WRC Rally Portugal 2016

Το Ράλλυ Πορτογαλίας είναι άλλος ένας αγώνας διαφήμιση για το άθλημα. Σε ειδικές που κοσμούσαν το καλεντάρι του WRC άλλων εποχών, τρέχουν τώρα οι σύγχρονοι πρωταγωνιστές με τα σημερινά τους “όπλα”. Από πέρυσι που επέστρεψε στο Βορρά, οι ειδικές κατακλύζονται από κόσμο και η ατμόσφαιρα είναι απολαυστική ακόμα και για τα πληρώματα. Βέβαια, μπορεί φέτος, η εκκίνηση να έγινε από ένα κάστρο που είχαν μαζευτεί με το ζόρι 500 άτομα, όμως ο κόσμος στις ειδικές διαδρομές ήταν αρκετός, ειδικά αν δείτε φωτογραφίες απ’το γνωστό άλμα στο Fafe. Η Citroen επέστρεψε μετά από 2 αγώνες απουσίας κι έκανε ένα δυνατό come back! Στο τιμόνι της DS3 – που δε θα βλέπουμε για πολύ ακόμα, καθώς η Citroen ετοιμάζει το C3 για την επόμενη χρονιά – κάθισαν ο Kris Meek και ο Stephan Lefebre με στόχο να αποκομίσουν όση περισσότερη εμπειρία για του χρόνου. Η απουσία της Citroen Racing έχει κι ένα πλεονέκτημα. Δεν έχουν πολλούς βαθμούς, οπότε πρέπει να εκκινήσουν από πολύ χαμηλά τις 2 πρώτες μέρες. Τι καλύτερο σε έναν χωμάτινο αγώνα, όπου χρειάζεσαι καθαρό δρόμο την ώρα που οι αντίπαλοι δυσκολεύονται στο… σκούπισμα; Αυτό πρέπει να σκέφτηκε κι ο Meek. 

AUTOMOBILE: WRC PORTUGAL - WRC -19/05/2016

Η πρώτη ειδική μέσα στην πόλη πήγε στα χέρια του Sebastien Ogier, αλλά ήταν πολύ μικρή και η διαφορά αμελητέα. Οπότε ο Meek έδωσε το παρών αμέσως απ΄την επόμενη ειδική. Πήρε την πρωτοπορία απ’το Γάλλο και δεν την άφησε ποτέ. Έχτισε διαφορά 31,9 δευτερολέπτων την Παρασκευή κερδίζοντας 5 ειδικές και δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στον Ogier που πίεζε, αλλά χωρίς αντίκρισμα. Οι πρώτοι αντιμετώπιζαν απίστευτα σκληρές συνθήκες με τα κλαταρίσματα να είναι συχνό φαινόμενο. Ένα τέτοιο έκοψε τα φτερά του Dani Sordo που παρ’ότι πέρασε τον Ogier, το κλατάρισμα του ελαστικού τον έριξε ξανά τρίτο στην κατάταξη, μπροστά από τον προσεκτικό Mikkelsen. Πιο πίσω, 5ος ήταν ο Neuville που σιγά σιγά έβρισκε το ρυθμό του προς το τέλος της μέρας, παίρνοντας 2 ειδικές. Έκτος ο Lefebre και τα δύο Fiesta της Μ-Sport βρίσκονταν στις θέσεις 7, 8 αντίστοιχα για Ostberg και Camilli, ενώ ο Latvala “έμεινε από χέρια” χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι. Το πιο επικίνδυνο σκηνικό εκτυλίχθηκε στην 5η ειδική, όπου μετά από μια έξοδο με λίγα km/h σε μια πλαγιά γεμάτη φυτά, το i20 WRC του Hayden Paddon έπιασε φωτιά και καταστράφηκε ολοσχερώς. Λίγο έλειψε να γίνει το ίδιο και με το Fiesta WRC του Ott Tanak που βγήκε στο ίδιο ακριβώς σημείο, αλλά το πρόλαβαν οι ντόπιοι με μάνικες! Ευτυχώς κανείς δεν έπαθε κάτι, μόνο χαραμίστηκε ένα αυτοκίνητο WRC μισού εκατομμυρίου… 

 

 

Η δεύτερη μέρα ήταν καθαρά αμυντική για τον Meek που προσπάθησε να κρατήσει τη διαφορά του, παίρνοντας δύο ρεζέρβες σε περίπτωση κλαταρίσματος. Όμως, δεν του χρειάστηκαν και το μόνο που έκανε ήταν να προσθέσει βάρος στο DS3 WRC, κάνοντας τη συμπεριφορά του πιο δύσκολη, ειδικά στα κλειστά κομμάτια. Ο Ogier δεν κοίταζε με τίποτα να φτάσει τον Meek, αλλά να προστατευθεί από την επίθεση του ομόσταυλού Mikkelsen. Εκεί ήταν στην ουσία η πραγματική μάχη, καθώς βρίσκονταν σε παρόμοια θέση εκκίνησης τα δύο Polo R WRC. Παρά την επανάληψη των ειδικών το απόγευμα – ήταν δηλαδή καθαρές – τα Polo δε μπόρεσαν να μειώσουν επικίνδυνα τη διαφορά απ΄το DS3 του Meek. Στην 4η θέση παρέμεινε ο Sordo, έχοντας προβλήματα με τη σταθερότητα του πίσω μέρους του i20. Η 5η θέση πήγε δικαιωματικά στον Camilli, αφού ο Neuville και η Hyundai είχαν μια ντροπιαστική στιγμή που θα ήθελαν να ξεχάσουν. Έμειναν από… βενζίνη! Έκτος έφτασε ο Latvala παρά τα προβλήματα, ενώ το άλλο Fiesta του Ostberg με πρόβλημα στη μετάδοση ήταν στην 7η θέση. Εγκατάλειψη για Lefebre και Abbring, μετά από “αγκαλιές” με πέτρες.

