Νέο Honda ZR-V – Επίσημη παρουσίαση στην Ελλάδα

Ανάμεσα στα δύο SUV της Honda, το HR-V που ήδη κυκλοφορεί και το νέο CR-V, βρίσκεται η νέα πρόταση της ιαπωνικής εταιρείας στην μεσαία κατηγορία των SUV, το νέο Honda ZR-V. Μπορεί να είναι στην ίδια κατηγορία με το CR-V, όμως είναι μικρότερο και έρχεται να μπει “σφήνα” ανάμεσα στα δύο ήδη γνωστά, εδώ και πολλά χρόνια SUV της Honda, προσφέροντας έτσι, ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία στη γκάμα της. Το ZR-V μοιράζεται πράγματα και με το Civic και με το μεγαλύτερο CR-V. Πως γίνεται αυτό; Το μπροστινό μέρος όπου εδράζεται ο κινητήρας είναι παρμένο από το Civic – εκτός από τον “καθρέφτη” που είναι καινούριο μέρος – και από τη μέση και πίσω είναι από το CR-V. Αυτό δίνει δύο βασικά, αλλά εκ διαμέτρου αντίθετα, πλεονεκτήματα στο ZR-V. Αρχικά, με το μπροστινό μέρος από το Civic δίνει στον οδηγό του μια sedan κι όχι τόσο μια SUV αίσθηση οδήγησης. Κάθεται πιο χαμηλά και δεν βλέπει τόσο αφ’υψηλού το δρόμο όσο στο μεγαλύτερο CR-V. Από την άλλη η αρχιτεκτονική του πατώματος σε συνδυασμό με το πίσω μέρος που δανείζεται από το CR-V, κάνουν το ZR-V να έχει αρκετή απόσταση από το έδαφος και ένα ισχυρό SUV παρουσιαστικό. 

Το υβριδικό σύνολο είναι ήδη γνωστό από το Civic αποδίδοντας 184 ίππους και 315 Nm ροπής μέσω του πρωτοποριακού e-CVT κιβωτίου μιας σχέσης. Ταυτόχρονα, παρά το ότι είναι SUV έχει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση με τη βοήθεια αεραγωγών στον μπροστινό προφυλακτήρα, βελτιωμένου πατώματος και της αεροτομής που δημιουργούν λιγότερους στροβιλισμούς και καλύτερη αεροδυναμική. Κάτι που αξίζει να αναφέρουμε, είναι ότι τα χειριστήρια στο τιμόνι που παλιότερα άλλαζαν ταχύτητες και πλέον αλλάζουν το regen της μπαταρίας είναι μεταλλικά και παρμένα από το NSX, το supercar της Honda, ναι! Προσεκτικά πίσω τους, τοποθετήθηκαν καλύτερα και οι μοχλοί για τα φλας/υαλοκαθαριστήρες, ενώ η ορατότητα προς τα εμπρός έχει βελτιωθεί με την οριζόντια διάταξη του ταμπλό. Το ZR-V διατίθεται σε 4 εκδόσεις στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας από την Elegance και 44.700 ευρώ. Οι επόμενες Style και Sport ανεβαίνουν κοντά στα 50 με 48.500 και 51.800 αντίστοιχα, ενώ η Advance κοστίζει 55.800 με υπερπλήρη εξοπλισμό και Bose Premium Audio για απολαυστικό ήχο.

Η Honda προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση στα αυτοκίνητά της και η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει 5 χρόνια οδική βοήθεια στο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Honda Assist, μαζί με 5 χρόνια δωρεάν service σε εργασία και ανταλλακτικά και ένα εξαιρετικό επιτόκιο 2,9% στην χρηματοδότηση (40% προκαταβολή, μέχρι 60 δόσεις). Υπάρχει και η λύση για μακροχρόνια μίσθωση μέσω της Σαρακάκης leasing, η οποία έχει νέες προσφορές (δείτε εδώ) στα μοντέλα που μόλις ήρθαν στην Ελλάδα και είναι ετοιμοπαράδοτα.

