Volkswagen Polo GTI

Η τελευταία γενιά Polo έχει κάνει τρελές πωλήσεις ειδικά στην ελληνική αγορά και ήρθε η ώρα μετά το 2009 να γίνει το καθιερωμένο του facelift. Πάντα η VW έκανε μικρές βελτιώσεις στο Polo όταν περνούσαν τα χρόνια και δυνάμωνε ο ανταγωνισμός. Έτσι και τώρα με την έλευση του Golf 7, το Polo έπρεπε να δανειστεί πράγματα από τον μεγαλύτερο αδερφό, ώστε να είναι ανανεωμένο οπτικά και τεχνολογικά, διορθώνοντας ατέλειες του παρελθόντος και μένοντας εντός εποχής συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Αυτό σήμαινε πως και η κορυφαία έκδοση του μικρού της Γερμανικής εταιρείας, θα έμπαινε στο μικροσκόπιο για αλλαγές-βελτιώσεις. Τι πιο καλό για εμάς! Να βελτιώνεται ένα πολύ καλό και γρήγορο αυτοκίνητο. Εκτός των εξωτερικών αλλαγών που έρχονται να εναρμονιστούν με τη νέα σχεδιαστική γραμμή της VW, οι δύο μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στον κινητήρα και τη μετάδοση. Το παλιό διαμάντι 1,4 TSI με κομπρέσσορα και τούρμπο απέδιδε 180 ίππους, αποσύρεται σιγά σιγά από όλα τα μοντέλα της VW και τη θέση του στο Polo GTI παίρνει ένας εξαιρετικός νέος κινητήρας – της σειράς ΕΑ888 του Golf GTI – 1.800 κυβ. εκ. με ισχύ 192 ίππων παρακαλώ! Ό,τι πρέπει για ένα τέτοιο μοντέλο, ούτε να είναι 2λιτρο και να επιβαρύνεται με φόρους, ούτε να είναι 1,4 ‘σκασμένο’ για να βγάζει μεγάλη ιπποδύναμη. Το προηγούμενο 1,8 Polo GTI ήταν απ’το 2006 μέχρι το 2009 που είχε τον κλασικό 20VT της VW και ήταν η χαρά της βελτίωσης! Δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι ότι πλέον υπάρχει επιλογή στο κιβώτιο ταχυτήτων και ο αγοραστής επιλέγει ανάμεσα σε ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων και το 7αρι DSG διπλού συμπλέκτη. Η αγορά ζητούσε απεγνωσμένα χειροκίνητο Polo GTI και οι προσευχές εισακούστηκαν! Τόσο που έδωσε περισσότερη έμφαση η εταιρεία στο χειροκίνητο GTI, βάζοντας μεγαλύτερη ροπή συγκριτικά με το DSG που για τεχνικούς λόγους αναφέρουν πως έχει μέγιστη ροπή 250 Nm έναντι 320 στο μηχανικό. Καλά νέα, λοιπόν για τους ενθουσιώδεις οδηγούς που θέλουν πιο δυνατούς κινητήρες και γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων με… το χέρι.

Volkswagen-Polo_GTI_2015_1024x768_wallpaper_20

Βλέποντας το Polo GTI ξέρεις ότι έχει πάρει αρκετά στοιχεία απ’το Golf GTI σε σημείο που να είναι μια μικρογραφία του. Δέχεσαι αναγκαστικά τις παρόμοιες ζάντες, προφυλακτήρες, σήματα στο πλάι, το ολόιδιο τιμόνι, καθίσματα, ταπετσαρίες, πεντάλ και προχωράς παρακάτω σε ο,τι έχει απομείνει. Δηλαδή οι διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο Polo GTI είναι στα φανάρια (full led κατ’επιλογή), τους προφυλακτήρες με τις νέες γρίλιες και τη μαύρη αεροτομή πίσω, όλα α λα Golf 7 GTI. Στο ίδιο μήκος κύματος και το εσωτερικό με το όμορφο, σπορ, τριάκτινο τιμόνι και τα μπάκετ καθίσματα στην παραδοσιακή καρώ ταπετσαρία του GTI. Ας αναλύσουμε καλύτερα τα πιο ουσιώδη. Έχει τον πιο δυνατό κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Polo και μάλιστα τον πιο εξελιγμένο τεχνολογικά. Όπως και στο Golf – έχουμε βαρεθεί να το λέμε – χρησιμοποιείται ψεκασμός πολλαπλών σημείων και άμεσος ψεκασμός ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, ενώ σε συνδυασμό με το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και την ψύξη των καυσαερίων που τροφοδοτούν το τούρμπο, επιτυγχάνεται άψογη απόδοση με μικρή κατανάλωση. Το σύστημα ψύξης δε λειτουργεί όταν είναι κρύο το αυτοκίνητο για να επιτρέψει στον κινητήρα να ζεσταθεί πιο γρήγορα και να υπάρχουν λιγότερες τριβές.