AUTOMOBILE: WRC PORTUGAL - WRC -19/05/2016  27100819351_f1b4365838_o

Μόνο ένα λάθος θα εμπόδιζε τον Βρετανό να πάρει τη δεύτερη νίκη της καριέρας του και πλέον είναι δύσκολο να συμβεί, αφού έχει ωριμάσει αρκετά. Οι τελευταίες ειδικές προσέλκυσαν χιλιάδες θεατές και τους προσέφεραν πλούσιο θέαμα. Η μόνη μάχη που έμελλε να κριθεί ήταν αυτή της δεύτερης θέσης και τελικά ο Mikkelsen τα κατάφερε. Έκλεψε τη 2η θέση απ’τον πρωταθλητή, καθώς ο Ogier είχε δύο κλαταρίσματα. Την Power Stage οπότε, ο Γάλλος, επειδή δεν είχε άλλη ρεζέρβα, αναγκάστηκε να την τρέξει με ξαναφουσκωμένο λάστιχο και μπορεί να την κέρδισε, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό να πάρει πίσω τη δεύτερη θέση απ’τον Mikkelsen. Τέταρτος τελικά τερμάτισε ο Sordo και παραλίγο να αλλάξουν θέσεις Camilli (4ος) και Latvala (5ος) ύστερα από τετ-α-κε του Γάλλου. Ostberg και Prokop ήταν τα δύο τελευταία αυτοκίνητα WRC και στις θέσεις 9, 10 ήταν οι δύο πρώτοι του WRC 2, Tidemand και Fuchs με τη Skoda να παίρνει την πρώτη φετινή της νίκη στην κατηγορία. 

27100809861_67de74bcc7_o

Το τέλος του αγώνα βρήκε σύσσωμη τη γερμανική ομάδα της VW να παραπονιέται για τους κανονισμούς. Πρώτος και καλύτερος ο Ogier που θέλει πάση θυσία να αλλάξει ο κανονισμός να ανοίγουν οι πρωτοπόροι το δρόμο στις δύο πρώτες μέρες κάθε ράλλυ. “Είναι σαν να τιμωρούν την επιτυχία” δήλωσε, καθώς εκείνος με τους περισσότερους βαθμούς έχει την πιο δύσκολη δουλειά να καθαρίζει το δρόμο στα χωμάτινα ράλλυ. Βέβαια, για να λέμε σωστά τα πράγματα, δεν παραπονέθηκε όταν λόγω της σειράς εκκίνησης στα ασφάλτινα ράλλυ είχε τις καλύτερες συνθήκες, ενώ πιο πίσω, πέρασμα με το πέρασμα, η λάσπη έμπαινε στην αγωνιστική γραμμή. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Jost Capito που θεωρεί ότι χάνει αξία το πρωτάθλημα όταν οι μάχες δεν είναι στα ίσια. Θέλουν με λίγα λόγια, όσοι δε συμμετέχουν σε κάθε ράλλυ να εκκινούν πρώτοι, ώστε να μην έρχεται κάποιος από το “πουθενά” και να κερδίζει. Απ’την άλλη η Citroen, δε βλέπει το λόγο όλης αυτής της φασαρίας, αφού ο Ogier παίρνει τους maximum πόντους για το πρωτάθλημα και ο Meek δεν αποτελεί αντίπαλό του. Το ότι πήρε τη νίκη δε σημαίνει ότι τον κέρδισε επί ίσοις όροις. Η κουβέντα αυτή έχει ανάψει από καιρό και μάλιστα υπήρξε και θερμό επεισόδιο με Ogier και Paddon όταν ο Νεο Ζηλανδός κέρδισε στην Αργεντινή, εκμεταλλευόμενος τη χαμηλή σειρά εκκίνησης. Θα έχει και συνέχεια, όπως φαίνεται με την FIA να μην παίρνει επίσημα θέση, περιμένοντας να τελειώσει το φετινό πρωτάθλημα και στη συνέχεια να αξιολογήσει την κατάσταση. Για εμάς, όντως δε μας αρέσει η άνιση μάχη, αλλά τουλάχιστον βλέπουμε και κάποια αλλαγή στους νικητές κι όχι τη συνεχόμενη κυριαρχία της Citroen ή της Volkswagen.

8784_Points-Portugal-2016_001_896x504  8785_Overall-Portugal-2016_001_896x504

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Ανέβηκε σε WRC
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]