Εξωτερικά, στο εμπρός μέρος, κυρίαρχο στοιχείο είναι μία εντυπωσιακή, γυαλιστερή μαύρη μάσκα που αποτελείται από ισχυρές κάθετες μπάρες στις εκδόσεις Elegance και Advance, ενώ στα μοντέλα Sport διαφοροποιείται με μοναδικό φινίρισμα σε σχήμα πλέγματος. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα τονίζονται από τον σμιλεμένο μπροστινό προφυλακτήρα διαμορφώνοντας μια ανάγλυφη εμφάνιση με χαρακτηριστικές γραμμές που εκτείνονται από το καπό και κάτω από τα φωτιστικά σώματα προκειμένου να πλαισιώσουν τη μάσκα, προσθέτοντας ένταση και βάθος. Κάτω από τα φώτα, ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει ένα διακριτό κάθετο άνοιγμα, μπροστά από τον εμπρός τροχό, το οποίο αποτελεί μέρος της αεροκουρτίνας που μειώνει τη συνολική αντίσταση του οχήματος. Οι εκδόσεις Sport αποκτούν έναν επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, με ακόμα πιο γυαλιστερή μαύρη διακόσμηση γύρω από την περιοχή της αεροκουρτίνας, τονίζοντας το άνοιγμα και τους σπορ τόνους του ZR-V. Στην εικόνα αυτοπεποίθησης που αποπνέει η εξωτερική σχεδίαση του ZR-V σημαντική είναι η συμβολή της προστασίας του κάτω μέρους του αμαξώματος που αγκαλιάζει τα χαμηλότερα μέρη του αυτοκινήτου, κάτω από τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ, καθώς και στα τόξα των θόλων των τροχών. Οι εκδόσεις Elegance υιοθετούν ανάγλυφη υφή σε αυτά τα εξαρτήματα, ενώ οι εκδόσεις Sport και Advance έχουν γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα. Τα διπλά τόξα των θόλων των τροχών υποδηλώνουν ότι το όχημα πατάει γερά στο δρόμο, προσδίδοντας στο ZR-V ένα στιβαρό, δυναμικό στήσιμο. Αυτό συνεχίζεται και στις πλευρικές επιφάνειες, με τους περιορισμένους αρμούς και την έντονη ακμή μεταξύ των τροχών να τονίζουν το πλάτος των θόλων. Οι πλευρικές επιφάνειες είναι απαλλαγμένες από περιττές λεπτομέρειες και πτυχές, διαμορφώνοντας μία εκλεπτυσμένη, αριστοκρατική εμφάνιση, η οποία χαρακτηρίζεται από την αυστηρά καθορισμένη μεσαία γραμμή που εκτείνεται σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου.
Εξασφαλίζοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της μάζας του οχήματος βρίσκεται κάτω από αυτήν, μαζί με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες από πάνω, το ZR-V αποπνέει σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Αυτή η διακριτική αισθητική συνεχίζεται στο πίσω μέρος του ZR-V, με μια λεπτή γραμμή να διατρέχει το αμάξωμα και να ενισχύει την αίσθηση καθαρότητας και πλάτους. Όλα αυτά αναδεικνύονται περαιτέρω με τα λεπτά, οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα. Η εσωτερική υπογραφή τους είναι διατεταγμένη με μοναδικό τρόπο, καθιστώντας το ZR-V άμεσα αναγνωρίσιμο ακόμη και τη νύχτα.

Οι εκδόσεις Sport και Advance επωφελούνται επίσης από διπλές απολήξεις εξάτμισης με γυαλιστερό χρωμιωμένο περίβλημα και μεταλλικό gun κεντρικό στοιχείο, κάτω ακριβώς από το σχετικό διακοσμητικό στοιχείο, που έρχεται να προσθέσει περαιτέρω βάθος και ευκρίνεια στο πίσω μέρος του οχήματος. Αεροδυναμικά σχεδιαστικά στοιχεία δίνουν το «παρών» σε όλο το ZR-V και συνδυάζονται με τις λείες, ‘αθόρυβες’ επιφάνειες για την πλήρη διαχείριση της ροής του αέρα γύρω από το όχημα. Η αεροτομή της πίσω πόρτας σε συνεργασία με το πίσω φωτιστικό σώμα
βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα προς τα κάτω σε ολόκληρο το αυτοκίνητο, ενώ βελτιστοποιημένη είναι τόσο η γωνία πρόσπτωσης της αεροτομής όσο και η ροή του αέρα στις πίσω κολώνες του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με την αεροκουρτίνα και τα βελτιστοποιημένα υποδαπέδια τμήματα, το ZR-V έχει ελαχιστοποιήσει τις απώλειες ροής ώστε να προσφέρει κορυφαίες στην κατηγορία του αεροδυναμικές επιδόσεις.

