Ράλλυ Σαρδηνίας 2015

Στο νησί της Σαρδηνίας συνεχίζεται ο 6ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, σε έναν εξ’ολοκλήρου χωμάτινο αγώνα με απαιτητικές και τεχνικές διαδρομές γεμάτες με πέτρες – ειδικά για τους πρώτους στη σειρά εκκίνησης – οι οποίες μοιάζουν με τα ελληνικά τοπία του Ράλλυ Ακρόπολις. Δυστυχώς θα ακολουθήσει το Ράλλυ Πολωνίας κι όχι ο εθνικός μας αγώνας. Ας μείνουμε, όμως, στον αγώνα αυτόν, όπου ο πρώτος στη βαθμολογία Οζιέ έχει δύσκολο έργο ‘σκουπίζοντας’ το δρόμο για τις πρώτες δυο ημέρες. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι την πρώτη ειδική την κέρδισε ο Μάρτιν Πρόκοπ και τις επόμενες τρείς ο Νεο Ζηλανδός, Χέιντεν Πάντον με Hyundai i20 WRC. Υπήρχαν βέβαια και αρκετές απώλειες την Παρασκευή. όταν και άρχισαν οι κανονικές ειδικές του αγώνα. Αρχικά, ο Κρις Μικ κατέστρεψε το DS3 του μετά από έξοδο που είχε στη δεύτερη ειδική. Άτυχος ξανά ο Κουμπίτσα που έσπασε την αριστερή πίσω ανάρτηση σε ένα κλειστό κατηφορικό S με τοίχο στην έξοδο. Παρόμοια τύχη είχαν οι Μίκελσεν και Σόρντο, καθώς χτύπησαν και οι δυο μια πέτρα και έσπασαν την ανάρτηση στην 4η και 10η ειδική αντίστοιχα.

AUTOMOBILE: WRC Italia Sardegna - WRC -11/06/2015           AUTOMOBILE: WRC Italia Sardegna - WRC -11/06/2015

Αυτό άφηνε ανοιχτά τα περιθώρια για τους υπόλοιπους οδηγούς να ανέβουν θέσεις στη γενική κατάταξη. Ο Πάντον κράτησε πίσω του τον Λάτβαλα και τον Οζιέ, εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή σειρά εκκίνησης και έγραφε πολύ καλούς χρόνους στα ‘πατημένα’ απ΄τους πρώτους χώματα των ειδικών διαδρομών της Σαρδηνίας. Στην 9η ειδική, ο Λάτβαλα συνέχισε το σερί των φετινών λαθών του και έπεσε σχεδόν 40 δευτερόλεπτα πίσω απ’τον Πάντον, στην τρίτη θέση, αφήνοντας τον ομόσταυλο Οζιέ με καλή στρατηγική στα λάστιχα να κερδίζει ειδικές (5η και 9η) και να κυνηγά το i20 WRC της πρώτης θέσης. Το τέλος της Παρασκευής βρίσκει τον Τάνακ στην 4η θέση και τους Όστμπεργκ, Νέβιλ και Πρόκοπ να ακολουθούν. Τις θέσεις 8,9 και 10 καταλαμβάνουν αντίστοιχα οι Μπερτέλι, Αντρεούτσι και Έβανς με το εργοστασιακό Fiesta RS WRC.

Η επόμενη μέρα το Σάββατο, περιέχει 9 ειδικές. 4 το πρωί οι οποίες επαναλαμβάνονται το απόγευμα με την προσθήκη αλλής μίας 7,23 km. Η επανάληψη στις απογευματινές σημαίνει ότι ο πρωτοπόρος Πάντον θα δεχτεί τρομερή πίεση απ’τον πρωταθλητή Οζιέ αφού οι δρόμοι θα έχουν ήδη καθαρίσει απο προηγούμενα περάσματα. Η διαφορά μεταξύ των δύο πρώτων μετά από αυξομειώσεις είναι 9 δευτερόλεπτα στην 16η ειδική. Ταυτόχρονα στο προσωρινό βάθρο ανέβηκε ο Τάνακ, μετά από την παραχώρηση της θέσης απ’τον Λάτβαλα. Ο τελευταίος πίεζε όλο το πρωί του Σαββάτου για να διορθώσει το λάθος της προηγούμενης μέρας αλλά το μόνο που κατάφερε είναι να πηγαίνει συνεχώς με το πλάι, να χάνει χρόνο και τελικά να χάνει κι ένα λάστιχο μετά από ένα δυνατό άλμα. Ο Όστμπεργκ παρά τα μηχανικά προβλήματα και ένα μικρό κλατάρισμα, έμεινε επίμονα στην 4η θέση, με την αυξανόμενη πίεση του φινλανδικού Polo R WRC πίσω του στα 7,3 δευτερόλεπτα. Ο 6ος Νέβιλ αντιμετωπίζει κι αυτός προβλήματα μηχανικά, αλλά παρά τις ποινές και τα προβλήματα βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη, αφού δεν υπάρχει και κάποιος άλλος κοντά του να τον πιέσει. Ο Έβανς που είναι 1 λεπτό πίσω του κάνει σταθερό αγώνα για να μαζέψει εμπειρίες.