Volkswagen-Polo_GTI_2015_1024x768_wallpaper_39     Volkswagen-Polo_GTI_2015_1024x768_wallpaper_2d

Αυτό το GTI έχει μελετηθεί πολύ καλά, ώστε να γίνει ένα πραγματικό hot hatch, όχι μόνο με γρήγορες επιδόσεις αλλά και με αληθινά σπορ οδηγική συμπεριφορά. Γιατί το λέμε αυτό; Σκεφτείτε: νέα σπορ, χαμηλότερη ανάρτηση με ενισχυμένο roll bar μπροστά για μικρές κλίσεις στις στροφές, μεγαλύτερες σε πλάτος ζάντες 17 ιντσών (215/40 17) και ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση στο τιμόνι. Υπάρχει και η επιλογή του Sport Select, της ηλεκτρικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης, όπου επιλέγοντας το Sport πρόγραμμα αλλάζει τη σκληρότητα των αμορτισέρ, κάνει πιο άμεσο το τιμόνι και την απόκριση του γκαζιού προσφέροντας μια σπορ οδηγική εμπειρία. Τέτοια που δίνει πίσω το χαμένο χαμόγελο στα χείλη των οδηγών του Polo GTI. Βέβαια κάτι γίνεται και το χαλάει αυτό το χαμόγελο ανά διαστήματα. Δεν είναι άλλο από το μη απενεργοποιούμενο – πλήρως –  ESC που παρεμβαίνει όπου η γωνία σε σχέση με την ευθεία του δρόμου υπερβεί κάποια επίπεδα, αφήνοντας μόνο ένα μικρό περιθώριο ευελιξίας. Ευτυχώς δεν κατήργησαν κι εδώ το χειρόφρενο! Υπάρχει κανονικό και όχι ηλεκτρικό. Δείγμα ότι θέλουν τον οδηγό να έχει το πάνω χέρι. Σημαντικό ρόλο στη γρήγορη οδήγηση παίζει το μπλοκέ διαφορικό XDS+ που έχει εξελιχθεί να φρενάρει τον τροχό που πάει να γλιστρήσει, δίνει άψογη πρόσφυση στις στροφές και μειώνει σημαντικά την υποστροφή – ειδικά στα κλειστά κομμάτια. Άλλωστε πρέπει να βγούν στην άσφαλτο 192 άλογα από τους μπροστινούς τροχούς μόνο και το σπινάρισμα θα ήταν το μόνο σίγουρο χωρίς XDS. Τέλος, αυτή η δύναμη χρειάζεται και τα απαραίτητα φρένα για να την τιθασεύσεις, γι’αυτό η VW φρόντισε να βάλει 310 mm δίσκους μπροστά και 230 mm πίσω τα οποία έχουν σταθερή απόδοση και την απαραίτητη αντοχή στα πολλά φρεναρίσματα.

Volkswagen-Polo_GTI_2015_1024x768_wallpaper_0f

Αναγέννηση και όχι ανανέωση. Αυτή είναι η λέξη που χαρακτηρίζει το νέο Polo GTI. Έχει αναγεννηθεί και έχει μετατραπεί σε ένα αληθινά σπορ hatchback. Όχι όπως πριν που έκανες γρήγορα ένα 0-100, αλλά ήσουν αποξενωμένος μέσα στο ίδιο σου το αυτοκίνητο σε μια προβλέψιμη συμπεριφορά που δεν έδινε πολλά περιθώρια εμπλοκής. Μη νομίζετε πως τώρα έχει γίνει το παιχνιδιάρικο και ατίθασο αυτοκίνητο, απλά έχει μια πιο πικάντικη χροιά! Σε αφήνει να είσαι – μέχρι ενός σημείου – κυρίαρχος του παιχνιδιού με το χειροκίνητο κιβώτιο και την καθυστερημένη αντίδραση του ESC. Ο νέος του κινητήρας θα ενθουσιάσει και τον πιο δυσκολόπιστο και η καλύτερη, πιο σπορ προσανατολισμένη οδική του συμπεριφορά θα τραβήξει νέους – ή και μεγαλύτερους – που θέλουν το κάτι παραπάνω στο στρίψιμο, χωρίς να χάνουν πολλά από την άνεση. Δεν έχει πάρει τυχαία η VW τρία πρωταθλήματα κατασκευαστών στο WRC με το Polo, κάτι έχει περάσει στο DNA του αυτοκινήτου παραγωγής από το σαρωτικό στους αγώνες Polo R WRC. Θέλουμε κι άλλα. Οι εταιρείες πάντα ακούν τον παλμό της αγοράς και αν υπάρχει ζήτηση για κάτι πιο σκληροπυρηνικό, τότε θα το παράξουν. Έτσι και με το Polo GTI, υπάρχουν πολλά ακόμα που θα μας ενθουσιάσουν περισσότερο και γνωρίζουμε πως μπορούν να γίνουν…

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram

Αφήστε το δικό σας σχόλιο

1 Σχόλιο on "Volkswagen Polo GTI"

Notify of
avatar
Διάταξη:   Νεότερο | Παλιότερο | Περισσότερες ψήφοι
wpDiscuz