Με ύψος 1.620mm χωρίς φορτίο, πλάτος 1.840mm, μήκος 4.568mm και μεταξόνιο 2.657mm, το ZR-V καταλαμβάνει τη δική του θέση στην γκάμα των SUV οχημάτων της Honda. Όντας κατά 50mm φαρδύτερο από το HR-V και κατά 59mm χαμηλότερο από το CR-V, το νέο μοντέλο είναι compact αλλά ευρύχωρο, προσφέροντας μία συναρπαστική ισορροπία ικανοτήτων, ευρυχωρίας και ευελιξίας. Διαθέσιμο σε πέντε εξωτερικούς χρωματισμούς που περιλαμβάνουν τους Diamond Dust Pearl, Ruse Black Metallic, Radiant Red Metallic, Platinum White Pearl, και Still Night Blue Pearl. Το ZR-V διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 18” στάνταρ σε φινίρισμα Pewter Gray για την έκδοση Elegance και Matt Berlina Black για την Sport, ενώ οι εκδόσεις Advance προσφέρουν φινίρισμα diamond cut και Berlina Black επιδιώκοντας μία πιο premium εμφάνιση.

Το ολοκαίνουργιο ZR-V είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες που έχουν σχεδιαστεί για να διατηρούν τους χρήστες συνδεδεμένους με το αυτοκίνητο και τον έξω κόσμο. Τα απλά χειριστήρια και οι ευανάγνωστες οθόνες είναι βελτιστοποιημένα ώστε να επιτρέπουν τη φυσική και διαισθητική χρήση. Πίσω από το τιμόνι των εκδόσεων Elegance και Sport βρίσκεται ένας υψηλής ποιότητας πίνακας οργάνων TFT επτά ιντσών, που περιλαμβάνει ένα αναλογικό ταχύμετρο για να παρουσιάζει στον οδηγό τις βασικές πληροφορίες σε εξελιγμένη αλλά ευανάγνωστη μορφή. Η κατάσταση του συστήματος infotainment προβάλλεται στην αριστερή πλευρά και οι πληροφορίες για το όχημα και τα συστήματα υποβοήθησης στο κέντρο. Ενσωματωμένος στον πίνακα οργάνων είναι ένας νέος, ευανάγνωστος μετρητής ισχύος, ο οποίος συνδέεται τώρα με τον κινητήρα ώστε να παρέχει μια πιο ελκυστική και συναρπαστική απεικόνιση της ταχύτητας καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει. Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν μια πλήρως ψηφιοποιημένη οθόνη TFT 10,2 ιντσών που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να προβάλλει μια πληθώρα δεδομένων του οχήματος και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα και συνοπτικά. Η Honda επιδιώκει συνειδητά την ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής του οδηγού και τη διασφάλιση του απόλυτου ελέγχου.

Αυτό αντικατοπτρίζεται στον τρόπο διαχείρισης των λειτουργιών μέσω του τιμονιού – o σχετικός επιλογέας στην αριστερή πλευρά του τιμονιού ελέγχει την οθόνη του συστήματος infotainment, επιτρέποντας στους χρήστες να επιλέγουν λειτουργίες ήχου, τηλεφώνου ή ρυθμίσεων, ενώ ο αντίστοιχος στη δεξιά πλευρά ελέγχει τις λειτουργίες του οχήματος και των συστημάτων υποβοήθησης. Μια οθόνη αφής εννέα ιντσών που βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό παρέχει άμεση, σαφή απεικόνιση πληροφοριών για τον οδηγό και τον συνοδηγό, με βασικές πληροφορίες όπως αναπαραγωγή ήχου, ώρα και η κατάσταση του οχήματος. Υπάρχει επίσης μια περιοχή για συντομεύσεις στην οποία καταχωρούνται έως και έξι εφαρμογές για να αποφεύγεται η υπερβολική πλοήγηση στα μενού, ενώ διατηρούνται τα φυσικά κουμπιά και τα χειριστήρια για τις λειτουργίες home (αρχική σελίδα), back (επιστροφή) και την ένταση του ήχου για ευκολία στη χρήση και αυξημένη ασφάλεια κατά την οδήγηση. Οι καθημερινές εφαρμογές είναι προσβάσιμες μέσω της οθόνης αφής του ZR-V, καθώς και με mirroring του smartphone μέσω των Apple CarPlay και του Android Auto. Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν ένα ολοκαίνουργιο head-up display (HUD) πέντε ιντσών (HUD), που προβάλλεται στο εσωτερικό του παρμπρίζ και παρουσιάζει σημαντικές πληροφορίες, όπως η ταχύτητα, η πλοήγηση, οι λειτουργίες του Honda SENSING και οι εισερχόμενες κλήσεις – και όλα αυτά στο οπτικό τους πεδίο. Για να διασφαλιστεί η αδιάλειπτη συνδεσιμότητα για όλους τους επιβάτες, το ZR-V διαθέτει πέντε ξεχωριστές θύρες για τη φόρτιση κινητών συσκευών σε όλη την καμπίνα. Μπροστά, υπάρχει μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης 15 Watt για smartphones, εκτός από τις φωτιζόμενες θύρες ταχείας φόρτισης USB-A και USB-C κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα. Για τους πίσω επιβάτες, δύο φωτιζόμενες θύρες ταχείας φόρτισης USB-C βρίσκονται δίπλα στους αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και το αιωρούμενο υποπλαίσιο συνεργάζονται για να παρέχουν ένα προβλέψιμο και αξιόπιστο σύστημα διεύθυνσης, ενώ το ελαφρύ υποπλαίσιο και οι βελτιστοποιημένες σύνδεσμοι παρέχουν κορυφαία διαχείριση σε επίπεδο θορύβου, κραδασμών και σκληρότητας (NVH). Σε συνδυασμό με ένα σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) και διπλό γρανάζι με έλεγχο ανάδρασης, και σφαιρικούς συνδέσμους χαμηλής τριβής στο πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης είναι αβίαστο αλλά με εξαιρετική ανάδραση, γεγονός που έρχεται να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και την άνεση του οδηγού σε κάθε ταχύτητα. Η στρατηγική χρήση δομικής κόλλας και υλικών εξαιρετικά υψηλής αντοχής προσφέρει στο πλαίσιο πρόσθετα επίπεδα ακαμψίας, που συμβάλλουν τόσο στη διασφάλιση του χειρισμού στις στροφές με υψηλή ταχύτητα όσο και στη σημαντική μείωση των κλίσεων του αμαξώματος. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης (EPS) με διπλό πινιόν διαθέτει βελτιωμένο ρουλεμάν κολόνας τιμονιού για μείωση των τριβών και βελτίωση της αίσθησης του τιμονιού. Επιπλέον, το EPS έχει ρυθμιστεί ώστε να παρέχει εξαιρετική ανατροφοδότηση και βελτιωμένη σταθερότητα στην ευθεία. Ένας ανέπαφος αισθητήρας ροπής μετράει τη δύναμη διεύθυνσης που ασκεί ο οδηγός στο τιμόνι και μια ECU καθορίζει πόση υποβοήθηση πρέπει να προστεθεί με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα, ώστε το αποτέλεσμα να είναι μια απρόσκοπτη, φυσική αίσθηση διεύθυνσης. Ο έλεγχος ανατροφοδότησης προστέθηκε επίσης στο EPS, επιτρέποντας ακριβέστερο έλεγχο κατά την επαναφορά του στη θέση της ευθείας. Έτσι, η αίσθηση του τιμονιού στις στροφές είναι ομαλή, σε συνδυασμό με απορρόφηση των κραδασμών οδήγησης. Παράλληλα επιτυγχάνεται εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία για μεγαλύτερη ξεγνοιασιά του οδηγού.

Η οδική ασφάλεια ήταν ανέκαθεν ζήτημα ύψιστης σημασίας για τη Honda και το νέο ZR-V αποκτά τώρα στάνταρ την προηγμένη σουίτα τεχνολογιών Honda SENSING της εταιρείας. Σε συνδυασμό με ένα εκτεταμένο σύστημα αερόσακων και προηγμένα συστήματα ασφάλειας για συγκρούσεις από όλες τις κατευθύνσεις, το νέο SUV της Honda παρέχει υψηλού επιπέδου προστασία για όλους τους επιβάτες.Ένας συνδυασμός μαλακών και άκαμπτων δομικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένου ενός πλαισίου από χάλυβα υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό, αποτελούν μέρος ενός αμαξώματος που παρέχει κορυφαία προστασία από εμπρόσθιες, οπίσθιες και πλευρικές συγκρούσεις. Η στρατηγική τοποθέτηση του χάλυβα υψηλής αντοχής έναντι μαλακότερου χάλυβα εξασφαλίζει ότι η ενέργεια που απορροφάται κατά την παραμόρφωση διαχέεται κατευθείαν σε περιοχές μακριά από τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος. Η τεχνολογία προηγμένης μηχανικής συμβατότητας ACE™, χρησιμοποιεί ένα δίκτυο δομών του εμπρός πλαισίου για την απορρόφηση και την εκτροπή της ενέργειας από μια μετωπική σύγκρουση. Αυτό συμβάλλει στη μείωση της δύναμης που μεταφέρεται στην καμπίνα και στην πιο ομοιόμορφη διασπορά των δυνάμεων που μεταφέρονται στα άλλα εμπλεκόμενα οχήματα.

