόλεπτο έχασε την 5η απ’τον Neuville. Ο πραγματικός νικητής της Κυριακής ήταν ο Meeke που με μια απίστευτα ώριμη προσέγγιση, κατάφερε να μείνει ψύχραιμος και όταν μπόρεσε να πιέσει το έκανε, κερδίζοντας 5 πόντους της Power Stage και την 4η θέση ταυτόχρονα σε έναν αγώνα που έδειχνε χαμένος για τον Βρετανό. Η φετινή του προσέγγιση είναι εντελώς διαφορετική κι ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε άλλον έναν οδηγό που θα παλεύει για τον τίτλο. Η υπεράσπιση του τίτλου για τον Ogier και την M-Sport πλέον Ford Rally Team, ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο. Σε ένα ράλλυ που παραδοσιακά ο Γάλλος τα πηγαίνει πολύ καλά, μολονότι, όπως παραδέχτηκε κι ο ίδιος, φέτος ήταν απ’τα πιο δύσκολα Μόντε… Επόμενος σταθμός η παγωμένη και χιονισμένη Σουηδία!

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Posted in WRC

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

avatar

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

  Subscribe  
Notify of