Ράλλυ Αργεντινής 2015
Kris (Mc)Meeke…
Ο τέταρτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ ήρθε για να σπάσει τη μονοτονία των τριών πρώτων. Ο παραδοσιακά κακός αγώνας του πρωταθλητή Οζιέ, έγινε πραγματικότητα για άλλη μια φορά. Αυτή τη φορά, βέβαια, δεν έφταιγε εκείνος, αλλά το Polo R WRC. Σπάνιο κι όμως αληθινό με 2 στις 2 βλάβες για τα εργοστασιακά VW, αφού και τα δύο είχαν μηχανικά προβλήματα από την πρώτη κιόλας μέρα. Καλά νέα, όμως, για τους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά και για όλους εμάς που αναζητούμε μια αλλαγή στη ρουτίνα της “Volkswageno-κυριαρχίας”. Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Αρχικά στην πρώτη (υπερ)ειδική, που ήταν σε ζευγάρια αυτοκινήτων, πρώτος σταμάτησε τα χρονόμετρα ο Οζιέ, ενώ Μικ και Μίκελσεν ακολουθούν. Όλοι οι δέκα πρώτοι σε πολύ κοντινές αποστάσεις, εξ’αιτίας της μικρής ειδικής των 2,7 km.
Η πρώτη ειδική της Παρασκευής, έφερε τα πάνω κάτω. Δεν υπήρξε αυτοκίνητο που να μην αντιμετώπισε πρόβλημα, είτε μηχανικό, είτε εξόδου. Πρώτα το αυτοκίνητο με το Νο 1 ‘ρέταρε’ σχεδόν σε όλη την τεράστια ειδική (Agua de Oro- 50km) μέχρι να παραδώσει πνεύμα 5 km πριν το τέλος της. Οι συνομήλικοι και φίλοι, Νέβιλ – Μίκελσεν είχαν λάστιχο με αποτέλεσμα να χάσουν αρκετό χρόνο – κυρίως ο Βέλγος, που έχανε 4 λεπτά και κομμάτια από το Hyundai του! Άλλος ένας με μηχανικό πρόβλημα στην ίδια ειδική ήταν ο Όστμπεργκ της Citroen, ο οποίος παραπονιόταν για τις 4 βλάβες του DS3 στους 4 πρώτους αγώνες. Προβλήματα άλλων είχε ο Έβανς της M-Sport, καθώς έφτασε τον Νέβιλ στην ειδική, ‘έτρωγε τη σκόνη του’ και οδηγούσε… στα τυφλά.
Ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο χτυπούσε με μανία το τιμόνι του i20 στο τέλος της ειδικής, ως αποτέλεσμα της υπερπροσπάθειάς του να οδηγήσει χωρίς υδραυλικό τιμόνι και να κάνει τον 2ο καλύτερο χρόνο. Μέσα σ’αυτό τον χαμό, ξεπετάχτηκε πρώτος ο Κρις Μικ, που με ένα καθαρό πέρασμα χωρίς προβλήματα, ανέβηκε 1ος στη γενική, μισό λεπτό μπροστά απ’τον Σόρντο. Απροβλημάτιστο αλλά όχι γρήγορο πέρασμα έκανε ο Γιάρι-Ματι Λάτβαλα, αφού οδηγούσε αρκετά προσεκτικα σε όλη τη διαδρομή. Το ίδιο προσεκτικά,λόγω σκόνης, οδηγούσε και ο Τάνακ, ενώ ο Πάντον περίμενε απεγνωσμένα το service park γιατί όλες οι βάσεις της μηχανής κόπηκαν γεγονός που οδήγησε σε περισσότερα προβλήματα.Το μόνο δράμα της τρίτης ειδικής ήταν το κλαταρισμένο ελαστικό του πρωτοπόρου Μίκ, που τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό και να υποδιπλασιάσει το προβάδισμά του. Επίσης, ο κατάκοπος Σόρντο, έμεινε αρκετά πίσω, ανήμπορος να κάνει κάτι καλύτερο.