Υπάρχουν 10 αερόσακοι, συμπεριλαμβανομένου ενός εμπρός κεντρικού αερόσακου που αποτρέπει τις συγκρούσεις μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, και ενός αερόσακου γονάτων για τους εμπρός επιβάτες. Όλοι οι αερόσακοι του ZR-V ενσωματώνουν την τεχνολογία i-SRS της Honda, η οποία δημιουργεί ομοιόμορφη πίεση γύρω από τον αερόσακο πιο γρήγορα από ό,τι σε ένα συμβατικό σύστημα. Για να διασφαλιστεί μια ακριβής και ευέλικτη λειτουργία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, το ZR-V χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία κάμερας και σόναρ της Honda. Το εμπρόσθιο σύστημα διαθέτει ευρυγώνιο φακό με αποτελεσματική οριζόντια γωνία θέασης 100 μοιρών, ο οποίος συνδυάζεται με ένα τσιπ επεξεργασίας εικόνας υψηλής ταχύτητας που στόχο έχει τη βελτίωση της ακρίβειας ανίχνευσης αντικειμένων για το Collision Mitigation Braking System και άλλες εφαρμογές.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

Τύπος κινητήρα

Υβριδικό

Υβριδικό

Υβριδικό

Υβριδικό

Κυβισμός (κ.εκ.)

1993

1993

1993

1993

Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.)

81 x 96,7

81 x 96,7

81 x 96,7

81 x 96,7

Σχέση συμπίεσης

13,9±0,26

13,9±0,26

13,9±0,26

13,9±0,26

Valve Train

VTEC 16V

VTEC 16V

VTEC 16V

VTEC 16V

Προδιαγραφές ρύπων

EURO-6D

EURO-6D

EURO-6D

EURO-6D

Απαιτούμενο καύσιμο

Αμόλυβδη (95)

Αμόλυβδη (95)

Αμόλυβδη (95)

Αμόλυβδη (95)

Κίνηση στους τροχούς

FWD

FWD

FWD

FWD

Τύπος μετάδοσης

Automatic

Automatic

Automatic

Automatic

Σχέση μετάδοσης (Ηλεκτροκινητήρα)

2.455

2455

2455

2455

Σχέση μετάδοσης (Κινητήρα βενζίνης)

0.806

0.806

0.806

0.806

Τελική σχέση μετάδοσης

3,889

3,889

3,889

3,889

Μέγιστη Ισχύς Βενζινοκινητήρα (PS/σ.α.λ.)

143 / 6.000

143 / 6.000

143 / 6.000

143 / 6.000

Μέγιστη Ροπή Βενζινοκινητήρα  (Nm/σ.α.λ.)

186 / 4.500

186 / 4.500

186 / 4.500

186 / 4.500

Μέγιστη Ισχύς Ηλεκτροκινητήρα  (kW [PS])

135 (184)

135 (184)

135 (184)

135 (184)

Μέγιστη Ροπή Ηλεκτροκινητήρα  (Nm)

315

315

315

315

0 → 100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα)

7,8

7,8

7,9

8

Μέγιστη ταχύτητα (χλμ./ώρα)

173

173

173

173

Επίπεδο θορύβου σε (dB)

67

67

67

67

Συνδυασμένη WLTP – CO2 (γρ./χλμ)

130

130

131

132

Συνδυασμένη κατανάλωση – FC (λτ./100 χλμ.)

5,7

5,7

5,8

5,8

Μήκος (χιλ.)

4568

4568

4568

4568

Πλάτος (χιλ.)

1840

1840

1840

1840

Ύψος – χωρίς φορτίο (χιλ.)

1620

1620

1620

1620

Μεταξόνιο (χιλ.)

2657

2657

2657

2657

Εμπρόσθιο Μετατρόχιο (χιλ.)

1595

1595

1595

1595

Οπίσθιο Μετατρόχιο (χιλ.)

1615

1615

1615

1615

Κύκλος στροφής αμαξώματος (m)

11,3

11,3

11,3

11,3

Στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα

2,4

2,4

2,4

2,4

Δεξαμενή καυσίμου (λίτρα)

57

57

57

57

Μέγιστος αριθμός επιβατών

5

5

5

5

Χώρος αποσκευών (λίτρα, μέθοδος VDA)

390

390

390

380

Απόβαρο (κιλά)

1589

1599

1604

1639

Μέγιστο βάρος ρυμούλκησης χωρίς φρένo (κιλά)

700

700

700

700

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments