Volkswagen Golf MK7 R-Line1,4 TSI 150ps

Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από πρώτο χέρι πόσο καλή είναι η νέα γενιά του Volkswagen Golf, του μικρομεσαίου που πλέον έκλεισε τα 40 χρόνια ζωής και συνεχίζει να έχει φανατικούς οπαδούς. Το αυτοκίνητο που δημιούργησε και την κατηγορία GTI, δηλαδή μικρά, ευέλικτα και “σφαιράτα” αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει ο οποιοσδήποτε με οδηγικές ανησυχίες. Αυτό που οδηγήσαμε δεν είναι GTI, αλλά είναι αντικειμενικά η πιο σπορ και γρήγορη έκδοση του Golf πριν το δυνατό 2-λιτρο GTI. Αν θες κάτι παρόμοιο με την κορυφαία έκδοση, εδώ πρέπει να κοιτάξεις: Golf 1,4 TSI R-Line με 150 ίππους. Ειδικά στην εποχή μας, θα εκτιμήσεις πολύ περισσότερο – σε ό,τι αφορά το οικονομικό κομμάτι – τα 1.400 κ.εκ. από τα 2.000 του GTI,  κάνοντας το downsizing απαραίτητο και εξαιρετικά χρήσιμο. Δηλαδή να είσαι κοντά στις επιδόσεις του 2-λιτρου και μακριά από τα τέλη κυκλοφορίας ή τον φόρο πολυτελείας του! Πως γίνεται αυτό; Μα φυσικά με ένα τούρμπο. Λίγα κυβικά και υπερτροφοδότηση είναι η συνταγή που ακολουθούν οι Γερμανοί ήδη απ’το 2006, όταν πρωτοεμφανίστηκε το Golf 5 GT. Η έκδοση GT, αν και υπήρχε από το Golf 2 ακόμα, σταμάτησε να βγαίνει από το Golf 6 και μετά, κι έτσι τη θέση της αμέσως μικρότερης έκδοσης του GTI, την πήρε το R-Line – που βέβαια είναι έκδοση και των μικρότερων κινητήρων. Άρα R-Line σημαίνει sport… Δεν είναι τυχαία το Golf R το πιο δυνατό της σειράς, οπότε το R-Line πρέπει να είναι αντίστοιχης δυναμικότητας, οδηγικά και – εννοείται – εμφανισιακά.

DSCN3675

Κοιτάζοντας το αληθινό του π(R)όσωπο…

Η ομορφιά είναι κάτι υποκειμενικό. Έτσι και στα αυτοκίνητα. Εξαρτάται από το μάτι που θα το δει αν θα αρέσει η όχι. Όμως υπάρχουν και κάποια αντικειμενικά κριτήρια. Για παράδειγμα, ένα VW Golf γνωρίζεις ότι είναι παραδοσιακά συντηρητικό, είτε γιατί απευθύνεται σε μεγάλη γκάμα αγοραστών είτε επειδή θέλει να κρατήσει αναλλοίωτο το σχήμα του, όσα χρόνια κι αν περάσουν. Ξέρεις ότι δεν θα είναι τόσο ελκυστικό όσο οι καμπύλες μιας Alfa Romeo, αλλά δε μπορεί κανένας να διαφωνήσει ότι το Golf 7 R-Line είναι από τα πιο όμορφα… Golf. Κατά την ταπεινή μας άποψη, μπορεί άνετα να ανταγωνιστεί την εμφάνιση άλλων πιο μοντέρνων ή στυλάτων αυτοκινήτων στην κατηγορία του. Αυτό γιατί είναι από μόνο του ένα – συγκρατημένα – μοντέρνο και σχεδιαστικά άρτιο μοντέλο. Εξωτερικά, οι δύο προφυλακτήρες, τα πλαϊνά μασπιέ και η αεροτομή κάνουν όλη τη δουλειά. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει ίδιο τελείωμα με αυτόν στο πανάκριβο R, με τη διαφορά ότι εδώ στις δύο άκρες του φιλοξενούνται τα προβολάκια, ενώ οι gloss black γρίλιες είναι ίδιες και δίνουν τον σπορ τόνο. Ειδικά όταν το κοιτάς από μπροστά οι γρίλιες που αναφέραμε και η μεγάλη οροφή ηλίου είναι απόλυτα ταιριαστές στο μαύρο που κάνει αντίθεση με το άσπρο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής – ή με κάποιο άλλο έντονο χρώμα που θα επιλέξετε. Η ίδια gloss black αντίθεση συνεχίζεται και στο πίσω μέρος με τα πλαϊνά και το κάτω κομμάτι της αεροτομής, με τον διαχύτη αέρα στον προφυλακτήρα, όλα για να φτιάχνουν το μοτίβο μιας “πολεμικής” ατμόσφαιρας. Ακόμα και οι 17-άρες ζάντες αλουμινίου έχουν στη μέσα πλευρά απ’τις ακτίνες και στο εσωτερικό τους αυτό το ξεχωριστό μαύρο χρώμα. Όχι τίποτα άλλο για να ξεχωρίζει το R-Line από ένα απλό Golf, αν κάποιος δεν παρατηρήσει το διακριτικό σηματάκι στη μπροστινή μάσκα ή τις χρωμιομένες διπλές μπούκες της εξάτμισης πίσω. Θα γκρινιάξουμε λίγο για την τσιγκουνιά της VW να βάλει ως στάνταρ άλλα φανάρια μπροστά και πίσω που να είναι πιο φιμέ και να έχουν led ή xenon. Όμως, συνολικά είναι ένα Golf που δεν θα περάσει απαρατήρητο, καθώς ακόμα κι ένας που δεν ξέρει πολλά θα καταλάβει ότι υπάρχει κάτι διαφορετικό, κάτι το ξεχωριστό πάνω του. 

DSCN3748     DSCN3665

Εσωτε(R)ική Γαλήνη…

Στην καμπίνα του Golf επικρατεί τάξη και ηρεμία. Όλα είναι στη θέση τους, ακριβώς εκεί που πρέπει. Το τιμόνι είναι τριάκτινο με κοφτή βάση, δερμάτινο με χειριστήρια για την οθόνη πολυμέσων ή τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων. Ο πίνακας που είναι φωτιζόμενος ακόμα και τη μέρα, έχει όλα όσα θέλει να ξέρει ο οδηγός για την κατανάλωση, την αυτονομία, τη θερμοκρασία και άλλα. Ταυτόχρονα η οθόνη αφής είναι πολύ εύκολη στο χειρισμό και μέσω αυτής γίνονται όλες οι ρυθμίσεις ακόμα και για το set up οδήγησης που θες να επιλέξεις. Αν και R-Line, δεν έχει όλα τα κομμάτια της κεντρικής κονσόλας σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση όπως στο R, μόνο αυτά του τιμονιού, ενώ τα υπόλοιπα έχουν τη γνωστή αλουμινένια όψη. Ο διζωνικός κλιματισμός έχει άψογη λειτουργία και μπορεί να ρυθμιστεί αυτόματα, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης. Η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό είναι σε άλλο level! Όπως επίσης και των δερμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα ή τις πόρτες, με τις ραφές να ξεχωρίζουν και να δηλώνουν έμφαση στη λεπτομέρεια. Χρησιμοποιούν πάντα οι Γερμανοί υλικά από μεγαλύτερες κατηγορίες για να ανεβάζουν ψηλά τον πήχη στην ποιότητα και να δυσκολεύουν περισσότερο τους ανταγωνιστές. Στον εξοπλισμό για την άνεση των επιβατών υπάρχουν οι αισθητήρες βροχής, ο αντιθαμβωτικός κεντρικός καθρέφτης, Parktronic, αυτόματη ρύθμιση φώτων, cruise control, ηλεκτρικό χειρόφρενο με auto hold στις ανηφόρες, ενώ για την ασφάλειά τους υπάρχουν οι 8 αερόσακοι, ABS και ESP. Κάθε Golf 7 γεννιέται πάνω στην πλατφόρμα MQB του Group VAG. Αυτό σημαίνει ότι οι διαθέσιμοι χώροι είναι μεγαλύτεροι, χωρίς να έχουν μεγαλώσει οι εξωτερικές διαστάσεις. Έτσι, τα πόδια των πίσω επιβατών είναι πιο άνετα, ακόμα και για αρκετά ψηλά άτομα, με το πορτ μπαγκάζ πλέον να φτάνει τα 380 λίτρα. Ειδικά το 5-πορτο Golf εξυπηρετεί εύκολα τις ανάγκες μιας οικογένειας, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάποια παραχώρηση. Σκεφτείτε ότι αυτός ήταν ο σκοπός του από την αρχή της δημιουργίας του, να εξυπηρετεί τον οικογενειάρχη σε ένα ταξίδι ή όταν του “τη βιδώσει” και θέλει να πάει γρήγορα. 