AUTOMOBILE: WRC Italia Sardegna - WRC -11/06/2015

Η 17η ειδική ήταν καθοριστική για τη μάχη της πρωτιάς. Όπως αναμενόταν η πίεση του Οζιέ απέδωσε. Ο σχετικά άπειρος Πάντον έκανε λάθος σε μια φουρκέτα κι έχασε αρκετό χρόνο προσπαθώντας να το ξαναβάλει μπροστά. Έτσι, έμεινε 12,6 δευτερόλεπτα πίσω απ’τον Γάλλο πρωταθλητή. Ο Τάνακ έμεινε με 6η στο κιβώτιο, ενώ ο Λάτβαλα πίεσε για να αρπάξει την τρίτη, πλέον, θέση του Όστμπεργκ, αλλά άργησε 4 λεπτά να μπεί στην επόμενη ειδική αφού είχε πρόβλημα με το πίσω αμορτισέρ κι έχασε πάνω απο 2 λεπτά μέσα στην ειδική. Η ειδική Νο 18 ήταν η πιο άσχημη για το Σαββατοκύριακο του Χέιντεν Πάντον. Μια μηχανική βλάβη στο κιβώτιο από χτύπημα σε πέτρα, τον ανάγκασε να χάσει πολύτιμο χρόνο και με δάκρυα στα μάτια συνέχισε στην τελευταία ειδική της ημέρας. Παρά το πρόβλημα του Πάντον, ο τρίτος Όστμπεργκ δεν κατάφερε να το εκμεταλλευτεί, καθώς είχε κλατάρισμα στο εμπρός δεξί ελαστικό του.  To Hyundai του Πάντον άντεξε την τελευταία ειδική και παρέμεινε δεύτερος. Ο μεγαλύτερος κερδισμένος είναι ξεκάθαρα ο Οζιέ, ο οποίος έκλεισε τη μέρα στην πρώτη θέση και με 2 λεπτά απ’τον δεύτερο να οδεύει άνετα την Κυριακή στην 4η νίκη του – εκτός απροόπτου! Στην 4η θέση ο Νέβιλ και ακολουθεί ο Έλφυν Έβανς. Έκτος έπεσε τελικά ο Γιάρι- Μάτι Λάτβαλα, αλλά τουλάχιστον κατάφερε να φέρει το Polo στο service park παρά τη σπασμένη ανάρτηση και ένα κλατάρισμα ελαστικού. 

Η τελευταία ημέρα του αγώνα δεν είχε κάτι το συναρπαστικό σε ό,τι αφορά τις ανακατατάξεις. Η μοναδική αλλαγή ήταν του Μαντς Όστμπεργκ, ο οποίος παρέδωσε το τρίτο σκαλί του βάθρου στον Βέλγο, Τιέρυ Νέβιλ κι έπεσε ακόμα μια θέση, στην 5η, πίσω απ’τον Έβανς. Αυτό έγινε γιατί αρχικά έχασε την ενδοεπικοινωνία με τον συνοδηγό του και προσπαθώντας να το διορθώσει, έχασε και το δρόμο! Το αποτέλεσμα ήταν να έχει πρόβλημα στα φρένα και για τις επόμενες τρείς ειδικές που απέμεναν να μη μπορεί να κάνει κάτι να το διορθώσει. Έτσι, στην Power Stage ο Οζιέ πήρε τα μέγιστα σε άλλη μια επίδειξη δύναμης και τα άλλα δύο Polo R WRC των Λάτβαλα και Μίκελσεν να έπονται.

Το highlight είναι όμως η επίδοση-έκπληξη του τρίτου οδηγού της Hyundai, του Χέιντεν Πάντον, ο οποίος με μια τρομερή απόδοση και πίστη στον εαυτό του ακόμα κι όταν τα πράγματα δεν έδειχναν καλά, κλείδωσε τη δεύτερη θέση σ’έναν δύσκολο αγώνα. Μπορεί να ωφελήθηκε απ’την καλή σειρά εκκίνησής του, αλλά κατάφερε να παραμείνει αλάνθαστος και γρήγορος ώστε να επιβραβευθεί με το πρώτο του πόντιουμ. Το Νο1 της Hyundai, ο Νέβιλ πήρε την τρίτη θέση αν και είχε προβλήματα, όπως και ο Έβανς που ξεκίνησε τις ειδικές της Κυριακής με πρόβλημα στη μετάδοση της κίνησης.

AUTOMOBILE: WRC Italia Sardegna - WRC -11/06/2015

Ο Λάτβαλα προσπάθησε μάταια να περάσει το προβληματικό DS3 του Όστμπεργκ και αρκέστηκε στην 6η θέση της γενικής συν τους 2 μπόνους βαθμούς. Από εκεί και κάτω, εκτός της δέκατης θέσης του Αλ Κασίμι με το τρίτο DS3, κανένα από τα εργοστασιακά αυτοκίνητα (Μικ, Τάνακ, Μίκελσεν, Σόρντο, Κουμπίτσα) δεν έφτασε στη βαθμολογούμενη δεκάδα και τους βαθμούς μοιράστηκαν οι οδηγοί του WRC 2, Προτάσοφ, Αντρεούτσι και Κοπέτσκι. Ο Σεμπάστιαν Οζιέ ξέφυγε κι άλλο στη βαθμολογία με την 4η φετινή του νίκη και μαζί με τους υπόλοιπους του βάθρου είπαν να κάνουν μια βουτιά στα νερά της Σαρδηνίας για να το πανηγυρίσουν!

AUTOMOBILE: WRC Italia Sardegna - WRC -11/06/2015          AUTOMOBILE: WRC Italia Sardegna - WRC -11/06/2015

Αναλυτικά η κατάταξη μετά το τέλος του ράλλυ 14/6:

WRC-logo

 

Βαθμολογία Οδηγών 2015          Βαθμολογία Κατασκευαστών 2015

 

 Μπορείτε να βλέπετε όλα τα βίντεο στα κανάλια των ομάδων στο Youtube!

          citroen-cars-logo-emblem  ???????????  2000px-Volkswagen_logo_2012.svg

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Ανέβηκε σε WRC
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments