Nissan Micra
Το επαναστατικό νέο Micra
Η 5η γενιά του Ιαπωνικού μικρού αποκαλύφθηκε στη Διεθνή Έκθεση στο Παρίσι και έκλεψε τις εντυπώσεις με την τρομερά επιθετική και συγχρόνως ριζοσπαστική σχεδίαση – αν σκεφτούμε και το πρόσφατο παρελθόν του μοντέλου. Το Micra μεγάλωσε σε μήκος και πλάτος δίνοντας και μεγαλύτερους χώρους στους επιβάτες του, ενώ χαμήλωσε σε ύψος. Με ένα ολοκαίνουριο σασί, turbo κινητήρες στο βωμό του downsizing και αρκετά καλό διαθέσιμο εξοπλισμό σε άνεση κι ασφάλεια, το Nissan Micra έρχεται να ανταγωνιστεί στα ίσια κορυφαίες προτάσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς στο Segment B. Αρχικά η Nissan με το Juke είχε αρχίσει να δημιουργεί αυτοκίνητα, όχι τόσο συνηθισμένα σε ό,τι αφορά την εμφάνιση και αν κρίνουμε εκ του αποτελέσματος – δηλαδή τις πωλήσεις – έχει δικαιωθεί πλήρως. Η συνέχεια ήρθε με το δυναμικό comeback στα μικρομεσαία με το Pulsar και τώρα με την ίδια προσέγγιση στο design δημιούργησαν το Micra. Η προσέγγιση αυτή αφορά παρόμοιες σχεδιαστικές γραμμές σαν να κάνουν γλυπτική πάνω στο σώμα του αυτοκινήτου, έχοντας απότομες τομές ή φουσκώματα, μπροστινή μάσκα σε V σχήμα, πίσω φανάρια που θυμίζουν boomerang και φυσικά τη νέα τάση της μόδας στα αυτοκίνητα, την οροφή που “επιπλέει”! Το floating roof το υιοθετούν αρκετοί κατασκευαστές και δίνει μια άλλη οπτική στο σχήμα του αυτοκινήτου, καθώς η πίσω κολώνα ή μάλλον η ανυπαρξία αυτής δίνουν μια πιο κουπέ και επιθετική διάθεση. Στη συγκεκριμένη διάθεση έρχεται να προστεθεί και το χερούλι στις πίσω πόρτες που είναι κρυμμένο δίπλα απ’το παράθυρο για να μη θυμίζει 5-πορτο αμάξωμα, ενώ στην πραγματικότητα είναι.
Στο εσωτερικό, με τους μεγαλύτερους χώρους έχει δοθεί έμφαση στην άνεση των επιβατών, αλλά κυρίως του οδηγού με τα χειριστήρια να έχουν ακόμα περισσότερη ευελιξία στις ρυθμίσεις τους, κάνοντας την οδήγηση παιχνιδάκι. Από θέμα εξοπλισμού μπορείς να βρεις όλων των ειδών τις ευκολίες και συστήματα ασφαλείας για τους πεζούς, βοήθεια στα τυφλά σημεία, αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης σημάτων Κ.Ο.Κ., βοήθεια να μην τυφλώνεις με τη μεγάλη σκάλα και γενικά όλα τα gadget που προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε ο οδηγός να κάνει όσο το δυνατόν λιγότερα πράγματα και τελικά να φτάσουμε στην αυτόνομη οδήγηση… Βέβαια, ποιός θα πάει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο που τον πηγαίνει μόνο του, αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα που απαιτεί σοβαρή ανάλυση. Τουλάχιστον η οθόνη πολυμέσων στο Micra έχει λειτουργίες για το GPS, το τηλέφωνο και όλες τις εφαρμογές, ενώ το σύστημα της BOSE με ηχεία στο προσκέφαλο του οδηγού, έχει βάλει στόχο να δώσει μια άψογη ακουστική εμπειρία ή … να σε τρελαίνει κάθε φορά που ανεβάζεις την ένταση!
Αλλαγές έχουν γίνει επίσης στους κινητήρες και στην οδική συμπεριφορά του νέου Micra. Σαν βάση υπάρχει η επιλογή ενός τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου 900 κ.εκ απόδοσης 90 ίππων με καύσιμο την βενζίνη και στη συνέχεια θα συμπληρωθεί με το ατμοσφαιρικό 1.000-άρι με 73 ίππους. Το πετρελαιοκίνητο είναι 1,5 λίτρων βγάζοντας την ίδια ισχύ 90 ίππων με το μικρό “αδελφάκι” 0,9 λίτρων βενζίνης. Προκύπτει αμέσως η απορία μας, γιατί να επιλέξεις το πετρέλαιο; Τώρα, περνώντας στην οδική συμπεριφορά η Nissan φρόντισε να δώσει την επιλογή για Active Ride Control, αλλάζοντας τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, όπως επίσης και να βάλει συστήματα από το X-Trail ή το Qashqai για τη μείωση της υποστροφής – προφανώς με ένα τύπου μπλοκέ διαφορικό για τις συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (Active Trace Control). Με τη νέα οροφή η αεροδυναμική είναι σαφώς βελτιωμένη (0,29 Cd) και το όλο πλαίσιο έχει ενισχυθεί για να απομονώνει τους εξωτερικούς ήχους στο δρόμο.
Το Nissan Micra αρχίζει να κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Renault στη Γαλλία, καθώς είναι γνωστή η σύμπραξη των δύο εταιρειών και οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα αρχίσουν από την Άνοιξη του 2017. Είναι μια πολύ ελκυστική πρόταση για χιλιάδες αγοραστές που θέλουν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης με το οποίο θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες τους σε χώρο, ταξίδια και προσωπική ικανοποίηση από την εμφάνιση μέσα κι έξω. Ίσως μια μεγαλύτερη γκάμα σε κινητήρες να το έκανε ακόμα πιο ανταγωνιστικό, αλλά μέχρι να οδηγήσουμε το 0,9 turbo κρατάμε τις επιφυλάξεις μας. Τα “μικρά” θα πρέπει να προσέξουν το “Micra” γιατί είναι σοβαρός αντίπαλος.
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]