DSCN3793    DSCN3727

Turbo Stratified Injection (TSI)

Ο υπερτροφοδοτούμενος (turbo) κινητήρας που δίνει ζωή στο Golf  είναι άμεσου ψεκασμού καυσίμου, 1,4 λίτρων και βγάζει στα χαρτιά 150 άλογα. Είναι ένα νέο μηχανικό σύνολο του ομίλου VAG το οποίο εμφανίστηκε το 2013 στο Golf και αντικατέστησε τον 1,4 turbo-compressor που κυκλοφορούσε ήδη απ’το Golf 5ης γενιάς. Σε σχέση με το μοτέρ του 2013, αυτό που υπάρχει κάτω απ’το καπό το 2015 είναι βελτιωμένο κατά 10 ίππους, χάρη σε μια διαφορετική χαρτογράφηση. Η ροπή παρέμεινε ίδια στα 255 Nm που είναι αρκετή για να κάνει τους τροχούς να σπινάρουν σε κάθε γρήγορο ξεκίνημα με το γκάζι στο πάτωμα. Αυτό στην αρχή, για τις δύο πρώτες ταχύτητες όπου υπάρχει ένα ξέσπασμα, γιατί από εκεί και μετά είναι γραμμικό, βγάζοντας όλη τη δύναμη μέχρι τον κόφτη με έναν ήρεμο τρόπο και τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν χωρίς να το παίρνεις είδηση! Βέβαια, το highlight του συγκεκριμένου κινητήρα τεχνολογίας BlueMotion δεν είναι το Start-Stop που σβήνει σε κάθε φανάρι. Είναι το Active Cylinder Technology ή αλλιώς ACT. Δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους απεμπλέκονται για να έχει πολύ χαμηλή κατανάλωση. Αυτό γίνεται όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες και μόνο από τις 1.400-4.000 στροφές το λεπτό. Με ένα σύστημα που αλλάζει χωρίς να γίνεται αισθητά αντιληπτό από τον οδηγό, παρά μόνο από την ένδειξη στην οθόνη. Οι βαλβίδες στους δύο μεσαίους κυλίνδρους μένουν κλειστές και η καύση γίνεται μόνο στους δύο ακραίους κυλίνδρους με αποτέλεσμα να κάνει οικονομία τις στιγμές που αφήνεις το γκάζι ή είσαι σε μια κατηφόρα. 

DSCN3756

Το Στ(R)ίβειν…

Ένα άλλο πλεονέκτημα της πλατφόρμας MQB είναι ότι έκανε το Golf να μπει σε δίαιτα, να χάσει κιλά και να γίνει πιο αθλητικό, χάρη στα πιο ελαφρά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Τι σημαίνει αυτό; Το ζητούμενο για ένα σπορ αυτοκίνητο και τον οδηγό του: καλύτεροι χειρισμοί, πιο σωστή συμπεριφορά. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση του R-Line που είναι πιο σκληρή, δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για ένα εξαιρετικό στρίψιμο. Η πίσω ανάρτηση ευθύνεται για το “θαύμα” αυτό, καθώς οι ανεξάρτητοι σύνδεσμοι κάνουν καλά τη δουλειά τους προσφέροντας τη χρυσή τομή ανάμεσα σε σπορ αίσθηση και την άνεση των επιβατών. Ευτυχώς, δηλαδή που δεν έκαναν πισωγυρίσματα κι εδώ στο 150-άρι R-Line, βάζοντας τον ημιάκαμπτο άξονα των φτηνών εκδόσεων του Golf 4, εεε με συγχωρείτε του Golf 7, ήθελα να πω! Όταν το οδηγείς, ξεκινάς και σκέφτεσαι ότι είναι πολύ άνετο, περνάει χαλαρά από τις λακκούβες, δεν ακούγεται ούτε ένας τριγμός, ο κινητήρας κάπου πρέπει να υπάρχει μέσα στο καπό χωρίς να δίνει σημεία ζωής (!) και σου δημιουργεί τη λάθος εντύπωση ότι στην επόμενη στροφή θα μπεις “βάρκα-γιαλό” με το Golf. Οπότε, επιλέγεις το πρόγραμμα στο σπορ που αλλάζει την απόκριση του κινητήρα και του ηλεκτρικού τιμονιού με σκοπό να μπεις στη στροφή που λέγαμε… Εκεί είναι η στιγμή-αποκάλυψη. Μπαίνει, δεν κουνιέται, δεν παίρνει κλίσεις, σου σβήνει κάθε υποψία του “βάρκα-γιαλό” και σ’αφήνει με γουρλωμένα μάτια να ψάχνεις πού είναι η επόμενη στροφή να την “καθαρίσω” γρήγορα!

DSCN3790

Το γκάζι έχει γίνει πιο άμεσο, το ίδιο και η παραμικρή κίνηση στο τιμόνι και θες απεγνωσμένα σε μια κλειστή στροφή να διορθώσεις την υποστροφή σου με ένα “τσίμπημα” στο χειρόφρενο. Ναι. Χειρόφρενο; Δεν υπάρχει. Τουλάχιστον με την έννοια που το γνωρίζουμε σε ένα απλό αυτοκίνητο. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο μπήκε στο Golf για να του δώσει μια εξτρά κυριλέ πινελιά και για να του στερήσει την ομορφιά της απλής και παιχνιδιάρικης οδήγησης. Γιατί ένα μπροστινοκίνητο, για να πάει λίγο με το πλάι χρειάζεται το χειρόφρενο. Μπορεί ακόμα και με λίγο φρένο πάνω σε μια στροφή, ειδικά όταν μετατοπίζεται το βάρος σε ένα S-άκι. Ούτε κι αυτό γίνεται, το ESP θα παρέμβει μπλοκάροντας κάποιον τροχό για να μη φτάσεις να σε τραβάνε από κάποιο χαντάκι. Πρέπει βέβαια να ομολογήσουμε ότι δε μπαίνει τόσο εύκολα το ESP όσο στην προηγούμενη 6η γενιά, αλλά θα θέλαμε πολύ περισσότερο να έχουμε τη δυνατότητα να το απενεργοποιούμε κι ας είναι ρίσκο. Το ρίσκο το παίρνει ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο. Για να φτάσεις να εξαντλήσεις τα όρια της πρόσφυσης του Golf 7 R-Line θα πρέπει να προσπαθήσεις για αρκετή ώρα και ακόμα στο όριο οι αντιδράσεις του είναι ήπιες και προβλέψιμες. 

DSCN3786

Το νέο Golf αποδεικνύει ότι είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά Golf που έχει φτιάξει η γερμανική εταιρεία. Καμία άλλη γενιά δεν κουβαλούσε τόσες καινοτομίες που είναι χρήσιμες σε όλους τους τομείς. Η MQB, ο TSI με το ACT και η υπογραφή R-Line είναι τα ακρωνύμια της επιτυχίας. Πως να μην πουλήσει στην Ελλάδα ένα τέτοιο Golf που είναι ποιοτικό, ευρύχωρο, γρήγορο, οικονομικό και ταυτόχρονα σπορ στην όψη και στην ουσία; Η Volkswagen δείχνει σαν να έχει ανακαλύψει πάλι τον τροχό! Δείχνει να επανέρχεται στις ρίζες της. Από εκεί που έφτιαχνε ποιοτικά αυτοκίνητα, με δυνατούς κινητήρες, δυναμικά χαρακτηριστικά και όχι βαρετά, βαριά αυτοκίνητα χωρίς ίχνος διαφοροποίησης ή δικής τους προσωπικότητας. Το καλό είναι πως το εφαρμόζει και στις πιο μικρές εκδόσεις, όχι μόνο στο GTI ή το R που έχουν ξεφύγει αρκετά από το low budget που έχουμε στο νου μας για τα hot hatches. Σίγουρα έχει κι άλλο δρόμο να διανύσει για να γίνουν ακόμα καλύτερα τα αυτοκίνητά της, αλλά εμείς προς το παρόν λέμε ΝΑΙ στο Golf 7 R-Line. Ναι στην επιλογή ενός γρήγορου βενζινοκίνητου που μπορεί να προσφέρει συγκινήσεις όταν το οδηγείς, αντί για άλλο ένα πετρελαιοκίνητο που θα έχει χαμηλή κατανάλωση ή μηδενικά τέλη. Εμείς το είδαμε, το οδηγήσαμε και σας συνιστούμε ανεπιφύλακτα να το αφήσετε να έρθει στη ζωή σας, να το δείτε και να το αφήσετε να σας κερδίσει με το χαρακτήρα του. Veni vidi vici θα έλεγε το Golf αν ήξερε Λατινικά!

Όπως πάντα σας έχουμε και το βίντεο της δοκιμής, απολαύστε όλες τις στιγμές μας με το VW Golf 7 R-Line…

Χωρίς τίτλο2

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr) […]