Porsche 718 Boxster

Είναι γεγονός! Μια Porsche με 4-κύλινδρο μοτέρ κάτω απ’το καπό! Η Boxster κυκλοφορεί τα τελευταία 20 χρόνια και είναι ουσιαστικά η βάση στη γκάμα των γερμανικών μοντέλων. Είναι ένα κεντρομήχανο roadster, ένα κάμπριο διθέσιο με κινητήρα Boxer που ακούγεται αρκετά πιο διαφορετικά από τα υπόλοιπα της κατηγορίας του. Η νέα συνταγή δεν άλλαξε τίποτα από τα παραπάνω. Εξακολουθεί να είναι roadster, εξακολουθεί να έχει το χαρακτηριστικό γρύλισμα από τον επίπεδο κινητήρα, αλλά έχει πια δύο κυλίνδρους λιγότερους. Στο βωμό του downsizing και του συνδυασμού δύναμης-αποδοτικότητας, η Porsche έκανε το βήμα προς τα κάτω για τη νέα Boxster του 2017. Όταν λέμε κάτω, δεν εννοούμε κάτι κακό. Απλά, μείωσε τα κυβικά, έβαλε τούρμπο και αύξησε την ιπποδύναμη. Τι κακό μπορεί να έχει αυτός ο συνδυασμός; Πολλοί είναι αυτοί που ήδη νοσταλγούν τον ήχο, κυρίως, απ’το 6-κύλινδρο σύνολο, γιατί σε όλα τα άλλα ο νέος κινητήρας υπερέχει. Κι αν αναρωτιέστε γιατί τόση φασαρία για μια αλλαγή στον κινητήρα, είναι επειδή η Porsche έχει κάτι το ιδιαίτερο και αν αρχίζουν να πέφτουν ένα ένα τα κάστρα των ατμοσφαιρικών, για χάρη του downsizing, τότε θα φτάσουμε στο σημείο να βλέπουμε Ferrari 2,5 λίτρων με τούρμπο και… 1.000 ίππους! Απ’την άλλη, η τεχνολογία προχωρά, τα αυτοκίνητα εξελίσσονται και γιατί όχι και μια Boxster 4-κύλινδρη; Άλλωστε πιο καλά «πηγαίνει» απ’την προηγούμενη. Ο αριθμός 718 επίσης δεν είναι τυχαίος. Επανήλθαν οι 4 κύλινδροι από την εποχή του 1950-1960, όταν η τότε Porsche 718 κέρδιζε θρυλικούς αγώνες, όπως στο Le Mans.

Porsche-718_Boxster_2017_1024x768_wallpaper_06

Ο νέος κινητήρας είναι 2-λιτρος και βγάζει 300 άλογα. Όχι και λίγα. Η μέγιστη ροπή είναι 380 Nm κι εκεί βρίσκεται η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν. 100 Nm παραπάνω είναι αρκετά για να δώσουν πιο σπορ αέρα στη βασική έκδοση της Boxster, ειδικά όταν είναι διαθέσιμα από χαμηλά (1950 στρ/λεπτό). Το πρώτο 100-άρι έρχεται σχεδόν 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορα στα 4,7 και η τελική του φτάνει τα 275 km/h. Το θέμα είναι πως με όλα τα παραπάνω ως στάνταρ, η Boxster είναι και οικονομική στο καύσιμο, με περίπου 7 lt/100km που σημαίνει ότι κάθε «γκαζιά» θα είναι απόλαυση κι όχι αναγκαστικά, ένα μάτσο λεφτά σε βενζίνη. Σίγουρα με το γκάζι στο πάτωμα, θα βλέπουμε τιμές πάνω από 10 λίτρα στα 100 km. Όμως, με μια συντηρητική οδήγηση η αυτονομία ανεβαίνει αρκετά. Με κάτι τέτοιο, βέβαια στα χέρια σου, είναι δύσκολο να συγκρατηθείς. Η μετάδοση της δύναμης γίνεται μέσω ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ή μέσω του ημιαυτόματου, θα το πω PDK κι όχι το γλωσσοδέτη Porsche Doppelkupplungsgetriebe! Το πιάσατε έτσι; Διπλού συμπλέκτη σημαίνει και κάτι λέει για Porsche! Οι αλλαγές στο εξωτερικό περιορίζονται σε μια πιο πλατιά «μούρη» με μεγαλύτερους αεραγωγούς μπροστά και στο πλάι ξεχωριστό μασπιέ που φτάνει μέχρι το πίσω φτερό και φιλοξενεί την πλαϊνή εισαγωγή αέρα. Πίσω τα νέα 3-D led φώτα σε μαύρο φόντο και το χείλος που ενσωματώνει το όνομα Porsche δίνουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα που σε κάθε περίπτωση είναι σαφέστατα πιο σπορ. Οι 19-άρες ζάντες αλουμινίου είναι στάνταρ. Τουλάχιστον εκεί οι Γερμανοί δεν τσιγκουνεύονται στις διαστάσεις!

Porsche-718_Boxster_2017_1024x768_wallpaper_11

Στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου υπάρχει βελτίωση, ώστε να τελειοποιηθεί η απόδοση στο… στρίψιμο – πού αλλού; Η ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση στο τιμόνι το κάνει πιο ευθύ, με μεγαλύτερη ευελιξία στις στροφές κανονικού δρόμου ή ακόμα και πίστας. Εκτός από τις αλλαγές στην ανάρτηση, η νέα Boxster έχει διαθέσιμο ως έξτρα, την ανάρτηση PASM, δηλαδή την ενεργή διαχείριση του ύψους μέχρι και 10mm χαμήλωμα. Ωραίο gadget και εξαιρετικά χρήσιμο για περιπτώσεις που χρειάζεσαι να έχεις όσο το δυνατόν πιο μεγάλη απόσταση από το έδαφος ή όταν είσαι flat out σε μια πίστα. Εξτρά διατίθεται επίσης το Sport Chrono Package για να αλλάζουν τα προγράμματα οδήγησης από Sport σε Normal και Individual, ενώ σε αυτά με κιβώτιο PDK υπάρχει και η ένδειξη Sport Responsive Button για πάτημα και άμεση απογείωση! Αλλάζει δηλαδή την ταχύτητα των αλλαγών στο κιβώτιο μαζί με την απόκριση του γκαζιού και την ανάρτηση από το προεπιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Porsche-718_Boxster_2017_1024x768_wallpaper_13   Porsche-718_Boxster_2017_1024x768_wallpaper_15

Η πισωκίνητη Boxster δημιουργήθηκε για να δίνει χαμόγελα σε όσους θέλουν μια Porsche πιο προσιτή απ’τις άλλες. Ένα αυτοκίνητο με συγκρατημένη τιμή που θα έχει το όνομα της Porsche, θα έχει τη δύναμη, τη χάρη και το στρίψιμό της. Σ’αυτή τη λογική ήρθε να προστεθεί ο νέος κινητήρας που κοστίζει λιγότερο στην κατασκευή, αλλά είναι καλύτερος σε απόδοση. Έτσι οι 53.646 ευρώ είναι μια απόλυτα δικαιολογημένη τιμή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Στη Γερμανία, όμως. Εδώ, κάθε τι πάνω από 50.000 είναι πολυτέλεια. Porsche ίσον πολυτέλεια. Ένα είδος σπορ πολυτέλειας που αξίζει κάθε λεπτό του ευρώ που θα σπαταληθεί. Γιατί κάθε φορά που θα το κοιτάς, κάθε φορά που θα το οδηγείς, θα σου προκαλεί αυτό το χαμόγελο της ευχαρίστησης, όχι μόνο από άποψη οδηγικής απόλαυσης, αλλά κι επειδή όλοι θα νομίζουν πως είσαι ο νέος Έλληνας κροίσος, αφού οδηγείς μια Porsche, ενώ στην πραγματικότητα θα έχεις δώσει περίπου τα ίδια με ένα Audi S3. Γιατί όχι, λοιπόν;

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει

Notify of
avatar
wpDiscuz