Στο ενδιάμεσο service park λύθηκαν τα προβλήματα για Όστμπεργκ και Σόρντο, όχι όμως και για τον Μίκελσεν που έμεινε από μηχανικό πρόβλημα πριν μπεί στην 4η ειδική (3ο θύμα για την VW). Στην 4η ειδική- επανάληψη της 2ης – ο Τάνακ είχε έξοδο για άλλον έναν αγώνα. Μέχρι στιγμής η δεύτερη ευκαιρία-θητεία στη Ford δεν πάει και τόσο καλά. Η 5η ειδική σηματοδότησε το τέλος στις ελπίδες του Λάτβαλα για την πρώτη νίκη το 2015. Την ώρα που ο ομόσταυλός του ήταν εκτός και έπαιρνε 7 λεπτά ποινή για κάθε ειδική που έλειπε, το έτερο Polo πρόδωσε τον Φινλανδό με βλάβη στο σύστημα μετάδοσης. Εν τω μεταξύ ο Μικ συνέχιζε να κάνει ταχύτερους χρόνους στις μεγάλες ειδικές διαδρομές και να παραμένει σταθερά πρώτος. Στην τελευταία υπερ-ειδική ο Σόρντο ήταν πιο γρήγορος και ο Όστμπεργκ ακολούθησε κατά πόδας. Ύστερα από 6 ειδικές διαδρομές ο δρόμος προς την πρώτη νίκη του Ιρλανδού είναι ανοιχτός. Δύσκολος, δύσβατος αλλά ανοιχτός. Με 1 λεπτό διαφορά απ’τον δεύτερο για τις υπόλοιπες 6 ειδικές, μόνος αντίπαλος είναι ο εαυτός του.
Οι ειδικές διαδρομές της Παρασκευής δεν ήταν ούτε πολλές σε πλήθος (4), ούτε σε μέγεθος. Ο,τι πρέπει για τον Μικ να ελέγξει την πρώτη θέση στον αγώνα. Ο Ιρλανδός είχε την πολυτέλεια να χάνει χρόνο σε σχέση με τον ομόσταυλό του Όστμπεργκ, αφού τους χώριζε ένα ολόκληρο λεπτό. Με προσεκτική οδήγηση και με την αποφυγή λαθών, παρέμεινε μπροστά από όλους και η νίκη την Κυριακή είναι μόλις δύο ειδικές μακριά. Μια αλλαγή στην Γενική κατάταξη ήταν ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο, του οποίου τα προβλήματα συνεχίστηκαν, καθώς ο κινητήρας του γέμισε νερό και δε μπόρεσε να ολοκληρώσει τη 10η ειδική. Επίσης, ο Νέβιλ πέρασε μπροστά απο το ιδιωτικό Fiesta του Μάρτιν Πρόκοπ. Η ένατη ειδική ακυρώθηκε, ύστερα από ατύχημα που είχε ο Πάντον με i20 και ήταν αναγκαία η χρήση ασθενοφόρων για κάποιους φιλάθλους στο σημείο της εξόδου.
Η πρώτη νίκη για τον Κρις Μικ είναι γεγονός. Η πρώτη για Βρετανό οδηγό μετά από 13 ολόκληρα χρόνια, όταν ο Κόλιν ΜακΡέι κέρδιζε το ανελέητα σκληρό Ράλλυ Σαφάρι στην Κένυα (παλιοί καλοί αγώνες). Αφού κράτησε τον Όστμπεργκ δεύτερο- που αντιμετώπισε, βέβαια, τεχνικά προβλήματα και μια γρίπη- στο τέλος της Power Stage, συγκινημένος ο Μικ, αφιέρωσε τη νίκη του αυτή στον άνθρωπο που δεν είναι εκεί να τη μοιραστεί μαζί του, τον μέντορά του, Κόλιν. Εκείνος τον στήριξε την αρχή της καριέρας του ακόμη και οικονομικά. Οι δύο τελευταίες μέρες του Ράλλυ Αργεντινής ήταν ένας αλάνθαστος αγώνας του Μικ με τον κακό εαυτό του. Άρπαξε την πρώτη θέση και δεν την άφησε ούτε στιγμή (όχι όπως στη Γερμανία το 2014). Πήρε μια πανάξια νίκη και μια δυνατή ένεση αυτοπεποίθησης για το υπόλοιπο πρωτάθλημα.
Όσο αφορά τους υπόλοιπους οδηγούς, ο τρίτος Λάτβαλα εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, ενώ οι Μίκελσεν και Νέβιλ χτύπησαν ακριβώς την ίδια πέτρα στην τελευταία ειδική και εγκατέλειψαν επίσης. Οι πολλές εγκαταλείψεις είχαν ως αποτέλεσμα το πρώτο βάθρο για τον Έβανς και μόνο έξι αυτοκίνητα WRC να τερματίσουν στην πρώτη δεκάδα. Οι Οζιέ, Σόρντο και Όστμπεργκ μοιράστηκαν αντίστοιχα τους μπόνους βαθμούς της Power Stage. Η Citroen επέστρεψε στις νίκες ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια, όταν ο Σόρντο είχε πάρει την παρθενική του νίκη στη Γερμανία (2013) με Citroen DS3. Ας ελπίσουμε να επαναληφθεί και να είναι μια σκληρή αντίπαλος και στη συνέχεια, στα ίσια για την Volkswagen, ώστε να γίνει πιο συναρπαστική η σεζόν του 2015. Έπεται συνέχεια στο επόμενο Ράλλυ Πορτογαλίας 21 έως 24 Μαϊου.
Βαθμολογία Οδηγών 2015 Βαθμολογία Κατασκευαστών 2015