Ford Mustang

Ford Mustang στην Ελλάδα; Κι όμως! Ένα κλασικό αμερικάνικο όνειρο, ένα muscle car που επιστρέφει μετά από 50 χρόνια στη δική μας πλευρά του Ατλαντικού, στην Ευρώπη. Για να μπορέσει να χωρέσει στα “στενά” μυαλά των Ευρωπαίων έπρεπε να φορέσει και τον κατάλληλο κινητήρα, ώστε να ανταγωνίζεται τους ευρωπαϊκούς φίλους του. Έτσι, η Ford έβαλε για πρώτη φορά σε μια Mustang έναν κινητήρα μικρού κυβισμού με υπερτροφοδότηση και γεννήθηκε η νέα Mustang 2,3 EcoBoost! Η ελληνική αντιπροσωπεία το παρουσίασε στο εγχώριο κοινό στην έκθεση Αυτοκίνηση 2015 και είναι πλέον διαθέσιμο για όποιον θέλει να το γνωρίσει από κοντά. Θα την αναγνωρίσει με το που θα τη δει. Μια Mustang κρατά το χαρακτηριστικό σχήμα της ίδιο με όλα τα προηγούμενα μοντέλα. Γιατί να χαλάσουν κάτι που είναι επιθετικά όμορφο και αναγνωρίσιμο σε όλο τον κόσμο; Μπορεί να σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, όμως, αυτά που την κάνουν να ξεχωρίζει έχουν παραμείνει και αναδεικνύονται από όποια γωνία κι αν το δει κάποιος. Για να είναι muscle car πρέπει να έχει… muscles! Είναι πλατύ, η “μούρη” είναι επιβλητικά μεγάλη με το καπό να έχει δεχθεί την απαραίτητη γλυπτική, ενώ το πίσω μέρος είναι μακρύ και η οροφή έχει απότομη κλίση μέχρι να ενωθεί με τα κάθετα τριπλά φανάρια στην πίσω μάσκα. Οι 19-άρες ζάντες, τα xenon φώτα και οι δύο εξατμίσεις με τον διαχύτη αέρα “φωνάζουν” για το τι πρόκειται να ακολουθήσει όταν βρεθείς πίσω απ’το τιμόνι.

Ford-Mustang_EU-Version_2015_1024x768_wallpaper_27

Κάτω απ’το καπό βρίσκεται ο κινητήρας 2,3 λίτρων της Ford που είναι άμεσου ψεκασμού με τούρμπο και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Αυτό που χρειάζεται μια Mustang είναι δύναμη. Μπορεί να μην είναι ένας ατμοσφαιρικός με πολλά κυβικά, όπως έχουμε συνηθίσει από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται για να ανάψει η σπίθα της οδηγικής απόλαυσης. Απλά τώρα ο τρόπος λειτουργίας και προφανώς ο ήχος είναι διαφορετικά σε σχέση με έναν V8 5,0 λίτρων! Όχι μόνο διαφορετικά, η μέρα με τη νύχτα, αλλά είπαμε, δημιουργήθηκε για να προσεγγίσει πολλούς κι όχι μια ελίτ τυχερών. Θα περιμέναμε η ισχύς να είναι μεγάλη κι ας παράγεται από ένα 4-κύλινδρο μοτέρ, οπότε η Ford δε μας απογοήτευσε με τους 317 ίππους που ανακοινώνει και τα 432 Nm ροπής. EcoBoost για τη Ford σημαίνει επιδόσεις και οικονομία σε ένα πακέτο. Γι’αυτό και ο συγκεκριμένος κινητήρας φτιάχτηκε ειδικά για τη Mustang. Το τούρμπο είναι σχεδιασμένο ώστε να έχει χαμηλή αδράνεια και άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, σε τέτοιο βαθμό λες και είναι σε διάταξη twin turbo. Αυτό το καταφέρνει με το να διαχωρίζει τα καυσαέρια από τους ακραίους κυλίνδρους και αυτά από τους μεσαίους, τα οποία κατευθύνονται σε διαφορετικές διόδους προς την τουρμπίνα. Τα υλικά στον κινητήρα έχουν γίνει πιο ανθεκτικά, ενώ ο στρόφαλος και οι μπιέλες είναι σφυρήλατα για εξαιρετική αντοχή. Στη μετάδοση υπάρχουν δύο επιλογές, αρχικά με το 6-τάχυτο Select-Shift αυτόματο κιβώτιο. Ο οδηγός παίρνει τα ηνία με τα χειριστήρια στο τιμόνι, ενώ σε κάθε κατέβασμα το κιβώτιο αυτόματα συγχρονίζει τις στροφές του κιβωτίου με αυτές του κινητήρα για ένα άψογο αποτέλεσμα. Αλλιώς υπάρχει και το χειροκίνητο – γερμανικής κατασκευής Getrag –  κιβώτιο που έχει βελτιωμένη ακρίβεια και σε κάνει να εμπλέκεσαι περισσότερο με την πραγματική οδήγηση.

Ford-Mustang_EU-Version_2015_1024x768_wallpaper_39

Στα ενδότερα ξέρεις ότι θα βρεις ένα κόκπιτ που μυρίζει μπαρούτι! Τιμόνι, λεβιές και χειρόφρενο βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής για να κατεβάζεις αμέσως ταχύτητα, να κολλάς το γκάζι και να το μαζεύεις με το τιμόνι. Κι αν ακόμα θες περισσότερες “πάντες” να έχεις το χειρόφρενο να κάνει τη δουλεία του, διώχνοντας με τη μία την “ουρά” προς τα έξω! Ναι έχει οθόνη 8 ιντσών και σύστημα πολυμέσων και GPS και κλιματισμό και όλα τα καλούδια, μα όσα “και” να προσθέσουμε στη λίστα αυτή δε θα μας ενδιέφεραν σε μια Mustang. Γιατί πολύ απλά σε μαγεύουν εκείνα τα αεροπλανικού τύπου κουμπάκια που πειράζουν τις ρυθμίσεις σε τιμόνι, κινητήρα, μετάδοση και σύστημα ευστάθειας, αφήνοντας τον οδηγό να ανακαλύψει τι πραγματικά εστί το Ford Mustang. Muscle car δε σημαίνει πια πολλά κυβικά, πίσω κίνηση και σούστες στην ανάρτηση. Η εξέλιξη έχει επηρεάσει και την Αμερική, καθώς όλοι φτιάχνουν αναρτήσεις αρκετά εξελιγμένες για σωστούς χειρισμούς και κινητήρες που να ταιριάζουν σε όλα τα στυλ οδήγησης. Συνεπώς, νέα ανάρτηση μπροστά και πίσω για τη Mustang. Ένα νέο υποπλαίσιο στη μπροστινή ανάρτηση McPherson προσφέρει μεγαλύτερη στιβαρότητα και καλύτερη πληροφόρηση για το που θα στρίψουν οι τροχοί, ειδικά όταν έχουν περισσότερο φορτίο μέσα σε μια στροφή. Πίσω έχει την πιο ταιριαστή ανάρτηση για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, με ανεξάρτητους συνδέσμους, ενώ αμορτισέρ και ελατήρια έχουν πάθει το απαραίτητο tuning για να συνδυάζονται με αυτό το πλαίσιο που έχει εκπληκτικές δυνατότητες στο στρίψιμο. Τα φρένα μέσα στις 19-άρες είναι υψηλής απόδοσης και αντοχής ακόμα και στη μικρή έκδοση 2,3 της Mustang. Αυτό είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας: επιδόσεις, χειρισμοί και φρένα.

Ford-Mustang_EU-Version_2015_1024x768_wallpaper_35   Ford-Mustang_EU-Version_2015_1024x768_wallpaper_3c

Σε μια εποχή που στόχος είναι η μεγαλύτερη αυτονομία και οι λιγότεροι ρύποι σε συνδυασμό με τις επιδόσεις, η Ford εφαρμόζει τον κανόνα αυτό στη Mustang. Υπάρχουν κι άλλες εκδόσεις της, πιο καθαρόαιμες “αμερικανιές” με ήχο και δύναμη από V8 κινητήρες, όμως στην Ελλάδα είναι η μοναδική ευκαιρία να αποκτήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Η επιθετική του εμφάνιση, τα σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης και η εναρμόνιση με τα σύγχρονα στάνταρ της αυτοκίνησης, αλλά και της οικονομικής κρίσης είναι τα στοιχεία που το κάνουν μοναδικό στο είδος του. Muscle car με ουσία, όχι μόνο με φουσκώματα και “μπράτσα” που δεν έχουν κανένα αντίκρυσμα. Εκείνος που θα το αγοράσει θα το ευχαριστηθεί και με το παραπάνω. Θα έχει ένα μυώδες, αξιοζήλευτης σχεδίασης εργαλείο που μπορεί να το κάνει ο,τι θέλει στην καθημερινότητά του. Το Αμερικανικό όνειρο μπορεί να γίνει η δική σου Ελληνική πραγματικότητα!

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments